User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: egsoz işinden gına geldi yardım lütfen.

  1. #1
    bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    egsoz işinden gına geldi yardım lütfen.

    m50 b25,garett gt 50 ar 38mm emusa wg.O sorun bu sıkıntıdan sonra nihayet sıkıntısız yürür olduk.egsoz komple sökükken çıldıran araba egsoz takılınca 3 de 1 düştü resmen e günlük gezicez razı olucaz dedim.wg çıkışınıda egsoz a verince hele üst devirlerde bildiğiniz kasar sıkar hale geldi.borular baştan sona 76 ortada içi düz 76 giriş çıkış orta sustrcu.arkada solda orj susturucu sussun polislik olmıyım dedim .olmuyo sıkıyor kasıyor.sağ a bi çıkış daha verdim yine 76 ona vana koydum ortadan gelen son susturucuya girmeden ordan boşa çıksın diye.hemen hiç bir fayda göremedim az bi etkisi oldu.sorun geldiği yolun uzunluğumu yoksa wg nin egsoz a bağlı olmasımı etken.vanayı orta sustrucuya girmedenmi koymalıydım iice karıştı ortalık.niyetim vanayı orta susturucunun önüne alıp çıkışı orda bırakmadan arkaya kadar düz boru geçip arka sağdan vermek ve wg çıkışınıda kendi halinde arabanın altına bırakmak sizce doğru yolmudur teşekkürkler

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3+3 yap ortada X-pipe arkaya kadar çift git son susturucu 2 giriş 2 çıkış... 63 mm yeterli WG içine mi dışına mı deneyip karar vermelisin...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerisini anladımda "3+3 ortada x-pipe" bu terimleri bilmiyorum

  4. #4
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bandit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerisini anladımda "3+3 ortada x-pipe" bu terimleri bilmiyorum
    Google a x pipe yaz görselleri aç tam aradığını bulursun
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifold çıkışların 3+3 dür, yani 2 manifoldla çıkar, bu iki çıkış borusunu ortadan X şeklinde birleştireceksin, arkaya kadar çift gidip son susturucuya gireceksin yine 2 giriş 2 çıkış şeklinde...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    manifold çıkışların 3+3 dür, yani 2 manifoldla çıkar, bu iki çıkış borusunu ortadan X şeklinde birleştireceksin, arkaya kadar çift gidip son susturucuya gireceksin yine 2 giriş 2 çıkış şeklinde...
    Bulent abi seninkinin resmini paylasirmisin
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  7. #7
    BerkinG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul maltepe
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3+3 yap ortada X-pipe arkaya kadar çift git son susturucu 2 giriş 2 çıkış... 63 mm yeterli WG içine mi dışına mı deneyip karar vermelisin...
    araç turbo anladığım kadarıyla, konular karıştı sanırım.

  8. #8
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ||
    X
    ||
    |/
    [] =>son susturucu
    ||

    gibi gibi

  9. #9
    bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hatta google den önce forum un arama kısmından x pipe ı aratıp buldum ghibli nin yaptığınıda gördüm.fakat turbodan 76 lık çıkan tek çıkış var onları önce 2 ye bölüp sonra birleştirip tekrar bölmenin mantığını anlayamadım.

  10. #10
    BerkinG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul maltepe
    Mesaj
    145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bandit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hatta google den önce forum un arama kısmından x pipe ı aratıp buldum ghibli nin yaptığınıda gördüm.fakat turbodan 76 lık çıkan tek çıkış var onları önce 2 ye bölüp sonra birleştirip tekrar bölmenin mantığını anlayamadım.
    atmosferik konusuyla sizin konunuz karıştı büyük ihtimalle.Ses istemiyorsanız sizin yapmanız gereken şey cut-out, sese katlanırım diyorsanız orta susturucuyu sökün.bide bence wg egsoz birleşmesin ayrı olsun ses güzel olabilir.

  11. #11
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    manifold çıkışların 3+3 dür, yani 2 manifoldla çıkar, bu iki çıkış borusunu ortadan X şeklinde birleştireceksin, arkaya kadar çift gidip son susturucuya gireceksin yine 2 giriş 2 çıkış şeklinde...
    Araba da turbo var abi o ayrıntıyı kaçırdın sanırım

    Sizin aracınıza 6 silindir 2.5 lt hacim 50 ar turbo ya 76mm ara boru az gelir. En basitinden şöyle düşün ki M50B25 in atmosferik halinde bile egsoz sistemi arkaya kadar 2x51mm olarak gider. Aracın 4 silindir olsa 76mm yetebilir fakat 6 silindir turbo olunca işler değişiyo. Arkaya kadar biraz daha geniş ölçü bir ara boru kullanman gerekir, yine kullandığın ara boru ölçüsünde içi düz delikli boru orta susturucu kullanabilirsin, sonda da sağa sola ayrım yapma biri orjinal diğeri serbest çıkan bi egsoz dahi olsa ayrımın olduğu yerden üst devirlerde her türlü ciddi bi back pressure alırsın rahat tahliye edemez, daha geniş bir borudan tek çıkış yapın, o ölçülerde de arabayı susturmak kolay olmaz. Susturucak son susturucu özel yapım yapılsa bile arka tarafa düzgün sığmayabilir hacimli olması gerekir çünkü.

  12. #12
    bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewet konular karıştı turbodan çıkış 76 dan başka çarem yok en azında 50 60 cm kadar sonrasında dahada büyüyebilirim fakat başı 76 devamı 90 fayda edermi yada çift 76 mı yürüsem.neler denedim susması için dediğin gibi zor ötesi bu 76 lık orta susturucuda özel yapıldı.özeli bırak orj susuturucu bile sıfıra sıfır oturuyor yerine çare bulamayınc asakat olmasın diye depoyu iptal edip daha küçük benzin deposu yaptım paslanmazdan sağdan da egsoz çıkarayım diye neler neler yani

  13. #13
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yoo arabadaki turboyu kaçırmış olsam WG in içine mi dışarı mı verileceğine deneyip karar verin der miyim?

    76 mm tek boru ile 63 mm 2 borunun toplam akış çapı nedir arkadaşlar? M50B25 turbolu olsun olmasın BP sever, o nedenle de Xpipe ı kesinlikle tavsiye ederim, tek boru kesinlikle yeterli gelmiyor 6 silindire... M50B25 ilk göz ağrımdır ve de çok uğraşmışlığım vardır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    benim sistem bu, V6 bi turbo araç, X-pipe ı görebilirsin... yanındaki de orj olan...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15
    GokhanE. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wastegate i tekrar dışarı verin, susturucusuz sona kadar mümkün olan en az dirsekle 76 gidin, sona varex egzoz. Yada downpipedan sonra o2 ve wideband sensörlerini biraz geçip cut out yapın, gerisi şimdiki gibi kalsın.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen cok fonksiyonlu incpection a girmissin 3 5 kere uyandirmak zorunda kalicaz seni belli

  16. #16
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi ok ama 3+3 yap demişsin ya, o yüzden söylendi downpipe dan zaten tek çıkış alınıyor ya mecburi, en fazla ondan sonra çift boruya döner ama 3+3 denince atmosferik hali yorumlanıyo

    Abi 6 silindir 2.5 hacimde BP a gerek yok yaw, zaten motor turbo dolmadan da torklu ve alttan dolu dolu gelebiliyor, bu motor da mümkün olduğunca free olmalı bence.

    Downpipe dan sonrasında uygun ölçüde çift boruda sarkma yapmaması vs açısından mantıklı.

  17. #17
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi ok ama 3+3 yap demişsin ya, o yüzden söylendi downpipe dan zaten tek çıkış alınıyor ya mecburi, en fazla ondan sonra çift boruya döner ama 3+3 denince atmosferik hali yorumlanıyo

    Abi 6 silindir 2.5 hacimde BP a gerek yok yaw, zaten motor turbo dolmadan da torklu ve alttan dolu dolu gelebiliyor, bu motor da mümkün olduğunca free olmalı bence.

    Downpipe dan sonrasında uygun ölçüde çift boruda sarkma yapmaması vs açısından mantıklı.
    benim kafa çift turboya gitti özür dilerim, dediğin doğru tek turbo olunca farklı tabii ki... 2,5 litrenin BP ye öyle ihtiyacı var ki inanamazsın ben kaç tane egsoz denedim bir bilsen
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #18
    GokhanE. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çap arttırmak logaritmik olarak egzoz gazı akış kapasitesini arttıracaktır. 2 boru olunca sadece ikisinin kapasitesini topluyoruz. Wastegate i herhalukarda dışarı verin ama egzoz gazı sirkülasyonunu bozuyorsunuz içeri vererek.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen cok fonksiyonlu incpection a girmissin 3 5 kere uyandirmak zorunda kalicaz seni belli

  19. #19
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim kafa çift turboya gitti özür dilerim, dediğin doğru tek turbo olunca farklı tabii ki... 2,5 litrenin BP ye öyle ihtiyacı var ki inanamazsın ben kaç tane egsoz denedim bir bilsen
    estağfurullah abi, senin aklın V makinaya gitti tabi alışkınsın

    Bu arada denediğin egsozlar hep V6 motor twin turbo araçlarmıydı? Onlarda BP gerekir evet sıralı düz motor olmadığı için, 1 turbo da sadece 3 silindirin hava hacmi birikir ve bu da BP olmazsa turbo nun dolmasını geciktirip torku ciddi şekilde düşürür (Çok free flow olursa yani) ama sıralı 6 silindirlerde iş değişiyor 6 silindir birden tek turboya üflediği için bu nokta da BP a ihtiyaç olmuyor, araç dolu dolu geliyor zaten bu yüzden free flow çok daha yararlı oluyor. Ama dediğin ve ghibli de tecrübe ettiğin gibi abi V makina da BP açısından durum farklı.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •