User Tag List

Results 1 to 12 of 12

Thread: Intercooler ve fresh air boru hakkında önemli bilgi...

  1. #1
    eticet06's Avatar
    Üyelik
    Jun 2012
    Age
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Intercooler ve fresh air boru hakkında önemli bilgi...

    Merhaba arkadaşlar kafama bir sey takıldı şimdi gördügüm çogu tune edilmiş arabalarda intercooler ve hava filtre borulari kromdan yapılıyor.Ama oem borular veya markali kitler aleminyumdan yapılıyor.

    Bunun eksı çok olurmu krom olmasindan.Mesela eskı aracımın borulari kromdan ve yaklasık 3 saat gecmesine ragmen sogumuyordu intercooler borulari

    Performans aleminyumda çok daha fazla olacagını düşünüyorum veya farkli başka bir çözümü varmı bu işin

  2. #2
    eticet06's Avatar
    Üyelik
    Jun 2012
    Age
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok mu fikri olan?

  3. #3
    SNCKTR's Avatar
    Üyelik
    Aug 2011
    Age
    32
    Şehir
    İstanbul-Wolfsburg
    Mesaj
    893
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alüminyum erken ısınır erken soğur
    bakır geç ısınır geç soğur
    kromda geç soğuyanlardan herhalde

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2006
    Age
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    2,339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krom borunun ısı değerleri ile aluminyum borunun ısı değerleri farklıdır. imkanin var ise aluminyum daha iyi olur.
    Quote Originally Posted by DENON View Post
    dün akşamki yarıştan önce start verecek olan hatun dediki elimi bı yerıne götürüp : kazansanda kaybetsende bu senın ama kazanırsan hepsi senın , iliğimi guruttu gevurun gızı yarışı kazandıktan sonra

  5. #5
    eticet06's Avatar
    Üyelik
    Jun 2012
    Age
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bariz fark olurmu güçte? Okudum bir yabancı forumda 10 derecelik hava degişimini 300 hp bir makineler ortalama 10 15 fark ettigini deniyordu bu sehir efsanesimi size varmıdır aslı

  6. #6
    Y.Emre's Avatar
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2,376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüzey pürüzlülükleri de ısı sığaları da farklı. Ağırlık olarakta alüminyum 2kat avantajlı..

  7. #7
    mikelazi's Avatar
    Üyelik
    Nov 2013
    Age
    50
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4,589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by eticet06 View Post
    Peki bariz fark olurmu güçte? Okudum bir yabancı forumda 10 derecelik hava degişimini 300 hp bir makineler ortalama 10 15 fark ettigini deniyordu bu sehir efsanesimi size varmıdır aslı
    dyno üzerinde 10-12 derece iat farkından 5hp kazandım.

  8. #8
    eticet06's Avatar
    Üyelik
    Jun 2012
    Age
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by mikelazi View Post
    dyno üzerinde 10-12 derece iat farkından 5hp kazandım.
    arac nedır peki birde güç neydi ?

  9. #9
    mikelazi's Avatar
    Üyelik
    Nov 2013
    Age
    50
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4,589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by eticet06 View Post
    arac nedır peki birde güç neydi ?
    1.1cc 3silindir crdi

    hava filtresinden giren havanın sıcaklıgı 35-38 derecede 102hp fan açılıp ölçüldügünde giren hava 24-28 dereceye düştügünde 107+ hp

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2009
    Age
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3,671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aluminyum daha iyi diye soylemisti bi usta

  11. #11
    tornado38's Avatar
    Üyelik
    Sep 2013
    Age
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alüminyum daha iyi ısı transferi konusunda fakat asıl olan maddiyat çünkü krom işçilik ve hammadde olarak aliminyumdan daha fiyatlı bence asıl olan maliyet birde ağırlık olayıı var tabi
    Quote Originally Posted by _Burak_ View Post
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

  12. #12
    erdem325's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1,544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uygun çaplarda ve açılarda alüminyum dirsekler bulabilmek çok zor.
    bu bile başlı başına sorun oluyor.

    malzeme olarak alüminyum tartışmasız daha başarılı..
    If you have no LAG, you have no turbo..

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •