User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: turbo için yardım ...

  1. #1
    svtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation turbo için yardım ...

    birçok kez sordum araştırdım ama hep bir yerde tıkandı. ben 300 hpler falan istemiyourm parda sıkıntı yok ama istediğim şeyde öle büyük bişi diil zaten.
    aracım belli civic 90 model çift karbüratör ben böyle binmekten sıkıldım sadece çıtır tabir edilen ve sııntı yaratmıcak bir şey istiyorum.. aracın motour yeni yapıldı kondisyonu çok iyi durumda.. bana kit halinde ki bu araca varmıdır bilmiyourm karbüratörlü oluşu sıkıntı yapıyor enjeksiyona çeviriyim diyourm herkes gereksiz diyor.. anlamadım gitti ya ben bu kasa yı seviyorum.. bu kasada bişiler olsun istiyorum bana lütfen bir yol gösterin benim aracım 150 hp olsun ama srounsuz olsun yeter malzemeden kaçmam yerde önemli yapan kişi işi bilcek ben bugun iki tane seviste bir hararet sorununu halledemedim adamlar bomba koymuşum gibi yüzüme baktı ve dandik bir müşür yüzünden sıkıntı yaşdığımı elektirikçi çözdü ve o halletti şimdi turbo diyince herkes garip bakıyor ya şimdi yol söyleyen çok oldu ama kulaktan dolma bilgiyle tabirle bu iş olmuyor bunu anladım bizim burda jdm sinyal dediğimizi adam çamurluk sinyali anlıyor bana bu iş için ne gerekli custom bir sürü şey gerekçek bunu doğru düzgün kim yapar? nerde yaparlar bunun için neler gerekir tekrar sölüyorum çok bişi istemiyourm stok motorumun fazla canını yakmadan çıtır bişiler istiyourm okadar burda bu işi bilen ve beni çözüme götürcek birsürü ark. olduğunu biliyourm şimdidedn teşekkürler..
    low is low

  2. #2
    GKD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul\ÜsküdaR
    Mesaj
    1.201
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vazgeç bu sevdadan adam gibi topla kaporta boyanı motoru yeni yaptırdın mis gibi bin bence

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer turbo da yapmayı planlıyorsan megasquirt alıp boost control falanda ekleyerek arabayı EFI ye çevirmekte fayda var.
    Seninde dediğin gibi custom bir sürü malzeme yaptırman gerekecek. Eğer bunları bir ustaya falan bırakırsan hem çok zaman kaybedersin hemde çok para kaybedersin. Bence acele etmeden ufak ufak kendin toparla parçaları ve kendin projelendir. Boşuna dememişler, eğer bir işin doğru olmasını istiyorsan kendin yapacaksın

    Neler lazım?
    Önce EFI dönüşümü için uğraşman lazım. Araba henüz atmosferikken EFI ye dönüştür derim. Bunun içinde;
    - Standalone ECU lazım. Hem ateşlemeyi hemde yakıtı kontrol edebilmeli, aynı zamanda boost kontrolüde yapabilmeli. En ucuzu Megasquirt. (250 dolar)
    - Kablo seti lazım. (Tr den kablo alıp elbet yapabilirsin ama hazır kablo işini çok kolaylaştıracaktır.Hem elektrikciye mahkum kalmazsın hemde derli toplu bir tesisatın olur.( 70 dolar)
    - Fuel rail lazım. (hurdacılardan 50-100 lira arasına bulabilirsin)
    - Enjektör lazım (ebayden alman menfaatine olur. Ben minicooper S enjektörlerini 40 poundamı ne almıştım)
    - Basınç regülatörü lazım (Hurdacılarda 20-30 lira civarında standart regülatörler)
    - Benzin pompası lazım (Walbro 120 dolar)
    - Benzin boruları ve geri dönüş borusu lazım ( Çok para olacağını sanmıyorum.. )
    - EDIS modül lazım (10 - 15 pound civarı ebayde)
    - Wastespark yapabileceğin bir bobin lazım (fordlarınki 60-70 lira falan)
    - 36-1 dişli lazım (hurdacıdan krang kasnağı ile beraber 50 lira civarında bir paraya temin edebilirsin)
    - Rölanti valfi lazım
    - IAT sensörü lazım (escortunki 20 lira civarında)
    - CTS lazım. (bu da escort sensörü kullanılabilir. 20 lira civarında)
    - Gaz kelebeği ve sensörü lazım (ebayden 40 pound a almıştım (60 mm) )
    - Wideband sensör + göstergesi lazım. (İkinci el AEM ler 300 lira civarına falan satılıyor ama ben AEM i sevemedim. Tamam hızlı gösteriyor falan ama 16 AFR nin üstünü gösterememesi ve log tutulamaması (hyper terminal ile ham veri okumak demek log tutmak demek değildir) sebebi ile ben olsam aem almazdım. Şu an bende zeitronix var MAP RPM AFR ve EGT nin loglarını tutabiliyor. MAP almaya gerek yok zaten onu megasquirtinkinden görebileceksin. Sadece interface işini görecektir. (280 dolar) İleride EGT sensörü alıp direk bu interface e bağlayabilirsin. Böylelikle EGT işinde ucuza gelir.
    - Tüm bunları doğru şekilde tune etmek için öğrenme süreci lazım. Gerekirse bir Oz büyücüsünü taciz etmek lazım.

    Buraya kadar olanlarla arabayı orta vadede EFI ye çevirebilirsin.

    Turbo için ise;
    - Turbo lazım. ( K03 falan (1.8 T turbosu) almakta fayda var. Ya da tf035 (Colt Czt turbosu))
    - Egzost manifoltu lazım (800-1000 lira arasına yapılıyor bildiğim kadarı ile)
    - Flanşlar lazım ( hazır çizilmiş şeyleri CNC de 20 liraya kesiyorlar)
    - Intercooler lazım ( ufak birşey işini görecektir. İllaki FMIC olmasına da gerek yok VW lerdeki gibi tampon arkasında falan olsada olur "bence")
    - Aluminyum boru ve silikon dirsekler lazım.. (boru kolay ama silikon dirsekler pek ucuz değil)
    - Bypass (dump, recirculation vs vs vs) valfi lazım. ( VW için olanlar ucuz. Subaru çıkması işini görür. ebayde 10 pounda falan satıyorlar)
    - Blow off lazım ( 300 liraya falan ikinci el satılık ilanları var forumda)
    - Adam gibi bir filitre lazım. CAI de olabilir.


    - Sarf malzemesi lazım. ( yağ, filitre, antifreeze, buji, buji kablosu falan filan) İlk bakışta ne olacak diyebilirsin ama yeküne vurunca az para tutmuyor.
    - Zilyon tane unutulan şeyden lazım.
    - Bol zaman, araştırmak için niyet ve tutku, ve en önemlisi moral lazım.

    - Bunların hepsini bir "usta" ya ihale edeceksen iyi bir işçilikte vermek lazım..


    İlk bakışta aklıma gelenler bunlar.. Dikkat edersen motorun içine hiç girmedik bile.. "Bence" yarım bar ve altı için motora girmeye gerek kalmayabilir. Hatta sıkıştırma düşürülmedikten sonra 150 hp için yarım bara da gerek kalmayabilir. Ama gerekse bile zaten Honda lar o konuda çok avantajlı zira her bi haltları var piyasada..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  4. #4
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    karbıratorlü ya yorma kendini derim ben sana huzurunu kacırma yani..

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ama bana sorarsan turbo EFI falan diye kasma kendini..
    Sana güzel bi throttle bodies lazım. En karbüratörlü olanından şöyle.. 1000 cc motordan çıkma olursa güzel olur.. Hemde ucuz olur.. 300- 400 liraya falan sahibinden.com da görmüştüm.. Gaz tepkimen eskisine nazaran inanılmaz değişir, gidişin güzelleşir, çok yakar iyi kaçarsın.. 4 tanede filitre koydunmu ona bööööğğğ diye ses gelir..
    Toplam maliyetininde 1000-1500 lirayı geçeceğini sanmıyorum. Tabi flanşları falan kendin yapman kaydı ile..

    2000 senesinde yukarıda yazdığım bodies işini 1.6 palio ya yapmıştım. En keyif aldığım arabalarımdan birisiydi.. Pert olduğu güne kadar benzinci ile ortak olmuştuk ama acayip keyifli bir arabaydı.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #6
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer turbo da yapmayı planlıyorsan megasquirt alıp boost control falanda ekleyerek arabayı EFI ye çevirmekte fayda var.
    Seninde dediğin gibi custom bir sürü malzeme yaptırman gerekecek. Eğer bunları bir ustaya falan bırakırsan hem çok zaman kaybedersin hemde çok para kaybedersin. Bence acele etmeden ufak ufak kendin toparla parçaları ve kendin projelendir. Boşuna dememişler, eğer bir işin doğru olmasını istiyorsan kendin yapacaksın

    Neler lazım?
    Önce EFI dönüşümü için uğraşman lazım. Araba henüz atmosferikken EFI ye dönüştür derim. Bunun içinde;
    - Standalone ECU lazım. Hem ateşlemeyi hemde yakıtı kontrol edebilmeli, aynı zamanda boost kontrolüde yapabilmeli. En ucuzu Megasquirt. (250 dolar)
    - Kablo seti lazım. (Tr den kablo alıp elbet yapabilirsin ama hazır kablo işini çok kolaylaştıracaktır.Hem elektrikciye mahkum kalmazsın hemde derli toplu bir tesisatın olur.( 70 dolar)
    - Fuel rail lazım. (hurdacılardan 50-100 lira arasına bulabilirsin)
    - Enjektör lazım (ebayden alman menfaatine olur. Ben minicooper S enjektörlerini 40 poundamı ne almıştım)
    - Basınç regülatörü lazım (Hurdacılarda 20-30 lira civarında standart regülatörler)
    - Benzin pompası lazım (Walbro 120 dolar)
    - Benzin boruları ve geri dönüş borusu lazım ( Çok para olacağını sanmıyorum.. )
    - EDIS modül lazım (10 - 15 pound civarı ebayde)
    - Wastespark yapabileceğin bir bobin lazım (fordlarınki 60-70 lira falan)
    - 36-1 dişli lazım (hurdacıdan krang kasnağı ile beraber 50 lira civarında bir paraya temin edebilirsin)
    - Rölanti valfi lazım
    - IAT sensörü lazım (escortunki 20 lira civarında)
    - CTS lazım. (bu da escort sensörü kullanılabilir. 20 lira civarında)
    - Gaz kelebeği ve sensörü lazım (ebayden 40 pound a almıştım (60 mm) )
    - Wideband sensör + göstergesi lazım. (İkinci el AEM ler 300 lira civarına falan satılıyor ama ben AEM i sevemedim. Tamam hızlı gösteriyor falan ama 16 AFR nin üstünü gösterememesi ve log tutulamaması (hyper terminal ile ham veri okumak demek log tutmak demek değildir) sebebi ile ben olsam aem almazdım. Şu an bende zeitronix var MAP RPM AFR ve EGT nin loglarını tutabiliyor. MAP almaya gerek yok zaten onu megasquirtinkinden görebileceksin. Sadece interface işini görecektir. (280 dolar) İleride EGT sensörü alıp direk bu interface e bağlayabilirsin. Böylelikle EGT işinde ucuza gelir.
    - Tüm bunları doğru şekilde tune etmek için öğrenme süreci lazım. Gerekirse bir Oz büyücüsünü taciz etmek lazım.

    Buraya kadar olanlarla arabayı orta vadede EFI ye çevirebilirsin.

    Turbo için ise;
    - Turbo lazım. ( K03 falan (1.8 T turbosu) almakta fayda var. Ya da tf035 (Colt Czt turbosu))
    - Egzost manifoltu lazım (800-1000 lira arasına yapılıyor bildiğim kadarı ile)
    - Flanşlar lazım ( hazır çizilmiş şeyleri CNC de 20 liraya kesiyorlar)
    - Intercooler lazım ( ufak birşey işini görecektir. İllaki FMIC olmasına da gerek yok VW lerdeki gibi tampon arkasında falan olsada olur "bence")
    - Aluminyum boru ve silikon dirsekler lazım.. (boru kolay ama silikon dirsekler pek ucuz değil)
    - Bypass (dump, recirculation vs vs vs) valfi lazım. ( VW için olanlar ucuz. Subaru çıkması işini görür. ebayde 10 pounda falan satıyorlar)
    - Blow off lazım ( 300 liraya falan ikinci el satılık ilanları var forumda)
    - Adam gibi bir filitre lazım. CAI de olabilir.


    - Sarf malzemesi lazım. ( yağ, filitre, antifreeze, buji, buji kablosu falan filan) İlk bakışta ne olacak diyebilirsin ama yeküne vurunca az para tutmuyor.
    - Zilyon tane unutulan şeyden lazım.
    - Bol zaman, araştırmak için niyet ve tutku, ve en önemlisi moral lazım.

    - Bunların hepsini bir "usta" ya ihale edeceksen iyi bir işçilikte vermek lazım..


    İlk bakışta aklıma gelenler bunlar.. Dikkat edersen motorun içine hiç girmedik bile.. "Bence" yarım bar ve altı için motora girmeye gerek kalmayabilir. Hatta sıkıştırma düşürülmedikten sonra 150 hp için yarım bara da gerek kalmayabilir. Ama gerekse bile zaten Honda lar o konuda çok avantajlı zira her bi haltları var piyasada..
    mükemmel yazı olmuş

  7. #7
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence efi e girmeden karbüratörlü halinde turbolayabilirsin karbüratördeki benzin memeleri küçük geldiğinde büyütmeyi denersin olmadı weber veya merruse un dediği gibi motorsikletten çıkma itb işini görür ucuzada mal olur

    merruse intercooler borularını nerede yaptıryorsun

  8. #8
    svtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence efi e girmeden karbüratörlü halinde turbolayabilirsin karbüratördeki benzin memeleri küçük geldiğinde büyütmeyi denersin olmadı weber veya merruse un dediği gibi motorsikletten çıkma itb işini görür ucuzada mal olur

    merruse intercooler borularını nerede yaptıryorsun
    bu haliyle turbo için ne gerekçek peki ? yani şimdi çift karb. ya bu araç şahinlere olan gibi karbüratörün oraya bir aparat gerekçek bunu çift karb. için yapacak biri lazım ? şimdi sahibindende baktım böylr bir kit var ama 88-92 arası civic ve crx ler demiş ?

    http://www.sahibinden.com/sok_fiyat_...QQdisplayitem?
    low is low

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merruse intercooler borularını nerede yaptıryorsun
    Kendim yapıyoruum..

    Karbüratörlü haline de turbo yapılır ama benzin ile falan başedemezsin ve kontrolsüz olur.. Ben olsam uğraşmazdım... Ayrıca atmosferik arabaların karbüratörleri ile turboların karbüratörleri farklı. Atmosferiklerinki tulumba gibi çalışır. Vakum görünce benzin gönderir. Ama turboda vakum değil pozitif basınç olacak..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #10
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendim yapıyoruum..

    Karbüratörlü haline de turbo yapılır ama benzin ile falan başedemezsin ve kontrolsüz olur.. Ben olsam uğraşmazdım... Ayrıca atmosferik arabaların karbüratörleri ile turboların karbüratörleri farklı. Atmosferiklerinki tulumba gibi çalışır. Vakum görünce benzin gönderir. Ama turboda vakum değil pozitif basınç olacak..
    karbüratördeki modifikasyonlarla dönüştüriliyoru diye duydmuştum ama nasıl yapılıyor bilmiyorum

    düz aliminyum boru alıp dirsek ilemi kullanıyorsun aliminyum boruyu nereden alıyorsun

    linkteki ürün pahalı ebayden kargosu dahil daha ucuza alabilirsin

    http://motors.shop.ebay.com/i.html?_...c0.m245&_pgn=1

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet düz aluminyum boru alıp silikon dirsekle istediğim yöne çeviriyorum. Aluminyum boruyu trabzan yapanlardan alıyorum. 42-51 ve 60 mm çapında borular satıyorlar...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #12
    lumpenst
    Misafir
    bu aracın üzerindeki motorun kodu nedir?

  13. #13
    nime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Makedonia/Turska
    Mesaj
    725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu turbo işini çok yapan gördüm ama çok uğraştıklarını da gördüm. Neticede adamlar yürüyor ama yürümekten ziyade sanayide pinekliyorlar Zevk ve uğraş meslesi. Ben yapamam şahsen önceliklerim var. Ama zamanın ve hevesin varsa takıl turboya
    [SIGPIC][/SIGPIC]


    Nime GT Black Vtec

  14. #14
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte 1 yıldır sanayide pineklemeyelim diye uğraşıp duruyoruz tam olacak hayda öncelikler giriyor devreye yine para gidiyor.

  15. #15
    nime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Makedonia/Turska
    Mesaj
    725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte 1 yıldır sanayide pineklemeyelim diye uğraşıp duruyoruz tam olacak hayda öncelikler giriyor devreye yine para gidiyor.
    Ehehe extreme işler bizi şişler Tayfun kardeş Para/zaman/uğraş
    [SIGPIC][/SIGPIC]


    Nime GT Black Vtec

  16. #16
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k03s turbo
    1.4 ies yada hangi arabanınki sizin kapağa uyuyosa emme manifoldu
    440cc enjektör
    megasquirt
    turbo manifoldu
    60lık down pipe ve egzost
    decompression plate yada low comp. piston
    ii bi debriyaj

    bence bu şekilde günlük binebileceğin sorunsuz bi araban olabilir sanayide pinekliyolar diyen arkadaşlar bence gidip 1.3 dizel alıp ona binsinler ben nerden baksan 3 yıldır turbo olarak biniyorum arabama hiçde öle sanayide pineklediğim yada büyük sorunlarla karşılaşmadım arabamın çoğu parçası custom olmasına rağmen sen daha şansılısın bu konuda honda parçası zibillen efi ye çevirmeni tavsiye ederim afr değerlerin daha stabil olucaktır sabah çalışmada yada rölantide daha düzgün çalışıcaktır

  17. #17
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olumlu yazanda var gereksiz yazılarda okudum kimse kırılmasın arabanı seviyosan ki sevilmiycek araba değildir ef.karburatorle hiç uğraşma d16 üst kapak ies manifold + tesisat ilk önce bi karburatorden kurtar kendini...daha sonra turbo işlemine girerken megasquirt öneriyorum kesinlikle gerçi benden daha ii bilenler vardır ecu yu...turbo manifoldu cok önemli ebay da hatta sahibinden de bir çok satılık d series manifold var turbo olarak ise gt 25 te olur bence...t3 te....ko3 ben satıyorum ama dediğim satılık manifoldlara uyduramssın...işçilik yıldırabilir seni...öte yandan bu arabadan bu speclerde 150 den daha fazlasını istiyebilirsin...benim sana tavsiyem bu işleri seven biri olarak ilk önce parçalarını yavaşça biriktir sonra montaj yap ama ilk evela karburatorlerden kurtulman lazım...
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  18. #18
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde şöle bi çılgınlık yapabilirsin o karburatörleri söküp weber 40 koyup 4-1 headers 51 mm ara boru sonra egzantirik ve yüksek sıkıştırma piston port&polish head hem motorda açayip kükremeler hemde iyi devirler cevirebilirsin...ama o karburatörlerin ayarını kim yapar bimiyorum ama yaparsan sana bu karbüratörlere ayar sözü verebilirimaynı specleri aynı araca 3 sene önce ben yapmıştım ama yüksek basınçlı yağ pompasını unutmayalım.sonra ALLAH(c.c) muhafaza
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  19. #19
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merruse aracı çok iyi tanımadığı halde bi motora ne kadar güzel şeyler yapılabileceği konusunda çok güzel açıklamalar yapmış ben bazılarını azcık değiştirerek öneride bulunucam çünkü motoru azcık daha iyi tanıyorum

    1.4 dual carb motorun var
    d serisi eski tip kapaklı bu kapağa öncelikle crx/si emme manifoldu uyar aynı kapağın dereceli egzantiriği ayarlı kasnağı yayı şakası da mevcut bu yüzden seni yarı yolda bırakmaz eğer crx emme manifoldu gaz kelebeği alırsan sensorleriyle birlikte yakıt kısmı neredeyse çözülmüş olur
    5 voltluk tps den 5000ohmluk iatına üzerinde olacak 4 tane enjektör yuvası da yakıt rayı geri dönüşü falan da eklersen bitek mercedes tipi yakıt pompasına ihtiyacın olur bir de geri dönüş hortumunu büyütmen gerekir bunun yanında egzantirik arkasına yine obd1 /2a /2b gibi honda distribitörleri uyum sağlar ateşleme kısmıyla ilgili ilk adımın da bu olmalı
    şimdi eskiden olsa derdim ki si elektrik tesisatı döşe obd1 p28 tipi ecu al falan filan sonra s300 diye giderdi
    ama bu sefer megasquirt önericem
    trde monte halde satan arkadaşlarımız mevcut tolga gökhan gibi
    honda uyumlu bi ecu alırsan direk distribitörle ateşlemeyi üzerindeki map sensoruyle enjektörleri i at ı bağlar blok yakınına da ect girersin flr yi de kullanır yakıt rolesini de yaparsın kafana göre istersen boost controller bilmem ne bi sürü seçeneğin olur
    standalone eculu bir ef yaratmış olursun
    elektronik kısımlar bitti sayılır tabii bu isteğine göre değişir artar ya da eksilir baştan en iyisini yapman önerilir bu konuda
    gelelim mekanik kısımlara
    stock motoruna d16 için olan manifoldlardan alırsan turbonu da takarsın gerisini kit halinde almanı değil kendin yapmanı öneririm diğer parçaları az çok biliyosundur zaten borular egsoz westegate cooler şu bu kısmını da halledersen güzel bişey çıkar ortaya
    forged piston mevcut kol ise crowerda var ama çok pahalı adı gibi fiyatı var onun yerine ilerde tavsiye edebileceğim 1.5 stroker düşünebilirsin aynı paraya gleir ama hacim de getirir yine forged kol piston kullanma olanağın olur
    ECUTECH İstanbul

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •