merhabalar.
bir motoru TB ile turbo yapmakla, ITB ile turbo yapmanın teorik olarak bir farkı var mıdır?
turbo setup ta itb nin extra getirisi olur mu?
merhabalar.
bir motoru TB ile turbo yapmakla, ITB ile turbo yapmanın teorik olarak bir farkı var mıdır?
turbo setup ta itb nin extra getirisi olur mu?
If you have no LAG, you have no turbo..
Turbo setupta itb nin hiç bir farkını göremezsin bence ses faktörü ayrı.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
N/A de oldugu gibi turbo uygulamalarinda da throttle response' i iyilestirmek icin kullaniliyor.
Ancak tuning acisinda cok daha isleri komplike bir hale getiriyor, bence super detayli ve profesyonel bir proje degilse hic girismeye gerek yok derim. AMA arkadasin dediginin aksine uc noktalarda tb vs itb de turbo aplikasyonlarinda da fark olacaktir, fark edilir bir bicimde.
tuning acisindan komplike hale gelen durumlardan bahsedebilir misiniz rica etsem?
cevaplar icin tesekkurler ayrica.
ben suan aracin beyninin nasil configure edilecegi konusunda kararsizim/bilgisizim.
itb+turbo olunca boost gelene kadar tps ile, boost gelince map la mi yurumeli vs?
If you have no LAG, you have no turbo..
itbye güzel bi kazan yapıp kazanın sağına yada soluna 80 lik yuvarlak çıkış yapıp itb turbo kullanabilirsin diye düşünüyorum fakat basınçtan dolayı sürekli senkron kaçıklığı oluşabilir kelebeklerde itbnin mantığı senkronlu şekilde her boğaza verimli hava çekmesi basınç geldikçe farklı bi durum oluşabilir
http://img.photobucket.com/albums/v1...B16vintake.jpg
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
örnek olarak m3 turbo diyebilirim size.
yukarıdada yazıldığı gibi gaz tepkimesini iyilestirmek üst ve alt devirlerde daha iyi yanmaya ulaşmak için kullanılıyor ITB (intake throttle body).
bir takım hava yakıt karışım ve silindir uzaklıgı gibi etkenleri göz önünde bulundurularak yapılan hesaplarla daha iyi yanma daha fazla hava yakıt karısımı çekebilirsiniz silindire N/A olarak bu hem güç olarak hemde tatlı bır motor sesine sahip olursunuz.
eğer bu sıstemin üzerine turbo ekliycem derseniz daha fazla güc demek oluyor doğal olarak ancak enjektorlerin silindire uzaklığından tutun full boostta sılındır ıcıne gırecek hava yakınt karısım oranına kadar hersey hesaplanmalı göz kararı yapılan hersey maliyet artı ugras demektir ve beklenen güc alınmayınca hüsran olabilirisiniz.
turbo haram beygır ıtb supercharge güzl sonuçlar verebilir denenmiş ornekler varmıdır hic araştırmadım ama daha stabıl ve daha liner bir güç eğrisine sahip olacaktır motor.
http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
/BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
/Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
/Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
Bence turbo+itb konusunda asil sorun, plenum box ya da turkcesini bilmiyorum, hava kutusu? 'nun asil tasariminin onemi. Her throttle body ye ayni hacimde hava gitmesinin saglanmasi gerekiyo ve bu da tasarimsal olarak baya bi guclukler yaratiyo malesef (muhendislik seviyesinde). Enjectorlerin silindire uzakligi sadece tasarimsal bisi bence yine, ve cok da buyuk bi problem degil. Ayrica birsuru ust uste gecen parcalar oluyor tek bir intake manifold yerine bu da kacak gibi sorunlara yol acabiliyor, yuksek boostlarda.
Benim asil COOOOOK merak ettigim, mekanik enjeksiyon+acik intake(throttle body'siz)+turbonun agzinda bulunan throttle body sistemi (eski F1 turbo motorlarindaki sistem) neyse konuyu degistirmeye gerek yok, asil zor kismini soyledim, yoksa bence hic olmicak bisi degil ama yine soyluyorum, boyle yuksek hp'li "yaris" motoru yapmiyorsaniz, bence gercekten ugrasmaya gerek yok.
Sizin amacladiginiz guc nedir? arac ne? Hangi dalda kullanilicak birde ? (merak) Dediginize gelince o kadar header yapmaya gerek yok gibi bence, basarili bir plenum gayet yeterli olacaktir bence.
benim de aslında konu açmamın en büyük sebebi merak. "ne derece getirisi olur?" u ve "zorlukları nelerdir?" i öğrenmek.
araç golf mk2 16v gti.
short block 2litre 16v swaplı.
motoru swapladım, beyin tesisat işini yapıyorum şuan standalone için.
bir yıl kadar N/A binip sonrasında (tedariklerine başladığım) turbo parçalarını tamamlayınca turbo yapıcam.
turbo ya geçene kadar itb yapsam diye düşünüyordum, sonrasında da hazıt itb yaparsam eğer turbo için itb yi sökmeden mi devam etsemki vs vs diye kafa yorarken buralara geldik işte![]()
If you have no LAG, you have no turbo..
aracında sıkıştırma ve egzantrik yoksa itb nin pekte getirisi olmuyor güzel bağarıyor ürkütüyor ama çektiği kadar bi atraksiyon olmuyor.aracın temeli atmosferiğe uygunsa sıkıştırmalı piston egz oversize subap vs vs o yolda devam et bence. stock motora itb takıp sonrasında orijinal emme takıp turbo yapmak zor bişey değil itbde illaki turbo olur ama getirisini götürüsünü anca deneme yanılma yöntemiyle çözmek lazım olmaz diye bişey yok trde şahine wankel motor koydular bise r1 motoru koydulararacın karakteristik özelliklerini bozmadan bişeyler yapman daha hoş olur
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
turbo araçta TPS e gore ayar yapmak hicbir şekilde uygun değil.
TPS ile motor içi basinci senkron değil.
atmosferikte TPS kullanilir ama gene neden derim?
orj sıkıştırma 10.8
elimde dolu bir kapak var ayrıca. werner in kapağı. portlamış, üzerinde lift ve dereceleri yüksek egzantrikler ve ayrıca 1mm oversize emme valve'leri var. eğer itb yaparsam bu kapağı takacağım.
10.8 cr itb için çok da kötü değil diye düşünüyorum,ayrıca egzantrik, port ve oversize valve olması da itb den verim alırım diye düşündürüyor beni.
araca zaten ilk etapta N/A bineceğim 1 yıl kadar.
turbo sonra olacak, turbo için parçalarım tam değil.
orj olarak yavaş yavaş topluyorum parçaları, acele edip orj olmayan malzemelerle turbo yapmak istemiyorum.
N/A da TPS güzel gaz tepkisi getiriyor.
Turbo da da artık ayarı yapana bırakıcaz işleri![]()
If you have no LAG, you have no turbo..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)