Valla hiçbirşey değişmeden 200hp yapabiliosak süpper olur. Zaten supercahrgerda sanırım en fazla 1500-2000tl aralığındaydı.
Printable View
Valla hiçbirşey değişmeden 200hp yapabiliosak süpper olur. Zaten supercahrgerda sanırım en fazla 1500-2000tl aralığındaydı.
b16 blok 1.9 stroker için,
84x84.5
84x87.2
84x89
r/s ratio hepsinde değişiyor, çevireceğin devire göre kullanacağın yere göre kendin seçebilirsin stroker kitini.
ama en ideali b16a blok için 84x84.5, hem r/s ratio 1.60 hem de kare oluyor bore-stroke.
b18 ile b20 blok boyları aynı, ama b18c1 veyaz c5 ise b18 dediğimiz, onlar zaten vtec olduğu için dışardan yağlama yapılması gerekmiyor, oil jetleri var, main gridle var vs.
en iyi seçenek, b18c1 gsr bloğu, 89mm krank, darton mid sleeves ile birlikte 84mm piston çapıdır bana kalırsa.
bu setup ta da custom olarak kol ve piston pim yüksekliğini ayarlayıp r/S ratio arttırırdım.
daha fantezi olucaksa, b18c1 gsr bloğa, deck plate ile birlikte 92 yada 95mm krank, 86 mm sleeve ve piston, custom kol yine. B serisi max ları bu şekilde.
http://www.team-integra.net/images/B...blockriser.jpg
konuyla alakalı olarak bir soruda izniniz olursa ben sorayım stock vti aem filtre dc 4.1 headers 60lık borular son susturucu hks şunlar totalda kaç hp verir.
@B.Aktepe
Çok teşekkürler. Ama bloklara yabancı olduğum için Integra'dan çıkma bulabileceğimiz B18'ler hangisi oluyor. Birde B20'lere değinmemişsin. Bu motoru uzunlamasına arkadan itişli bir araca takıcağımız ve devir çevirmek istediğimizi var sayarsak hangisi daha mantıklı. Yada hangisi ufak feragatlar ile daha ekonomik olur. Birinin stoker kiti atıyorum 3000 dolardır da diğeri 5000 dolardır felan gibi.
b18a oluyor teg'den çıkan..
B20 bloklar b serisi icindeki en zayif gomlek malzemesine sahip bloklardir. Devir cevirmeye yonelik tr den temin edebilecegin en mantikli setupta ise B18A( integra ls) blok alip , darton mid sleeve ile 84mm bore kullanman olucaktir. 84x89 kullanip, custom kol boyu ve custom piston imalati ile r/s ratio ayarlaman gerekecektir. Cunku orjinal r/s ratio 1.54
Devir donmek icin alt blok bilesenlerinde dikkat etmen gerek belirli unsuar var,
Krank stroke olcusune bagli piston hizi,
Piston kolu / krank stroke orani.
Bu 2 oran devir kabiliyetini belirler , tabi malzeme kalitesi, balansi, hafifligi vs gibi cesitli olcutlerde var.
Tork beygir olayina bakarsak, krank stroke arttikca guc ve tork artar devir kabiliyetin azalir. hacim artar.
Piston capi buyudukce, hacim artar, krank stroke ve kol boyu degismedigi icin devir kabiliyetin dusmez ama gucun artar.
sağol bilal hiç mekanik ve motor okumadan bilgi bu kadar oluyo işte.ama öğrenmeye devam:)aslında bunula ilgili bi konu olsa iyi olurdu.sitede coğu kişi tak su kolu pistonu egzantrik su olsa bu iyi bu olsa kötü edasında marka odaklı konuşuluyor.kimsenin ölçüyle capla ilgili pek bilgisi yok hangi egzantrik kaç derece bore nedir stroke nedir kim yay takar kim takmaz bununla ilgili bi konu olsa baya iyi olur
tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim :)
stage2 eksantrik yay şapka---1500
ince conta----250-300
itr yağ pompası----300-350
termal conta----contacıda kestirlir 50tl
emme -------500
walbro---150
port polish-----250-300
p28 ----250--300
headers ----500 diyim 250-300e bulunur
cai----custom yapılır hks mantarla 250yi geçmez
baskı balata volan ---1500 bu biraz tuzlu oldu volan alınmaya bilir ozaman fiyat 650ye iner
4.785 600
tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz :)
ince conta iş görür abi çok agresif bi egzantrik takılmaz yani 190 görür ben dynoda gördüm inanmaz kimse diye yazmamıstım :D
kardeşim bu biraz iyimser olmadımı:)5 liraya olurmu bunlar bide piston olmadan egz işi pek yaramaz zannedersem hesabını bidaha yap istersen.
daha fazla tutar aslında:)
hemen yanlarına fiyat yazıyorum paşaoğluna bu setup yapıldı 190 çıktı :)
5.450 iyimser hesapla:)bide işçilik.ben onları yaptırmaya kalksam 7 8 milyarı bulur vallaha sizde malzeme ucuz işçilik ucuz heralde.tabi senin listede doğruda baya uğraşmak lazım almak için baya az yazmışsın cünkü e bunun ayarı kayarı derken timing falan filan baya aşar bana göre.190hpde baya güzel sonuç maşallah gayet sağlıklıda olur
tabii biraz esnaf işi yazdım, şimdi almaya kalksak işçilikle 7 lira olur.zamanla alınırsa ucuza kapatırsın bide aldıgın vitekte hiçbir malzeme olmadıgını var sayıyorum bikaç extra gelir heralde :D
ama yag-yağ filtresi buji wideband gibi giderler var.500tl ye map ayarıyla işçilikle çıkılır antalyada
500 mü hay maşallah ustaların eline koluna sağlık ozaman:)
talih kardeşim benim setupda nekadar harcandığını düşününce bu setupların 190 vermesi o paralara bedava:D
rakamlar çok iyimser +1 lira daha koyalım üzerine ;)
rakamlar normalde işçilik yazılmadı ,bide bomboş vitegi yükledim size el insaf :D
headers egzoz cai gelse 1 lira temiz atıyosun ben 5 liraya yaparım morukcum. ama iyimser oldugunuda kabul ediyorum kişiye ustaya göre degişir fiyatlar.
0.5 bar turbo :D diğer herşey için VISA :D
aynen kardeşim:)
En baştan beri en optimum güç alınabilecek maliyet hesabını istemiştim. Yani türkçesi fiyat/performans oranı en iyi olan için çaba gösterdik. Yaptığımız hesaplama sonucu; Atmosferik ve Turbo maliyet oldukça çooook üst düzeylerde. Atmosferik kendini amorti dahi edemeyecek kadar maliyete sahip, Turbo ise ***** önü açık belkide 600-700 hp lere dayandırılabilir ama maliyette aynı seviyede yükseliyor hatta ışınlanıyor. Islak nos kiti takmak oldukça zahmetsiz, oldukça güç alınabiliyor ancak kullanım olarak sürekli tüp dolumu vs uğraştırıcı. Şuan için sc uygulaması en uygun orana sahip.
al bır tane b16b yada b18c arkana bakma..:D
tuncer nerde tuncer :)
BEnde ilgiyle takip edeceğim benimde kafamda sc vardı ilk olarak en temizi ama bulunması zor onunda sanırım..Dragon07 nin üzerine birde piston çok yeterli olur diye düşünüyorum kendi çapımda ama 5-6 bine bu iş olurmu tabi o kısmı hic bilmiyorum acıkcası bi bilgim yok..Benimde kafamdaki proje aşağı yukarı bu sınır 6 bin diyelim..Kısacası ilgiyle takip edeceğim umarım banada yardımcı olursunuz ;)
Jackson Racing SC ile 5-6 psi bolt on , standart b16a2 den 200-210 civarı alınıyor benim bildiğim. hala da satılıyor olması lazım ama TR şartlarında Tünay abinin eskisi hariç yok diye biliyorum şuan için..
Evet burada yok malesef işte öyle bi problem var bulmuştum zamanında çokta uygundu fakat araba yoktu iste o zamanlar almadık :( Sc ile birlikte piston fln girmen gerekir dediler bana bide onun icin uzak kalmıştım aslında..Zaten çok uçuk beklentilerim yok 180-190hp ler yeter günlük kullanım için bana piston fln girlicekse sc yede gerek yok gibi gelmişti:confused: tabi işin uzmanı değilim bi varsayım sadece...
önemli olan sağlıklı bi kit bulman. hepsi aynı randımanda değil. Güzel bir revizyonla eğer çokta düzgün soğutmayı başarabilirsen ve hor kullanmazsan uzun yıllar gidebilir. Ayrıca inanılmaz zevkli. büyük kasnakla kullanırsan o güzel süpürge seside çıkmıyo atfosferik gibi binersiniz:) güzel bi setup la 220 hp ler alabilirsin stock motor. En güzel yanı ise motorun en ufak civatasını açmaman. Uçuk fiyatlarada çıkmıyor açıkçası..
bu tür bi konu açmanız güzel düşünceleri ve seçenekleri görebilme imkanımız oldu güzel fikirler var
konu açılalı baya olmuş ama yinede yazayım..
b16a2 kapak açmadan
mugen headers
60 lık ara boru
injen cai
skunk2 pro emme manifoldu
apexi power fc ile yazılım
176.5hp dyno
---------------------------
Stock b16a2 headers falan komple oem
crower stage 2 egzantrik (yay şapka yok)
Ayarlı kasnak ile timing ayarı
neptune ile yazılım
185hp dyno
---------------------------
B16B Nippon 81.5 piston
Cometic ince conta
Crower Stage2 egzantrik
Crower yay+şapka
Crower ayarlı kasnak
Ferrea Subap
4.785 final drive
Fidanza hafif volant
Simota Carbon tube
Hytech 4-2-2-1 rep. hıdır
60lık podsuz düz boru
Neptune ile yazılım
201 hp dyno