User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 20 ile 35 arası

Konu: Aşırı besleme sonucu avans sorunu-yardım-

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karburatörün yetmemesi gibi bir durum söz konusu değil tekrar söylemek istiyorum sizin tek sorununuz motorunuzun fakire düşmesidir çünkü standart mekanik yakıt pompası turbo basıncına karşı koyamaz şu an ki mevcut düzende motoru çok fazla sıkıştırmamanızı tavsiye ediyorum.


    karbüratörün kapasitesini bilemezsin basılan hava için yeterli benzin yollayamazsa elbet yetmicekbu normal bişey
    körler sağırlar

  2. #21
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aşağıdaki farklı bir konuda bu konuya aydınlık getirebilecek bir çok şeyi açıkladım göz atarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız ;

    http://www.techturkey.com/forum/asiri_besleme/10021-karburator.html

    Konu sahibinin durumunda motorun fakire düşmesinin nedeni karburatörün yada jetlerin küçük olmasından değil oluşan turbo basıncının karburatör içerisindeki yakıtı pompaya doğru geri itmesinden kaynaklanıyor bu yüzden motor fakire düşmektedir.Bildiğiniz üzere karburatörlü düzende yakıt sistemi silindirlerin vakumu ile çalışmaktadır (enjeksiyon sistemlerdeki gibi basınç ile çalışmıyor ne yazıkki) bu yüzden karburatörlü düşük cc li motora sahip araçlardaki mekanik yakıt pompaları 0.1 bar ile 0.6 bar arasında çalışır tek görevi karburatör şamandıra memesi açtığında karburatörün yakıt haznesini doldurmasıdır geri kalan işlemi silindirin yaptığı vakum halleder.Bu düzenin üzerine atıyorum 1 bar üflediğimizde ***** yetersiz kalan yakıt basıncı turbo basıncına yenik düşer ve hatta bir seviyeden sonra özellikle yüksek boost larda depoya doğru geri tahliye olur tüm sorun bundan kaynaklanıyor.

    Not : Mevcut yakıt basıncı arttırılmadan karburatörün yada jetlerin büyütülmesi bu sorunu daha da içinden çıkılmaz bir hale sokacaktır.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki farklı bir konuda bu konuya aydınlık getirebilecek bir çok şeyi açıkladım göz atarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız ;

    http://www.techturkey.com/forum/asiri_besleme/10021-karburator.html

    Konu sahibinin durumunda motorun fakire düşmesinin nedeni karburatörün yada jetlerin küçük olmasından değil oluşan turbo basıncının karburatör içerisindeki yakıtı pompaya doğru geri itmesinden kaynaklanıyor bu yüzden motor fakire düşmektedir.Bildiğiniz üzere karburatörlü düzende yakıt sistemi silindirlerin vakumu ile çalışmaktadır (enjeksiyon sistemlerdeki gibi basınç ile çalışmıyor ne yazıkki) bu yüzden karburatörlü düşük cc li motora sahip araçlardaki mekanik yakıt pompaları 0.1 bar ile 0.6 bar arasında çalışır tek görevi karburatör şamandıra memesi açtığında karburatörün yakıt haznesini doldurmasıdır geri kalan işlemi silindirin yaptığı vakum halleder.Bu düzenin üzerine atıyorum 1 bar üflediğimizde ***** yetersiz kalan yakıt basıncı turbo basıncına yenik düşer ve hatta bir seviyeden sonra özellikle yüksek boost larda depoya doğru geri tahliye olur tüm sorun bundan kaynaklanıyor.

    Not : Mevcut yakıt basıncı arttırılmadan karburatörün yada jetlerin büyütülmesi bu sorunu daha da içinden çıkılmaz bir hale sokacaktır.

    dediğin gibide olabillir ama basınç problemi yoksa karb.den dolayıda olabilir bunu demek istiyorum
    körler sağırlar

  4. #23
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olabilir tabi ancak basınç problemi mutlaka vardır standart mekanik pompa ile turbo basıncını asla yenemez + ile - nin zıtlığı gibi bir şey bu.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #24
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karburatörün yetmemesi gibi bir durum söz konusu değil tekrar söylemek istiyorum sizin tek sorununuz motorunuzun fakire düşmesidir çünkü standart mekanik yakıt pompası turbo basıncına karşı koyamaz şu an ki mevcut düzende motoru çok fazla sıkıştırmamanızı tavsiye ediyorum.
    açıklamalarınız çok güzel ve aydınlatıcı.otomotivci olarak gayet iyi anladım

    fakat ; bahsettiğim sorun <avans> lpg'de oldu.turboluyken benzinde hiç çalıştırmadık zaten.lpg'de yakıtın azlığını sadece vanadan ayarlamamız<çoğaltmamız,vanayı açmamız> yeterli olur mu???
    ya da ne yapmak gerekir
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  6. #25
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hımm lpg konusunu atlamışım lpg konusunda ne yazkki yardımcı olamiyacam zaten lpg sistemlerinden pekte anladığım söylenemez üzgünüm
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #26
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arac yakıt beslemesını (benzın veya lpg)nerden alıyor?turbonun emişinden mı yoksa emme manıfoldundan mı nerden?eger manifolddan ıse arkdasın dedıgı gıbı turbodakı basınc yakıtı gerı ıttırıyordur.

  8. #27
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arac yakıt beslemesını (benzın veya lpg)nerden alıyor?turbonun emişinden mı yoksa emme manıfoldundan mı nerden?eger manifolddan ıse arkdasın dedıgı gıbı turbodakı basınc yakıtı gerı ıttırıyordur.
    tabıkı turbo emişinden
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  9. #28
    x_power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    antalya AKDENİZ SAN.SİT
    Mesaj
    533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bikere o turbo çook küçük onu değişeceksin kaçarı yok coolerde küçük sen iveco turbosu tak tam 1 bar basıyo kendi vestegatesiyle avansa gelince distiribitördeki avans agırlıkları var onları sabitleyeceksin devir yükseldikçe o agırlıklar avans veriyo onu engellemiş olacaksın ayrıca turbon büyüdüğü için eksoz gazı daha rahat boşalır avans vurmanda azalır cooleride as 900 kamyon cooleri tak sıfırı 100 tl daha başarılı olur
    MUSTAFA GENÇ 542 293 89 07

    242 220 00 07

    https://www.facebook.com/pages/MSG-p...0936457?ref=hl

    İnsanın cahil olduğunu bilmesi bilgiye atılmış ilk adımdır

  10. #29
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xcelboi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lpg oktanının yüksek olması avantaj değil mi?
    avantaj ama lpg ye göre ayar yapıp benzinle kullanırsa motor gider vuruntudan ciddi oktan farkıvar

    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oktanın fazla olması yanma sıcaklıgının düşmesi demek bi bakıma.
    kaloriden dolayı sıcaklık düşer oktandan dolayı değil, oktan yakıtın yanmaya karşı olan direncine denir

    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayriyeten silindir kapağı ile blok arasına(yani conta yerine) platin kestirmemi önerdiler.
    yani yanma odasının biraz daha buyumesi gerektigini söylediler.
    benım silindir kapagında bi sorunum yok ama cok fazla taslandıgını gordum..atmo bindigimde zerre kadar sorunum yok.
    platin bi işe yarar mı acaba???

    ustamızın biri de cıkan sesın subapların pistona vurması olarak tabır etti.degil gibiydi sankı.
    kaç mm taşlandı kapak, araya kalın çelik conta koyarak çözüm bulabilirsiniz

    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bahsettiğim sorun <avans> lpg'de oldu.turboluyken benzinde hiç çalıştırmadık zaten.lpg'de yakıtın azlığını sadece vanadan ayarlamamız<çoğaltmamız,vanayı açmamız> yeterli olur mu???
    ya da ne yapmak gerekir
    bence deneyin zanadan sonuna kdr açıp ama lambda okuman en mantıklısı

    Alıntı atakmusti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bikere o turbo çook küçük onu değişeceksin kaçarı yok coolerde küçük sen iveco turbosu tak tam 1 bar basıyo kendi vestegatesiyle avansa gelince distiribitördeki avans agırlıkları var onları sabitleyeceksin devir yükseldikçe o agırlıklar avans veriyo onu engellemiş olacaksın ayrıca turbon büyüdüğü için eksoz gazı daha rahat boşalır avans vurmanda azalır cooleride as 900 kamyon cooleri tak sıfırı 100 tl daha başarılı olur
    turboya bşy diyemem ama intercooler yeterli bence, as900 intercooler 260lira+kdv 0 kale radyatörden alınmış fiyatı

  11. #30
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Görmeden duymadan kesin bir çözüm önerisi söylemek çok zor , karışımda bir sıkıntı olduğu kesin , afr takman mümkün olsa avans vurduğu ve teklediği yerdeki karışım durumunu görüp ona göre müdahele edersin , işini çok kolaylaştırır..lpg yi turbonun emişinden verdiğini varsayarak söylüyorum lpg ayarı ile sorunu çözmen muhtemel , sorunu çözme süren uzadıkça , uğraştığın , emek zaman para harcadığın ve bu seviyeye getirdiğin motoru kırma riskin çok fazla , kesiklik yapıp avans vurduğu yani sorunu her yaşadığında ciddi bir arıza çıkartması muhtemel.. İnşallah en kısa zamanda çözersin..
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  12. #31
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atakmusti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bikere o turbo çook küçük onu değişeceksin kaçarı yok coolerde küçük sen iveco turbosu tak tam 1 bar basıyo kendi vestegatesiyle avansa gelince distiribitördeki avans agırlıkları var onları sabitleyeceksin devir yükseldikçe o agırlıklar avans veriyo onu engellemiş olacaksın ayrıca turbon büyüdüğü için eksoz gazı daha rahat boşalır avans vurmanda azalır cooleride as 900 kamyon cooleri tak sıfırı 100 tl daha başarılı olur
    bunlar bence hıcbışeye cozum olmaz. teşekkurler

    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    avantaj ama lpg ye göre ayar yapıp benzinle kullanırsa motor gider vuruntudan ciddi oktan farkıvar



    kaloriden dolayı sıcaklık düşer oktandan dolayı değil, oktan yakıtın yanmaya karşı olan direncine denir



    kaç mm taşlandı kapak, araya kalın çelik conta koyarak çözüm bulabilirsiniz

    bence deneyin zanadan sonuna kdr açıp ama lambda okuman en mantıklısı



    turboya bşy diyemem ama intercooler yeterli bence, as900 intercooler 260lira+kdv 0 kale radyatörden alınmış fiyatı
    1.2 motor std oldugu için özel çelik contası yok piyasada.platin kestiren bı abımız var.arac baya bı yuklu.hiçbir sorunu yok.hatta platın oldugu için conta dahı kullanmıyor.

    Alıntı R21TURBO 41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Görmeden duymadan kesin bir çözüm önerisi söylemek çok zor , karışımda bir sıkıntı olduğu kesin , afr takman mümkün olsa avans vurduğu ve teklediği yerdeki karışım durumunu görüp ona göre müdahele edersin , işini çok kolaylaştırır..lpg yi turbonun emişinden verdiğini varsayarak söylüyorum lpg ayarı ile sorunu çözmen muhtemel , sorunu çözme süren uzadıkça , uğraştığın , emek zaman para harcadığın ve bu seviyeye getirdiğin motoru kırma riskin çok fazla , kesiklik yapıp avans vurduğu yani sorunu her yaşadığında ciddi bir arıza çıkartması muhtemel.. İnşallah en kısa zamanda çözersin..
    çözcem inşallah.basladıysam bu işe,hele hele motor ise söz konusu,ya olacak ya olacak.
    teşekkurler
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  13. #32
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınızı çok merak ediyorum sorununuzu giderdiğinizde bir video koyarsanız çok memnun kalırım kolay gelsin.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #33
    ufy
    Misafir
    İstediğiniz gibi olur inşallah

  15. #34
    Sİyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    164
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bildiğim kadarıyla turbo şahin ve doğanlarda karburatörü değiştiriyorlar slx karburatörü kullanılıyor kendi karburatörleri yetmiyormuş

  16. #35
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınızı çok merak ediyorum sorununuzu giderdiğinizde bir video koyarsanız çok memnun kalırım kolay gelsin.
    1ay içerisinde projeyi faaliyete geçiricem inşallah.atarım tabi.

    Alıntı ufy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İstediğiniz gibi olur inşallah
    inşallah.sağolasın

    Alıntı Sİyah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim kadarıyla turbo şahin ve doğanlarda karburatörü değiştiriyorlar slx karburatörü kullanılıyor kendi karburatörleri yetmiyormuş
    tüpte bindiğim için hiçbir fark olmuyor.benzinde dediğin doğru
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •