User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: oksijen sensörü ve EGR valfi....

  1. #1
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    oksijen sensörü ve EGR valfi....

    arkadaşlar bazı kişiler arabalarında bunlar iptal ettiklerini böyle aracın daha iyi gittiğini idda ediyor bunlari iptal etmenin avantajlar ve dezavantajları nelerdir? bunun hakkında acıklama yapabilecek veya fikir sunacak kişiler bizle paylaşırsa sevinirim.... şimdiden teşekürler..
    Renault Sports & ///MPower

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egr yanan gazın bir kısmının yeniden yanma odasına verilip emisyon değerlerini düşürmek amaçlı yapılan bir tasarımdır tabiiki iptal olduğunda belirli kazançlar sağlanır fakat emisyon kayıplarıda gözlenir, sonuçta yanma odasına dha temiz bir karışım sokuyorsunuz.

    oksijen sensoru iptal edilmemesi gerekir sonuçta belirli verileri bu sensorden alıp değerlendirip ona göre karışım yapıyor ecu söktüğünüzde doğru bir okuma yapamayacak, ayrıca eğer sensor doğru çalışmıyorsada yakıt tüketimini performansı olumsuz yönde etkileyecektir
    körler sağırlar

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısacası,
    EGR için bazı durumlarda performas kazancı olduğu söylenebilir belki ama oksijen sensörü (lambda) için kesinlikle böyle birşey mümkün değil .

  4. #4
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demeki bazı lafları millet bilmeden kuru sıkı atıyor ama genelde egr + getirir diyorsunuz bunda hem fikiriz galiba hep beraber...
    Renault Sports & ///MPower

  5. #5
    ibrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul / antalya
    Mesaj
    3.811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    astra gsi lerde oksizen sen sörü sökülü olursa bırak hız kazanmayı direk 15bg kadar düşüş oluyor ve arza ışığı yanıyor sizin aracınız için geçerlimi onu bilemem bende bölebir düşüş oldu

  6. #6
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ibrahim hocam bizde gsi var bir deneme sonucu bu fikirler eldi gecen aracın sahibi böyle bişeyler dedi bize ben ilgilenirim bu işlerle ama oksijen sensör biraz saçma geldi p.m atıp msn fikir alışverişi yaparsak süper olur...
    Renault Sports & ///MPower

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EGR iptali ozellikle dizel araclarda uygulanan bir yontem. Heleki chip uygulamasi yapilmis kara tren modunda siyah duman atan araclarda EGR iptali ile bu dumanin kesildigi ve bir miktar daha guc alindigi bilinen bur durum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oksijen (lambda) sensörü hakkında ufak bir açıklama tüm soru işaretlerini çözecektir .

    lambda sensörü adı üstünde oksijen sensörü havanın içerisindeki oksijeni ölçer ,
    çoğu insan yanlış bilir ,
    yani eksoz gazımızın içerisinde bulunan havayı ölçer ,

    eğer eksoz gazı içerindeki hava fazlaysa "fakir" taraftayız demektir ,
    çünkü hava fazlaysa ,benzin ona oranla az dır .

    eğer eksoz gazı içerisindeki hava az ise "zengin" taraftayız demektir ,
    çünkü hava az ise ,benzin ona oranlar fazladır .

    ecu ve lambda sensörü ,
    belli bir devire kadar ,daha çok 4000 devire kadar beraber çalışırlar ,
    buna "closed loop" denir ,
    bunun anlamı ,kapalı devre çalışma
    yani, ecu ,lambdadan aldığı veriye göre enjektör süreleri ile oynuyor demektir .
    bu durumda hava-yakıt karışımı 14.7 oranında tutulmaya çalışılır .

    genelde 4000 devirden sonra ,ecu artık lambdadan aldığı sinyale bakmaz ,
    kendi haritasında olan yani map lerindeki verilere göre hareket eder ,

    bazı durumlarda ,mesela tam gaz yapıldığında eğer 4000 devirde aşağı olsak bile lambda sensörü devreden çıkarılabilir .


    şimdi ,
    lambda eksoz gazını okuyor ,ecu onu uyguluyor diyelim,

    narrow band lambdanın çıkışı ve ecunun çalışması şu şekildedir ,

    lambda, fakirdeyiz --> ecu, o zaman biraz benzin vereyim
    lambda, zenginiz --> ecu, o zaman biraz benzini azaltayım
    lambda, fakirdeyiz --> ecu, o zaman biraz benzin vereyim
    lambda, zenginiz --> ecu, o zaman biraz benzini azaltayım
    lambda, fakirdeyiz --> ecu, o zaman biraz benzin vereyim
    lambda, zenginiz --> ecu, o zaman biraz benzini azaltayım

    bu olay saniyede bilmem kaç kere sürekli tekrar edilerek devam eder ..
    hava yakıt karışımı 14.7 :1 oranında tutulmaya çalışılır .


    böyle bir durumda eğer sizin lambda bozuksa veya lambda sökülürse ,
    ecu bir kere bunu anlar ve hata verir ,
    bundan sonrası ecu yazılımıyla ilgilidir ,

    artık ecu kendi maplerinimi okumaya devam eder ??
    hava yakıt karışımını kafasına göre sallayarak birşeyler yapmayamı çalışır ??
    güvenlik olsun diye motoru çok zengindemi çalıştırır ??
    bilinmez .

    genelde, bunun sonucunda fazla yakma ,dengesiz çalışma, gibi sorunlarla karşı karşıya kalırız, çünkü artık ecu ,eksozdan çıkan gazı analiz edememekte ve zengindemi ?fakirdemi ? olduğunu bilememektedir .

  9. #9
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EGR iptali ozellikle dizel araclarda uygulanan bir yontem. Heleki chip uygulamasi yapilmis kara tren modunda siyah duman atan araclarda EGR iptali ile bu dumanin kesildigi ve bir miktar daha guc alindigi bilinen bur durum.

    Çoğu kişi egr ile dumanın arttığını sanmakta. Bilinçli tüketici, daima araştırandır. Malesef ülkemizde bu işin ticaretini yapan bazı kişiler , ilk yanlışı doğru diye savunmaktalar

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çoğu kişi egr ile dumanın arttığını sanmakta. Bilinçli tüketici, daima araştırandır. Malesef ülkemizde bu işin ticaretini yapan bazı kişiler , ilk yanlışı doğru diye savunmaktalar
    EGR iptali ile dumanı azalmış VW Caddy ve Jetta 2 araç biliyorum. Birde çok agresif yazılım kullanmayan 2 corsa. Senin görüşün ne ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Opellerin belalı parçasıdır EGR. 2 yılda bir 150YTL verip yenisini almaktan başka çareniz yoktur. Bir nevi vergi gibi. Alıştım artık.
    Bir ara iptal edip, çıkan parçayı da odamda cam sütüna koymayı planlıyordum. Fakat nasıl iptal ettikten sonra çıkabilecek bir sorundan korktum. Ayrıca ömrü dolunca arıza ışığı yakan bir cihaz. İptalden sonra o ışığın nasıl sönük kalacağını anlayamadım. Kimisi aracı Tech2 ye bağlatıp EGR yi iptal edeceksin dedi. Gittim servise, yok öyle birşey yemişler seni dediler. Yapan yapıyor, nasıl yapıyor bilmiyorum hala

  12. #12
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tuhaf bir soru olcak ama bravo hgtde egr var mı bilen veya iptal edilebiliyo mu eger varsa?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •