bu konudan önce 'iskender egzoz' konusuna yazmıştım ve birşey sormuştum. bilgi eksikiğiyle kafamdaki sorulara cevap ararken burda bütün cevapları buldum.
konuyu baştan sona okudum çok güzel bilgiler var .
düşüncem şu ki emmeyi arttırmadan egzozda iyileştirme boşa tırmalamak.
manifold/kelebek flowunu arttırmak için polish ve kapak için portların genişletilmesi ve güzel bi flitre kiti .
Oem boru çapı bırakılarak;katalizörün iptal edilip , çoklu orta susturucu varsa teke düşürülüp tüp/spor şeklinde ortayla desteklenmesi.
son susturucu olarak flowu yüksek, oem boru çapının bi boy büyük çapı, egzoz takılması.
örnek: ara borular 55 ama son susturucu girişi 60 yada max 63)
ve son olarak ta flow değerleri yüksek bir headersla desteklenmesi ....
bu konudan okuduğum ve bildiğim kadarıyla düşündüğüm mantık doğrumudur ? bu kombinasyonda işlevsellik ne düzeyde olur ?




Alıntı

Sonuçta içeri ne kadar fazla hava girerse yanma o kadar verimli olur, verimli yanma sonucunda daha cok gaz olacağı için tahliye önemli bir hale gelir. Aslında motordan motora değişen bir durum. Atmosferik motorlarda boru capı cok genis tutulunca altlar çok ölüyor. Ama mesela atmosferik wankel lerde tahliye çok önemli o yüzden orjinalden cok daha büyük borular kullanılabiliyor. Chargerlı motorlarda altlar daha dolu olacağı için belki boru capı konusunda daha cömert davranılabilir vs. Gerçi isteğe görede değişen bir durum. Mesela aracın üstte iyi gitmesi istenirse örneğin 10k rpm dönen bir araçtır free flow önemli olur ki zaten High Power exhaustlar bu amaca yönelik diye biliyorum. Bahsettiğiniz kombinasyon ne tür bir araç için ?









