Maserati Ghibli- Çift turbo sorular öneriler...

Thread: Maserati Ghibli- Çift turbo sorular öneriler...

  1. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:

    Maserati Ghibli- Çift turbo sorular öneriler...

    arkadaşlar selamlar...

    maserati ghibli sahibiyim, aracım V6 2,0 çift turbo, 306 HP... aracı alalı 4 hafta oldu, kaportadan başladık adam gibi toplamaya kısa süre içinde de teknik kısmına gireceğim, bi kaç sorum var sizin de fikirlerinizi almak isterim:

    1- aracın orta susturucular ve de kat. iptal edilmiş, son susturucuya kadar düz boru... sizce bu turbonun doldurusuna etki eder mi?

    2- beyin programlama için ne tavsiye edersiniz??

    3- intercoolerlar küçücük bunda-büyütelim mi?

    4- ön farlar gerçek cam, plex, falan değil, taş izleri için neler yapılmalı?? sitede bir çok konu var bu konu hakkında ama hemen hepsi plexi camlı...

    5- tacan sarkmış, içine el atıcam ama bu tavanı neyle yapıştırmamı tavsiye edersiniz???

    sorularım devam eder, sabır diliyorum foruma
     
  2. shuttle's Avatar

    shuttle said:
    fotoğraf koyarsan, arkdaşlar sana yardımcı oalbilirler. ankara da nerede topluyorsunuz bu arada?
     
  3. maxpower's Avatar

    maxpower said:
    tavan yeniden kaplanacak, yapıştırma olmaz.

    farlar içinse far temizliği yapan yerlerden biriyle görüşün, fikir verirler(2002 stop-pehlivan stop gibi)

    orta susturucu ve kat turbonun dolmasına etki etmezler. sesden yana sıkıntı yoksa iptal edildiği iyi olmuş daha rahat gaz çıkışı sağlanır
     
  4. cefiro's Avatar

    cefiro said:






     
  5. bodoff's Avatar

    bodoff said:
     
  6. ATA156's Avatar

    ATA156 said:
    Bu araç bildiğim kadarıyla Türkiye'nin en temiz Ghibli'sinden biri. Yenimi aldınız?

    Ses sorun değilse egsozu elleme, öyle kalsın. Farlar seninde dediğin gibi cam olduğu için en iyi yenileme, yenisi ile değiştirmek. O tavanı geri yapıştıramassın. Yapıştırırsın aça çok kötü olur. Tavan malzemesi çok pahallı değil. Bu araca çok daha güzelleri yapılır. Chip olarak allcarranig benim tavsiyem olur. Ama sitede yazılımdan anlayan çok adam var. Eminim farklı fikirler ortaya çıkacaktır.
    916 V6 Turbo
     
  7. ukku's Avatar

    ukku said:
    maşallah mükemmel bi araç..
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu
     
  8. grkm's Avatar

    grkm said:
    Quote Originally Posted by maxpower View Post
    orta susturucu ve kat turbonun dolmasına etki etmezler. sesden yana sıkıntı yoksa iptal edildiği iyi olmuş daha rahat gaz çıkışı sağlanır
    Genellikle etki eder. Gaz çıkışı rahatladıkça lag oluşmaya başlar ancak üst devirlerdeki rahatlatma ayrıdır.
     
  9. PROMINENT's Avatar

    PROMINENT said:
    beykozdaki araç...maseratinin turboları sorundur ihi? marka turbo su var durduğu yerde sorun yaratan bir marka.. garett ile değiştir.ihiler durduğu yerde (yada ihhi ) problem yaratıyor dediğim gibi ara ara sık gazla yoksa sorun yaşarsın ..turbo nun pallerini çeviren rulmanlar bozuluyor durduğu yerde araba yatınca paslanıyor falan...garett bak dediğim gibi...
    değişik sorunlar yaşayabilirsin camların açılması kapanması durup dururken gibi;stop edebilir vsvs motor kaputunun sağ tarafında bulunan 5 tane rolenin eskimesinden dolayı olur bu arızalar..başkada bilgim yok açıkcası klasik sorunları bunlar..diff e falan iyi bak diyecem ama sağlam makine bu bindiğin hayırlı olsun güle güle bin..
    zaten binilecek araba çok yok..satılıklar *****..
    maviye baktınmı hiç ?
    Kork!!sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak...
     
  10. grkm's Avatar

    grkm said:
    IHI ile ilgili kronik bir sorun olduğunu zannetmiyorum. ***** 96dan beridir TR pazarında subarular mevcut , IHI oem turboyla hala yürüyen gc8ler var yani 13-14 seneler dile kolay.
     
  11. XoR's Avatar

    XoR said:
    Quote Originally Posted by grkm View Post
    IHI ile ilgili kronik bir sorun olduğunu zannetmiyorum. ***** 96dan beridir TR pazarında subarular mevcut , IHI oem turboyla hala yürüyen gc8ler var yani 13-14 seneler dile kolay.
    + 1996 Gt Turbo

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
     
  12. racing3000's Avatar

    racing3000 said:
    mercedesin 85 model 500 sec i (çift farlı, amerikan tamponlu) gibi bu da maseratinin efsane kasası. gerçekten sert ve yakışıklı. güle güle kullanın, haylimdeki nadir arabalardan. tavan custom şeklinde iyi bir usta ile hallolur. gri alkantara çok uygun olur ve uzun ömürlüdür. turbo konusunda bilgim yok ama farın tamamı değil de camları değişme durumu varsa hiç tamire girmeden değiştirmek daha iyi olr. ama üstüne koruyucu film çekilmezse 1 senede yine aynı hale geliyor camlar..
     
  13. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by shuttle View Post
    fotoğraf koyarsan, arkdaşlar sana yardımcı oalbilirler. ankara da nerede topluyorsunuz bu arada?

    Cefiro- Süleyman resimleri koymuş eksik olmasın Ankara' da tek bir yerde toplamıyorum... boyası özel Renkİş- Ramazan tarafından yapıldı, orjinal renge sadık kaldım... cilası ve boya koruması henüz başlamadı... teknik kısımlarını ise OMS-Oğuz Bozkurt abim ve de TBS-Harun Usta tarafından yapılmakta, elektrik ise olmazsa olmazımız Naci Usta
    Quote Originally Posted by ATA156 View Post
    Bu araç bildiğim kadarıyla Türkiye'nin en temiz Ghibli'sinden biri. Yenimi aldınız?



    Ses sorun değilse egsozu elleme, öyle kalsın. Farlar seninde dediğin gibi cam olduğu için en iyi yenileme, yenisi ile değiştirmek. O tavanı geri yapıştıramassın. Yapıştırırsın aça çok kötü olur. Tavan malzemesi çok pahallı değil. Bu araca çok daha güzelleri yapılır. Chip olarak allcarranig benim tavsiyem olur. Ama sitede yazılımdan anlayan çok adam var. Eminim farklı fikirler ortaya çıkacaktır.
    en temiz değil ama satılıkların arasındaki en temiz denebilir aracın en azından kazası yok, ufak tıklamaları var... iç mekan ise sanırım komple yapılacak, rengini ferrarilerin iç rengi olan açık tabaya çeviricem...

    Quote Originally Posted by grkm View Post
    Genellikle etki eder. Gaz çıkışı rahatladıkça lag oluşmaya başlar ancak üst devirlerdeki rahatlatma ayrıdır.
    katılıyorum o nedenle sormuştum üst devirlerdeki rahatlama alt devirlerde turbonun devreye girişini geciktiriyor gibi...

    Quote Originally Posted by PROMINENT View Post
    beykozdaki araç...maseratinin turboları sorundur ihi? marka turbo su var durduğu yerde sorun yaratan bir marka.. garett ile değiştir.ihiler durduğu yerde (yada ihhi ) problem yaratıyor dediğim gibi ara ara sık gazla yoksa sorun yaşarsın ..turbo nun pallerini çeviren rulmanlar bozuluyor durduğu yerde araba yatınca paslanıyor falan...garett bak dediğim gibi...
    değişik sorunlar yaşayabilirsin camların açılması kapanması durup dururken gibi;stop edebilir vsvs motor kaputunun sağ tarafında bulunan 5 tane rolenin eskimesinden dolayı olur bu arızalar..başkada bilgim yok açıkcası klasik sorunları bunlar..diff e falan iyi bak diyecem ama sağlam makine bu bindiğin hayırlı olsun güle güle bin..
    zaten binilecek araba çok yok..satılıklar *****..
    maviye baktınmı hiç ?
    IHI lerin yattığı için sıkıntı yarattığı doğru... turboların revizyonları yapıldı, patlayana kadar gidip 3200GT nin turbolarını koymayı düşünüyorum... elektrik sistemleri ise başlı başına bela ama halledilmeyecek dert yoktur diff. çok özel, normal ghiblilerden farklı...
    maviye bakmaz olur muyum yakında sahibi kümes niyetine üretime açacak...

    Quote Originally Posted by racing3000 View Post
    mercedesin 85 model 500 sec i (çift farlı, amerikan tamponlu) gibi bu da maseratinin efsane kasası. gerçekten sert ve yakışıklı. güle güle kullanın, haylimdeki nadir arabalardan. tavan custom şeklinde iyi bir usta ile hallolur. gri alkantara çok uygun olur ve uzun ömürlüdür. turbo konusunda bilgim yok ama farın tamamı değil de camları değişme durumu varsa hiç tamire girmeden değiştirmek daha iyi olr. ama üstüne koruyucu film çekilmezse 1 senede yine aynı hale geliyor camlar..
    far ne yazık ki yok TR de farların durum o kadar da kötü değil, bakalım halledicez bi şekilde... ben de bu komple mekanik makineyi çok severdim, uzun zamandır da peşindeydim yeni ikna oldu sahibi
     
  14. TaGo's Avatar

    TaGo said:
    Şu araba 30 yaşında ve üzeri herkesin hayalini süslemiştir. Ben halen düzgün ve uygun bir ghibli hayaline yaşıyorum mesela. Güle güle kullanın
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
     
  15. yavuz364's Avatar

    yavuz364 said:
    30 yaşa gerek yok 20 yaş ve üzeri de bu arabanın hayali ile yanıp tutuşuyor V6 ve çift turbo olması zaten arabanın Efsane olması için yeterli...
    Quote Originally Posted by TaGo View Post
    Şu araba 30 yaşında ve üzeri herkesin hayalini süslemiştir. Ben halen düzgün ve uygun bir ghibli hayaline yaşıyorum mesela. Güle güle kullanın
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
     
  16. stlegal's Avatar

    stlegal said:
    İHİ turbonun böle bir şey yapıcağını sanmıyorum o turbolarda yağlama problemi olmasın ölmez o turbolar
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
     
  17. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    IHI lerin iç yapısı biraz zayıf ne yazık ki, nemden ve pastan etkileniyor, bu da yatmaktan kaynaklanıyor...
     
  18. alicancalis's Avatar

    alicancalis said:
    Sorması ayıptır aracı ne kadar aldınız?

    Ve üzerine istediğiniz hale getirmek icin ne kadar harcamınız gerekiyor?

    Merakımdan soruyorum. Güzel bir proje..
    Ali Can Calis
     
  19. stlegal's Avatar

    stlegal said:
    Quote Originally Posted by ghibli06 View Post
    IHI lerin iç yapısı biraz zayıf ne yazık ki, nemden ve pastan etkileniyor, bu da yatmaktan kaynaklanıyor...
    Valla ben ilk sizden duydum bu zaman kadar bu kadar subaru geldi geçti elimden öle bir sıkıntı duymadım
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..