Merhaba Arkadaşlar,
2008 model manuel vites FD6 aracımı Zavoli akıllı kit sıralı sistem LPG ile kullanıyorum.
FD6'yıalalı 1 yılı geçti. aldığımda 48.000km'de iken, bugün 76.000km civarına geldi. Arabamdan genel olarak çok memnunum. Arabamdaki tek modifikasyon 17"'lik jantlar. Zaten bu jantları da lastiklerin taban alanı arttırıp, yol tutuşu artsın diye takmıştım (ki yol tutuşu baya da arttı). Fakat arabamla geçirdiğim 1 yılın ardından "biraz daha güç" isteği bende baş gösterdi.
Güç isterken benim için en önemli kısıt, yıllık 25.000km yol yaptığımdan malesef LPG kullanımı zorunluluğu. Hatta sırf bu yüzden son zamanlarda 2008-2009 model 1.8 motor manuel FN2 Civic Type S arıyorum ama pek temizini bulamayacağım gibi duruyor. Bu durumda da eldeki FD6 ile bir şeyler yapma arayışına girmek üzereyim.
Girizgahı tamamladığımıza göre şimdi asıl sorumuza gelebiliriz:
* FD6 civic'te yaklaşık 10hp gibi bir güç artışı için headers, filtre gibi işlemler yapmakta fayda olur mu?
* Headers ve filtrenin faydası varsa, lpg'li kullanımda sıkıntısı olur mu?
* Bu işlemin yaklaşık parça maliyeti ne olur? (işçilik hariç, çünkü kendi babam oto tamirci)
Özellikle FD6'larda bu işlemleri yapan, gören, bilen varsa bilgi geçerse çok sevinirim, ama herkesin fikrini de duymak isterim.
NOT 1: Abartılı egzoz seslerini hiç sevmediğimden, egzoz modifikasyonlarını tamamen spek dışı olarak kabul ediyorum.
NOT 2: Aracın güvenilirliği/dayanıklılığı olumsuz etkilenmemesi adına turbo gibi işlemler de spek dışıdır.
NOT 3: Bu da araçla ilgili fikir vermesi adına küçük bir video.