Eğer turbo da yapmayı planlıyorsan megasquirt alıp boost control falanda ekleyerek arabayı EFI ye çevirmekte fayda var.
Seninde dediğin gibi custom bir sürü malzeme yaptırman gerekecek. Eğer bunları bir ustaya falan bırakırsan hem çok zaman kaybedersin hemde çok para kaybedersin. Bence acele etmeden ufak ufak kendin toparla parçaları ve kendin projelendir. Boşuna dememişler, eğer bir işin doğru olmasını istiyorsan kendin yapacaksın
Neler lazım?
Önce EFI dönüşümü için uğraşman lazım. Araba henüz atmosferikken EFI ye dönüştür derim. Bunun içinde;
- Standalone ECU lazım. Hem ateşlemeyi hemde yakıtı kontrol edebilmeli, aynı zamanda boost kontrolüde yapabilmeli. En ucuzu Megasquirt. (250 dolar)
- Kablo seti lazım. (Tr den kablo alıp elbet yapabilirsin ama hazır kablo işini çok kolaylaştıracaktır.Hem elektrikciye mahkum kalmazsın hemde derli toplu bir tesisatın olur.( 70 dolar)
- Fuel rail lazım. (hurdacılardan 50-100 lira arasına bulabilirsin)
- Enjektör lazım (ebayden alman menfaatine olur. Ben minicooper S enjektörlerini 40 poundamı ne almıştım)
- Basınç regülatörü lazım (Hurdacılarda 20-30 lira civarında standart regülatörler)
- Benzin pompası lazım (Walbro 120 dolar)
- Benzin boruları ve geri dönüş borusu lazım ( Çok para olacağını sanmıyorum.. )
- EDIS modül lazım (10 - 15 pound civarı ebayde)
- Wastespark yapabileceğin bir bobin lazım (fordlarınki 60-70 lira falan)
- 36-1 dişli lazım (hurdacıdan krang kasnağı ile beraber 50 lira civarında bir paraya temin edebilirsin)
- Rölanti valfi lazım
- IAT sensörü lazım (escortunki 20 lira civarında)
- CTS lazım. (bu da escort sensörü kullanılabilir. 20 lira civarında)
- Gaz kelebeği ve sensörü lazım (ebayden 40 pound a almıştım (60 mm) )
- Wideband sensör + göstergesi lazım. (İkinci el AEM ler 300 lira civarına falan satılıyor ama ben AEM i sevemedim. Tamam hızlı gösteriyor falan ama 16 AFR nin üstünü gösterememesi ve log tutulamaması (hyper terminal ile ham veri okumak demek log tutmak demek değildir) sebebi ile ben olsam aem almazdım. Şu an bende zeitronix var MAP RPM AFR ve EGT nin loglarını tutabiliyor. MAP almaya gerek yok zaten onu megasquirtinkinden görebileceksin. Sadece interface işini görecektir. (280 dolar) İleride EGT sensörü alıp direk bu interface e bağlayabilirsin. Böylelikle EGT işinde ucuza gelir.
- Tüm bunları doğru şekilde tune etmek için öğrenme süreci lazım. Gerekirse bir Oz büyücüsünü taciz etmek lazım.
Buraya kadar olanlarla arabayı orta vadede EFI ye çevirebilirsin.
Turbo için ise;
- Turbo lazım. ( K03 falan (1.8 T turbosu) almakta fayda var. Ya da tf035 (Colt Czt turbosu))
- Egzost manifoltu lazım (800-1000 lira arasına yapılıyor bildiğim kadarı ile)
- Flanşlar lazım ( hazır çizilmiş şeyleri CNC de 20 liraya kesiyorlar)
- Intercooler lazım ( ufak birşey işini görecektir. İllaki FMIC olmasına da gerek yok VW lerdeki gibi tampon arkasında falan olsada olur "bence")
- Aluminyum boru ve silikon dirsekler lazım.. (boru kolay ama silikon dirsekler pek ucuz değil)
- Bypass (dump, recirculation vs vs vs) valfi lazım. ( VW için olanlar ucuz. Subaru çıkması işini görür. ebayde 10 pounda falan satıyorlar)
- Blow off lazım ( 300 liraya falan ikinci el satılık ilanları var forumda)
- Adam gibi bir filitre lazım. CAI de olabilir.
- Sarf malzemesi lazım. ( yağ, filitre, antifreeze, buji, buji kablosu falan filan) İlk bakışta ne olacak diyebilirsin ama yeküne vurunca az para tutmuyor.
- Zilyon tane unutulan şeyden lazım.
- Bol zaman, araştırmak için niyet ve tutku, ve en önemlisi moral lazım.
- Bunların hepsini bir "usta" ya ihale edeceksen iyi bir işçilikte vermek lazım..
İlk bakışta aklıma gelenler bunlar.. Dikkat edersen motorun içine hiç girmedik bile.. "Bence" yarım bar ve altı için motora girmeye gerek kalmayabilir. Hatta sıkıştırma düşürülmedikten sonra 150 hp için yarım bara da gerek kalmayabilir. Ama gerekse bile zaten Honda lar o konuda çok avantajlı zira her bi haltları var piyasada..