turbo araçlarda gazlamaya başlamadan önce yağ sıcaklığı kac dereceye kadar ısınmalı ve ust sıcaklık sınırı kac derecedir. yağ 10-60
ideal yağ basıncı bılgılerınıde paylaşabiliriz.
turbo araçlarda gazlamaya başlamadan önce yağ sıcaklığı kac dereceye kadar ısınmalı ve ust sıcaklık sınırı kac derecedir. yağ 10-60
ideal yağ basıncı bılgılerınıde paylaşabiliriz.
hiç oil tempim olmadı
oil presse gelince vtı larda sanırım 2-2,5 barlarda rölantide gazlarken 7 lere kadar çıkıyordu
benim arabamda rölantide 0,7 falan gazlarken 6-7 lere çıkıyor
vti yağ basıncı rolantide 0.7bar, 3000 devirde 3.5bar fabrikasyon verisi bu. 80 derece yağ sıcaklığında.
Failure is not an option.
soğuk çalıştırdğnızda ztn öyle hmn çıkan bi değer değil. aracı ısıtın bence durduğu yerde belli bi noktaya ulaşıcaktır. sakin sakin gittğnzde nerelere geliceğini görürsünüz. buna göre ayarlayın kendinizi bence. yüksek sıcaklığa çıkan motor yağının oksitlenmeside artıyo, böylece yağ daha fazla kalınlaşmış oluyor. motor içinde dolaşması dahada zorlaşır. tabikide motor performansıda düşer buna bağlı olarak. bence 95leri çok fazla geçmemek gerek. tabi bunla beraber yağ basıncınızıda iyi bir şekilde göz önünde bulundurmanız gerekiyor.. artı olarak su sıcaklığı, radyatörünüz, fan açma kapama değerlerinizde motor içi ısınız için çok önemli.
Sakin güç...
Yağ sıcaklığı 80 dereceye gelince motor ısınmıştır diyebilirsin.
Biz drift te 120 derece görünce bırakıyoruz.Musa M3 le 130 derece görmüştü.Motul kendi yağlarının 180 dereceye kadar özelliğini kaybetmeyeceğini savunuyor.
öle bir sey olmaz rolantide itr pompan varsa 1.8 2.2 arası gezer 100 deerecelerde soğukken daha yüksek
3000 devirde 8 soğukken 6 felan yağ sıcakken
Yağ sıcaklığını 110 derecenin üstüne çok çıkarma civic çok ısınır eğerki yağ radyatörun yoksa dikkat etmen lazım
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Turbo beslemelerde , motor sıcaklığı makul seviyelere geldiğinde gazlanması için yağ sıcaklığının da herhangibir dereceye gelmesi gerektiği ile ilgili hiçbir speck yok..Bence gerekte yok , motor sıcaklığı uygun olduğunda yağ sıcaklığı zaten uygundur... Yüksek sıcaklıktaki turboyu soğutan yağ , haliyle atmosferiklere göre çok daha fazla ısınabiliyor... Her gazlamada 100 derecenin üzerine çıkıyorsa , 120-130 dereceler ve üzeri çok sık görülüyorsa yağ radyatörü mutlaka kullanılmalı yada sık sık yağ değişimi yapılmalı.... Şu atlanmamalı , sensör devirdaim yapan yağın sıcaklığını okuyor , yani motordan çıkıp kartere dönen ve pompanın tekrar motor içine gönderdiği yağın sıcaklığını görüyoruz , EGT gibi düşünün manifoltta 850 derece gördüğünde motor içi kaç derecedir... En güzeli yağ soğutucu kullanıp sık sık yağ değişimi yapmak.... İdeal yağ basıncı bana göre , çıkabildiğin max.basınç.. Keşke gazladığımda 10bar görebilsem.....3bar ın altı problem yaratabilir..
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
standartlar araç için yüksek değerler değilmi :S civic 7000 devirde 7 bara kadar çıkarıyormu yağ basıncını aynı şekilde bmwde öyle standart pompalarla ? ?
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
b16 pompa sıcakken rolantı 20-22psi gibi soğukken 26psi
yağ radyatöru sımdılık yok 10*60 yağın bıraz olumlu etkısı olur dıe dusunuyorum
peki dip gazda belırlı bı değer varmı yağ basıncı gazlarken
^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)