User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
82 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Corsa AFR problemlemi

  1. #20
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s7158 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dava açabilirsin. Eğer elinde servisin sana verdiği sağlamdır gibi bi belge varsa..
    Rusyada dava mi? Cok zor.
    Bide araba stock degildi. Buradaki mantik bilgisayara bagliyorlar hata varsa var yoksa duzgun
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  2. #21

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Erden Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rusyada dava mi? Cok zor.
    Bide araba stock degildi. Buradaki mantik bilgisayara bagliyorlar hata varsa var yoksa duzgun
    Stock olmaması sıkıntı yaratır.. Burda bi Saab'da başımız geldi. Yağ lambası yanmış sönmüş servis normal demiş sonra yatak sarmış. Bilirkişi raporuyla dava kazanılmıştı..
    Ordan aklıma geldi..

  3. #22

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Erden Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genelde 14/15..
    Cok nadir 13 civari o zamanda tam gazda 11 civarini goruyor, yaklasik olmasi gerekenki ama cok nadir.
    Arabanız fakir değilki.

    Ben anladığımı yazayım eğer yanlışsa siz düzeltin.

    - cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,
    - cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)
    - Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.
    - Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

    Bence siz trimlerinizi kontrol edin. OBD2 den bağlanıp LTFT değeriniz kontrol edin. Çok ilgisiz bir rakam ise muhtemelen ikinci o2 sensörünüzün iptali ile ilgili bir sorun var demektir. Sabit sinyal değeri gönderildiğinde yeni nesil hızlı ECU lar bunu arıza olarak algılamıyor ancak trim değerlerinde garip oynamalara neden oluyor. LTFT için %25 arttırma gibi mesela. Bununda nedeni ilk sensörden gelen veri ile ikinciden gelenin örtüşmemesi. Ben sizin yerinizde olsam ilk iş olarak elm327 tarzı bir OBD okuyucu ile trim değerlerini kontrol etmek ve o2 sensörleirnden gelen verilerin logunu tutmak olurdu.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  4. #23
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanız fakir değilki.

    Ben anladığımı yazayım eğer yanlışsa siz düzeltin.

    - cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,
    - cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)
    - Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.
    - Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

    Bence siz trimlerinizi kontrol edin. OBD2 den bağlanıp LTFT değeriniz kontrol edin. Çok ilgisiz bir rakam ise muhtemelen ikinci o2 sensörünüzün iptali ile ilgili bir sorun var demektir. Sabit sinyal değeri gönderildiğinde yeni nesil hızlı ECU lar bunu arıza olarak algılamıyor ancak trim değerlerinde garip oynamalara neden oluyor. LTFT için %25 arttırma gibi mesela. Bununda nedeni ilk sensörden gelen veri ile ikinciden gelenin örtüşmemesi. Ben sizin yerinizde olsam ilk iş olarak elm327 tarzı bir OBD okuyucu ile trim değerlerini kontrol etmek ve o2 sensörleirnden gelen verilerin logunu tutmak olurdu.
    Arabanız fakir değilki.

    Tam gazda 13 oluyor .. o yuzden fakir diyorum , 11 civarini cok nadir goruyorum.

    - cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,

    Evet egzost yapildiktan sonra ariza yaktigi icin kapatdilar. sabit deger okuyor.


    - cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)


    Evet geldi su an evde. narrow band oldugunu bilmiyorum. Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor. Ben 1. sensoru soksem bile okumaya devam ediyor.

    - Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.

    MAF degisti bujiler degisti. Enjektorler kontrol edilmisdi.

    - Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

    Evet aem takili su an.

    o2 in birincisini beyin gormuyormus yokmus gibi davraniyormus.
    ikinci zaten surekli sabit degerde.

    Dediklerinize bakacagim. Herhalde ikinci o2 deki sabitlemeyi kaldirim ariza lambasi ile gezmek daha hayirli olacak gibi.
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  5. #24
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hatta iyidir bu değerler türkiye olsaydı eğer ekonomik olurdu
    aynen, vala ben rolanti 16.5 afr. 3000e kadar 16afr gidioyorum
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  6. #25
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu bana biri açıklayabilirmi? varmı böyle bir özellik ?

    "Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor"

  7. #26
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu bana biri açıklayabilirmi? varmı böyle bir özellik ?

    "Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor"
    Bu konudada gecmisti.

    http://www.techturkey.com/forum/asir...z-duman-5.html
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  8. #27
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biride bana bu bilgiyi nerden okudugu soyleyebilir mi? birinci o2 yi soksemde okumaya devam ediyor.
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  9. #28

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Erden Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanız fakir değilki.

    Tam gazda 13 oluyor .. o yuzden fakir diyorum , 11 civarini cok nadir goruyorum.

    - cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,

    Evet egzost yapildiktan sonra ariza yaktigi icin kapatdilar. sabit deger okuyor.


    - cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)


    Evet geldi su an evde. narrow band oldugunu bilmiyorum. Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor. Ben 1. sensoru soksem bile okumaya devam ediyor.

    - Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.

    MAF degisti bujiler degisti. Enjektorler kontrol edilmisdi.

    - Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.

    Evet aem takili su an.

    o2 in birincisini beyin gormuyormus yokmus gibi davraniyormus.
    ikinci zaten surekli sabit degerde.

    Dediklerinize bakacagim. Herhalde ikinci o2 deki sabitlemeyi kaldirim ariza lambasi ile gezmek daha hayirli olacak gibi.
    13 AFR fakir değil. Standart turbolu bir araba için anormal bir değerde sayılmaz. İlla 11 olması gerekmiyor. Bence duty cycle a bakın. Eğer çip sonrası 13 AFR nin altına inemiyorsa enjektör hacminiz yetmiyor olabilir.

    Sabit değer okuması doğru değil. Trimlerinizi kontrol edin.

    Narrow band ile AFR falan okuyamazsınız. Narrow band ile anca 14.2 ile 15 arası AFR yi okuyabilir alet. Ki o da turbo bir araba için anlamsızdır. Sensörü söktüğünüzde bile o ekranda birşeyler gösterdiğine göre o kafasına göre "hesapladığı" AFR değerini gösteriyor muhtemelen. Dolayısı ile o ölçüm anlam taşımaz benim nazarımda. Başka deyişle öyle olması gerektiğini düşünüyor demektir.

    Cat tan sonraki o2 yi iptal ettirmenize gerek yok. Ben sizin yerinizde olsam herşeyi orjinal haline getirtip tek tek kontrol ederdim.

    Bu arada fakirden arabayı zor kırarsınız. Krepaj olabilir ama motor kırılmaz. Yani piston kolu falan kırılmaz. Ben kırmaktan onu anlıyorum.
    Ben fakir karışımdan dolayı EGT aşırı artması sonucu piston eritip krepaj yaptırdım. Ama motor falan kırılmadı. Motorun kırılması için avansın çok açılması ya da sentenin falan kaçmış olması gerekir. Onu da zaten aşırı vuruntu ile gözlemlersiniz..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #29
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dogru diyorsun kirmak yanlis olmus. Detanasyon sonucu piston gitti dedigin gibi.

    Surekli 13 olsa belki anlayacagim ama bir gun 13 bir gun 11 lerde ...
    13 oldugu gunde araba yurumuyor.

    1. o2 yi biraz once degistirdim. Askama eve giderken bakacagim ne durumda.
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  11. #30

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen, vala ben rolanti 16.5 afr. 3000e kadar 16afr gidioyorum
    Seniki de hepten çingen spek olmuş.. Kafadan 16 ya bağlasaydın olayı..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #31
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Seniki de hepten çingen spek olmuş.. Kafadan 16 ya bağlasaydın olayı..
    ahah abi 4,25 oldu benzin
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  13. #32
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı

    Dostum pistonunun Neresi kırıldı segman kanalımı kırdın eteklerinimi çizdin ?

    best econumi 15.5 la murat ii davran arabana


    OPcnin herseyi standart mı ? A dan z ye ? turbo felan varmı ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #33
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    13 süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı

    Dostum pistonunun Neresi kırıldı segman kanalımı kırdın eteklerinimi çizdin ?

    best econumi 15.5 la murat ii davran arabana


    OPcnin herseyi standart mı ? A dan z ye ? turbo felan varmı ?
    OPC standart degildi.
    Chip+ezgost 70mm+downpipe+dbilas flowmaster+buyuk intercooler vardi.

    Su an ise.
    Ezgost 70mm+downpipe+k&n fitre+buyuk intercooler
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  15. #34

    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım wimmer ın değilmi erden?
    custommu yazdılar yoksa stage x mi vardı?

  16. #35
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lnd_samet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılım wimmer ın değilmi erden?
    custommu yazdılar yoksa stage x mi vardı?
    Vmax vardi. Markus yuklemisti.
    Yazilimi orjinale cevirdikten sonra AFR de degisen hic bir sey olmadi.
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  17. #36

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    13 süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı
    Kanunmu çıktı sadece direk enjeksiyonlular 13 ve üzeri çalışacak diye?
    Aslında standart corsa OPC nin rpm AFR haritası olmuş olsa güzel olurdu..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  18. #37
    Erden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Moskova
    Mesaj
    931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aradaki gecici duzelmelerden degilse(Arada oluyordu). o2 yi degistirince kendine geldi araba.
    AFR tam gazda 11 ve alti.
    Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
    Porsche Cayenne 4.2 Diesel S

  19. #38
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inş bu durum stabilitesini korur.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •