User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbolu Araçlarda Start/Stop...

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbolu Araçlarda Start/Stop...

    yeni moda biliyorsunuz Start/Stop... eskiden lambalarda kontak kapatanlar olurdu dalga geçerdik, şimdi lambalarda bazen çıt çıkmıyor araçlardan hatta benim hatun geçen sene ilk bunu gördüğünde 'motor ne kadar sessiz çalışıyor' demişti, tabii ki ses çıkmaz motor çalışmıyor ki

    şimdi gelelim tartışma konumuza, turbolu araçlarda turboyu korumak adına 30-40 saniye bekliyorduk şimdi küt diye stop ediyor... inceledim ama bu esnada turboyu koruyan bir sisteme ben rstlamadım belki de bulamadım bilemiyorum, nedir bu konudaki görüşleriniz, ben zaten yakıt tasarrufuna inanmıyorum, sadece emisyonu az salgılıyor...


    ne dersiniz iptal mi edelim devam mı edelim?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2
    mr.korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel bir fikir üretme ve görüş konusu olmuş. ben şöyle bir açıdan yorum getireyim.
    timer mantığımızda ne geçerli turboyu korumak adına ? şöyleki ;
    turbo dediğimiz parçamız, araç durduktan bir süre sonraya kadar daha dönmeye devam ediyor, fakat yağ pompası durduğu için yağlama olmuyor ve dolayısıyla yağlamasız dönüyor. bunu engellemek adına rölantide bir miktar bekliyoruz turbo duruyor ve timer aracı stop ediyor. aynı durum çok ısınan turboyu soğutma adına da geçerli, turbo rölantide ısı kaybediyor bu esnada yağlama da yardımcı oluyor.
    Buraya kadar doğru,
    lakin bu turbo bence herşart altında yukardaki gibi zor durumda kalmıyor, yani örneğin ben timerı çoğu zaman kapattığımı bilirim, zira zaten devirsiz, neredeyse 1500-2000 devir görüp tekrar rölantiye inen bir kullanımda turbo ne dönmeye devam edecek kadar spool olur , nede ısınır, dolayısıyla timer her şartta bekletmek zorunda değil arabayı..
    buradan yola çıkarakta, dur kalk trafikte start-stop un turboya bir zararı olacağını sanmıyorum.
    dediğim gibi devirli devirli kullanıp turboyu doldurup doldurup bir anda çat fren yapıp kontak kapatmıyoruz neticede zaten turbo çok yük altında olmadığı gündelik kullanım ve trafikte zaten araçla eş zamanlı durarak, yağ ile aynı derecede ısınıyordur en fazla.
    TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
    FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
    TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
    VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti

  3. #3
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mr.Korhan ; mantığınızın tümüne katılıyorum. Peki bu şekilde düşünerek örnek duruma bakarsak , start stop aktif halde gazlayarak şehir içinde basarak kullanan arkadaşlarım var. Bence şehir içi dur kalk vs de olsa , gaza çok basıyorsak , devir çeviriyorsak ; hop sonraki lambada durunca stop ediyor. Bana çok zararlı geliyor sakin sakin kullanmayan için start stop..
    -Fırat

  4. #4
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten start/stop motor ısısı xx dereceye gelmeden, akü seviyesi bi sınırın üstünde olmadığı sürece ve trafik duruma göre kendini ayarlıyo
    Günümüzdeki cücük kadar turbolu arabalar zaten çoktan olağan hızına dönmüş oluyor
    f10 m5lerde elektronik yağ pompası var stop edince çalıştığını duyabiliyosunuz
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  5. #5
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şahsen çok sıkıştırdığım zaman s&s kapatıyorum stop etmesin diye

  6. #6
    playhard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    AnGara
    Mesaj
    475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben şu an rodaj yapıyorum.2000 devri geçmediğim halde yağ sıcaklığım 110 120 aralığında oluyor. bu yüzden herseferinde start stopu kapatmak zorunda kalıyorum.
    sizce 2000 devri geçmememe rağmen normalmi bu yağ sıcaklığı?

  7. #7
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı playhard Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben şu an rodaj yapıyorum.2000 devri geçmediğim halde yağ sıcaklığım 110 120 aralığında oluyor. bu yüzden herseferinde start stopu kapatmak zorunda kalıyorum.
    sizce 2000 devri geçmememe rağmen normalmi bu yağ sıcaklığı?
    2000'i gecmemene ragmen 120 inanilmaz yuksek bir deger. Bir yerlerde bir yanlislik var gibi.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  8. #8
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence gereksiz ve aracı yıpratan bir özellik.Köprü trafîğinde yanımdaki 1 serisinin en az 20 kez stop yapıp çalıştığına şahit oldum..10.000 km bakımında bi marş motoru hediye eder sanırım,BoruSan

  9. #9

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.395
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Passatı aldığımda bu soruyu ısrarla satış temsilcisine sormuştum.Kendisi bu sorunun cevabını kendilerine verilen kurslarda söylendiğini ve s&s sisteminin turbonun yağlanmasının durdurmadığını söylemişti.Hatırladığım kadarıyla sadece silindirler duruyormuş.Açıkçası zararı olsaydı bende mühendisler koymazdı diye düşünüyorum..Birde çevremde şirket araçlarına o kadar kötü davranılmasına rağmen hiç bir şey olmadığını görünce bu turbo olayını kafaya fazla takmamaya başladım..

    Zaten sistemde yeterli enerjiyi elde etmezse çalışmıyor.

  10. #10
    özgür67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    zonguldak
    Mesaj
    1.342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende turbo araç kullanma prensibine aykırı bulduğum için kapalı tutuyorum

  11. #11
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dqn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Passatı aldığımda bu soruyu ısrarla satış temsilcisine sormuştum.Kendisi bu sorunun cevabını kendilerine verilen kurslarda söylendiğini ve s&s sisteminin turbonun yağlanmasının durdurmadığını söylemişti.Hatırladığım kadarıyla sadece silindirler duruyormuş.Açıkçası zararı olsaydı bende mühendisler koymazdı diye düşünüyorum..Birde çevremde şirket araçlarına o kadar kötü davranılmasına rağmen hiç bir şey olmadığını görünce bu turbo olayını kafaya fazla takmamaya başladım..

    Zaten sistemde yeterli enerjiyi elde etmezse çalışmıyor.
    İyide silindirler duruyorsa yağ pompası nereden tahrik alıyormuş

  12. #12
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence gereksiz ve aracı yıpratan bir özellik.Köprü trafîğinde yanımdaki 1 serisinin en az 20 kez stop yapıp çalıştığına şahit oldum..10.000 km bakımında bi marş motoru hediye eder sanırım,BoruSan
    20 kere yapması zor bizimkinde 3-4 den ilerisini göremedim. olduysada tebrikler efsan enerji toplamıs. ayrıca calıstırdıgın mars motoruyla start stopbunki bir degil.

    Geldik asıl konuya, start-stop sistemi, ışıklarda oluşan beklemelerde, kısa süreli duraklamalarda, tıkanan trafikte devreye giribilecek ve “zırt pırt” diye tabir edebileceğimiz şekilde aracınızın motorunu susturup tekrar çalıştırabilecektir. Bu durumda marş dinamosu çabuk bozulur diyebiliriz, yani marş dinamosunun üretimindeki temel amaç kısa süreli kullanımlar olduğu için, start-stop sisteminde oluşacak sürekli ve sık kullanımlar marş dinamosuna zarar verecek ve haliyle marş dinamosunun kömürü ya da tümüyle kendisi kısa sürede sizi yolda bırakır hale gelecektir. Acaba start-stop gerçeği böyle mi? Tabi ki HAYIR. Çünkü start-stop sistemi bulunan otomobillerde kullanılan marş sistemi eski tip marş dinamosu gibi değil.

    Start-stop sistemindeki marş sisteminde, eski tipteki gibi tek alternatör yerine hem şarj eden hem de bir seferlik çalıştırmaya yetecek düzeyde enerji depolayan yeni nesil bir alternatör-dinamo sistemi yer alıyor.

    Yani aracın kırmızı ışıkta durduğunu ve start-stop sisteminin devreye girdiğini varsayarsak, bu alternatör-dinamo sistemi, araç çalışır halde iken ışıkta gerçekleşecek start-stop işlemini karşılayacak düzeyde (1 seferlik) elektrik enerjisini depolayacak ve siz debriyaja bastığınız anda ya da aracın tekrar çalışmasına etki edecek bir harekette bulunduğunuz anda bu depolanmış enerjiyi kullanarak marş dinamosunu çalıştıracaktır. Sistem bu şekilde aracın çalışır halde olduğu her seferinde bir sonraki start-stop için gerekli olan enerjiyi depolar.

    Ayrıca bu sistem eski marş motorları gibi kısa kullanımlar için değil sürekli kullanımlar için tasarlandıklarından, yataklarında rulman bulunur.

    Özetle start-stop sistemli araçlar kısa zamanda marş dinamosuyla ilgili sıkıntılarla boğuşmayacaktır.
    1881 - 193

  13. #13

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.395
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyide silindirler duruyorsa yağ pompası nereden tahrik alıyormuş
    Yukarıda yazıldığı gibi elektronik olabilir.Sonuçta S&S olan tüm araçlarda fren enerjisi geri kazanımı tarzı sistemler mevcut.Çalıştırma enerjisini oradan karşılıyor zaten.Pompanınkini de oradan karşılıyordur.

  14. #14
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecen gün serviste bakım esnasında bir parçayı kırdılar araba çalışmasa bile basınçlı şekilde su akıtıyordu, el kadar bir pompa radyotere bağlı arabayı kapatıca devreye giriyor turbo vs sogutma sıvısını motor kapalı iken içeride çevirmeye devam ediyor, her araçta varmı bilmiyorum ama yeni nesil illaki düşünmüştür, sonuçta soğutma, yağbasıncı, akü bunları şansa bırakmazlar.

    Hiç kapanmadığı için kapak açmadan çok yüksek km giden taksiler var, en temizi start stop lu taksi varsa onu takip etmek

    Ekstra olarak alfalarda yağ pompası sanırım elektirikli. Klima teyp farkar açıkken yokuş yukarı start stopta yolda kalan alfa duydum belkide sitemi biz abartıyoruzdur yaptık oldu modunda ilerliyor olabilirler

  15. #15
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de sistemin henüz tam oturmadığını düşünüyorum, çok dur-kalk olduğunda sistem kapanıyor, araç soğukken de devre dışı bunlar marş motorunu ve aracın motorunu koruyor OK ama ben direk turboyu koruyacak şey olan yağlamayla ilgili hiç bir şey göremedim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #16
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir de adamların çok kolay bir yere iptal tuşu koyması da kıllandırıyor beni
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #17
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    20 kere yapması zor bizimkinde 3-4 den ilerisini göremedim. olduysada tebrikler efsan enerji toplamıs. ayrıca calıstırdıgın mars motoruyla start stopbunki bir degil.
    Ben orta şeritteydim,1 serisi sol şeritte.Birebir şahit oldum.Zaten aracımda olsa bana 100 km de 2 litre kazandıracağını bilsem tahammül edeceğim bişe değil.Hoş 100 km 15 litrede 2 litre kazandırsa ne olcak
    Marş dinamosu bilgilendirme yazısı için teşekürler

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stop&Start sistemli turboşarjlı araçların neredeyse tamamında turbo ball-bearing'dir. Yani mil yatakta klasik journal-bearing turbolar gibi yağ filmi üzerinde değil, ufacık bilyalar dizisi üzerinde döner. Bu yüzden yağ besleme rakoru da journal-bearing turboların yarısı çaptadır zaten. Yağlama ihtiyacı çok daha azdır. Bu sebeple yağ akışı kesildiğinde de bir süre daha sorunsuz döner.

    Isı blokajından kilitlenmeyi önlemek için de çoğu Stop&Start sistemli araçta stop halinde bir süre daha ilave devirdaim sağlayan elektrikli su pompası da mevcuttur.

    Aküsü özeldir, daha yüksek CCA değerine sahiptir.
    Marş motoru özeldir, ısıya ve yüke daha uzun süre dayanıklıdır.
    Alternatörü özeldir, aküyü hızla şarj eder.

    Yani düşünüyorlar, es geçmiyorlar üreticiler.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    enes28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Eyüp
    Mesaj
    885
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.16 d varken her zaman kapatırdım. Golf TDI dayken kullanmıyodum turbo yüzünden. Bi gün trafikte denim dedim bakalım yakıt nasıl olacak diye. Hiç bi etkisi olmamıştı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •