User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Erken spool için neler yapılabilir?

  1. #1
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Erken spool için neler yapılabilir?

    Evet çoğu turbo aracın sorunu turbonun geç dolması yada ufak turbo takıp üstleri kaybetmemiz.Araştırdığım kadarıyla ;

    Emme-kelebek ölçüleri ve runner boyları.
    Egzoz manifoldu
    External wastegate
    Yuksek lift değerli egzantrik.
    Intercooler boyutu ve borular.
    Kapak port polish titanyum yay subap ...

    Örneğin 14psi full boostu 4000rpm de gören bi motor için 3400 3500 civarına çekebilmek içi neler yapılması gerekir ve yapılan her işlemde güç ve torkta kayıp ve kazanç olurmu?Yardım edebilen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dorukky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet çoğu turbo aracın sorunu turbonun geç dolması yada ufak turbo takıp üstleri kaybetmemiz.Araştırdığım kadarıyla ;

    Emme-kelebek ölçüleri ve runner boyları.
    Egzoz manifoldu
    External wastegate
    Yuksek lift değerli egzantrik.
    Intercooler boyutu ve borular.

    Örneğin 14psi full boostu 4000rpm de gören bi motor için 3400 3500 civarına çekebilmek içi neler yapılması gerekir ve yapılan her işlemde güç ve torkta kayıp ve kazanç olurmu?Yardım edebilen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    Sikistirmayi yukseltmek mesela
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  3. #3
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nos+nos+nos

  4. #4
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hacimden erkene çekebilirim ama fabrika turbo çıkış araçlarda atmosferik kadar seçenek yok 8.5 ve 9.0 sıkıstırma piston var benım araç için

  5. #5
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.0 tfsi 11.5 sikistirma var turbo 1200 devirden sonra her an devrede gibi
    Tork egrisi cok cok guzel
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  6. #6
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0 tfsi 11.5 sikistirma var turbo 1200 devirden sonra her an devrede gibi
    Tork egrisi cok cok guzel
    TFSI direkt enjeksiyon. Teknolojisi farklı.
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  7. #7
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0 tfsi 11.5 sikistirma var turbo 1200 devirden sonra her an devrede gibi
    Tork egrisi cok cok guzel
    Turbon orjınalmı sertac?benım sıkıstırmam 8.5 84mm wıseco var gt2871 3800 de fullboost yapıyo

  8. #8
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dogru emme dogru gaz kelebegi kısa intercooler boruları abartılmamış intercooler

  9. #9

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.628
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0 tfsi 11.5 sikistirma var turbo 1200 devirden sonra her an devrede gibi
    Tork egrisi cok cok guzel
    sertaç tfsi lar 10.5 sıkıştırmadır 11.5 değil

  10. #10
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AEAlmas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dogru emme dogru gaz kelebegi kısa intercooler boruları abartılmamış intercooler
    Bakalım başkan bişeyler yapıyorum emmenın runnerlarını ayarlıyıp takıp sonucu paylasırım kelebek 70lık aldım standart 55mm galıba olcmedım ama

  11. #11
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dorukky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbon orjınalmı sertac?benım sıkıstırmam 8.5 84mm wıseco var gt2871 3800 de fullboost yapıyo
    fullboost dediğin kaç psi oturuyor
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  12. #12
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    14psi ı 3800 de goruyorum

  13. #13
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk postta saydıklarının dışında ball bearing billet pal ve twinscroll kombinasyonuna sahip turbolar tercih edebilirsin, iş görücektir sanıyorum...

  14. #14
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk postta saydıklarının dışında ball bearing billet pal ve twinscroll kombinasyonuna sahip turbolar tercih edebilirsin, iş görücektir sanıyorum...
    Leeeynnn... Turbo'cu mu olsun sen abisinin gülü...

    Şaka bir yana, anlatılanların yanı sıra;

    - Turbo çeketi(Turbo Blanket) kullanabilirsin(egzoz tarafından bahsediyorum), Turbo Housing'i içindeki havanın sıcaklığını biraz daha koruyarak, Spool'u erkene çekebilirsin.

    - Boost gelmeye başladıktan, full boost olana kadar kısımda Avansı kısıp, benzini de biraz fakire çekerek(yani EGT'yi yükselterek) Spool'u aşağı çekebilirsin.

    Bu yukarıdaki 2 seçenek de aynı mantık üzerinden gidiyor, sıcak hava daha fazla hacim kaplar ve aynı kapalı alanda, daha sıcak hava, daha hızlı hareket ederek turboyu daha çabuk devirlendirir, bu da Spool'u aşağıya çeker, full boost olduğun devirden itibaren(diyelim ki 3450rpm oldu) avans ve afr'yi normal değerlere alabilirsin. Tabii bunu Tuner'ın ile konuşman lazım.

    Gene bu 2 seçenekten alttaki olanda şöyle bir ikilem var. Araçtan araca değişim gösteren bir durum var.

    Erken Spool + Düşük Avans VS Geç Spool + Yüksek Avans
    Aynı devirde daha fazla basınç + Düşük Avans VS Aynı devirde daha az basınç + Yüksek Avans da diyebiliriz...

    Aracında hangisi daha iyi sonuç veriyor, deneyip görmen lazım. Tercihen dyno üstünde tabiki.

    - 3. bir seçenek ise, eğer ECU'un(varsa EMS'en) destekliyor ise, bir Electronic Boost
    Controller yardımı ile(EVC'lerde bu özellik var mı bilmiyorum, var ise o da olur), Quick Spool(ismi her beyinde farklı olabilir, Türkçe meali, daha erken Spool) fonksiyonunu kullanman. Wastegate'ler bildiğiniz üzere mekanik sistemlerdir. Bir diyafram ve yay yardımıyla çalışırlar, fakat boost controller kullanmıyorsanız, yay kuvveti boost arttıkça yavaş yavaş karşılandığından, Wastegate de ufak ufak açılmaya başlar bu da Spool'u geciktirir. Quick Boost ile, belirlediğiniz basınca gelene kadar(diyelim 16psi), Wastegate kelebeği neredeyse hiç kıpırdamaz ve hedef basınca gelince tamamen, bir anda açılır. Bu da Spool'u aşağıya çekmek için çok faydalı bir yöntemdir.

    - 4. bir seçenek ise, düzgün bir egzoz sistemi. Herkes, her ne kadar "best turbo exhaust is no exhaust" dese de, orta güçlerde ve basınçlardaki bir setupta, üstlerde minimal bir güç kaybı göze alınarak, sağlıklı bir egzoz sistemi ve sadece gereği kadar bir geri basınç ile güzel Spool'lar elde edilebilir. Tabiki dediğim gibi, üstlerde minimal güç kayıplarını göze alarak. Ama, birçoğumuzun aracı "custom spec" olduğu için(port&polish, egzantrik, turbo ve manifold farklılıkları,...vs bir sürü değişken etken) kafadan birşey söylemek zor, deneme yanılma yapmadan sonuca ulaşmak biraz zor.

    - 5. bir seçenek ise Turbo Exhaust Housing'ini küçültmek. .82A/R'den .63A/R'ye düşmek, .63A/R'den .48A/R'ye düşmek gibi. Tahmin edeceğiniz gibi bu işlem üstlerde fazla güç kaybına yol açar. Fakat motorunuz sağlam ise bu güç kaybını, Turbo basıncını arttırarak kapatabilirsiniz. Üstlerde turbonuz fön makinasına dönmediği sürece problem yok. GT2871 nispeten büyük ve güzel bir turbo(CA18 ya da SR20DET kullandığınızı varsayıyorum). Orjinalinden daha yüksek dereceli ve lift'li bir egzantrik kullanmıyorsanız(güç bandınız, devir bandının üst kademelerine taşınmadıysa yani), housing'i bir boy küçültüp, basıncı 14psi'dan 18psi'a alabilirsiniz bence. Hem çok daha erken Spool edersiniz hem de basınç farkından dolayı üstlerde güç kaybı yaşamazsınız. Ama tabiiki bu biraz da motorunuzun durumu, benzin iletim sisteminizin durumu ve araçta kullandığınız ECU(ya da EMS ya da Module ya da Standalone ya da Piggyback, ne varsa saydım. ) ile alakalı.

    Şahsi tercihlerim 1. ve 3. seçenekleri uygulamak olurdu. İkisi birlikte, Spool'u en az 200-300rpm aşağı çekecektir. Hatta yanlış bilmiyorsam turbonuz top-mount şeklinde durduğu için çok kolay soğuyan bir yerde olduğundan, Turbo Blanket daha fazla fayda sağlayacaktır.

    Uzun oldu kusura bakmayın, maksat bilmeyenler bilgilensin, biraz da biz faydalı olalım.

    Yazdıklarımda yanlış bilgiler var ise lütfen daha bilgili arkadaşlar çekinmeden uyarsınlar ben de editler düzeltirim. Sonuçta, insanları yanlış bilgilerle yönlendirmenin bir anlamı yok.
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  15. #15
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dorukky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    14psi ı 3800 de goruyorum
    Bende wrc manifold büyük gaz kelebeği ile 3900de 14.psi oluyor gt2876 82ar
    Emme manifoldu runnerları uzatıp kısaltmak demişsin bence böğle bir işe girme emme manifoldu redesign ciddi zor ve karmaşık bir iştir yanlış yapılınca starvation problemi yaşanır vs hep sıkıntı.
    Spool up da headers turbo yalıtımı bence çok önemli.Bu konuya göreceli yaklaşıyorlar
    olsada olur olmasada diye ama bence olmalı.
    Kapağın flowunu artırmak.Turbona ve kullanacağın devir bandına uygun egzantrik
    işleri baya değiştirecektir.
    Turboyu değiştirmek kolay yöntem zor olanı başarmak bence daha güzel.
    Ben 1.6 vti aksinde egzoz housingini küçültmeni önermem keza turbon çok büyük değil.Devirde dönebileceğini düşünürken 82ar iyidir 28lerin egzoz kısımları zaten ufak
    Housingide ufaltırsan üst devirlerde gücünü etkileyecektir.
    Tune kısmını zaten anlatmışlar.
    Zex in spool up nos sistemleri var onlarıda düşünebilirsin ama o kör edebilir
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  16. #16
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler arkadaşlar zaman ayırıp bilgilerinizi paylaştığınız için.Evet benimde aklımda olan fikirler , blanket ve sargım yoktu şimdi yaptığım setupa ekledım boostcontrollerım yok. 82ar benımkınden bıraz buyuk ar64 benım arkası.

  17. #17
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.6 VTi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Leeeynnn... Turbo'cu mu olsun sen abisinin gülü...

    Şaka bir yana, anlatılanların yanı sıra;

    - Turbo çeketi(Turbo Blanket) kullanabilirsin(egzoz tarafından bahsediyorum), Turbo Housing'i içindeki havanın sıcaklığını biraz daha koruyarak, Spool'u erkene çekebilirsin.

    - Boost gelmeye başladıktan, full boost olana kadar kısımda Avansı kısıp, benzini de biraz fakire çekerek(yani EGT'yi yükselterek) Spool'u aşağı çekebilirsin.

    Bu yukarıdaki 2 seçenek de aynı mantık üzerinden gidiyor, sıcak hava daha fazla hacim kaplar ve aynı kapalı alanda, daha sıcak hava, daha hızlı hareket ederek turboyu daha çabuk devirlendirir, bu da Spool'u aşağıya çeker, full boost olduğun devirden itibaren(diyelim ki 3450rpm oldu) avans ve afr'yi normal değerlere alabilirsin. Tabii bunu Tuner'ın ile konuşman lazım.

    Gene bu 2 seçenekten alttaki olanda şöyle bir ikilem var. Araçtan araca değişim gösteren bir durum var.

    Erken Spool + Düşük Avans VS Geç Spool + Yüksek Avans
    Aynı devirde daha fazla basınç + Düşük Avans VS Aynı devirde daha az basınç + Yüksek Avans da diyebiliriz...

    Aracında hangisi daha iyi sonuç veriyor, deneyip görmen lazım. Tercihen dyno üstünde tabiki.

    - 3. bir seçenek ise, eğer ECU'un(varsa EMS'en) destekliyor ise, bir Electronic Boost
    Controller yardımı ile(EVC'lerde bu özellik var mı bilmiyorum, var ise o da olur), Quick Spool(ismi her beyinde farklı olabilir, Türkçe meali, daha erken Spool) fonksiyonunu kullanman. Wastegate'ler bildiğiniz üzere mekanik sistemlerdir. Bir diyafram ve yay yardımıyla çalışırlar, fakat boost controller kullanmıyorsanız, yay kuvveti boost arttıkça yavaş yavaş karşılandığından, Wastegate de ufak ufak açılmaya başlar bu da Spool'u geciktirir. Quick Boost ile, belirlediğiniz basınca gelene kadar(diyelim 16psi), Wastegate kelebeği neredeyse hiç kıpırdamaz ve hedef basınca gelince tamamen, bir anda açılır. Bu da Spool'u aşağıya çekmek için çok faydalı bir yöntemdir.

    - 4. bir seçenek ise, düzgün bir egzoz sistemi. Herkes, her ne kadar "best turbo exhaust is no exhaust" dese de, orta güçlerde ve basınçlardaki bir setupta, üstlerde minimal bir güç kaybı göze alınarak, sağlıklı bir egzoz sistemi ve sadece gereği kadar bir geri basınç ile güzel Spool'lar elde edilebilir. Tabiki dediğim gibi, üstlerde minimal güç kayıplarını göze alarak. Ama, birçoğumuzun aracı "custom spec" olduğu için(port&polish, egzantrik, turbo ve manifold farklılıkları,...vs bir sürü değişken etken) kafadan birşey söylemek zor, deneme yanılma yapmadan sonuca ulaşmak biraz zor.

    - 5. bir seçenek ise Turbo Exhaust Housing'ini küçültmek. .82A/R'den .63A/R'ye düşmek, .63A/R'den .48A/R'ye düşmek gibi. Tahmin edeceğiniz gibi bu işlem üstlerde fazla güç kaybına yol açar. Fakat motorunuz sağlam ise bu güç kaybını, Turbo basıncını arttırarak kapatabilirsiniz. Üstlerde turbonuz fön makinasına dönmediği sürece problem yok. GT2871 nispeten büyük ve güzel bir turbo(CA18 ya da SR20DET kullandığınızı varsayıyorum). Orjinalinden daha yüksek dereceli ve lift'li bir egzantrik kullanmıyorsanız(güç bandınız, devir bandının üst kademelerine taşınmadıysa yani), housing'i bir boy küçültüp, basıncı 14psi'dan 18psi'a alabilirsiniz bence. Hem çok daha erken Spool edersiniz hem de basınç farkından dolayı üstlerde güç kaybı yaşamazsınız. Ama tabiiki bu biraz da motorunuzun durumu, benzin iletim sisteminizin durumu ve araçta kullandığınız ECU(ya da EMS ya da Module ya da Standalone ya da Piggyback, ne varsa saydım. ) ile alakalı.

    Şahsi tercihlerim 1. ve 3. seçenekleri uygulamak olurdu. İkisi birlikte, Spool'u en az 200-300rpm aşağı çekecektir. Hatta yanlış bilmiyorsam turbonuz top-mount şeklinde durduğu için çok kolay soğuyan bir yerde olduğundan, Turbo Blanket daha fazla fayda sağlayacaktır.

    Uzun oldu kusura bakmayın, maksat bilmeyenler bilgilensin, biraz da biz faydalı olalım.

    Yazdıklarımda yanlış bilgiler var ise lütfen daha bilgili arkadaşlar çekinmeden uyarsınlar ben de editler düzeltirim. Sonuçta, insanları yanlış bilgilerle yönlendirmenin bir anlamı yok.
    tam ben yazacaktım bunlarıda büyükler dururken küçüğe söz düşmez hesabı susam dedim abi

  18. #18
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam ben yazacaktım bunlarıda büyükler dururken küçüğe söz düşmez hesabı susam dedim abi
    tabi canım kesin öğledir
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  19. #19
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç CA18 ise GT2871 ufak bir turbo falan değil. Kapak flowu da tahminimce Honda'ların B ve K serisinden daha düşüktür(CFM) ve gene tahminimce çok daha az devir dönüyordur CA18(7200-7400rpm ?). Dolayısıyla, exhaust housingi küçültüp, basıncı 3-4psi açarak arkadaş istediği sonuca ulaşabilr.
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •