Çok geçmiş olsun. Bu kadar düşük km'li bir araçta yüksek çaplı masraf çıkması insanı maddi manevi üzer.
Kusurun 10'da 4'ü araç sahibinin sahip olduğu aracın motoru hakkında bilgi sahibi olmadan, araştırmadan hizmeti satan kişinin sözüne itimat ettiği için, 10'da 6'sı da kazanacağı para için yazılımda çok fazla sorun çıkaran bu motora yazılım yaptığı ve araç sahibine bilgi vermediği için yazılım firmasının bence.
Katiliyorum ve arttiriyorum.. Bence oransal kusur tam tersi olmali hatta.
Ben mesela BTG Maslak'a yazilim yaptirayim dediydim. Donanimsal olarak turboyu buyuttugum icin ve ona uygun yazilim olmadigi icin yazilim yapmadilar mesela. Yapmak isteseler yaparlardi biliyorum. Gel abi, olur abi, hem de o bicim olur, vb vb de diyebilirlerdi. Ama kirma ihtimalini cok iyi bildikleri icin, sakin kullanim karakterimi bilmelerine ragmen kabul etmediler. Esnaflik budur bence.
Sevgili Amazing kardeşim; postları tam okumadığınızı düşündüm ve nedense ben de garajınız olduğunu veya yazılım üzerine çalıştığınızı düşünüyorum desem normal mi olur? Yazılım firması/garajı (Remaps), web sayfasında aynen şöyle diyor;
" Her araca özel hazırladığımız yazılımlarımızla, aracınıza herhangi bir parça eklemeden maksimum güç alacağınızı, yapacağımız yazılımın aracınıza hiçbir şekilde zarar vermeyeceğini ve memnun kalmazsanız ücretinizi 15 gün içinde koşulsuz iade edileceğini garanti ediyoruz." İşte bu garantiden bahsediyorum sevgili Amazing. Çünkü bu söylem "AMAZING!!"Forumların amacı bilgiyi ve tecrübeyi paylaşmaktır şiarından yola çıkarak başıma geleni paylaştım, niyetim asla art değil bilakis ardımdan gelecekleri uyarabilmektir. Sevgiler...
Geçmiş olsun dileklerinize tekrar teşekkür ederim dostlar. Muhtemelen "çalınan eşek" benim çünkü daha önce yine aynı garajda (Remaps) bir ara ağabeyimin kullandığı 1.6TDI Golf için yazılım yapılmıştı. Kısa süre sonra çok da sevdiğimiz başka bir ağabeyimize satıldı. Satıldıktan 20 gün sonra "eşek" yüküyle yine masraf açtı, yaptırıldı ve yazılım sildirildi. O zaman yazılımsal olup olmadığından emin değildik. Asla aklımızda 3-5 kuruşa tamah etmek olmadığı için sorunu karşı tarafa taşımadık bile... Şimdi aklımın çalındığından emin olduğum için başka eşeklikler yapmak isteyen varsa diye kutsal bilgi kaynağı olsun diye konuyu sizlerle paylaştım.Velhasıl, bizim 3 silindire dönersek hata payları konuşulmuş
garaj sahibi ile görüştüğümüzde 6/4 veya 4/6 hata payını bırakın kabul etmeyi, yazılımın sorunsuz olduğunu ileri sürmüştü. Bakalım hukuk konuyla ilgili ne diyecek
![]()
ben şu soruyu çok merak ediyorum arkadaşlar bilenleriniz vardır sanırım.
öncelikle geçmiş olsun.
son bir kaç yıldır bir sürü yazılım firması var.burda saymakla bitmez.bu yazılım firmalarının hepsi araca bağladıkları cihaz ile default yazılımı alıp onu editleyip yenisinimi yüklüyor yoksa hazır olan yazılımlar var onlardanmı yüklüyor.örnek olarak.
BMW 4.18i stage 1 yazılım hazırda var gelen araçlara o yazılım mı yükleniyor.yoksa default yazılım alınıp editlenip yenisimi yapılır.
yenisi yapılıyorsa 1 saate yükleme yapılıyor çok kısa bir süre değilmi.yurt dışında bir kaç özel araca yazılım yapan birinin videosunu izlemiştim yarım günden fazla sürmüştü.
Seat IBIZA FR
C U P R A L E O N
İsini ciddiye alan firmalar, kendi argelerini yapip, kendi editledikleri dosyalari sadece atarlar. Ki bu firmalar genellikle sadece belli bir marka grubunda calisir ki, arge kaynaklari ancak yetisir bunlara.
Ama netten belli forum sitelerinden 50€ yazilim dosyasini satin alip, onun uzerinde cok ufak oynamalarla isini goturen kisim da mevcut.
Bu Stage 1 denilen standart yazılımdı galiba yüklenen benim araca... Sitede öyle gösteriyordu. "Her araca özel yazılım yapıyoruz" falan da Remaps'ten Masallar kısmına dahil maalesef. Yazılım yapıldıktan sonra bilgi ve müzik eğlence sistemi hata vermişti; onun için de Ankara MM Garaj'a gitmek durumunda kalmıştım. İşin kontrol kısmında minik ayarlar çekilmişti tabi... Diğer firmaların nasıl çalıştığını bilemiyorum.
Ben mesela ne yaptığımı kısaca anlatayım. 2016 Yılında Bayiiden sıfır BMW 318i B38 motor kodlu araç aldım. Aracı almamın tek sebebi bu araçla ilgili tonlarca hurafe dolaşmasından ( bu konuda yazılan abuk sabuk cevaplar dahil ) kendi argemizi geliştirip türkiyede bizdeki yakıt kalitesinde nasıl sorunsuz sıkıntısız yazılım yapıp binebilirzdi. Çünkü motorda kullanılan birçok parça ağabeyi b48b16 ve b48b20 de hatta b58 de kullanılan parçalar ile ortak idi. Orjinal halinden tonlarca sayısız şekilde log aldık denemeler yaptık heşeyin cılkını cıkarana kadar yazılım yaptık. İçten yanmalı turbo bir motorda bakılması gereken ne var ise baktık ettik. havaya yakıta atmsofer basıncına göre yazılımları test ettik. Sonuç olarak alt devirde çok torku sevmeyen ancak tam tersi üst devirlerde inanılmaz istekli bir şekilde güç alabilen bir motora sahip. Bu tamamen benim tecrübelerime dayanan bir yorumdur. Aksini iddaa edenede saygı duyarım tabikide, Motordaki sıkıştırma oranı yüksek oldugundan basınca cok dokunmadan arka planda nerelere dokunarak güç alabilirizi devreye soktuk. Çokta güzel bir şekilde su an stock bir 320d 190 hp versiyonu ile kafaya kafaya yürür hale geldi. Bu demek değildir ki bu araba kırılmayacak etmeyecek. Herzaman risk faktörü var. bunu bütün müşterilede uygulama yaptırmaya geldiklerinde söylüyoruz. Zaten en büyük kronik sorunu su sogutmalı lanet olası turbo manifoldunun catlaması. Yazılım yapsanız da yapmasanızda bu basınıza gelebilir. Ha biiz fabrikadan full 14.7 olan lambda değerini zenginleştirerek içerdeki EGT yi düşürerek bir bakıma önüne geçmiş oluyoruz ancak risk malesef var. Benim aracım 80 bin km ye geldi ve ne turboda ne motorda su ana kadar en ufak bir sorun cıktı. şimdi bir sonraki etapta sıkıştırma oranını i8de kullanılan pistonlar ile düşürüp i8de kullanılan turboyu takacağım. Yani burda anlatmaya calıstıgım bazı seyler hakkında yorum yapılırken lütfen AMAN BU 3 SİLİNDİR KIRILIR EDİLİR ÇÖP tarzı konusmaktansa olayın biraz da olsa bilimine arge sine girip yorum yapmanız herkes için de daha saglıklı olur. Herkese saygılar sevgiler
1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
2008 BMW E92 M3
2017 BMW F82 M4 Competition
#unptuned
çok güzel tecrübelerinizi yazmışsınız ama, her arabaya yazılım yapılır, her arabadan şu kadar güç alırım mantığının yanlış olduğunu öncelikle kendiniz kabul edip ona göre yönlendirmelisiniz... bmw deki çoğu motorun internal i ile ortak parçası olabilir, ama bmw nin herhangi bir 3 silindir motoru mu var ki onunla yapısal olarak karşılaştıralım? ucuz araba satalım, emisyon da düşsün diye üretilen bir motordan mitoloji yazmaya gerek yok bence, BMW V10 motoru neden bıraktı iyi araştırın madem bilimsellikten bahsediyoruz...
bazı şeyleri inkar etmenin bir mantığı yok, ben 30 yıllık BMW ciyim, hemen her modeline sadece binmedim çoğuna sahip oldum, ve de bu konuda o 'abuk sabuk' konuşmaları yaparken sallamıyorum, sadece bu forumda değil dünya forumlarıda da defalarca tartıştık bu konuyu ama sizin gibi 'hiç bir şey olmaz zaten ben 80 bin km dir kullanıyorum' iyimserliğinde de kimseye rastlamadım...
Konu ghibli06 tarafından (16-10-2020 Saat 21:23 ) değiştirilmiştir.
yaşınız benden büyük hali ile fikirlerinize saygı duyuyorum fakat ben 80bindir biniyırum hiçbirşey olmaz diye birşey yazmadım. sadece 80bindir türkiye şartlarına göre biraz standartlara göre yüksek biniyorum ve heran herşey olabilceğini yukardaki yazımdada belirttim. Benim burda bahsettiğim şey çok fazla ön yargı ile yorum yapılması. i8 in benzinli motoru ile yapısal olarak karşılaştırabilirsiniz bu arada.
1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
2008 BMW E92 M3
2017 BMW F82 M4 Competition
#unptuned
"sadece "seri olması gereken anlarda" ayağımın altında seri araba olsun isterim. "
Bende bu cümleyi anlayamıyorum. Serilik ne zaman lazım olacak? Şehiriçi yollar, durumlar belli. Şehirdışı yolların neredeyse tamamı ya otoban ya da bölünmüş yol.
Araba 100 km hıza 1 sn erken çıksa ne olacak, 80-120 hızlanması 1 sn iyileşse ne olacak.
Turbo arabalarda ilave güçler almak kolay gibi görünüyor ama malesef sistemin 1 yeri (pistondan şanzımana kadar her parça olabilir) kırılabiliyor.
Size de geçmiş olsun.
Birşey yapmadan önce netten detaylı araştırma yapmak gerekiyor devrimizde.
Okumadan imzalamam.....
Evet bende bu işi yapıyorum . Ve bahsettiniz firma ile daha önce hiç bir diyaloğum olmadı ama benim şahsi düşüncem bu şekilde karalama politası yapmanız doğru değil. Ozaman Servisden bir belge alın 'Aracınızın bu hale gelmesi yazılımsal ' olduğuna dair , sonra mahkemeye verin![]()
Konu Amazing tarafından (17-10-2020 Saat 09:57 ) değiştirilmiştir.
Z20LET POWER!
PR MOTORSPORT
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)