kapak taslama

Thread: kapak taslama

  1. SubieGuy's Avatar

    SubieGuy said:
    Genelde kapak taslama denince, silindir kapaginin alt yuzeyini komple milimetrenin onda biri, ikisi kadar almak kastedilir. Sadece performans icin degil, hararet dolayisi ile yamulmus (warp etmis) kapaklara da bu islem , belirli bir dereceye kadar uygulanir. Silindir kapagi alt yuzeyinin planyada dumduz olacak sekilde traslanmasina denir.
    Bu yuzden kavram karmasasi yasiyorsunuz, kapak isletmek derseniz ayrimi yapmak daha kolay olur. Portlarin genisletilmesi, yanma odalarinin genisletilip parlatilmasi, yeniden sekil verilmesi "kapak taslamak" olarak gecmez, "isletmek" demek daha mantikli.
    "Kapak taslama" islemi, sonucta yanma odasinin hacmini kucultecegi icin statik sikistirma oranini artirir, isletip malzeme almak ise tam tersi hacmi buyutecegi icin sikistirma oranini dusurur. Normal dokum her motorda kapakta capak, duzensiz yuzey vs bulunacagi icin temizlenmesi motora daha iyi nefes aldirir, diger yapilan modlarin daha fazla HP, daha yuksek verim vermesini saglar, tavsiye edilir kesinlikle...
     
  2. kapak taslama

    power_mondeo said:
    Quote Originally Posted by SubieGuy View Post
    Genelde kapak taslama denince, silindir kapaginin alt yuzeyini komple milimetrenin onda biri, ikisi kadar almak kastedilir. Sadece performans icin degil, hararet dolayisi ile yamulmus (warp etmis) kapaklara da bu islem , belirli bir dereceye kadar uygulanir. Silindir kapagi alt yuzeyinin planyada dumduz olacak sekilde traslanmasina denir.
    Bu yuzden kavram karmasasi yasiyorsunuz, kapak isletmek derseniz ayrimi yapmak daha kolay olur. Portlarin genisletilmesi, yanma odalarinin genisletilip parlatilmasi, yeniden sekil verilmesi "kapak taslamak" olarak gecmez, "isletmek" demek daha mantikli.
    "Kapak taslama" islemi, sonucta yanma odasinin hacmini kucultecegi icin statik sikistirma oranini artirir, isletip malzeme almak ise tam tersi hacmi buyutecegi icin sikistirma oranini dusurur. Normal dokum her motorda kapakta capak, duzensiz yuzey vs bulunacagi icin temizlenmesi motora daha iyi nefes aldirir, diger yapilan modlarin daha fazla HP, daha yuksek verim vermesini saglar, tavsiye edilir kesinlikle...
    +1 katılıyorum zaten kapak taşlama ile port and polish in aynı şey olduğunu sölemedim sadece yaptırttığımı ve verim aldığımdan bahsettim, açıklama için ayrıca teşekkürler
     
  3. tolga900's Avatar

    tolga900 said:
    araçlarda eksoz ve emme yi parlatmak ve kapaktan almak tork artışını sağlıyor turbo araçlarda ise bilinçli bir uygulama şart ama tavsiyem atmosferik araçlarda eğer kaağın yüzeyinden alıyorsanız üst devirleri daha hızlı çevirebilmeniz için bir çift sağlam egzantirik ve chip programı yaptırmalısınız.
     
  4. Maxiboost's Avatar

    Maxiboost said:
    port polish inde devirleri canlandırdığını biliyorum ben


    eski aracımda contanın olduğu kısmından taşlanmıştı sıkıştırma için 40 binde iken yapıldı 93 bin e kadar o şekilde kullandım sorun yoktu sonra başka sebeplerden motoru kırdık focus sport trend di araç bu arada