User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
39 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: aramızda air to water ( su soğutmalı ) intercooler kullanan var mı ?

  1. #20
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MSK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın.
    w211 e55 de mesela sistem bu sistem
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  2. #21
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    antifirizde mantıklı olmazmı !?
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  3. #22

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gurcell isimli üyenin konu ile ilgili bir konusu vardı, mevcut intercoolerı modifiye edip air/water cooler yapmıştı kendisi.

  4. #23
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu soğutma kapasıtesını stabıl tutabılmek ıcın genelde kuru buz kullanıyolar . normal kullanımda su ıle rolling gecelerinde tankın ıcını kuru buzla doldurabılırsınız cok geç eriyor

  5. #24
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kuru buz için forumlarda myth yazıyolar
    ısınmada problem ne kadar su kullanılması gerektiği ? şöyleki cooler dan geçen su , su kabına gelicek onun yerine sistem su çekicek ama gelen su ısınmış olarak gelicek nekadar beklemesi gerekir ki belli bi sıcaklığa düşsün ve coolerı soğutsun çünkü ısınan suyla beraber sıcak hava ve motor içinde ısınan cooler hiç bi işe yaramaz
    belki su kabını çamurluk içine yerşeltirmek soğuk hava almasına yardımcı olur
    1.8t lerde orjinal cooler lar sağ çamurluk içinde
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kuru buz için forumlarda myth yazıyolar
    ısınmada problem ne kadar su kullanılması gerektiği ? şöyleki cooler dan geçen su , su kabına gelicek onun yerine sistem su çekicek ama gelen su ısınmış olarak gelicek nekadar beklemesi gerekir ki belli bi sıcaklığa düşsün ve coolerı soğutsun çünkü ısınan suyla beraber sıcak hava ve motor içinde ısınan cooler hiç bi işe yaramaz
    belki su kabını çamurluk içine yerşeltirmek soğuk hava almasına yardımcı olur
    1.8t lerde orjinal cooler lar sağ çamurluk içinde
    Bu sistemde suyu sogutmak icin radyator kullanilmali zaten.

    Sadece su tanki ile sicakligi transfer etmek zor.

    Kuru buz normal buz extrem. Normalde sogumayi saglayan gene hava oluyor (radyator ile). Buz ile normalden daha fazla soguma olasi ama gecici cozum buzlar kisa surede erir zaten oran olarak cok buz da kullanamazsin suyun donmesi lazim sistemde.

    Motor gucune gore radyator secimi ve su kapasitesi onem kazaniyor

  7. #26
    MSK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı clioGT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    w211 e55 de mesela sistem bu sistem
    bunu araştırsam iyi olacak.

  8. #27
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gurcell nin dizel Aracına montajı yapmıştım ben
    Ciddi olarak performans artısı sağlamıştı

  9. #28
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sistemi roll koşucak bi arabada kullanmak ne kadar mantıklı peki ? büyük turbolu ve basınçlı ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  10. #29
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sonuc olarak burada limit sıvı kapasitesi ve ısınan sıvının tekrar ne kadar hızlı sogutulabiliecegi. Rollde yani uzun mesafede surekli gazlanacak bir araç için bu sistem pek efektif olmayabilir, sıvıyı soguk tutmak icin one yine kocaman bir sıvı radyatoru koymak gerekecek, direk yer ve agırlık avantajını kaybetmis oluyorsunuz. Bence roll aracları icin mantıklı bir secim olmayabilir.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sonuc olarak burada limit sıvı kapasitesi ve ısınan sıvının tekrar ne kadar hızlı sogutulabiliecegi. Rollde yani uzun mesafede surekli gazlanacak bir araç için bu sistem pek efektif olmayabilir, sıvıyı soguk tutmak icin one yine kocaman bir sıvı radyatoru koymak gerekecek, direk yer ve agırlık avantajını kaybetmis oluyorsunuz. Bence roll aracları icin mantıklı bir secim olmayabilir.

    Air air intercooler da da turbo basinc buyuyunce intercooler buyuyor sonucta..

    Farkli sogutma kapasitesi farkli boyut demek her iki sistemde de..

    Air/water da kisa yol, dusuk basinc kaybi ve uygulama kolayligi avantaji her seviyede var..

    Negatif tarafi teferruat ve bakim gerektiren bir sistem kuruluyor.

  12. #31
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bulut Y. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    su ve kuru buzu dayıcaksın buna devam
    aman ha sakın valla kuru buzla su kapalı ortamda çok güzel patlıyor.. küçükken su şişesine koyup koyup patlatırdık

    bende minide çok düşündüm yapmayı araştırdım bayağı.. ama komplike bir sistem, yemedi açıkçası.. yapması basit ama bileşeni fazla sorun ihtimali nispeten daha çok ve benim görüşüm gündelik yani çok trafiğe girilen bir araca yapmak pek verimli olmaz. su özısısı gereği geç ısınacaktır ama dur kalk trafiğe girilip ısındığı zaman da soğuması da aynı oranda uzayacaktır. drag için efektif olabilir, veya düşük hızlı pistte yeterli hava soğutmasının olamayacağı yerlerde daha verimli olacaktır diye tahmin ediyorum. lagı engellemek için güzel birşey, ve konumlandırma açısındanda rahat bir sistem. büyük güzel bir su radyatörü ile kullanılırsa çok da güzel olur hatta normal buz vs. ile iat, ortam sıcaklığının altına bile indirilebilir belki ama bileşenleri ve önemli ise ağırlığı arttıracaktır a2a coolera göre.
    oem olarak vag grubunda bazı tsi larda, sanırım eski subaru legacy lerde, e55 amg de vs kullanılıyor.
    YouTube
    DR.ECU

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar kuru buz sıkıştırılmış CO2 dir. Erdiği sürece ortama C02 verir. Kapalı ortama atarsanızda patlama yapar sıkışan Co2.Haa açık ortamda radyatörün etrafına delikli cidar yapıp içerisinede kurubuz atarsanız radyatörü sürekli soğuk tutarsınız. Methanol değil ama antifreeze suyu kullanılabilir.
    IN BOOST WE TRUST

  14. #33
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Metanolü metallerle pek anlaşamıyor diye biliyorum zaten.

  15. #34
    dj_batukaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yorumları okudum da;
    sonuç itibariyle çok faydalı bir soğutma sistemi değil sanırım, yada Faydalı olarak demeyelim de hava soğutmalı sistem bizim için daha iyi öylemi

  16. #35
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha cok arazi araclarinda faydasi var diye biliyorum, sonucta 20 km ile uzun sure camurun icinde gidiyorlar bazen, havayla sogumada sikintisi olmayan araclar icin luks olur bence...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #36
    dj_batukaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha cok arazi araclarinda faydasi var diye biliyorum, sonucta 20 km ile uzun sure camurun icinde gidiyorlar bazen, havayla sogumada sikintisi olmayan araclar icin luks olur bence...
    şimdi daha iyi oldu

  18. #37
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    adam yapmak istediğim şeyi net yapmış silecek suyunun yerinede su tankını yerleştirmiş önde aracın radyatörü büyüklüğünde tek fanlı suyu soğutmak için radyatör var
    mesaj attım detaylarla ilgili inşallah cevap verir
    turbosu jb 6262 23psi günlük
    buda dıştan görünüşü
    http://hizliresim.com/q2NnBR
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  19. #38
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yukardaki postumda gösterdiğim araçın sahibine msj atmıştım
    adamdan cevap geldi
    " I will say, an awic is awesome for a daily driven car or drag race car. Lots of time to cool the water before a "run". And water cools better than air.
    But..........awic is terrible for road racing. In road racing you are always 100% throttle, so no time for the water to cool off. "
    turbo basıncını 27 psi a kadar çıkardığını söledi ne coolerda nede soğutmada ama bizdeki gibi roll olarak aracını koşturmadığınıda söledi
    adam günlük 6262 turbo kullanıyo la
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •