merhaba bır konu hakkında merakım var turbolu araçlarda yazılım yapınca nelerı etkılıyor sadece elektronık turbo kontrollu arabalarda basıncımı acıyorlar veya tam olarak nelerı değişiyor enjektörler ,ateşleme vs...
merhaba bır konu hakkında merakım var turbolu araçlarda yazılım yapınca nelerı etkılıyor sadece elektronık turbo kontrollu arabalarda basıncımı acıyorlar veya tam olarak nelerı değişiyor enjektörler ,ateşleme vs...
bunun %100 kesin cevabı olamaz
bu chip yazan kişiden aracın özelliklerine kadar fark edecektir.
ama turbo basıncı+ateşleme+enjeksiyon süreleri gibi haritalar en başta güncellenir
sonrasında araca göre değişebilir
tork limitörü
devir kesici
ve başka birkaç parametre daha olabilir
dün ben bir remapcıye gittim forumdan bir arkadaş eksozun veya eksoz manıfoltun kacıyor dedi.birde ben westgate hortumu tcv valve denen bir zıkıma giriyor onu söktüm ama sensörün elektrıgı halen baglı ve buda benım aracımda 0.8 bardan 1 bara yukselttı sımdı gecenlerde sızde cevaplamıstı bilinçsizce yapılan işlermlerden bahsetmiştiniz.bu tcv sensörü benim aracımda dedikleri kadarı ile fazla bir etkisi yok ve çok çabuk bozulan bir meretmiş araştırmalarım sonucu.Forumlarda arızalanan tcv valfini %90 ı değiştirmek yerine hortumunu sökmüş çünkü araç bir barın üstünde yürümüyor wastgate ona göre ayarlı.Yazılım yapacak olan arkadaşta bunun mecbur takılı olması gerektıgını söylüyor.Eger yazılımla açılacaksa 0.2 bar zaten bunu mekanik olarak biz yapmış bulunuyoruz ozamanda yazılımın pek bir mantıgı kalmıyor yanlış mı anlıyorum.Bu arada çopur eksoza gittim dün araçta herhangi bir kacak olmadıgını ve onların lpg enjektörü sesi olduğunu belirtti ve araça 76 mm düz boru ve dump pipe yapmak için bir proje hazırladık.Eger yazılımla sadece turbo basıncı acılacaksa gerek kalmıyor şu durumda birde merak ettiğim bir konu otomatik vites araç dyno da düzgün olçülebilirmi?
hayır bilmediğiniz noktalar var
turbo boost valfi sadece turbo basıncını açmaya yaramaz.
ters bir durum oluştuğu zaman motor kırılmasın diye basıncıda kısabilir.
siz o hortumu çıkarınca kara düzen artık allah ne verdiyse modunda devam edeceksiniz.
kötü benzin alınca motor vuruntu yapacak belkide pistonları kıracaksınız
sonra usta ile birbirinize bakıp alla alla ne oldu acaba diye tahmin yürüteceksiniz.
Basinc degerini sabit tutarak bile aracinizin kranktaki guc degeri arttirilabilir. Yapmak istediginiz yukleme ile ilgili biraz daha arastirma yaparsaniz usta ile dialogunuz daha saglikli olabilir cunku yazilim konusu hakkinda bilincsiz bir cok insan var kullaktan duyma bilgilerle dolu.
Dort tekerli bisiklet bile dynoda olculur![]()
bu valfi kumanda eden şey ecu
basıncı kısan ecu
manuel boost valfi takarsan, ecu gerekirse basıncı nasıl kısabilir?
Basinc 1 bar sabit mi? yoksa alt devirlerde daha fazla ust devirlerdemi 1 barda kaliyor
Wastegate e giren hortum bosta ise su anda basinci kisitlayan birsey yok demektir.. Oldukca tehlikeli.. Bence hortumu geri takin basinci yukseltmek icin manuel boost controller takin..
Bu arada wastegate 1 bar degildir, 0.8 den kucuk olmak zorunda..
1 barlik wastegate varsa basinci 1 bardan asagida tutamazsin..
Genel uygulama wastegate basinci <<< elektronik ayarlanan basinc..
Baska turlu olamaz.
wastegate hortumunu söküp kullandıysan egzoz manifoldunun kaçırması çok büyük şans olmuş. bu araçlarda cbv tabir edilen turbonun emme salyangozundaki yaylı diyafram volvonun blowoff yerine koyduğu bir sistemdir onu iptal etmenin en doğru yolu parçayı söküp yerine aynı şekilde bir flanş takmak. tabi bu iptali yaparsan başka bi recirc valve veya blowoff valf kullanman gerekli çıkan havayı geri emiş sistemine verecek şekilde. yoksa aracın valf açıldığı zamanlarda ölçülüp sistemi terketmiş havayı tolere edemeyip boğarak stop edecektir.
Basınç arttırmadan önce özellikle cbv sisteminin sağlam veya iptal edilmiş olduğuna emin olmalısın ve tüm sistemdeki kaçakları emme egzoz intercooler gibi gidermen gerekli. Genelde hedef basınca ulaşamamakta birinci neden kaçak yoksa cbv sorunu oluyor
cbv de hortum sökmek pek mantıklı bir çözüm değil en iyi ihtimalle tek yönlü valf takarak yayın geri gitmesini engelleyebilirsiniz. wastegate ve basınç valfi kısmını hiç kurcalamayın yazılımcı basınçla ilgili müdahalelerin hepsini yapabilir.
cbv iptal flanşı şu şekilde oluyor CBV Blocking Flange, S60R/V70R and S60 T5 - ViVA Performance
orjinal turboyla devam edeceksen en mantıklı çözüm de budur http://www.vivaperformance.com/cbv-u...r-v70r-s60-t5/
cbv sistemi dediğin benım anladıgım kadarı ile orijinal dump valve ı aracın onu sokup baktık saglam ve onun hortumuda baglı zaten benim söktüğüm hortum tcv den wasgateye baglı olan hortum o dedıgınız plaket var ipd usa da o blow off takarsak kullanmamız gereken bır aparat dıye bılıyorum yoksa aracın kendı valfı saglam
cbv bildiğimiz dump valflerden biraz farklı housing dışına hava çıkışı yok sadece tahliye edilmesi gereken basınç yükünü yumuşatıyor. link verdiğim parça evet bov için cbv iptal parçasıdır. orjinal cbv nin standart üstü basınçlarda continious tutmanızda problem yaratacağı için basınç basmayı hedefliyorsanız ya iptal edip bov yada daha yüksek kapasiteli olanları takmanız gerekli spool hızınıda arttırmış olursunuz
Wastegate hortumun sokmek demek wastegate hicbir zaman basinc gormeyecek demek.. Basinc gormeyince acilip basinci sabitleyemeyecek demek..
Bu durumda ya wastegate hortumu degil yada turboda bir sikinti var wastegate olmadan bile basinc olusmuyor..
Normalde wastegate hortumu sokukken alt devirlerde basincin 2 barlara firlayip araci boost cut a sokmasi lazimdi..
simdi cıktım aracın resimleri cekmek için söktügüm hortun wasgate baglı wasgateden tcv valfe gırıyor dump valve hortumuda tcvye gırıyor o baglı sokuk degıl tcv valfınden bır hortumda fılıtre kutuma gırıyor sımdı ben bunların fotosunu atıp ne demek ıstedıgımı anlayacaksınız...kırmızı ıle belırtıgım hortum tcv ye baglı degıl gerı kalan sıstem baglı ama bana herkesın dedıgı wg hortumu soktugunde turbo sonuna kadar basması gereklı ve sorun cıkarması gereklı ama arac sonuna kadar basmıyor bu nasıl oluyor ve yurt dısındakılerde aynı seyı soyluyor sonuna kadar basmaz ozaman bu tcv valf ne ıse yarıyor turbo sokulup bakıldı sorun yok turboda
ilk resim wg nın resmi hortumu bosta takılı degıl tcv ye
[IMG][/IMG]
2 resim dumpvalve nın resmi bu tcv ye baglı
3 resimde bos olan yere wg nın hortumu gırıyor normalde
[IMG][/IMG]
şimdi anlaşıldı bu şekilde wastegate tamamen iptal oluyor. çok tehlikeli bir durum beyin map sensorunden basıncı görüp arıza lambası yakarak korumaya geçmiyorsa turbonuzun durumu ya bayaa kötü o yüzden belli bi miktardan fazla basınç basamıyor ki çıkıştaki ve söküp kontrol edildi dediğiniz cbv(bypass) valfinin bile üstü tamamen yağ kaplanmış bariz bir şekilde yağ vermiş solenoide kadar başka sebeple veya önceden olan bi durum değilse bayaa kötü. ya da manifoldda mevcut olan kaçaktan dolayı şansınıza daha fazla basınç basamıyor. turboyu kontrol ettirdinizmi?
zaten biliyorduk bunu
şimdi sorun nedir? turbo neden fazla basmıyormu?
-belki turbonun palleri sorunlu, belki turbo sorunlu
-manifold kaçağı
-emişte kaçak? intercooler, belki hortum çatlak, delik, kırık?
-eksoz tıkalı? katalitik tıkalı? susturucunun biri tıkalı?
bunların hepsi mümkün.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)