User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: Turbolu Araçlarda Start/Stop...

  1. #20
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbolu aracı stop etmeden bekletmemizin sebebi turbo içine dolan yağ buharının içerde kalıp soğuduğunda kurumlaşmasını engellemek değilmi ? Start stopta araç soğumadığından bir zararı olmaz gibi.ama Gereklmi kesinlikle değil bence
    Dobloyada koymuş fiat duruyorum stop ediyo araç vitese az hızlı at yetişemiyor çalışmıyor araç kendilğinden, sonrası bir panik bir heyecan...

  2. #21
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Az evel ford transit gibi ticari araçta gördüm yanımda stop etti
    Yakın kamyonlarda bu sisteme geçer
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #22
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Stop&Start sistemli turboşarjlı araçların neredeyse tamamında turbo ball-bearing'dir. Yani mil yatakta klasik journal-bearing turbolar gibi yağ filmi üzerinde değil, ufacık bilyalar dizisi üzerinde döner. Bu yüzden yağ besleme rakoru da journal-bearing turboların yarısı çaptadır zaten. Yağlama ihtiyacı çok daha azdır. Bu sebeple yağ akışı kesildiğinde de bir süre daha sorunsuz döner.

    Isı blokajından kilitlenmeyi önlemek için de çoğu Stop&Start sistemli araçta stop halinde bir süre daha ilave devirdaim sağlayan elektrikli su pompası da mevcuttur.

    Aküsü özeldir, daha yüksek CCA değerine sahiptir.
    Marş motoru özeldir, ısıya ve yüke daha uzun süre dayanıklıdır.
    Alternatörü özeldir, aküyü hızla şarj eder.

    Yani düşünüyorlar, es geçmiyorlar üreticiler.
    Osman hocam hoşgeldin
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  4. #23
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Osman hocam hoşgeldin
    Hoşbulduk abi Teşekkürler.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #24
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Stop&Start sistemli turboşarjlı araçların neredeyse tamamında turbo ball-bearing'dir. Yani mil yatakta klasik journal-bearing turbolar gibi yağ filmi üzerinde değil, ufacık bilyalar dizisi üzerinde döner. Bu yüzden yağ besleme rakoru da journal-bearing turboların yarısı çaptadır zaten. Yağlama ihtiyacı çok daha azdır. Bu sebeple yağ akışı kesildiğinde de bir süre daha sorunsuz döner.

    Isı blokajından kilitlenmeyi önlemek için de çoğu Stop&Start sistemli araçta stop halinde bir süre daha ilave devirdaim sağlayan elektrikli su pompası da mevcuttur.

    Aküsü özeldir, daha yüksek CCA değerine sahiptir.
    Marş motoru özeldir, ısıya ve yüke daha uzun süre dayanıklıdır.
    Alternatörü özeldir, aküyü hızla şarj eder.

    Yani düşünüyorlar, es geçmiyorlar üreticiler.
    aynen katılıyorum, hoşgeldiniz bu arada

    bluemotion rodaj hariç sürekli s&s devrede tuttum. zaten uygun koşullarda s&s devreye giriyor. ayrıca bir yerde okumuştum bluemmotion için marş motorunun 1.000.000 kez çalıştırma ömrü olduğunu.

    güncel araçlar inanılmaz hızlı çalışıyor. eşimde 208 ehdi var. teker durmadan stop ediyor. artık tasarrufun suyu çıktı iki araçtada sorun yok.
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  6. #25
    SiMaO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul / Bulgaristan
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende açık kullanıyordum, okuduğum bilgiler yararlı oldu teşekkür ederim...
    Ama yakıtta bi faydasını görmedim açıkçası

  7. #26
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben artik cok alistim, isik kisa ise ayagimi debriyajdan cekmiyorum stop etmiyor haliyle...
    Cok bastigim zamanda kapatirim zor değil
    Normal seyir halinde, ve isik cok uzun surucekse ayagimi debriyajdan cekiyorum stop ediyor.
    Hersey benm kontrolumde yanj tamamen

    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen katılıyorum, hoşgeldiniz bu arada

    bluemotion rodaj hariç sürekli s&s devrede tuttum. zaten uygun koşullarda s&s devreye giriyor. ayrıca bir yerde okumuştum bluemmotion için marş motorunun 1.000.000 kez çalıştırma ömrü olduğunu.

    güncel araçlar inanılmaz hızlı çalışıyor. eşimde 208 ehdi var. teker durmadan stop ediyor. artık tasarrufun suyu çıktı iki araçtada sorun yok.
    Benim değişik fantazilerim oldu, rampa assagi isikta bekliyorum.Frene bastim start stop devreye girdi stop etti.Cok az frenden ayagimi cekip arabayi rampa assagi saldim.Yani araba stop etmis halde 1km/h hizla gidiyor Ama birazcik hizlansin hemen marsa basiyor hareket ettigini anlayip.

    Yada durdugunuzda frene cok basarsaniz haliyle pedal sisiyor, hemen geri basinc saglamak icin arabayi calistiriyor...vs

    Şartlar uygun değilse calistirmiyir yani birsey. Sorun olucak birsey yok bence

  8. #27
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo arac zaten kisa sure calissa yetiyor kaldi ki tam gaz gelip ani durdudugunuzda stopda etmiyor.
    Bir cok sensor ve parametre var stop icin.

  9. #28

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bircok guzel bilgiler paylasilmis hos bi konu gercekten.

    yakitta bi faydasini azalip cogalmamasini gorememek normal diye dusunuyorum cunku motor calismiyor ve arac hareket etmiyor.

    kesinlikle faydasi vardir. dizellerde ortalama saatte 0.4 ile 0.8 litre tuketimi var. isiklarda 20 ila 60 sn arasi degisiyor. istanbul gibi metropollerde trafikte gecen zamani soylemenin bi manasi yok zaten sabah aksam en az cogumuz 2 saatini trafikte geciriyor min. 10 km mesafe icin bile.

    konuyu toplayip genel olarak baktigimiz zaman aracm calismadigindan motorun omrunun daha uzun olma durumunuda katarsak bence cok faydali ve akilli bi sistem.
    Gökhan ÇAPRAZ

    34 BYC 099 civic sport plus

  10. #29
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo arac zaten kisa sure calissa yetiyor kaldi ki tam gaz gelip ani durdudugunuzda stopda etmiyor.
    Bir cok sensor ve parametre var stop icin.
    spor modda tam gaz gelip durduğumda bende stop ediyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #30
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benım araclarımda tam gaz yuruyup durdugumda hıc bır sekılde stop etmıyor.
    Ancak aracın soguklugu yada egt gıbı parametrelere gore stop ettıgı oluyor,mesela uzun surusde yada uzun gazlamada durursam hıc bır sekılde stop etmıyor ancak normal surerken bırden tam gaz yuruyup,3-4-5. vıtesler redlıne sonrası dursam hemen stop edıyor.
    Yanı buna ecu dakı yazılım karar verıyor sensorlerden aldıgı bılgılere gore.
    Mesela klıma acıksa bellı zaman sonra S/T calısmıyor vs vs....

  12. #31
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ss kesinlikle ise yariyo ayni yolu 1 dakika isiklarda bekler gibi motor calistirarak deneyin azda olsa farki gorun
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  13. #32
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150 km de şu anda araç, 9 litre gösteriyor, hep şehir içindeydik ve S/S açıktı...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #33
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 997TT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benım araclarımda tam gaz yuruyup durdugumda hıc bır sekılde stop etmıyor.
    Ancak aracın soguklugu yada egt gıbı parametrelere gore stop ettıgı oluyor,mesela uzun surusde yada uzun gazlamada durursam hıc bır sekılde stop etmıyor ancak normal surerken bırden tam gaz yuruyup,3-4-5. vıtesler redlıne sonrası dursam hemen stop edıyor.
    Yanı buna ecu dakı yazılım karar verıyor sensorlerden aldıgı bılgılere gore.
    Mesela klıma acıksa bellı zaman sonra S/T calısmıyor vs vs....

    olması gereken bu . sadece turbo için değil, sıcaklık yükseldiğinde suyun da dönmesi gerekir. sıcaklık normal değerlerin üzerindeyken stop edildiğinde ciddi basınç oluşmakta hortumlarda. ayrıca hararette ani yükselme olur. Ss olan araçlarda elektrikli su pompası kullanıyorlarsa eğer bu da başka bir handikap.
    M. The most powerful letter in the world.

  15. #34
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mersinde her bir isik 99 saniye, yesili ise 14 saniye. Start stop bende cok ise yariyor. Zaten belli kosullar olmazsa devreye girmiyor. Ayrica mars motoru ve aku extra dayanikli yani bisey olmaz.
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •