User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Atmosferik Tofaş Karburatör Radyotor sorunsalı

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Post Atmosferik Tofaş Karburatör Radyotor sorunsalı

    Herkeze selamlar hayırlı ramazanlar 1985 model tofaş şahin 1600 aracımıza konya cadde tipi dereceli egzantirik takıp motoru diğer parçalarında komple yeniledik sorun aracı dün denemek için aldıgımızda hararet bi anda 90 a dayadı ama aracın gaz yiyişi farklıydı üstünde orjinal karburatoru var buna sağlam bi radyotor takmamız lazım ve karburator bunlar ne olabilir yada hazır atmosferike adım atmışken şunuda yaparsanız iyi olur dediğiniz neler var siz bilgili ve tecrübeli abi kardeşlerime soruyorum

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ankara'da atmosferik olarak yapılan bir kaç şahinde süper 4 lü radyatör kullandılar. Headers'ta faydalı oluyor.

  3. #3
    maskaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fanı manuel yapın sürekli açık kalsın
    Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizin asıl problem nedir?
    exantrik degisince hararetmi yapiyor?
    bunun exantrikle ve karburatorle ilgisi yokki

    gerci doksana dayandi diyorsunuz
    zaten olmasi gereken bu degilmi kac olmasi lazim su sicakliginin?

  5. #5
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avans değeri nedir. Egzantrik doğru takıldımı?? Eğer bunlar tamamsa radyatöre ve başka çözümlere bakılır.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  6. #6
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazın zaten kontak aç 5 km git 90 a geliyor benim doğanda?

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Asıl sorun egzantirikde deil araç daha önce stock spec ken ısı ile ilgili bi sorunu yoktu ve gaz yiyişi mükemmeldi ama motor yapılınca gazı halk arasında pöfürtdetme denilen olayı yapmaya başladı fan zaten manuel kontak çevirince başlıyor dönmeye ama radyotorun değişmesi gerektiği söylendi karburator modifiyesinide düşünüyoruz onun için fikir alalım dedik

  8. #8
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avansa bakıyormusunuz
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karburator memelerini matkap ucuyla genişletebilirsiniz.kep ile açık hava Filtreside olursa iyi olur

  10. #10
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç rotarda olabilir bi kontrol etmekde fayda var

  11. #11
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence sen bı avansına baktır avans yuksek olabılır. karburutor ıcınde soyle bı tavsıyem var arastırma fırsatım olmadı ama bı kac kısıden duydum bu konuyu eskı benzınlı forklıftlerın karburutoru ınanılmaz bı seymıs nerdeyse turbolu gıbı guc alınabılıyomus bı arastırmak lazım

  12. #12
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuzcu1997 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Asıl sorun egzantirikde deil araç daha önce stock spec ken ısı ile ilgili bi sorunu yoktu ve gaz yiyişi mükemmeldi ama motor yapılınca gazı halk arasında pöfürtdetme denilen olayı yapmaya başladı fan zaten manuel kontak çevirince başlıyor dönmeye ama radyotorun değişmesi gerektiği söylendi karburator modifiyesinide düşünüyoruz onun için fikir alalım dedik
    Kardeşim araç rotardaysa hararet yapar , bu sebepten aracının egzantriği takılırken sentesi yanlış ayarlanmış olabilir ve aracın hararet yapar yoksa düzgün çalışan radyatör neden durup dururken hararet yaptırsın birçok 106 gti kullanıcısı aracına egzantrik taktırıyo ve hiçbiri radyatör yaptırtmıyo hararet sıkıntısı olmuyo bence ilk olarak egzantrikde sorunu aramak lazım ustalar bazen kayışın üzerine çizgi çizip çok dikkat etmeden motoru senteye getiriyolar senin aracında dereceli egzantrikde var ufak bi hata belki bir diş kayıklık bile hararete neden açabilir


    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence sen bı avansına baktır avans yuksek olabılır. karburutor ıcınde soyle bı tavsıyem var arastırma fırsatım olmadı ama bı kac kısıden duydum bu konuyu eskı benzınlı forklıftlerın karburutoru ınanılmaz bı seymıs nerdeyse turbolu gıbı guc alınabılıyomus bı arastırmak lazım
    İsterse 4 boğaz weber karbüratör olsun, turbo ile hiçbirzaman kıyaslanmaz ama orjinale göre hem yakıt olarak hemde performans olarak artış sağlanabilir.

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Zorbey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karburator memelerini matkap ucuyla genişletebilirsiniz.kep ile açık hava Filtreside olursa iyi olur
    Bilmediğiniz konular hakkında yorum yapmayın memeyi matkap ile büyütmek ne demek ? O memeler yüzdeli değerler ile büyür küçülür bu kadar hassas bir parça için bol keseden matkap ucuyla genişletebilirsiniz denilmesi çok saçma oluyor.

    Karburatör olarak taunus lardan çıkan weber karburatörü kullanın zaten flanş yapısı sizin karburatörünüz ile birebir aynıdır hiç bir işlem yapmadan direk manifoldunuza oturur boğazları sizin karburatörden daha büyüktur.karburatörü aldığınızda bana pm atın jet ölçülerini size söylerim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence bu kadar onyargılı olma bı arastır konuyu

  15. #15
    arsenikli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbuk / kadıköy
    Mesaj
    1.118
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Weber ve headers mantıklı olabilir kapak taşlanabilir bu konudan iyi anlayan abiler zaten konuya yazıcaklardır.

  16. #16
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fan açıyormu?
    açmıyorsa termostat açmıyor olabilir.
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  17. #17
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı K0213 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fan açıyormu?
    açmıyorsa termostat açmıyor olabilir.
    Abi fan direkmiş arabada marşa bastığın gibi çalışanlar var ya onlardan. Ama ben arkadaşın yazdıklarından hiç bir şey anlamadım Yoksa bi yorum yapıcam
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  18. #18
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arabalar, ya termostattan hararet yapıyor, ya da conta yaktığında hararet yapıyor benim gördüğüm
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  19. #19
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı K0213 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arabalar, ya termostattan hararet yapıyor, ya da conta yaktığında hararet yapıyor benim gördüğüm
    benim arabada marşa bas 3-4 dk sonra hararet 90da ama 90 a gelince sabitliyor termostat sağolsun
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •