Kullanıcı ismini yanlış hatırlıyormuşum,bahsettiğim kişi (çağrı)
http://www.techturkey.com/forum/memb...63-cgr328.html
Kullanıcı ismini yanlış hatırlıyormuşum,bahsettiğim kişi (çağrı)
http://www.techturkey.com/forum/memb...63-cgr328.html
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
tamam. kendisi bizim tofas forumunda da var. orda da bu konuyu paylaşmıştım pek ilgilenen olmadı.. kendisinin facebookda paylaştıgı 131 projesi var. cok güzel ve sanıyorumki yaşıtız kendisiyle. ama benim şu işi bir şekilde cözmem gerek. inanırmısın içim rahat etmiyo..
Bu işi cozmem lazm birileri yardmcı olsn lutfen.. modifiye ve rektifiye işlemlerini baytuğ rektefiye yapcakk 4.levent sanayide.. daha önce orda işlem yaptırmış olan varmı?
turbo yapsan senin için en kolayı ve en ucuzu olur derim ben şahsen lpg dede güzel güzel binersin tabi tatmin olup 0.5 le gezersen
Motoru toplarken 1.3 kapak kullanıp,kaya süper 4 lü radyötör ile hararet sorununu aşabilirsiniz.Atmosferikte harcayacağınız para aşırı yüksek olur.İsterseniz önce çok nokta enjeksiyona çevirip turbo setup'ı yapabilirsin
Coğrafya kaderdir
pegasus racing'in araclarını yapıyorlar ( maxi megan ,super 2000 vs..) bende 4 tane e46 m3 , iş makinalarımızın motorlarını bile onlara yaptırırım.
hatta e46 m3 e gömlek bile çaktırıp 65.000 km yol yaptık ( daha sonrasında arac satıldı)
sıkıntı yaşamazsın.
piston olarakda vw (kaplumbağa) lerın 1600 cc lerının pistonlarını kullanabılırsın 84mm +1300 kapak ıle sıkıstırma yukselıyordu ama kac oluyordu aklımda değil.
bahsetikleri mirafiori nin pistonları
tavsiyem hiç bulaşma uğraşma enson uğraştıgmız sahine bmw motoru swap yapmıstık hem ekonomik hem cokda performanslı oluyo.
316 MÜZDE 318İS KOMPLE MOTOR TESISAT BEYIN 145 BG - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 51187335
“Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
olabilir . yoksa o motorun sahibi senmiydin herneyse deminden beri vw pistonlarına bakıyorum ama uyacakmış gibi bir piston gözükmüyor..
ihtiyacım olan piston 84 yada 85mmlik + "tepeli" pim yeri 23mm stroku 38mm bir piston. (yanılmıyorsam stroku uzun olursa da olur tepeli olmasınada gerek yok 85mm tercihimdir gömlek çaktırmak istemiyorum en baştan. ama böyle bir piston yok usta yok diyor en azından. sadece peugeot 504 ün 84mm pistonunun uyacagını söylüyor bu mirafiorinin pistonlarıda sanırım aftermarket?
sadece kapak eksatrik ile alacağın 10-15 bg arası. piston seçiminide şahin s pistonu olarak belirle tabi bu bi seçenek çünkü ortası biraz çukur olduğu için nosda basabilirsin.ama yok ben nos basmam dersen.slx in 0.6 pistonunu tak.pistonuda rektefiyecide yarım mm yukaruda bıraktır.kompresör için.daha sonra kompresör çok yüksek olup avans tutturamam gibi sorunlar yaşarsan kapağın yuvalarından biraz aldırırsın sorun değil.
Slmlar kusura bakmayın şehir dışındayım msjlara cewap atamadım, burdan kısaca özet yazıyım alttan egzantrikli motordan alınacak güç çok azdır atmosferik uğraşmak harcadığınız para turboya harcadığınız parayı geçiyo ve tatmşn etmiyo öyle estaşın yaptığı egzantrikle 10-15 hp almak kolay değil zaten bu tür motorlar sadece egzantrikle yürümez kapağı işlemek lazım sıkıştırmayı yükseltmek lazım ayrıca piston genişletmek cahillikden başka bişi değil onuda açıklıcam kafanız karışcak şimdi ben size şöyle diyim size motor swapla diyen çok olur paran çoksa ve onu yapıcak ustan varsa tak bi motor kurtul ama bana sorcak olursan tak bi turbo 0,6-,0,7 barda tüpde gazla çoo tatmin olursun haa ben atmosferik yapcam turboyu sevmiyorum diyosan işe aracındaki lpg yi sökmekle başla.
Strok düşürümek için yanılmıyorsam blogu taşlamak lazım . oda strogu düşür müyor sanırım hacmi düşürüyor :/ ama sıkıştırmayı arttırır herhalde mantıken.
Çagrı bey. inan bana bu işi kime dediysem. kime söylediysem herkez ya swap dedi ya turbo. şimdi turbo işine girmek istemiyorum. çunki. Benzinde karb ile sorun yaşıyabilecegimi düşünüyorum ( düşük bar ile sorun yaşamazsın o karburator o motoru keser diyorsan degişir ) ikincisi. Motorum için uygun parça bulamıyorum. belkide bu parçaları bulacak cevrem yok. ve bu şekilde motorum ne denli saglıklı olur. yane ben bu şekilde yaptırıp aracım yürüsün istiyorum ve aynı zamanda uzun ömürlü olsun istiyorum. yane öyle zırt pırt biyerini patlatıp catlatıp kafamı yormasın mumkunse o haliyle 100k km yapsın yane. bu haliyle yapamadım motor hararetin kralını gördü. belkide yataklarda falan sorun var yane ömrü iyice kısaldı kullanım süresi boyunca. Şimdi sorum. sen bu işi yanılmıyorsam cok kez yaptın. Orjinal motoruma orjinal piston kol ile bu şekilde 0.5 bar 0.6 bar basmak. ne denli zarar verir zarar verirmi yada. sonraki ise. turboyla birlikte takmam gereken ıvır zıvır gösterge cart curt varmı yoksa Kara düzen b sadece 0.6 bar bastıgını bildigim bir turbo kiti oluşturup verim alabilirmiyim? 3cüsü 131indeki gibi bir radyatoru nerden bulurum ve kaça patlar. lütfen şu konuda biraz yardımcı olursan. daha zamanım var yılbaşına kadar beklemedeyim inan bana bu işi gercekten yapıcam. ama yaptıgımda UZUN ÖMÜRLÜ olmasını istiyorum. icabında aracımla uzun yolda yapıcam şehir içi kullanıcam normal bir araç gibi. kafamı agrıtmayacak ama aracı yürütecek bir işlem? Ve bence turboyu sevmeyen birisi yoktur
bu linkdeki pistonlar şahine uymuyormu ? 1600cc vw nin ?
http://www.texasaircooled.com/catalo...inder-Kit.html
“Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
olmuyor. bunlar benm motorum eski tip karadüzen motor. 131 motoru yane. strok ve çap farklı bunlarda 71kusurmm 84mm olması lazım. orjinalinin belki yeni tip motora oluyodur mesela yeni tempra motor pistonları benim motoruma uymuyor.. onlar 86mm
stroklarıda kısa piston olarak kısa. pistonun yapısı ince yane bu yüzden olmuyor
işte benim bir şekilde uzun ömürlü ve iyi yürüyen bi motora ihtiyacım var zaten bu yüzden burdayım.
100k mı ? Böyle bir beklentin varsa yapacağın en akıllıca şey aracına daha güçlü bir motor swaplamak ellemeden mıncıklamadan stok vaziyette paşalar gibi binmek olacaktır 2+2=4
Strok düşürmek için ya krank ı değiştirmen lazım (mümkünse) yada kolları.Blok taşlatmak stroğu düşürmez zaten blok taşlanmaz istisnai bir durum olmadıkça.Kapak taşlanır genelde sıkıştırmada artar.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
swap'ın astarı yüzünden pahalıya gelmezmi. geçenlerde bir mirafiori motoru görmüştüm. satılık yeni toplanmış 4000tl gibi bir fiyatı vardı. bunun ıvırı zıvırı.. valla bi şekilde yüklicez işte. yoksa rahat yüzü yok bana. ama yükleyipte pişman olmak istemiyorum. swap dışında en akıllıca cözüm bana atmosferik gelmişti ama. şuraya yazan insanların neredeyse hepsi atmosferik beladır gibisinden şeyler söylüyor. ne yapacagımı şaşırdım. Turbo da uzun motor ömrü yok. peki hiçmi yok. yane ne bileyim çelik gömlekler daha saglam yataklar vs vs kurtarmazmı? aslında gönlüm hala atmosferikte ama . ne yapayim bende bilemedim şimdi 4.levent veya maslak sanayide bu işleri yapabilecek yerler bilen varmı?
64 chevrolet defransıyelı takalım senın arabaya,en seri modelli 9'37....varsa 1 hafta zamanın cebındede varsa 1000 - 1500 tl ..süper olur hemde..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)