teşekkurler kamer:)
teşekkurler kardeşim. senide yanımızda görmek isteriz tabiki:D
sanırım d15b7 olarak geçiyor. yanlıs bilmiyorsam 9,5 veya 9,6 gibi bir sıkıştırma olması lazım.
Printable View
bir yandan bakıyorum da bende d15z1 sanırım sohc vtecler sıkıştırmaya bakıyorumda;)
iyi günlerde kullan kazasız belasız.
D15Z1
VTEC-E
Found in:
1992-1995 Honda Civic VX
1992-1995 Honda Civic VEi (European Market)
Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.3 in)
Rod Length : 137 mm
Compression : 9.3:1
Power : 90 hp (67 kW) @ 5600 rpm & 98 ft·lbf (133 N·m) @ 4800 rpm
Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)
ECU Code : P07
Fuel Control : OBD-1 MPFI
oooo muthıss baba hayallerını yapmaya baslamıssın gule gule kullanman nasıp olsun ıyı devır cevırmelerr...
D15B7
Found in:
1992-1995 Honda Civic CX (Canadian model)
1992-1995 Honda Civic DX/LX
1993-1995 Honda Civic del Sol S
1992-1995 Honda Civic LSi Coupe (European Market)
Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.3 in)
Compression : 9.5:1
Power : 102 hp (76 kW) @ 6200 rpm & 98 ft·lbf (133 N·m) @ 3800 rpm
Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
Piston Code : PM3
Fuel Control : OBD-1 MPFI
ECU: P06
ben daha bu arabanın motor kodunu çözemedim. motorun ustunde de yazmıyor..
teşekkurler
wikipedia bilgilerini değil de ben orjinal pistonun kompresyon yüksekliğini ve dome yada dish volume bilgilerine bakıyorum. ordan taktığı piston ile ne kadar sıkıştırma alacağına bakıyorum da. eğer hesaplamalar yanlışsa saçma sapan bir sıkıştırma çıkıyor bu pistona göre.
hayırlı olsun.... kazasız belasız gazlamalar dilerim :) piston ben de bulabilsem taktıracağım.. conta için de orjinal contayı (3 adet ince plaka) alıp, ortadaki plakayı söküp takmayı düşünüyoruz.. :)
abi maşallah.
motor kodun d15z1 ise -16.1 Dome (cc) 27.75 Comp Height (mm) piston kodu da P07-010 (US D15Z1)
taktığın pistonda gördüğüm kadarı ile tepe var. eğer piston kompresyon yüksekliğin düşük değilse sıkıştırman 14-15 lere gelebilir.
tabi bunlar d15z1 ise doğru olacak hesaplamalar
maşallah , hayırlı olsun. kazasız belasız
maşallah abi allah utandırmasın inşallah dilediğin gibi binersin arabana:)
teşekkurler. içinin rahat olması için bence kaliteli bir conta taksan daha iyi olur.
o sıkıştırmalara cıktığımızı sanmıyorum. motor kodunda bir yanlıklık var sanırım.
[edit] D15B
VTEC
Found in:
1991-1999 Honda Civic VTi EG4 (Japanese Market)
1992-1998 Honda CRX VXi EG1 (Japanese Market)
Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.3 in)
Rod Length : 137 mm
Compression : 9.6:1
Power : 130 hp (128 ps) @ 6800 rpm & 115.9 ft·lbs (14.1kg/m) @ 5200 rpm
Redline : 7200 rpm
Fuel Cut : 7411 rpm
Valvetrain : SOHC VTEC
Head Code : P08
Piston Code: P08-010
Fuel Control : OBD-1 MPFI
buyuk ihtimal bu veriler doğru
hee evet tamam motor kodu bu ise sorun yok:)
ne piston kullandınız? markası ne? hangi arabanın pistonu yada. pistonun kompresyon yüksekliği ve tepenin hacmi lazım. anca öyle net bilgi verebilirim. bide contanın kalınlığı ile kapak yüzeyinin taşlanıp taşlanmadığı bilgisi gerekir. ama ben ortalama olarak baktım 4cc dome verip comp height aynı tuttuğumda ince conta kapak yüzeyinden 0.010" taşlandığında 11.4 oluyor. ya bunlarda yanlışlık olabilir. çünkü senin verdiğim bilgilerde kol boyu 137mm gözüküyor. hesaplama programında 134mm veriyor d15b için. yanlışlık olabilir.
ya bro şu sıkıştırma hesabı nasıl yapılıyor bi söylesene ya çok bakındım ama bulamadım merakte ediyorum :D ya meraktan demeyinde ... :D
kol boyu 137 mm
kapak taslama yok
conta 0,30 veya 0,40 olması lazım
pm2 piston kullandım d15 pistonu kutusunda oyle yazıyordu
ama tepe hacmini ve yuksekliğini bilmiyorum.
jdm d15b kol boyu 137 olduğu için hesaplama yapamıyosunuz p08 kapak ecu p08 jdm stock sıkıştırması 9.5 eğer kolu 137 diye girerseniz 14 cr çıkar ve alakası yok o hesap makinesinde 45 e 45 jdm krank yok çünkü 45 e 42 görüyo yani ex e si kolu takmış gibi hesaplıyo benim de tahminim 11.5 cr çünkü kendimden biliyorum :D
hayırlısıyla su ayarları filanda bi yaptırırsam ondan sonra ak kara cıkıcak meydana:)
p08 kapak d16z6
pm4 kapak d15b gözüküyor ama.
eğer p08 ise 34.60cc yanma odası hacmin.
engine code: D16Y5 piston code:P2M volume:+2.70 Dish comp height:29.5
piston p2m değil pm2 miş :)
o konuda bi dingillik var yaa jdm d15b de pistonlarda kapakda ecu da p08 yazıyo ve obd1 olsa da distribitörü de farkı sanırım jdm usdm farkı olacak si distribitörüyle jdm inki aynı değil tevzisi ters mesela ve bağlantı ayağı da d16z6 da ise parçalarda p28 yazıyo usdm kapağa si distribitörü tak direk çalışırken jdm de çatçat vurup arıza veriyo hatta vida yuvalrı da ters teki ama usdm de yok öyle bişey :confused: 34.60cc mıdır kesin bişey söyleyemiyo insan
kapakta p08 yazıyorsa kapak yanma odası hacmi değişmez sabittir. 34.60ccdir
sonuçta o koda göre dökümü yapılıyor. diğer dist farklılıkları ile ilgili birşey söyleyemem.
pm2 piston bakıyorum da p2m ile pm2 aynı gözüküyor d16y5 motor için onunda yüksekliği 29.5mm olması biraz garip. neyse artık hayırlısı olsun diyorum vazgeçtim 11.5cr dır:D
şimdi sıkıştırma aynı derken piston yüksekliğini de göz önünde bulundurmak lazım sadece tepelerinin aynı olması birşey farketmiyor pinleri birbirine geçirip baktığında piston yüksekliği 1-2mm fark çok büyük bir fark oluyor.
ya yok kapak aynıysa distribitör yuvası niye uymaz bunların onu da anlamam :confused: neyse ben resimle açıklayım en güzeli bu pm3k üst ölü noktada duruşu p08le çok daha altda kalıyo not : o bloğu ben boyamadım :) bi de neden d16z6da daha büyük emme oluyo da gaz kelebeği küçük jdm de tam tersi ve jdm in emmede de p08 yazıyo bence bi usdm jdm farkı var onun savaşını yapıyoruz :) http://img4.imageshack.us/img4/6191/pm3k.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/pm3k.jpg/1/w3072.png
valla ansiklopedi gibi konu olmuş
Maşallah adaş araban çok güzel motoruda güzel oluyor , bittikten sonra güzel bir video alalım yürüyüşünü merak ediyorum.
jdm-usdm farkı herzaman olmuştur zaten piston sıkıştırmasında, egzantrik değerlerinde emme-headers-dist gibi farklılıklar.
benim tek demeye çalıştığım eğer kapağın üstünde p08 baskı halinde var ise o kapağın jdm usdm farketmeden yanma odası hacminin değişmeyeceğidir. pr3 kapakların 42.7cc sabit olduğu gibi jdm itr de o kapak var b16a da da b16a2-3 usdm ukdm jdm de değişmiyor. dist yuvasındaki değişiklik neden kaynaklandığı bilmiyorum. d serisi pek incelemedim birşey diyemem.
sıkıştırmayı sorma valla:) en mantıklısı bu saatten sonra düzgün bir saat ile ölçüm yapmak:D amma d serisinde piston var walla b serisinden daha karışık:)
d16v1'e ZC pistonu uygulansa ne olur peki sıkıstırma?
d16v1 hakkında bilgi yok blok yüksekliği piston çapı krank stroku silindir kapak hacmi lazım ;)
d16v1 icin soylenen d17a2 ile ayni kapak elemanlarina sahip oldugu; ama alt tarafi soru isareti malesef...