User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
64 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Blow-off'tan sonra Stop etme sorunu hakkında

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Blow-off'tan sonra Stop etme sorunu hakkında

    merhaba arkadaşlar.. yeni bir konuyla biraz daha fazla dikkat toplayarak yeni bi sorunum hakkında çözüm arayışı içindeyim..

    bilindiği gibi artık 0,5 barda yürüyen 3.18is aracımı zevkle kullanmaktayım.. ilk başlarda bi kayışın kaçırma sorunu vardı ve intercooler ile basınç alamıyorduk ve intercooler ı söktük şu an SC direk basıyo emme manifolduna 0,5 barı.. tabii haliyle ayağımızı gazdan çekince gaz kelebeği kapandığından arada oluşan basınç vardı ve bazen bu boruların çıkmasına vs neden oluyodu ve geçen gün blow off takarak bu sorunu aştık artık ayağını gazdan çekince güzel bi ses var ama araba stop etmeye başladı..

    yalnız bu stop etme sadece blow off devreye girecek kadar (atıyorum 3500-4000 devirde) aracı boşa atınca oluyor..daha alt devirlerde stop etme sıkıntısını göremiyorum.. blow off un emiş hortumu direk emme manifoldundan alındı yani bi yere T atmadık..

    bu durumda benim aklıma gelen blow off a verdiğimiz emiş sayesinde emme manifoldu hava mı alıyor ki?? (yani bu emiş içeri hava verir mi??)

    ikinci ihtimal de bu durum daha çok araba çok (yani uzunca bi şehir içi kullanımdan sonra) ısınınca yapıyor daha çok... ve ve benim IAT (ısı sensörü) akışmetrenin üstünde SC dan önce... araba çok ısınınca haliyle SC ve bastığı hava da baya ısınıyor ama IAT SC dan önce olduğu için içeri giren havanın sıcaklığına uygun yakıt gönderilmiyor mu?? -ama şu da var rölantı valfi havayı akışmtreden hemen sonra SC önce alıp emmeye veriyo-- yani ikinci ihtimal bence çok düşük..

    bu konudaki yorumlarınız benim için çok önemli.. imdiden çok teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LPG de kullanıyorsun sanıyorum ayrıca blos yada mikser hangisi varsa s/c nin emişinden verdiğini tahmin ediyorum.Bu durumda bow dan dışarıya sadece hava değilde hava yakıt (lpg) karışımını atıyor bu durumda motor anlık yakıtsız kalıp stop ediyor olabilir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzınde denedın mı arkadasın soyledıgı mantıklı aynı sorun benzınde de varsa baska bı soruna bakarsın

  4. #4
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yahu arkadaşlar benim aracım ENJEKSİYONLU mikser filan yok.. sorun benzinde de var...
    E30 - 3.18is supercharged...

  5. #5
    maskaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaçırıyo olmasın ?
    Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu arkadaşlar benim aracım ENJEKSİYONLU mikser filan yok.. sorun benzinde de var...
    Peki lpg bağlantın nasıl yapılmış yani s/c nin emişinden mi emiyor yada sıralı sistem mi var aracında ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjeksıyon olduguna gore sıralı sıstemdır. bence resul sana numaramı yazmıstım musaıt bı gun goruselım ıstersen

  8. #8
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maskaran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaçırıyo olmasın ?
    ne kaçırıyor olabilir tam anlamadım biraz açar mısınız???


    bu arada rölantı problemim filan yok arkadaşlar.. sıkıntı sadece yüksek devirde ayağımı gazdan çekip boşa atınca blow off fazla havayı dışarıya bırakıyoya.. bu arada bırakırken de aynı anda devir düşüyo aşağıya doğru.. blow off o kadar uzun süre bırakıyo ki (bana göre) araç normal 900-1000 devirlere geldiğinde blow off henüz kapanmadığı için hala bıraktığı için araba stop ediyo..

    normal 2000 -2500 devirde boşa attığımda bu sorunu yaşamıyorum..
    E30 - 3.18is supercharged...

  9. #9
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bowun havayı bosalttıgında motor gaza boguluyosa muhtemel bı durum akısmetrede sc den once olduguna gore beyın yeterınce havanın amıldıgını dusunerek verıyo gazı ama sc den sonra o hava tahlıye edılıyo

  10. #10
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne kaçırıyor olabilir tam anlamadım biraz açar mısınız???


    bu arada rölantı problemim filan yok arkadaşlar.. sıkıntı sadece yüksek devirde ayağımı gazdan çekip boşa atınca blow off fazla havayı dışarıya bırakıyoya.. bu arada bırakırken de aynı anda devir düşüyo aşağıya doğru.. blow off o kadar uzun süre bırakıyo ki (bana göre) araç normal 900-1000 devirlere geldiğinde blow off henüz kapanmadığı için hala bıraktığı için araba stop ediyo..

    normal 2000 -2500 devirde boşa attığımda bu sorunu yaşamıyorum..

    ılk soyledıgım ıhtımal uzerınde durmazsan benım bowla dene bı benımkı o kadar uzun acık kalmıodu

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjeksıyon olduguna gore sıralı sıstemdır. bence resul sana numaramı yazmıstım musaıt bı gun goruselım ıstersen
    okuldayım müsait olunca arayacam görüşmek için...

    araçta sıralı sistem var.. mümkün olduğunca profosyonel gitmeye çalışıyorum.. ve buraya yazmadan önce sorunu kendim çözmek için zaten kafa patlatıyorum..
    E30 - 3.18is supercharged...

  12. #12
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    okuldayım müsait olunca arayacam görüşmek için...

    araçta sıralı sistem var.. mümkün olduğunca profosyonel gitmeye çalışıyorum.. ve buraya yazmadan önce sorunu kendim çözmek için zaten kafa patlatıyorum..
    cok fazla kafa patlatma bende zamnında gece gunduz kafa patlattım 6 ay ılac kullanmak zorunda kalmıstım allah korusun

  13. #13
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bowun havayı bosalttıgında motor gaza boguluyosa muhtemel bı durum akısmetrede sc den once olduguna gore beyın yeterınce havanın amıldıgını dusunerek verıyo gazı ama sc den sonra o hava tahlıye edılıyo
    boğulmadan dolayı değil zira bütün bu olayın olduğu toplam süre 2 ya da 3 saniye.. ayağı gazdan çekince zaten bu kısacık sürede enjektörler muhtemelen kapalı taakii rölantı anına kadar.. rölantı anında açılması gerekiyo ama işte sıkıntı burdaki zamanlama da.. yada bu aradaki havayla ilgili..

    ama başka blow off denemek mantıklı geldi..

    birde benimki o kadar açık kalmıyo demişin ama bu zaten oraya verdiğin emişle alakalı.. demekki bendeki emiş daha fazla daha fazla açık kalıyo.. ama gene de denemek lazım..

    mesela bi çek valf gibi bişey olsa emiş hortumuna koysam içinde bi yay olsa bu yay biraz daha emişin erken bitmesine neden olsa sorunum çözülür..
    E30 - 3.18is supercharged...

  14. #14
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence oncelıkle benım bowu takıp deneyelım basıt bı yol bu ılk olarak baslanacak basıt guzel bı yol benım bowu takalım sorun yıne aynı olursa eger emıstekı hortumu westenhauza alırız ben ordan almıstım cunku benım vıdeoda sesınden anlamısındır anlık bı acılıp kapanıyo 1 2 sanıyelık bı sey

  15. #15
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eger kı vbunlar cozum olmazsa ben hava akısmetrenın bowdan sonrasına takıp denemekten yanayım bana gore dogru olan yerde bowdan sonrası cunku sana motora gırdıgı noktadı durum onemlı

  16. #16
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence oncelıkle benım bowu takıp deneyelım basıt bı yol bu ılk olarak baslanacak basıt guzel bı yol benım bowu takalım sorun yıne aynı olursa eger emıstekı hortumu westenhauza alırız ben ordan almıstım cunku benım vıdeoda sesınden anlamısındır anlık bı acılıp kapanıyo 1 2 sanıyelık bı sey
    westenhausdan alma fikri ilgimi çekti.. ama orda emiş var mı??? biraz yabancı olduğum bi bölge..

    ikinci fikir: akıştre SC dan sonra olursa bu sefer rölantı problemi ortaya çıkar.. adım gibi eminim.. artı gaz kelebeği açılır açılmaz zaten siteme fazla hava girdiği için boğulma vs problemi yok.. araç da gayet güzel yürüyo...

    sadece akıştre üzerindeki ısı sensörünü gaz kelebeğinin önüne taşımam gerekiyo.. bunu bu sorun için değil içeriye giren havanın ısısıyla SC dan sonra emmeye giren havanın ısısı ciddi değişiyo..
    E30 - 3.18is supercharged...

  17. #17
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayni problem benim bov dada olmuştu icindeki yayi yumusak geliyor sertlik ayari varsa en serte al yada cift yay yap daha yuksek devirlerde acar ancak stop etmez.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  18. #18
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gselcuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayni problem benim bov dada olmuştu icindeki yayi yumusak geliyor sertlik ayari varsa en serte al yada cift yay yap daha yuksek devirlerde acar ancak stop etmez.
    hah.. bana damdan düşeni getirin demiş adam.. kullandığım blow off hks nin replikalarından.. bunlarda dediğini yapma şansımız var mı??
    E30 - 3.18is supercharged...

  19. #19
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendi bowunu oynamadan once hazir olan saglam olan bowu deneyelim resul

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •