User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Hyundai-Kia 1.6 gdi motor turbo swap

  1. #1
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hyundai-Kia 1.6 gdi motor turbo swap

    1.6 gdi (130-140hp) atmosferik motorla, 1.6 t-gdi (180-204hp) turbo motor arasındaki parça farkları nedir? Hyundai-Kia uğraşan, parçacı, servisle alakalı olanlardan bilgi rica ediyorum.

    Kendim bulabildiklerim herikiside gamma serisi motor. Atmo olan G4FD kodlu, turbo olan G4FJ kodlu. Üst kapaklar ve çap-strok ikisininkide aynı. İkiside dual-cvvt, direk enjeksiyon. Turbo olanda twinscroll K03 turbo kullanılmış.
    Piston, piston kolu ve ecu farklımı bir türlü bulamadım nette. Servis manuel veya parça kodlarından anlaşılabilir diye düşünüyorum.
    Niye sorduğum ise, eğer çok fark yoksa turbo modelin farklı olan parçalarını atmosferiğe geçirmek istiyoruz.

  2. #2
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende çok merak ediyorum takipteyim

  3. #3
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çap ve strok aynı olsada sıkıştırma oranları farklıdır. Aymosferik olanlar 11.5 sıkıştırmaya sahip. Pistonların aynı olduğunu sanmam. Atmosferik arabaya niye turbo arabada kullanılabilecek dayanımda piston taksınlar ki.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  4. #4
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Boldenon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çap ve strok aynı olsada sıkıştırma oranları farklıdır. Aymosferik olanlar 11.5 sıkıştırmaya sahip. Pistonların aynı olduğunu sanmam. Atmosferik arabaya niye turbo arabada kullanılabilecek dayanımda piston taksınlar ki.
    Doğru atmo olan 11.5, turbo olan 9.5 sıkıştırmaya sahip. Direkt enjeksiyon olduğundan turboya özel yeni piston tasarım ve üretim maliyeti altına gireceklerini pek düşünmüyorum hakeza atmo olandada dayanıksız piston kullanamazlar, daha çok piston kolunu daha kısa ve güçlü yapmışlardır diye tahmin ediyorum ama çekik gözlüler bir numara yaptıysa bilemem .

    Ecular aynıymış o sorun ortadan kalktı. Bosch Mcu tipi: tc1767 Ecu tipi: Med17.9.8 her iki motorda da aynı tabii ki yazılım farklıdır.

  5. #5
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    genel adı olan "Hyundai Gama engine" diye aratırsan daha kesin bilgilere ulaşma olasılıgın yüksek.

    sıkıştırmasını daha farklı belirtmişler burda mesela..

    Model -- Enginecode -- Displacement (bore x stroke) -- Power@rpm, Torque@rpm -- Compression ratio

    1.6 Gamma GDi G4FD 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 140 PS (103 kW; 138 hp)@6300, 17.0 kg·m (167 N·m; 123 lbf·ft)@4850 11.0

    1.6 Gamma II MPi G4FC 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 130 PS (96 kW; 128 hp)@6000, 16.0 kg·m (157 N·m; 116 lbf·ft)@4850 10.5

    1.6 Gamma II MPi G4FG 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 132 PS (97 kW; 130 hp)@6300, 16.0 kg·m (157 N·m; 116 lbf·ft)@4850 10.5

    1.6 Gamma T-GDI G4FJ 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 186 PS (137 kW; 183 hp)@5500, 27.0 kg·m (265 N·m; 195 lbf·ft)@1500-4500 9.5

    1.6 Gamma T-GDI G4FJ 1,591 cc (97.1 cu in) (77.0 mm × 85.4 mm (3.03 in × 3.36 in)) 204 PS (150 kW; 201 hp)@6000, 27.0 kg·m (265 N·m; 195 lbf·ft)@1750-4500 9.5


    http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai...GDi_.28G4FD.29
    1881 - 193

  6. #6

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu takipteyim GDİ bence tatmin etmeyen bir motor al tak şeklinde fazla uğraşılmadan turbolanabiliyorsa güzel araçlar çıkar diye düşünüyorum

  7. #7
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde merak ettiğim bir mevzu. Aynı motor ailesi olduğundan ortak parça kullanımı fazla olduğundan iyi bir araştırma ile güzel bir convert turbo kit yapabileceğini düşünüyorum. sıkıştırmayı kalın conta ile çözemezmiyiz fazla motor içine girmeden ?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  8. #8
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde merak ettiğim bir mevzu. Aynı motor ailesi olduğundan ortak parça kullanımı fazla olduğundan iyi bir araştırma ile güzel bir convert turbo kit yapabileceğini düşünüyorum. sıkıştırmayı kalın conta ile çözemezmiyiz fazla motor içine girmeden ?
    Kore'de var. Veloster için Amerika pazarına kit halinde satılıyor turbo olanına.
    Direkt enjeksiyon işi bozuyor kalın conta kullanımı sıkıntılı. Zıkkımın 1.6 mpi versiyonuda var, nedense lpgnin çok kullanıldığı Türkiye pazarına göndermiyorlar.

  9. #9

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dün bu konudan sonra biraz araştırma yaptım, kia üzerinden pek bişey bulamadım ama velosterlarda çok uğraşanlar olmuş, turbosuyla intercoolerla ve büyük turbo kitleri var yurt dışında ama burda daha yazılım bile yapan yok kadar az 1.6 t-gdi ya, normalini turboya dönüştürmek epey bi zahmetli olur bana kalırsa yapılırsada 300 üstü oluyormuş veloster turbolar çok güzel değerler yakalanabilir.ben pro ceed gt kullanıcısıyım ,sadece cat back egzoz var aracımda downpipe ve yazılım yapmaya çekiniyorm açıkcası burda t-gdi ile uğraşan yok çok fazla.

  10. #10
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün bu konudan sonra biraz araştırma yaptım, kia üzerinden pek bişey bulamadım ama velosterlarda çok uğraşanlar olmuş, turbosuyla intercoolerla ve büyük turbo kitleri var yurt dışında ama burda daha yazılım bile yapan yok kadar az 1.6 t-gdi ya, normalini turboya dönüştürmek epey bi zahmetli olur bana kalırsa yapılırsada 300 üstü oluyormuş veloster turbolar çok güzel değerler yakalanabilir.ben pro ceed gt kullanıcısıyım ,sadece cat back egzoz var aracımda downpipe ve yazılım yapmaya çekiniyorm açıkcası burda t-gdi ile uğraşan yok çok fazla.
    Esasında yazılım sorun değil. Yurtdışı ile çalışan buradaki remap dükkanları halleder diye düşünüyorum.
    Piyasada t-gdi motorlu araç sayısı çok az. Yoksa en az psa-thp motor kadar uğraşan olurdu burada. Amerika da veloster turbo ile çok güzel güçler alınıyor hafif değişimlerle bile. Temeli sağlam bir motor.
    İşin ucundan da olsa yardımcı olunursa bilgi yönünden güzel şeyler ortaya çıkabilir.

  11. #11
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yokmu bilgisi olan?

  12. #12
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Kuvvetle muhtemel sıkıştırma farkı sadece piston farkından kaynaklı, belki bir de blok yağ kanallarında fark olabilir, yağ jetleri olabilir.

    Bunun için hyundai veya kia nın parça kodlaırndan bakmak lazım, neredeyse tamamen farklı olacağını sanmıyorum. Beyin, turbo ve aksamları bir de motor içindeki farklılıktan ibaret olay.

  13. #13
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kuvvetle muhtemel sıkıştırma farkı sadece piston farkından kaynaklı, belki bir de blok yağ kanallarında fark olabilir, yağ jetleri olabilir.

    Bunun için hyundai veya kia nın parça kodlaırndan bakmak lazım, neredeyse tamamen farklı olacağını sanmıyorum. Beyin, turbo ve aksamları bir de motor içindeki farklılıktan ibaret olay.
    Aynen hemşo parça kodlarına bakılması lazımda, hyundai-kia için tanıdığım servis,parçacı yok burada. Yağlama kanalı, jetler işin içine girerse baştan yatar bu iş. En fazla yapabileceğim alttan karter,krank söküp, piston ve kol değişmek olabilir onun harici t-gdi sandık getirmek daha az uğraştırıcı olur.

  14. #14
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    KAfana takılan parçaları listele, parçacıdan fiyat teklifi al.

    sana numaralandırıp fiyatlandırıp göndersinler..

    Her iki motor için yap gönder karşılaştır.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •