User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
49 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: turboya conta dayanmıyor.yardım lütfen..

  1. #20
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dogrudur tabiki sizin ustunde ugrastiginiz motorlar

    biraz eski bir motor oldugundan kalin contali ve fazla torklanmasi mantikli acikcasi
    aynen öyle ama conta malzemesı olarak ne kullanacagımı bılmıyorum ıste
    1.6 motorlara göre saclı contalar var onlardan 1.2 motora göre olanı yok.

  2. #21
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    contani kendin kestirmeyi denedinmi

  3. #22
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    contani kendin kestirmeyi denedinmi
    denedıım ama nafıle.malzemeyı glıngırıkmıdır nedır o malzemeden kullandı contacı.olmadı.baska ne olabılırkı

  4. #23
    rapture - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Uploaded with ImageShack.us



    kırmızı renk'le işaretli olan bölgeden patlıyordur büyük bir ihtimal silindir kapağını
    söktüğünde eski contalar'la karşılaştır bakalım hep aynı aynı yerden'mi patlıyor eger aynı yerden ise o gözde detonasyon vardır
    " Mensup olduğum Türk milletinin şan ve şerefi varsa, benim de bir ferdi olmak sıfatıyla şanım ve şerefim vardır."

  5. #24
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapakla Blok arasına Plate yaptır, Bişey olmaz o zaman ...

  6. #25
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8nm değildir o 80nmdir muhtemelen

    sıkıştırman nasıl

    nereden yakıyor hep aynı yermi blok kapak yüzeyinin düzgünlüğü nasıl

    çelik conta yaptır bakır sprey sık üzerine birde öyle dene bakalım ne kadar dayanıcak

    egt wideband al yoksa
    körler sağırlar

  7. #26
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rapture Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Uploaded with ImageShack.us



    kırmızı renk'le işaretli olan bölgeden patlıyordur büyük bir ihtimal silindir kapağını
    söktüğünde eski contalar'la karşılaştır bakalım hep aynı aynı yerden'mi patlıyor eger aynı yerden ise o gözde detonasyon vardır
    aynen ordan patlıyor.basınctan dolayı.

    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapakla Blok arasına Plate yaptır, Bişey olmaz o zaman ...
    plate dediğin nasıl bişey kim yapar onu.

    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8nm değildir o 80nmdir muhtemelen

    sıkıştırman nasıl

    nereden yakıyor hep aynı yermi blok kapak yüzeyinin düzgünlüğü nasıl

    çelik conta yaptır bakır sprey sık üzerine birde öyle dene bakalım ne kadar dayanıcak

    egt wideband al yoksa
    çelik contayıı kim yapar ki.bakır sprey dediğin nasıl bişey

  8. #27
    akintaner
    Misafir
    aynı sıkıntıyı bende uzun süre yaşadım. benimde 86 model turbo 131 im var. bende defalarca conta değiştirdim. en sonunda silindir kapağını değiştirdim ve daha kalın conta yaptırarak bu sorundan kurtuldum. kapağı değiştirmem deki sebep daha önceden taşlandığı için. kapak taşlandığı için sıkıştırma çok fazlaymış. bence de sizin aracınızdaki problem sıkıştırmanın çok fazla oluşu. bu arada standart pistonlara 1,5 bar basmanız çok tehlikeli. sağlıklı yüksek bar basabilmeniz için turboya uygun piston ve saplama kullanmalısınız.
    şu an arabam 1,0 bar basıyor. ve sorunsuz kullanıyorum.

  9. #28
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lazer optik kesimcilerde çelik conta imal ettirebilirsiniz yada decompression plate istediğiniz kalınlıkta birazda pistonları traşlarsanız derdiniz biter. ince hesabı uzun ama pratik ve az masrafla böyle bir çözüm önerebilirim. orjinal contanızdan bi tane alın gidin kaç mm istiyosanız lazerde kessinler çizimini yapıp

  10. #29
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorununuz büyük bi ihtimalle silindirlerdeki basıncın çıkacağı delik ufak oldugu için yani eksoz subabının yetersiz geldiği için içerdeki basıncın kapağın üstüne yük bindirmesiyle ya saplamanızı gevşetiyo yada kapağınız veya blok yüzeyinizde çekme olmuş olabilir oda çekme olan kenardaki contayı patlatıyo eğer sorun çözülmezsse eksoz subaplarınızı büyütün ve yüzeylere tekrar kontrol edin

  11. #30
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pnc tezgahindaydi sanirsam celik conta kestir, ya suyla celik kesen tezgahlar var...autocadde senin contani cizip kesiyorlar... 2 tane kendi contanin arasina koy, hem sikistirman dussun hem saglam olsun...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  12. #31
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    silindir kapağı için klingirik conta olmaz ! üstelik 20psi basan bir turboda ?
    çok daha dayanıklı birşey lazım

    birde şunu deneyin
    kompresyonu ölçün, bakalım silindir içi basınç kaç bar veya psi çıkıyor ?

  13. #32
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benc de sıkıştırmayı braz daha düşürmek denenmeli. bende 310 psi da Allah s şükür bir sıkıntı yok şu an. ama atmo tabi
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  14. #33
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benc de sıkıştırmayı braz daha düşürmek denenmeli. bende 310 psi da Allah s şükür bir sıkıntı yok şu an. ama atmo tabi
    21 bar ! o ne be ?
    çok değilmi ? dizelmi senin araba

  15. #34
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akintaner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı sıkıntıyı bende uzun süre yaşadım. benimde 86 model turbo 131 im var. bende defalarca conta değiştirdim. en sonunda silindir kapağını değiştirdim ve daha kalın conta yaptırarak bu sorundan kurtuldum. kapağı değiştirmem deki sebep daha önceden taşlandığı için. kapak taşlandığı için sıkıştırma çok fazlaymış. bence de sizin aracınızdaki problem sıkıştırmanın çok fazla oluşu. bu arada standart pistonlara 1,5 bar basmanız çok tehlikeli. sağlıklı yüksek bar basabilmeniz için turboya uygun piston ve saplama kullanmalısınız.
    şu an arabam 1,0 bar basıyor. ve sorunsuz kullanıyorum.
    kapakta bi sorunum yok.basınç biraz yüksek tabi biliyorum ama.basmadan da olmuyor
    kullandıgın contanın malzemesi ne onuda söyler misin?

    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lazer optik kesimcilerde çelik conta imal ettirebilirsiniz yada decompression plate istediğiniz kalınlıkta birazda pistonları traşlarsanız derdiniz biter. ince hesabı uzun ama pratik ve az masrafla böyle bir çözüm önerebilirim. orjinal contanızdan bi tane alın gidin kaç mm istiyosanız lazerde kessinler çizimini yapıp
    pistonlar traşlandı zaten.en son dediğin gibi conta çizimini yapıp çelikten conta cıkartcam.su anda bi arkadasım çizimini tamamlamak üzere.ancak bi sorun var.bu kestireceğimiz çelik ya da herneyse bu malzeme tam olarak ne olacak.çelik ama hangi tür çelik.sonucta birazda yumusak bi malzeme olması lazımki blok ve kapak arasında hafif ezilmesi lazım.
    bide bu kestirdigimiz malzemeyı dırek koyuyor muyuz yoksa ılacı vs varmı.



    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pnc tezgahindaydi sanirsam celik conta kestir, ya suyla celik kesen tezgahlar var...autocadde senin contani cizip kesiyorlar... 2 tane kendi contanin arasina koy, hem sikistirman dussun hem saglam olsun...
    kendi contamı kullanırsam yıne patlatır baska alternatıfı yok.sadece kestirdigim malzemeyı kullanırsam o belki olabılır.

    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    silindir kapağı için klingirik conta olmaz ! üstelik 20psi basan bir turboda ?
    çok daha dayanıklı birşey lazım

    birde şunu deneyin
    kompresyonu ölçün, bakalım silindir içi basınç kaç bar veya psi çıkıyor ?
    ölçeyim bakalım ne çıkacak.

  16. #35
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    21 bar ! o ne be ?
    çok değilmi ? dizelmi senin araba
    evt braz fazla. olmuşken tam olsun dedik
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  17. #36
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pistonlar traşlandı zaten.en son dediğin gibi conta çizimini yapıp çelikten conta cıkartcam.su anda bi arkadasım çizimini tamamlamak üzere.ancak bi sorun var.bu kestireceğimiz çelik ya da herneyse bu malzeme tam olarak ne olacak.çelik ama hangi tür çelik.sonucta birazda yumusak bi malzeme olması lazımki blok ve kapak arasında hafif ezilmesi lazım.
    bide bu kestirdigimiz malzemeyı dırek koyuyor muyuz yoksa ılacı vs varmı.
    temperlenebilir bir malzeme kullanırsan senin açından daha iyi olur t304 falan daha düşük yoğunluk esnemesi bakımından direkt kullanabilirsin 5 mm e falan kadar sonrasnda ise decomp plate gibi olur altına üstüne glinker koyman gerekir. çizimi götürdüğünüzde orjinal conta da yanınızda bulunsun kesim yapıcak makina için teknikerin tekrar ölçüp tekrar rescale etmesi gerekebilir kalibrasyon vs yüzünden

  18. #37
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    temperlenebilir bir malzeme kullanırsan senin açından daha iyi olur t304 falan daha düşük yoğunluk esnemesi bakımından direkt kullanabilirsin 5 mm e falan kadar sonrasnda ise decomp plate gibi olur altına üstüne glinker koyman gerekir. çizimi götürdüğünüzde orjinal conta da yanınızda bulunsun kesim yapıcak makina için teknikerin tekrar ölçüp tekrar rescale etmesi gerekebilir kalibrasyon vs yüzünden
    temperlenebilir ?
    t304 ? bunlar ne demek anlamadım.
    sunu da acıklayayım benim kestirecegim conta 1.6-1.7 mm civarında olması gerekiyor.avans ve basınc acısından en iyisi bu.

  19. #38
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    temperlenebilir ?
    t304 ? bunlar ne demek anlamadım.
    sunu da acıklayayım benim kestirecegim conta 1.6-1.7 mm civarında olması gerekiyor.avans ve basınc acısından en iyisi bu.
    metalin kodu bulabilirseniz t316 malzeme kestirin ısıl değişimlerde 1800 dereceye kadar direnir size bir öneri olarakda en ucuz ve basit çözüm olan soba boyasını öneririm. sağlam bi contayı güzelce boyarsınız böylece toplamda 0.4 mm falan kalınlaşır hemde eskisinden sağlam olur. o şekilde yapılan birkaç araç conta derdinden kurtuldu çevremizde.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •