XSi Nickli Üyeden Alıntı
sensör değerleri ölçüldü mü?
temizlemek yetmeyebilir.
1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
2. rölanti valfin çalışıyormu?
Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.
Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:
Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)
1. Akünün "-" kutbunu sök
2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
3. Akü kutup başı tak
4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.
bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.
Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.
Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)
Kolay gelsin