D16Y4[edit]
Found in:
1998–2000 Civic 1.6 iES (Turkey)
1996–2000 Civic CXi,GL,GLi (New Zealand,Australia)
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 120 hp (88.0 kW) at 6,400 rpm
Torque: 144 nm at 5,000 rpm
Redline: 6,800 rpm
Rev-limiter: 7,200 rpm
Fuel Control: OBD-2 MPFI
Head Code: P2A-2
ECU Code: P2K
Rod /Stroke Ratio: 1.52
Rod Length: 152 mm
Deck Height: 212
tartısmaya gerek yokbeyler wikipedia
hiç bişey gozunuzde buyuttugunuz gıbı deıl
![]()
facebook: hasan serdar şengül
instagram: hasan_serdar
ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ
sıkısıtırma düşük sanzıman oranları uzun
temiz ciğerli bitane bulup 0.6 üflemelik bir motora sahip 250+ hp mis gibi binilir
4te kesicide navigasyondan ölçtüğüm 206km idi kadran 215-220 arası birşey gösteriyordu 5 atınca devir düştüğünden dolayı güç yetersiz kalıyor ve arac hız kaybediyodu
sanzıman oranları gercekten cok uzun ama uzun yolda sessiz ve ekonomik arac kullanmanızı saglıyor buda
ies 2 viteste 110 yapıyorsa si 2 de 150 yapar diyen arkadasın mekanik anlayısını çözemedim
gercek sanzıman oranı hesabı olarak eğrisi vardı ama bulamadım elinde olan arkadaslar paylaşıp son noktayı koyabilir
34 RRP 52
1994 Honda Civic 1.6 Si Sedan (35 CUK 85)
2003 Jeep Cherokee Liberty 3.7 Limited Edition (34 TS 2079)
2005 Honda Civic 1.6 VTEC ES (07 CVC 11)
beyler öncelikle yorumlar için tşk ler
kendi aracım hakkında bilgi verim
16 ies 2000 model
ekstra olarak
aem v2 cold air kit ( orjinal vti olan bir arkadaşımdan aldım)
4-2-1 headers + 51 lık duz boru + 51 ss magnus replica
ust kapak port polish ve ince conta var
ankarada bronze baskı balata yapıldı 4 bakla + volant hafifletme.
(fakat balata takalı 150 km oldu belli bir alışma süreci var deniyor genelde)
+ olarak avans,hava,sibob ayarları elden geçti.
su anda aracım bu ekstralarla
1- 50 km
2- 85 - 90 km
3- 140 - 145 km
4- deneme fırsatım olmadı tam olarak ama 200 gorur gibi.
su anda yapması gereken km leri yapmıyor. bunun nedenini cozemedik
beni aydınlatırsanır sevinirim.
2. vites 110 yapanlar olarak burdayız
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
buda 1.6 ies aracım 4. vites 215 gibi bitiyordu
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater
Dilinin İddiasını Yüreğin İspatlamıyorsa Sükût Et..
34 RRP 52
1994 Honda Civic 1.6 Si Sedan (35 CUK 85)
2003 Jeep Cherokee Liberty 3.7 Limited Edition (34 TS 2079)
2005 Honda Civic 1.6 VTEC ES (07 CVC 11)
baştan sona okudum zaten 2. vites 110 yapan aracım 1.4 230 binde orjinal hiçbişey yoktu üzerinde![]()
Dilinin İddiasını Yüreğin İspatlamıyorsa Sükût Et..
34 RRP 52
1994 Honda Civic 1.6 Si Sedan (35 CUK 85)
2003 Jeep Cherokee Liberty 3.7 Limited Edition (34 TS 2079)
2005 Honda Civic 1.6 VTEC ES (07 CVC 11)
fhe 7200 de kesiciye girerdi ,1-2-3 vites doldurduğu yetiyordu zaten,sattığım araba..
210-5 arası 4 bitiyordu bi kaç kez denedim,daha da üstüne 5 te ne yapar diye denememiştim. ies gibi bi araçlar için gereksiz yüksek hızlar.
@burak48
Niye takildin bu kadar ?
Biri 120 yapar biri 90 yapar bunun tek mantikli aciklamasi kadran sapmalari.hemen hemen her aracta kadran hatasi mevcut.
Ayrica kacinci viteste kac yaptigin onemli degil ne kadar zamanda yaptigin onemli.
Bu arada stock bi type r 2 90-100 arasi kesiciye kalir
İes'lerin durumlari oldukca kotuymus tam turboluk sanzuman![]()
İnstagram:
guven_arabacioglu
Bence sizin araçta daha önceden şanzuman ile ilgili bir modifiye yapılmış. Gidişi nasıl hafiften de olsa bayılma var mı yoksa rahat rahat çeviriyor mu?
Mesela siz bir konu açsanız aracımda bunlar bunlar var daha ne katabilirim diye, %90 crx 3-4-5 tak der. Şanzuman ne kadar kısa olursa motor o kadar kolay bitirebilir. Yani hız ile hızlanma çok farklı şeyler. Belki sizin araçta da böyle bir durum vardır. Başka bir ies ile deneyin en güzel karşılaştırma için.
Bizim mahallede bir abinin Uno'su vardı, tavşan şanzuma takmışlar arabaya 1'de 110 görüyordu be.O zaman Tipo'lar 1'de.. Ufffff..
![]()
ben aracı izmirden aldım su anda araç istanbulda.
yolda gelirken küçük denemeler yaptık o denemelerde herhangi bir yakıp yoktu.
sanzuman komple stock araçta.
su anda küçük denemeler yine yapıyorum ve ciddi bir şekilde yuruyor araç çok rahat çeviriyor. ama bu kayıbın denenini anlamadım. 1 2 3 viteslerde net 10 - 12 km arasında kayıp yapıyor yüksek devirlerde.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)