Arabanız fakir değilki.
Ben anladığımı yazayım eğer yanlışsa siz düzeltin.
- cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,
- cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)
- Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.
- Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.
Bence siz trimlerinizi kontrol edin. OBD2 den bağlanıp LTFT değeriniz kontrol edin. Çok ilgisiz bir rakam ise muhtemelen ikinci o2 sensörünüzün iptali ile ilgili bir sorun var demektir. Sabit sinyal değeri gönderildiğinde yeni nesil hızlı ECU lar bunu arıza olarak algılamıyor ancak trim değerlerinde garip oynamalara neden oluyor. LTFT için %25 arttırma gibi mesela. Bununda nedeni ilk sensörden gelen veri ile ikinciden gelenin örtüşmemesi. Ben sizin yerinizde olsam ilk iş olarak elm327 tarzı bir OBD okuyucu ile trim değerlerini kontrol etmek ve o2 sensörleirnden gelen verilerin logunu tutmak olurdu.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Arabanız fakir değilki.
Tam gazda 13 oluyor .. o yuzden fakir diyorum , 11 civarini cok nadir goruyorum.
- cat tan sonraki O2 sensörünü iptal ettiniz ve sabit değer okuyor,
Evet egzost yapildiktan sonra ariza yaktigi icin kapatdilar. sabit deger okuyor.
- cat ten önceki sensörden emin değilisiniz. Yenisini ısmarladınız gelecek. (bunun narrow band olduğundan eminmiyiz? Genelde turbo aletlerde ilk sensör wideband olur da ondan sordum)
Evet geldi su an evde. narrow band oldugunu bilmiyorum. Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor. Ben 1. sensoru soksem bile okumaya devam ediyor.
- Arabanın MAF, enjektör ve bujileri değişti.
MAF degisti bujiler degisti. Enjektorler kontrol edilmisdi.
- Arabada external wideband O2 sensörünüz var ve bu karışım oranlarını ondan okuyorsunuz.
Evet aem takili su an.
o2 in birincisini beyin gormuyormus yokmus gibi davraniyormus.
ikinci zaten surekli sabit degerde.
Dediklerinize bakacagim. Herhalde ikinci o2 deki sabitlemeyi kaldirim ariza lambasi ile gezmek daha hayirli olacak gibi.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
bunu bana biri açıklayabilirmi? varmı böyle bir özellik ?
"Sadece bildigim corsalarin bilgi ekranin orjinal olarak narrow band AFR goruluyor"
Bu konudada gecmisti.
http://www.techturkey.com/forum/asir...z-duman-5.html
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
Biride bana bu bilgiyi nerden okudugu soyleyebilir mi? birinci o2 yi soksemde okumaya devam ediyor.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
13 AFR fakir değil. Standart turbolu bir araba için anormal bir değerde sayılmaz. İlla 11 olması gerekmiyor. Bence duty cycle a bakın. Eğer çip sonrası 13 AFR nin altına inemiyorsa enjektör hacminiz yetmiyor olabilir.
Sabit değer okuması doğru değil. Trimlerinizi kontrol edin.
Narrow band ile AFR falan okuyamazsınız. Narrow band ile anca 14.2 ile 15 arası AFR yi okuyabilir alet. Ki o da turbo bir araba için anlamsızdır. Sensörü söktüğünüzde bile o ekranda birşeyler gösterdiğine göre o kafasına göre "hesapladığı" AFR değerini gösteriyor muhtemelen. Dolayısı ile o ölçüm anlam taşımaz benim nazarımda. Başka deyişle öyle olması gerektiğini düşünüyor demektir.
Cat tan sonraki o2 yi iptal ettirmenize gerek yok. Ben sizin yerinizde olsam herşeyi orjinal haline getirtip tek tek kontrol ederdim.
Bu arada fakirden arabayı zor kırarsınız. Krepaj olabilir ama motor kırılmaz. Yani piston kolu falan kırılmaz. Ben kırmaktan onu anlıyorum.
Ben fakir karışımdan dolayı EGT aşırı artması sonucu piston eritip krepaj yaptırdım. Ama motor falan kırılmadı. Motorun kırılması için avansın çok açılması ya da sentenin falan kaçmış olması gerekir. Onu da zaten aşırı vuruntu ile gözlemlersiniz..
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Dogru diyorsun kirmak yanlis olmus. Detanasyon sonucu piston gitti dedigin gibi.
Surekli 13 olsa belki anlayacagim ama bir gun 13 bir gun 11 lerde ...
13 oldugu gunde araba yurumuyor.
1. o2 yi biraz once degistirdim. Askama eve giderken bakacagim ne durumda.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
13süpersiniz direkenjeksiyonmuyuz aman tanrım insanlar çıldırmış olmalı
Dostum pistonunun Neresi kırıldı segman kanalımı kırdın eteklerinimi çizdin ?
best econumi 15.5 la murat ii davran arabana
OPcnin herseyi standart mı ? A dan z ye ? turbo felan varmı ?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
yazılım wimmer ın değilmi erden?
custommu yazdılar yoksa stage x mi vardı?
Aradaki gecici duzelmelerden degilse(Arada oluyordu). o2 yi degistirince kendine geldi araba.
AFR tam gazda 11 ve alti.
Audi RS3 ST3..Yakinda ST4
Porsche Cayenne 4.2 Diesel S
inş bu durum stabilitesini korur.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)