106 GTI ya sc takmak için neler gerekli olur iddialı olması gerekmeden 170-200 hp bile yeterli. Standart motora uygulanma ihtimali ve extra olaraktan ne parçalar değişmesi gerekiyor ?
GÜNCEL ..
106 GTI ya sc takmak için neler gerekli olur iddialı olması gerekmeden 170-200 hp bile yeterli. Standart motora uygulanma ihtimali ve extra olaraktan ne parçalar değişmesi gerekiyor ?
GÜNCEL ..
içten yanmalı bir motorun yanma odalarına, atmosferik koşullar ve vakum sisteminin izin verebileceğinden daha fazla hava ve yakıt karışımı beslemek üzere çalışan, üzerine kurulu olduğu motor tarafından mekanik olarak tahrik edilen ve ilk bakışta sadece basınçlı hava ürettiği zannedilen performans geliştirme sistemi.
supercharger, ilk bakışta görünen ve diğer bileşenlerin içinde/arkasında kalan, dolayısı ile gözden ırak parçaları ile, bir sistem olarak çalışır.
manifold basıncının belirli düzeylerde kaldığı durumlarda - rölanti, normal kullanım (cruising) - vakum esaslı bir solenoid bypass sistemi, superchargerin devreye girmesini engeller. gaz kelebeğinin ani açıldığı durumlarda, tamgaz (wot) koşullarında ise, bypass kapalı kalır, sistem gecikmeksizin devreye girerek "aşırı besleme" yapmaya başlar.
aşırı besleme olarak anılan "boost" esnasında, bu sistemin işletim kısmı devreye girerek:
a. artan hava akışına tekabül edecek ilave yakıt dağıtımını yönetir,
b. bu karışımın zamanında ateşlenmesini sağlayacak, önceden programlanmış zamanlama ayarları tablolarını devreye sokar.
kompresör kısmının yerleşimi ise, "v" konfigürasyonlu motorlarda ideal olarak iki bankın ortasına, emme manifoldunun üzerinde ya da altında yapılır.
tek banklı "düz" motorlarda ise, yerleşim tercihi, egzoz tarafında "hotside", emme manifoldu tarafında "coldside" şeklinde adlandırılarak yapılır.
her iki yerleşimin de, kendi avantajları ve dezavantajları mevcuttur.
tüm yöntemlerde, aslen hava sıkıştıran bir kompresör mevcut olduğu için, sıkıştırılmakta olan hava fizik kuralları çerçevesinde ısınır. bu havanın yanma odalarına erişmeden önce emniyetli düzeylerde soğutulması gerekir. yoksa, detonasyon (mazallah) cinsinden ciddi sonuçlar elde edilir.
hotside, daha uzun bir hava akışı gerektirdiği için bir miktar basınç düşüşüne maruz kalabilir. ayrıca, egzoz manifolduna yakınlığı da ısı sorunları yaratabilir.
avantajları ise, montaj kolaylığı ve çeşitli intercooler (hava-hava, hava-su, hava-hava+su gibi) opsiyonları kullanılabilmesidir.
coldside uygulamaları, daha yüksek basınçlı sistemler için tercih edilebilir. bu tür uygulama için (sonradan ilave edilen sistemlerde) mevcut emme manifoldu ya ciddi bir şekilde modifiye edilir, ya da toptan değiştirilir.
coldside uygulamalarında da intercooling mümkün olup, soğutma için klasik "radyatör"lü yöntemler yerine sistem içinde akan havaya yakıt, alkol ya da su (evet, su) püskürterek besleme sıcaklığını düşüren yöntemler kullanılabilir.
sonuçta, turbo beslemeye kıyasla daha az karmaşık, daha az masraflı, daha uzun ömürlü, daha az ısınma sorunları yaratan, lineer tork sayesinde motorun hareketli parçalarında daha az darbe etkisi ve zararına yol açan, lazım olmadığında uslu uslu oturduğu için yakıt tüketiminde krize yol açmayan bir sistemdir.
(Alıntıdır, ama asıl metin de bana aittir. Kendi yazdığımı kopyaladım yani)
İnternette dolasırken boyle birşey gördüm bu olabilirmi _?
Elektrikli SC ? aslında mantık olarak evet olabilir gibi geldi ama ne derece sağlıklı olurki? işe yararmı ?
ve ilginc olanda 3. resimde görüldüğü üzre içerden on/off yapabiliyoruz sanırımdüğmeli filan?
ve uygulamada her araca olabilir gibi anlatılmış.
VW Beetle Electric Supercharger Kits VW Beetle Superchargers
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Ben koşarak uzaklaşın diyorum.
Bu elektrikli zımbırtıların tek faydası, satanın banka hesabına yaptığı katkı şeklinde oluyor.
oha 1.3 murata takalım bundan araba 50 hp olsa stock. +80 bu 130 hp (kendimi devlet bahçeli gibi hissettim)
litre başına 100hp merhaba TypeR merhaba
ahuahauah olay cıkar kan cıkar
hemde rwd
![]()
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Bu zımbırtılarda kullanılan elektrik motorlarının teknelerde sintine havalandırması için kullanılan fanlardan alındığını biliyor muydunuz?
Kaputu açın, elinize bir yelpaze alın - desenli ya da desensiz olabilir - hava filtresinin önünde deli gibi sallayın o yelpazeyi, ahanda aynı sonuç.
Yelpazenin üzerine JDM 80Hp yazabilirsiniz, kesinlikle bir fark yaratır belki de.
Ayrıca, ön çamurlukların üzerine, tekerlek ile kapı arasında kalacak şekilde yapıştıracağınız her çıkartma size ortalama 5 Hp daha verecektir. 10 çıkartma = 50 Hp.
+1 diyorum, bunu alacak adam gitsin sticker yapıştırsın. Bunu ilk arabamda yapayım dediğimde birkaç abim "boşver bunları ne işe yarayacak" dedi. hakikaten de bunu satan adama sormak lazım. fan biraz çalıştıktan sonra ısınacak! ondan sonra bu malzeme ne halta yarayacak?
HONDA; KONFOR DA O'NDA...
AS GARAGE
Herkes, insanlığı değiştirmeye çalışıyor, kimse, kendini değiştirmeyi aklından geçirmiyor.
bakın 1 değil , 5 değil ,10 değil, 50 değil tam 80 hp üstelik sadece 100 tl ye kaçırmayın son fırsat ! hakiki beygir bunlar almayanı dövüyoruz.hepsi ananızın ak sütü gibi helal beygir ...
bu elektirikliden bende vardı ilk 400mt işe yarıyor ama ondan sonra aracın hızı arttığı için emdiği hava bu aparattan daha fazla olduğu için araç - düşüyor
41 LY 096
HAN PERFORMANS
Adamlar galvanizden paller yapıyo hemde makasla biz hala tartışıyoruz beyler dağalın![]()
AS GARAGE
Herkes, insanlığı değiştirmeye çalışıyor, kimse, kendini değiştirmeyi aklından geçirmiyor.
beş kavanoz bala 100 lira ver daha iyi...
sc işi ciddi bir iştir , bu sorduğunuz zamazingo ise hikayedir..
Tesla Model Y Sr
Merhaba arkadaşlar,,
Konunuza atfen; benim Mosselman/Vortech Supercharger imzalı BMW'///M 5.28--310hp..
![]()
tmm dostum supercharger lı bmw en var anladık heryere yazmana gerek yok
Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
Dr. Ecu
Her yer derken!
Foruma yeni katılan biri olarak,kendimi tanıtmam gereken yerde tanınttım.
Otomobilleriniz bölümüne aracımı ekledim
Birde bu sayfa aracı aldıktan sonra TechTurkey forumundan ilk istifade ettiğim konu idi
bilgi almak isteyen olursa diye birde buraya ekledim.
Birde foruma yeni katılan birine karşılama hiç şık değil dostum..
sen herkesi ciddiye alırsan, işin iş. he de geç![]()
![]()
c2vts/yrvturbo/cliors/cliors/208gt
s2k/3000gt/tomcat/tt225/g37s
600fa/600rr/agustaf4/vfr1200f/800x/1199s pani
cbr250/tricity/x10/duke390
meganeII/clioIII/159/puntoevo/auris/meg coupe/taigo
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)