antifirizde mantıklı olmazmı !?
'' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v
gurcell isimli üyenin konu ile ilgili bir konusu vardı, mevcut intercoolerı modifiye edip air/water cooler yapmıştı kendisi.
bu soğutma kapasıtesını stabıl tutabılmek ıcın genelde kuru buz kullanıyolar . normal kullanımda su ıle rolling gecelerinde tankın ıcını kuru buzla doldurabılırsınız cok geç eriyor
kuru buz için forumlarda myth yazıyolar![]()
ısınmada problem ne kadar su kullanılması gerektiği ? şöyleki cooler dan geçen su , su kabına gelicek onun yerine sistem su çekicek ama gelen su ısınmış olarak gelicek nekadar beklemesi gerekir ki belli bi sıcaklığa düşsün ve coolerı soğutsun çünkü ısınan suyla beraber sıcak hava ve motor içinde ısınan cooler hiç bi işe yaramaz
belki su kabını çamurluk içine yerşeltirmek soğuk hava almasına yardımcı olur
1.8t lerde orjinal cooler lar sağ çamurluk içinde![]()
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
Bu sistemde suyu sogutmak icin radyator kullanilmali zaten.
Sadece su tanki ile sicakligi transfer etmek zor.
Kuru buz normal buz extrem. Normalde sogumayi saglayan gene hava oluyor (radyator ile). Buz ile normalden daha fazla soguma olasi ama gecici cozum buzlar kisa surede erir zaten oran olarak cok buz da kullanamazsin suyun donmesi lazim sistemde.
Motor gucune gore radyator secimi ve su kapasitesi onem kazaniyor
sistemi roll koşucak bi arabada kullanmak ne kadar mantıklı peki ? büyük turbolu ve basınçlı ?
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
Sonuc olarak burada limit sıvı kapasitesi ve ısınan sıvının tekrar ne kadar hızlı sogutulabiliecegi. Rollde yani uzun mesafede surekli gazlanacak bir araç için bu sistem pek efektif olmayabilir, sıvıyı soguk tutmak icin one yine kocaman bir sıvı radyatoru koymak gerekecek, direk yer ve agırlık avantajını kaybetmis oluyorsunuz. Bence roll aracları icin mantıklı bir secim olmayabilir.
Air air intercooler da da turbo basinc buyuyunce intercooler buyuyor sonucta..
Farkli sogutma kapasitesi farkli boyut demek her iki sistemde de..
Air/water da kisa yol, dusuk basinc kaybi ve uygulama kolayligi avantaji her seviyede var..
Negatif tarafi teferruat ve bakim gerektiren bir sistem kuruluyor.
aman ha sakınvalla kuru buzla su kapalı ortamda çok güzel patlıyor.. küçükken su şişesine koyup koyup patlatırdık
bende minide çok düşündüm yapmayı araştırdım bayağı.. ama komplike bir sistem, yemedi açıkçası.. yapması basit ama bileşeni fazla sorun ihtimali nispeten daha çok ve benim görüşüm gündelik yani çok trafiğe girilen bir araca yapmak pek verimli olmaz. su özısısı gereği geç ısınacaktır ama dur kalk trafiğe girilip ısındığı zaman da soğuması da aynı oranda uzayacaktır. drag için efektif olabilir, veya düşük hızlı pistte yeterli hava soğutmasının olamayacağı yerlerde daha verimli olacaktır diye tahmin ediyorum. lagı engellemek için güzel birşey, ve konumlandırma açısındanda rahat bir sistem. büyük güzel bir su radyatörü ile kullanılırsa çok da güzel olur hatta normal buz vs. ile iat, ortam sıcaklığının altına bile indirilebilir belki ama bileşenleri ve önemli ise ağırlığı arttıracaktır a2a coolera göre.
oem olarak vag grubunda bazı tsi larda, sanırım eski subaru legacy lerde, e55 amg de vs kullanılıyor.
YouTubeDR.ECU
arkadaşlar kuru buz sıkıştırılmış CO2 dir. Erdiği sürece ortama C02 verir. Kapalı ortama atarsanızda patlama yapar sıkışan Co2.Haa açık ortamda radyatörün etrafına delikli cidar yapıp içerisinede kurubuz atarsanız radyatörü sürekli soğuk tutarsınız. Methanol değil ama antifreeze suyu kullanılabilir.
IN BOOST WE TRUST
yorumları okudum da;
sonuç itibariyle çok faydalı bir soğutma sistemi değil sanırım, yada Faydalı olarak demeyelim de hava soğutmalı sistem bizim için daha iyi öylemi
Daha cok arazi araclarinda faydasi var diye biliyorum, sonucta 20 km ile uzun sure camurun icinde gidiyorlar bazen, havayla sogumada sikintisi olmayan araclar icin luks olur bence...
adam yapmak istediğim şeyi net yapmış silecek suyunun yerinede su tankını yerleştirmiş önde aracın radyatörü büyüklüğünde tek fanlı suyu soğutmak için radyatör var
mesaj attım detaylarla ilgili inşallah cevap verir
turbosu jb 6262 23psi günlük
buda dıştan görünüşü
http://hizliresim.com/q2NnBR
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
yukardaki postumda gösterdiğim araçın sahibine msj atmıştım
adamdan cevap geldi
" I will say, an awic is awesome for a daily driven car or drag race car. Lots of time to cool the water before a "run". And water cools better than air.
But..........awic is terrible for road racing. In road racing you are always 100% throttle, so no time for the water to cool off. "
turbo basıncını 27 psi a kadar çıkardığını söledi ne coolerda nede soğutmada ama bizdeki gibi roll olarak aracını koşturmadığınıda söledi
adam günlük 6262 turbo kullanıyo la![]()
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)