Yok öyle birşey. Arabanızdaki IAT (intake air temperature= Giriş hava ısısı) sensörü zaten ısıdaki değişimleri algılayıp ECU 'nun buna uygun değişikleri yapmasını sağlar. Dolayısı ile kışın başka yazın başka yazılım kullanılması diye birşey söz konusu değil.
Havanın (bildiğimiz hava) kütlesi sabit değildir. Isıya göre değişiklik gösterir. Tüm motor yönetim sistemlerinin temel amacı, silindirin içine giren havanın miktarını kusursuz bir şekilde hesaplayabilmektir. İster MAF kullanılsın, isterse MAP kullanılsın zaten havanın ısınını bilmeden yapılacak hesap hatalı olur. Aşağıda vereceğim linkte havanın kütlesinin ısı ve basınca göre nasıl değişken olduğunu gösteren grafikler var. Dolayısı ile sabit bir kütle olamayacağından, kütleyi doğru hesaplayabilmek için en önemli değişken ve etken olan ısının ölçülmesi doğru hesaplama için şarttır. Bunun için IAT sensörlerine ihtiyacımız var. ECU motorun içine giren havanın kütlesini hesaplarken havanın ısısını da ölçer ve giren havanın kütlesini ona göre hesaplar. Yani halihazırda bunu ölçer ve değişikliği yapar.
http://docs.engineeringtoolbox.com/d...re_density.pdf