User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
40 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2009 1.5 Atmosferik Lancer Turbolama?

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question 2009 1.5 Atmosferik Lancer Turbolama?

    Arkadaşlar merhaba;

    En son kasa 109 hp Lancer'ımızı babamdan devralıp turbolamak istiyorum, Ankara'da yaşıyorum ve işlemlerin Ankara'da yapılmasını istiyorum, sanayide pek bir tanıdığım yok, varsa bile samimiyetim yok, böyle bir işe kalkışmak istiyorum ama çok korkuyorum, sizce ne yapayım?

  2. #2

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harcayacağın minimum 10 bin lira ya yazık edersin, hadi 10-15 bin gözden çıkardın diyelim yazılımı büyük sorun olacaktır (zira kalkıştık aynı işlere). Ben arabamı çok seviyorum katlanırım diyorsan çok sevdiğin arabanı en az 2-3 ay sanayiye bırakman gerekecektir.. Aldıktan sonra da motor kıracaksın vırt zırt..

    Bence direkt turbo beslemeli bir araba al.. Alt yapısı herşeyi hazır istediğin gibi oyna.

  3. #3
    onurc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim sakın yanlış anlama ama turbo takmak nfs deki gibi falan değil yani (: ekşina hiç gerek yok, çektiğin eziyete değmez.gereksiz bir uğraş olur bence.Yanlış anlama sakın seni düşündüğümüzden söylüyoruz

  4. #4
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ankara'da İba Otomotiv var.Onlar geçenlerde 1.6 Lancer turboladılar.İstersen gidip bir uğra,fikir al.

  5. #5

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Saolun beyler, belki bu tur islerle ugrasan bir tanidik bulurum diye dusundum, cok riskli oldugunu bende biliyorum
    Alıntı ::ZaFeR:: Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ankara'da İba Otomotiv var.Onlar geçenlerde 1.6 Lancer turboladılar.İstersen gidip bir uğra,fikir al.
    Bi gidip konusayim hocam, tesekkurler

  6. #6
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her yiğidin yogurt yiğişi farklı 1500cc motordan birsey olmaz o olmaz bu olmaz su olmaz dıyenlere inat yapılacak bir cok setup var

    işte bizim mahmut abıde var yaptı ama akı bokunu gectı.
    kardesım zaten bu işler zevk işi ve her işte oldugu gibi bu işinde maddi boyutu ve oluru olmazı illaki var ama denildiği gibi masraflı tabikide zarar etmeni istemem ama dediğim gibi bu iş zevk meselesi ve iş bittikten sonrakı alacagın haz başka olacaktır.

    motorun dayanma gucu max kac sıkıstırmaya kadar dayanabiliyor motor spec lerıne bakılarak uygun turbo secılıp güzel bir yazılım ile sağlıklı olarak +40hp alınabilir diye dusunuyorum deneyımı yada tecrubesi olan birileri illaki vardır gören olursa illakı yazarlar
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

  7. #7
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbolanır çokta güzel olur. 0,5 bar civarında daily drive yaparsın.
    komançero garage

  8. #8
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilen arkadaşlar yazacaktır, hatta burada tdipower var ankaradan Serdar abi. Bir kendisi ile görüşüp fikir alın .

    Ama şahsi kanaatim daha potansiyeli olan bir araç üzerinden gitmeniz olacaktır Çünkü bu tarz işlerde maddi manevi bir çok külfetin altına girdikten sonra değişim beklediğiniz boyutların altında kalınca kaybınız kazancınızdan fazla olmuş olacak.

  9. #9
    yilmazcatalbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    adapaza-R
    Mesaj
    1.323
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapılır tabiki ama maddi olarak ciddi anlamda yorulursun ve çok canını sıkar. Detaylı araştırmadım ama 1.5 CZT motoru swaplamak aşağı yukarı aynı paralara çıkar sanırım. Hem turbo altyapılı olur hem de başın ağrımadan daha kolay güç alırsın.
    Techturkey dediğin 12, bilemedin 16. sayfada adamı bulur, 500.000 yerine 1m alır, konuya giren herkesi ihya ederdi...

  10. #10
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu açmışsın

    ufak bir araştırma yaptım lancer 1.5cc capxstrok 75x84,8 sıkıştırma 10,5 aynı motor colt czt de 75.0x82 sıkıştırma 9,0

    stroker farkından dolayı czt te sıkıştırma düşürülmüş gibi.bence czt oem parçalarıyla sorunsuz lancer czt yaratılabilir gibi.tabi iyi usta şart.

  11. #11
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5 lancer ile CZTdeki 1.5 motorlar tamamen farklı yapıda.Lancerdaki motor alüminyum blok - 4a92.CZTdeki ise çelik blok 4g15t.

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar yurt dışında hazır kitler var, gümrük işini halledip getirtsem nasıl olur?

  13. #13
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Özgür Güneş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yurt dışında hazır kitler var, gümrük işini halledip getirtsem nasıl olur?
    Yurtdışındaki kitler olmaz dediğiniz arabaya.Zamanında çok araştırmıştım bende.Şu an kendi arabam da rahatça turbolanabiliyor ama şanzumanından dolayı uzak duruyorum mecburen.

  14. #14

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ::ZaFeR:: Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yurtdışındaki kitler olmaz dediğiniz arabaya.Zamanında çok araştırmıştım bende.Şu an kendi arabam da rahatça turbolanabiliyor ama şanzumanından dolayı uzak duruyorum mecburen.
    Ne yazıkki olmuyormuş, US 2.0-2.4L imiş, 4A91 uyumlu hiç turbo yok, 10.5 sıkıştırma oranıylada turbodan verim almak zor gözüküyor zaten

  15. #15
    B-Devi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    41
    Şehir
    Konyaaltı / Antalya
    Mesaj
    756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo uygulaması yapılan her atmosferik araç motor kıracak diye bir kural mı var? Ustanızı iyi seçerseniz hiç başınız ağrımadan fikirlerinizi uygulamaya dökebilirsiniz. Evet extreme bir aracınız olmayacak, belki çok yüksek güçlere ulaşamayacaksınız ama turbo beslemeli sorunsuz bir araca sahip olabilirsiniz. Sadece 1 altın kural var, "USTANIZI İYİ SEÇİN"
    M50b30 - Bumblebee...

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B-Devi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo uygulaması yapılan her atmosferik araç motor kıracak diye bir kural mı var? Ustanızı iyi seçerseniz hiç başınız ağrımadan fikirlerinizi uygulamaya dökebilirsiniz. Evet extreme bir aracınız olmayacak, belki çok yüksek güçlere ulaşamayacaksınız ama turbo beslemeli sorunsuz bir araca sahip olabilirsiniz. Sadece 1 altın kural var, "USTANIZI İYİ SEÇİN"
    Sıkıntımda o, iyi ustam yok

  17. #17
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ::ZaFeR:: Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 lancer ile CZTdeki 1.5 motorlar tamamen farklı yapıda.Lancerdaki motor alüminyum blok - 4a92.CZTdeki ise çelik blok 4g15t.
    bir ümit dedim.ama kimse ugraşmamış bu motorla çok ilginç

  18. #18
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir ümit dedim.ama kimse ugraşmamış bu motorla çok ilginç
    Halen benim aklımda olan bir projedir.1.5 Lancer'a 1.5 CZT motoru turbolamak.200 hp ile gayet keyifli olabilir belki.

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk öneri: önce araç atmosferikken işletim sistemi + büyük enjektor uygulayın + wideband takarak aracı büyük enjektorlerle yurutun.

    İşletim sistemi basit safc dahi olabilir beklentiye gore.

    Önemli olan aşama aşama gitmek bence.

    Elektroniği halledince mekanik kısmı uygulaması daha basit nispeten.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •