User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
23 sonuçtan 20 ile 23 arası

Konu: 1.8T Maf Hakkında

  1. #20

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim takıldığım;
    Aracımda map sensörü mevcut.Şimdi yazın farklı yazılım,kışın farklı yazılım mı kullanmam gerekli?
    Yok öyle birşey. Arabanızdaki IAT (intake air temperature= Giriş hava ısısı) sensörü zaten ısıdaki değişimleri algılayıp ECU 'nun buna uygun değişikleri yapmasını sağlar. Dolayısı ile kışın başka yazın başka yazılım kullanılması diye birşey söz konusu değil.

    Havanın (bildiğimiz hava) kütlesi sabit değildir. Isıya göre değişiklik gösterir. Tüm motor yönetim sistemlerinin temel amacı, silindirin içine giren havanın miktarını kusursuz bir şekilde hesaplayabilmektir. İster MAF kullanılsın, isterse MAP kullanılsın zaten havanın ısınını bilmeden yapılacak hesap hatalı olur. Aşağıda vereceğim linkte havanın kütlesinin ısı ve basınca göre nasıl değişken olduğunu gösteren grafikler var. Dolayısı ile sabit bir kütle olamayacağından, kütleyi doğru hesaplayabilmek için en önemli değişken ve etken olan ısının ölçülmesi doğru hesaplama için şarttır. Bunun için IAT sensörlerine ihtiyacımız var. ECU motorun içine giren havanın kütlesini hesaplarken havanın ısısını da ölçer ve giren havanın kütlesini ona göre hesaplar. Yani halihazırda bunu ölçer ve değişikliği yapar.


    http://docs.engineeringtoolbox.com/d...re_density.pdf
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  2. #21

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi mesela benim aracımda hem maf var hemde map var hatta mapı 3 bar olan ile değistirdim...

    motor eski teknoloji 8v distributorlu, bendix ecu tarafından kontrol ediliyor.

    stock olarak 0.7-0.9 bar arasında basınc basan turbomun biraz basıncını acmak istiyorum 1.0-1.2 1.3 bar civarı manuel boost vs ile maf veya map bu konuda bana sıkıntı yaratır mı ?
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  3. #22
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi kere ben 1.5 bar hiç demedim. aç mesajlarına bak. sana toplam 2 mesaj attım. birisine cevap verdin, dedin ki 1 barda motor kırılır.(niye oldugunu da bilmeden) digerine zaten cevap vermedin. allahtan cevap vermemişsin.

    benim mesajım şuydu :

    --------------------------------------------
    selamlar,
    bizde aile yadigarı bir audi a6 1.8t var.
    şu an boost problemi var. araştırdıgım üzere sanırım diverter valve bozuk.

    bu işin birinci kısmı.
    gelelim ikinci kısma.

    turboyu değiştirdik. şu an evo turbosu var. 16G.
    Manifold da 304 çelikten imal edildi. makinada 2-3 gun oncesine kadar boost sorunu olana kadar normal 0.7-0.8 bar calisiyordu.

    Sorum şu : sizin bu diverter valve satışınızı gördüm. 1 bar fian diyor. bunu alarak makinayı 1 barda calistirabilir miyiz çip yazılım olmadan ? bununla beraber neler yapmak lazım.? Amacım 1 barda sorunsuz çalışsın ve yazılım çiple ugrasmayayım.

    neler yapabilirim ? yardımcı olursanız kısaca sevinirim. bi yol gösterseniz yeter, audi'ye yabancıyım.

    saygılar
    alper.

    ------------------------------------------------------

    araç ayrıca 180hp olanlardan.

    ben zaten cevabımı aldım.

    bilgi güçtür ama önce kendini bil.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #23

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    denizli
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok öyle birşey. Arabanızdaki IAT (intake air temperature= Giriş hava ısısı) sensörü zaten ısıdaki değişimleri algılayıp ECU 'nun buna uygun değişikleri yapmasını sağlar. Dolayısı ile kışın başka yazın başka yazılım kullanılması diye birşey söz konusu değil.

    Havanın (bildiğimiz hava) kütlesi sabit değildir. Isıya göre değişiklik gösterir. Tüm motor yönetim sistemlerinin temel amacı, silindirin içine giren havanın miktarını kusursuz bir şekilde hesaplayabilmektir. İster MAF kullanılsın, isterse MAP kullanılsın zaten havanın ısınını bilmeden yapılacak hesap hatalı olur. Aşağıda vereceğim linkte havanın kütlesinin ısı ve basınca göre nasıl değişken olduğunu gösteren grafikler var. Dolayısı ile sabit bir kütle olamayacağından, kütleyi doğru hesaplayabilmek için en önemli değişken ve etken olan ısının ölçülmesi doğru hesaplama için şarttır. Bunun için IAT sensörlerine ihtiyacımız var. ECU motorun içine giren havanın kütlesini hesaplarken havanın ısısını da ölçer ve giren havanın kütlesini ona göre hesaplar. Yani halihazırda bunu ölçer ve değişikliği yapar.


    http://docs.engineeringtoolbox.com/d...re_density.pdf
    Detaylı açıklama için teşekkür ederim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •