tork-turbonun fiziksel özellikleri(trim vs.)-kapak yapısı-manifolda yapıları arasındaki ilişki nedir? genel olarak şu tarz turbo/manifold daha yüksek tork verir denebilir mi?
genelde daha küçük trimli turbolu ve düşük hacimle çıkan torklar benim arabanın ürettiği torktan daha yüksek(araba orjinal turbo olsun veya sonradan), bunun fiziksel olarak açıklaması nedir?
bir diğer gözlem de düşük devirde yüksek tork çıkaran araçlarda tork peak atıp daha sonra hızla düşüyor, ben de ise daha yüksek devirde gelen max torka kadar stabil artıp daha sonra az düşüş gözleniyor





Alıntı



düşük devirlerde küçük turbo yeteri kadar basıncı sağlayabiliyor, ancak yüksek devirde hava debisi yeterli olmuyor. büyük turbolarda da orta devirden yüksek devire kadar yeterli havayı verebiliyor, (aslında düşük devirde de yeteri kadar verebilir ancak turbolar düşük fan devirlerinde çok verimsiz olduğu için veremez, değişken pal açılı turbo sistemi arabalara uygulanmaya başladığı zaman her devirde verim yükselcek
(maserati) (dil anlamında bi-turbo, teknik anlamda sequential turbo)



