User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Turbo Manifoldları Hakkında

  1. #1
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Manifoldları Hakkında

    1-- Arkadaşlar şimdi herkes farklı tipde ve modelde manifoldlar kullanıyo ama neden dünyaca ünlü birçok spor araba üreticisi log type manifoldlar kullanıyo ama sonradan üretilen manifoldlar genelde tubular hangisi daha ii tork ve güç eğrisine sahip, hangisi daha çabuk spool ediyo, bunlar hakkında net bilgiler bulamadım aklımdan geçenn 3 tip manifoldun resmini ekledim siz olsanız hangi tip manifoldu kullanırsınız ve neden? herkese teşekkürler









  2. #2
    LND
    Misafir
    ne kadar az kıvrılma ne kadar az mesafede turboya giriş sağlayan manifold bence en sağlıklısı her zaman,
    kıvrılma ne kadar cok olursa hız o ölcüde azalacagı için kısa ve dolaysız olarak 3. resimdeki model bana göre deve hörgücü modeli en güzelidir her zaman

  3. #3
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya aslında dikkatli bakılınca 1 ve 3 resimdeki maifold tiplerinin gaz çıkış mesafeleri aynı gibi

  4. #4
    LND
    Misafir
    dolaştıgı yol olarak mesafe olarak birbirine gercekten yakın hatta 1.deki kıvrımları sert oldugunda daha kısa mesafeli gibi, ammavelakin 3. resimdekinin hem kaynakları az hem daha az kıvrımlı....

  5. #5
    mar1lyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. de boru uzunlukları eşit değil 3 de eşil üretilmiş ama ben olsam 2. yi alırıdm hem top mount çok güzel duruyor hem bence boruların uzun ve eşit olması daha verimli
    ama düşük basınç kullanılacaksa kesinlikle döküm öneririm bunlar sıcağı yiyince ucunta turbo ve wastegate olduğu için sakız gibi uzuyorlar ve patlıyorlar sürekli kaynak istiyor en kalitelisindede gördüm hele hele obx ler sürekli kaynak istiyor
    ben döküm den yanayım

  6. #6
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bir çoğunu denedim düşüncenize göre değişir


    Döküm tipi manifoldlar limtileri bellidir turbo ile kapak arasındaki backpressure aşırı sekiledir basıncı yükselttikce sorunlar baş gösterir (detenaasyon, EGt yükselimi Vb.)

    loglar Daha az ısınır cast ( döküm ) manifold lara förew Ama eşit uzunlukta olmadıkları için basınc yükseldikce Sorunlar gösterir

    Tubular manifold lar Backpressure ı yüksek olmadığı ve çıkan gazı yeterince uzakta birleştiriğiniz için herzaman çok daha basarılıdırlar düzgün dizayn edilmiş manifoldlarda turboların spool up ları yani Dolmaya başladıkları yer Dökümlerden daha hızlı gelebilmektedir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #7
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar yorumlarınız için hepinize teşekkürler

    top mount mu yoksa yoksa normal altda olanınımı tercih etmek daha faydalı mesela 3. resimdeki vtecde aşağıya doğru monte edilmiş oz un eski arabasında yukarıdaydı bi fark warmı aralarında mesela top mount da yağ su hortumları sorun oluyomu

  8. #8
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-- Arkadaşlar şimdi herkes farklı tipde ve modelde manifoldlar kullanıyo ama neden dünyaca ünlü birçok spor araba üreticisi log type manifoldlar kullanıyo ama sonradan üretilen manifoldlar genelde tubular hangisi daha ii tork ve güç eğrisine sahip, hangisi daha çabuk spool ediyo, bunlar hakkında net bilgiler bulamadım aklımdan geçenn 3 tip manifoldun resmini ekledim siz olsanız hangi tip manifoldu kullanırsınız ve neden? herkese teşekkürler
    Öncelikle Log kullanmalarında birçok etken var ve genel olarak motor içindeki yeri
    konumu,dizaynı üretim kalitesi dayanıklılıgı gibi etkenlerde mevcut.Aftermarket ürünlerde suan çokca log ve equal length kullanıcısı var,yani herkes aynı kararda degil.Bence bunda maddiyatta işin icinde var. log manifoldu savunan cok insan var.Full race log ve e.l testi yapmıştı insanlar ona bile yalan vs demişlerdi herneyse.bence log tipi manifold dusuk guclerde dusuk basınclarda kullanılabilir.Yuksek guclerde kesinlikle tavsiye edilmez.kullanan yokmu yuksek basınclarda buyuk turbolarla , var.Onlarında kendi tercihi tabi ama asırı backpressure yaratacagından egt vsvvs diger etkenlerden tercih edilmemesi daha dogru.Buyuk otomobil ureticileri bile performance paketlerindeki manifoldlarında runnerları daha uzun uretirler.Equal lengthin log'a göre bircok avantajı var.en basitinden inceledigim dynolarda, maplerde tunerler el'de daha fazla avans verebiliyorlar loga göre.log'da genel kanı ve görülen boost daha erken gelir bu genel olarak dogru ama şartlara göre değişiyor.İyi dizayn edilmiş equal length manifold daha erken spool edebiliyor.Aynı şartlarda daima equal loga göre daha fazla güç üretiyor.

    Burda full-race testini inceleyebilirsin,
    http://www.full-race.com/articles/Bs...st_writeup.pdf

    Bunlarda değişik tercihler ;
    X bi vatandaşın motoru

    Shep'in motoru buda ,Dünyaca ünlüdür kendisi
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  9. #9
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler

  10. #10
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yana uzatılan tipler de var.

    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yana uzatılan tipler de var.
    Honda K serisi için ve Peugeot EW serisi için olanlar gibi ama. Yana yukarı değilde buradaki mantık Log ve Equel Lenght olayı. Yana uzayanlarda genelde EL oluyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya bu absürd bi manifold tabi ki ama zetec turbolarda önde pek yer de olmadığından yana doğru taşıyorlar.

    tubular olarak bu tarz bişey de olabilir diye koymak istedim.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  13. #13
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya bu absürd bi manifold tabi ki ama zetec turbolarda önde pek yer de olmadığından yana doğru taşıyorlar.

    tubular olarak bu tarz bişey de olabilir diye koymak istedim.

    Alan sıkıntısı , ve e.l. kullanılmak istenmesi sonucu ortaya çıkıyor bunlar .
    Honda'dada kullanan var ,


    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  14. #14
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  15. #15
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo ile ilgili inceleme yaparken iki farklı yapıda manifold olduğunu gözledim birisinde manifold boruları çok uzun ve kıvrımlı iken ki bunların çok farklı tipleri var (üstteki resim) diğerinde neredeyse boru yok tek parça gibi turbo bağlantı noktası manifoldun merkezinde, sağında yada solunda olabiliyor (alttaki resim) bunların birbirine avantajı yada dezavantajları nelerdir?


    motorun yerleşimine turbonun büyüklüğüne vs gibi bir çok faktöre bağlı olarak tasarlanabilir ama genel olarak seri üretim ve maliyette bu tip faktörlerin önüne geçebilir bunu ilk foto ramhorn ikinci log manifold önemli olarak motora uygun iyi üfleyen bir manifoulduı uygun turbo ile kullanmak genelde döküm log type manifoldlar biraz daha maliyeti az olduğu için seri üretim turbo motorlarda veya maliyet az olması için sonradan turbolanırken kullanılan manifoldlardır ayrıca runnerların kısa olması belki spool upın dahai iyi olmasını sağlar fakat üst devirlerde daha kısıtlayıcı olabiliyor aynı şekilde üstteki boruların kıvrılmasıyla kaynaklanmasıyla yapılan manifoldlardır bunların tasarımı motora göre uygun yapılması mantıklı olan manifoldlardır motora uygun tasarım genel olarak daha iyi performans verir
    körler sağırlar

  16. #16
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pekı log tıpı manıfoldlarda tavsıye edecegınız max basınç nedir?sanırım bu motor tıpıne gore degısır.ornek olarak b16-k20-h22-d16

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pekı log tıpı manıfoldlarda tavsıye edecegınız max basınç nedir?sanırım bu motor tıpıne gore degısır.ornek olarak b16-k20-h22-d16
    basınç değilde genelde güç seviyesinde olarak kısıtlayıcı oluıyorlar ama istisnalarda mevcut evans falan yer problemleri nedeniyle drag otomobilinin bir tnaesinde mesela log tipi manifold kullanıyor ve iyi süreler çıkarıyor tabi her motor tipine ayrı manifold tasarımı gerekir
    körler sağırlar

  18. #18
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu hafta bu manifoldun benzerini yapacagim equal lenght...ancak borulari bu kdr kalin kullanamayabilirim yer sikintisindan dolayi..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •