User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
47 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: turbo ÇOKMU YAKAR?

  1. #20
    CC+ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Italia / Torino
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama soru atmosferif aracta turbo uygularsak enjektorleride buyutursem yakitim bastigim halde artarmiyidi.....
    302 Maderiaschwarzmetalic E36 ///M3 Cabriolet

  2. #21
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CC+ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama soru atmosferif aracta turbo uygularsak enjektorleride buyutursem yakitim bastigim halde artarmiyidi.....
    büyük enjektörler full throttle da stock enjektörlerden farkını ortaya çıkarır. YAni büyük enjektör her daim max kapasite ile çalı$maz Yine gaza hakimiyet söz konusu ..

  3. #22
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürekli 4wd ile 600 km. yaparsa eger,
    sürekli vtek on kac yapar
    oo biraz fazla oluyo i$te

  4. #23
    CC+ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Italia / Torino
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    büyük enjektörler full throttle da stock enjektörlerden farkını ortaya çıkarır. YAni büyük enjektör her daim max kapasite ile çalı$maz Yine gaza hakimiyet söz konusu ..
    + ben zaten buna dikkat cekmek ıstemıstım
    302 Maderiaschwarzmetalic E36 ///M3 Cabriolet

  5. #24
    aspava983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tolga abi 160 ytl'ye 260 km mi gidiyorsun ne demek bu yaa

  6. #25
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gülü seven dikenine katlanır ne yapalım hesapladım uzak mesafeye 2 günlük gitmek kaydıyla dizel araba kiralamak çok daha hesaplı ve arban km yapmıyor örneğin haftasonu adana ankara diyelim 1000 km evoyla yavaş gitsen gelsen 350 -400 yakarsın ama dizel bir clio yu 2 günlüğüne 120 ytl ye kiralasan 120 de yaksan karın 250 milyona yakındır artı araban km yapmaz.tabi bu durum iş için geçerli kesinlikle zevk için değil

  7. #26
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    büyük enjektörler full throttle da stock enjektörlerden farkını ortaya çıkarır. YAni büyük enjektör her daim max kapasite ile çalı$maz Yine gaza hakimiyet söz konusu ..
    tamam işte konu bu....diyelim ki 1.6 arabamızı turbo yaptık...240cc olan enjektörlerimizide 550 cc ye büyüttük....0.5 bar basıyoruz....ve 4000 devirde ful bosst yapıyoruz....ben şehir içinde max 3000 devirde vites değiştirerek kullansam....arabam atmosferik ve 240cc enjektörlü halinden fazlamı yakacak? evetse ne kadar fazla

  8. #27
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abım rakam vermek yanlıs olur yaw yanı yapılmıs senın aracının bır onegı olsada ona yakın bı rakam cıksa neyse ama regulator felanda alırsın gazlamıcan zaman kısarsın benzını ayarını bı boost controllerla ııce kısarsın felan yakıtı azaltırsın
    ben genelde evc kapalı gezıorum 0,4 bar basıor uzun yolda yarım depoyla 220 mıl 352 km yaptım dıer yarımı bekleyemedım acıkcası ama karma gazlama kı bu ılk 3 vıtes oluyo dur kalkı cok ortalama yaptıgım km bır depo ıle 250+260 mıl yanı 400 416 km eder acıkcası sakın kullanımda bana gore bırsey yakacakmıssın gıbı gelmıor alısınca zaten nasıl nerde ne tukkettıgıne ııce ekonomık halını yakalar bınersın
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  9. #28
    thefan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    36
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı speed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam işte konu bu....diyelim ki 1.6 arabamızı turbo yaptık...240cc olan enjektörlerimizide 550 cc ye büyüttük....0.5 bar basıyoruz....ve 4000 devirde ful bosst yapıyoruz....ben şehir içinde max 3000 devirde vites değiştirerek kullansam....arabam atmosferik ve 240cc enjektörlü halinden fazlamı yakacak? evetse ne kadar fazla
    abisi olmaz işte. motor yapısı itibariyle orjinal turbo aracın tüketimini yakalayamazsın. İş sadece enjektörlerde bitmiyor. Tasarruf için sıkıştırma oranını da değiştirmen gerekiyor.
    Yine de hadi yaptık diyelim, artış 20% yi geçmez ama artar işte. Sen istediğin kadar ekonomik kullanmaya çalış, ister istemez tüketim artacaktır.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  10. #29
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart beyinle sadece enjektor buyuterek, veya banzin regulatoru ile basinc yukselterek yuruyorsaniz, az bassaniz da cok bassaniz da kesinlikle daha cok yakacaktir. Standart beyin, rolantide veya 1500 devirde enjektoru orjinal maplere gore acip kapacagi icin, eskiden saniyenin 10da1i kadar acik kalip, 0.6cc yakit puskurtur iken, simdi buyuk enjektoru veya yuksek basincli hatti saniyenin 10da1i kadar acik kapattiginda 0.8cc yakit puskurtecektir. Bu da kac devir olursa olsun, stock map ile ayni aracin daha fazla yakmasi demektir...
    Bunun disinda, ideal senaryoda, atmosferik araca gore turbo, verimliligi daha iyi oldugu icin, ornek olarak 300 beygirlik bir turbo, 300 beygirlik bir atmosferikten daha az yakar. Normalde egsoztan ve sicaklik yolu ile kaybedilen enerjinin bir miktarini geri cevrime soktugu icin turbo daha verimli calisacaktir. Burada kilo, surtunme, aktarma kaybi gibi degerlerin ayni oldugunu varsayiyoruz tabi...

  11. #30
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standart beyin, rolantide veya 1500 devirde enjektoru orjinal maplere gore acip kapacagi icin, eskiden saniyenin 10da1i kadar acik kalip, 0.6cc yakit puskurtur iken, simdi buyuk enjektoru veya yuksek basincli hatti saniyenin 10da1i kadar acik kapattiginda 0.8cc yakit puskurtecektir. Bu da kac devir olursa olsun, stock map ile ayni aracin daha fazla yakmasi demektir...
    kesinlikle çok mantıklı....amaaaaaa beyne müdahale edilmeden turbo yapmak pek mümkün görünmüyor....yani sadece enjektör büyütüp turboya benzin yetiştirmeyi düşünürseniz dedikleriniz mantıklı....ama bu tip uygulamalarda çeşitli yöntemlerle beyni kandırıyoruz....ve devir aralıklarına göre yanma odasına göndereceğimiz benzini ayarlayabiliyoruz....
    eğer belli bir devrin üzerine çıkmadığımızda yanma odasına daha fazla hava göndermiyorsak ''turbo dolmadığı için''....o zaman o havanın karışacağı benzin miktarı aynı kalmak durumunda ''zengin karışım oluşmaması için'' .....bu durum böyleyse turboyu doldurmadan kullanmayı başardığımız her durumda atmosferik hali kadar benzin yakmalıyız gibi geliyor bana....yanılıyormuyum?

  12. #31
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standart beyinle sadece enjektor buyuterek, veya banzin regulatoru ile basinc yukselterek yuruyorsaniz, az bassaniz da cok bassaniz da kesinlikle daha cok yakacaktir. Standart beyin, rolantide veya 1500 devirde enjektoru orjinal maplere gore acip kapacagi icin, eskiden saniyenin 10da1i kadar acik kalip, 0.6cc yakit puskurtur iken, simdi buyuk enjektoru veya yuksek basincli hatti saniyenin 10da1i kadar acik kapattiginda 0.8cc yakit puskurtecektir. Bu da kac devir olursa olsun, stock map ile ayni aracin daha fazla yakmasi demektir...
    Bunun disinda, ideal senaryoda, atmosferik araca gore turbo, verimliligi daha iyi oldugu icin, ornek olarak 300 beygirlik bir turbo, 300 beygirlik bir atmosferikten daha az yakar. Normalde egsoztan ve sicaklik yolu ile kaybedilen enerjinin bir miktarini geri cevrime soktugu icin turbo daha verimli calisacaktir. Burada kilo, surtunme, aktarma kaybi gibi degerlerin ayni oldugunu varsayiyoruz tabi...
    kesinlikle doğru

    Bu arada ben yorumumu yaparken piggybackle ufak tefek ayarların yapılmı$ olduğunu varsayarak yapmı$tım ..

  13. #32
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı speed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer belli bir devrin üzerine çıkmadığımızda yanma odasına daha fazla hava göndermiyorsak ''turbo dolmadığı için''....o zaman o havanın karışacağı benzin miktarı aynı kalmak durumunda ''zengin karışım oluşmaması için'' .....bu durum böyleyse turboyu doldurmadan kullanmayı başardığımız her durumda atmosferik hali kadar benzin yakmalıyız gibi geliyor bana....yanılıyormuyum?
    Stock map ler genelde safe ayardadır. Birazcık daha fakire dü$ürüp atm.ten daha ekonomik olabilir bile aslında

  14. #33

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Köln - Izmir
    Mesaj
    4.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga900 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim her zaman yakıyor yahu şehir içinde tabiri caizse gaz pedalının altında yumurta varmış gibi sürünce 160 ytl le 250-260 anca gidiyor. basıncadan hiç bahsetmiyorum. ama genel olarak sıkıştırmazsan turbo belli bir devire kadar az yakar ama sıkıştırırsan aynı güçteki atmosferik bir arabadan kesinlikle çok fazla yakar.

    abicim cok ozur dileyerek bisey sorcam araban stockmu sanırım degil yanı ben abondone oldum sayılar ve rakamlar arasında stock degerlerın:
    Yakıt tüketimi (lt/100 km) -Şehir içi 14,6 lt
    Yakıt tüketimi (lt/100 km) -Şehir dışı 8,2 lt
    Yakıt tüketimi (lt/100 km) -Karışık 10,6 lt
    bunlar olarak gozukuyo bı anda confuse oldum sasırdım aptallastım bı acıklama yaparmısın benım ıcın rica etsem gerekirse ozelden...
    KA Style

  15. #34
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer alt devirlerde tork artıyorsa onu da hesaba katmak lazım. Eskiden 6000 devirde aldığın torku 3500 devirlerde alıbiliyorsan araç fazla kasmadan, yani 6000 devirde gider gibi 3500 devirlerde gidebilecektir. Dolayısı ile artan benzin artış ortalamasını aşağı çeken bir durum bu bence. Ayrıca son vites oranını uzatmak da şehirler arasında faydalı olacaktır. (vti ile 3000 devirde 90 km görüyüruz yaw. Yazıktır bize. Ulen caponlar!!! Niye vites oranalrını biraz daha kısaltıp bi 6.vites eklemediniz b16a2 lere???)

  16. #35

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=coolvtec;56862]Eğer alt devirlerde tork artıyorsa onu da hesaba katmak lazım. Eskiden 6000 devirde aldığın torku 3500 devirlerde alıbiliyorsan araç fazla kasmadan, yani 6000 devirde gider gibi 3500 devirlerde gidebilecektir. Dolayısı ile artan benzin artış ortalamasını aşağı çeken bir durum bu bence. Ayrıca son vites oranını uzatmak da şehirler arasında faydalı olacaktır. (vti ile 3000 devirde 90 km görüyüruz yaw. Yazıktır bize. Ulen caponlar!!! Niye vites oranalrını biraz daha kısaltıp bi 6.vites eklemediniz b16a2 lere???)[/QUOTE]


    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  17. #36
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal hangi araba şehir içinde verilen verilerle aynı yakıyor böl bakalım 260/160=16,17 litre yakıyor yada
    160ytl/2,750(97 oktan adana malesef)=58 litre yapar
    260/58= buda kilometrede 450 binliraya filan gelir.Şayet 100 oktan satılsaydı 58 litrede yaklaşık 30 milyon daha fazlaya dolardı araç yani kilometrede 500 binliraya yaklaşırdı malesef.

  18. #37
    Yuregi-R
    Misafir
    Kedi aracım Type-r için konuşuyorum, aracımda 750cc enjektör var, orjinalı 310cc daha çok yakıyodu 500km(adana-ankara) de 37 litre yakıyor turboyu devreye sokmamak koşuluyla, eğer ecu ayarın iyiyse orjinalinden bile az yakman mükkün çünki zaten beyin herzaman normal kullanımda hava yakıt karışımını 14.7 oranına çekiyor, bu yüzden atmosferik yada turbo olması değişmiyor fakat tam dip gidersem 50 lt benzinle 100 km bile gitmiyor.

  19. #38
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yuregi-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kedi aracım Type-r için konuşuyorum, aracımda 750cc enjektör var, orjinalı 310cc daha çok yakıyodu 500km(adana-ankara) de 37 litre yakıyor turboyu devreye sokmamak koşuluyla, eğer ecu ayarın iyiyse orjinalinden bile az yakman mükkün çünki zaten beyin herzaman normal kullanımda hava yakıt karışımını 14.7 oranına çekiyor, bu yüzden atmosferik yada turbo olması değişmiyor fakat tam dip gidersem 50 lt benzinle 100 km bile gitmiyor.
    o zaman benim anladığım şu....eğer doğru map yapıldıysa ve turboyuda doldurmadan efendi gibi kullanmayı başarabilirsek daha fazla yakmayabiliriz....en önemli konu yine map'lere gelip yaslanıyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •