bence s52b30 :) kesınlıkle ınanılmaz olur bence .. hem tek olursun hehehehe
Printable View
bence s52b30 :) kesınlıkle ınanılmaz olur bence .. hem tek olursun hehehehe
orj motoru nasıl satabiliriz arkadaslar bilgilendırırsenız sevınırım,,,,
bılgısı olan varmı acaba fatura işlerı emnıyet işleri nasıl oluyor
arkadaşlar h22 lerin yakıt tüketimleri nedir?
kardeşim 93 si da k20 kullanıyorum .iki koltuk araç ağırlık ve performans a göre değerlendirdiğinde mükemmel ötesi tüm torku hissettiriyor.tavsiye ederim.extra olarakta mugen ince conta , kısa 6 ileri , k pro beyin , hks egsoz ve swap headers komple düz boru var.çok inceye girmeden piston egz. vs... çok kuvvetli .benden söylemesi.Kesinlikle 950 kiloya düşürmen şartıyla tabii.
k20 baslı basına bı canavar zaten o motoruda dusunebılırız ama once su kendı motorla ılgılı sorularımıza bı yanıt bulsak,,,
kendi motorunun krankı para eder
komple motoru cıkmacı öldürür benden sölemesi şanzuman zaten para etmez
komplesini cıkmacı en fazla 2000 tl ye satın alır oda işinize gelmez
en güsel A9 un içini yapın turbolayın tertemiz vede hızlı olur
K20 Rulez :icon_tup:
eg kasa ya hangi motor derken araç si mı ex mi oda önemli değilmi?
bildiğim kadarıyla ex lere 1800 cc den yukarı motor ruhsata işletilmiyor.
eg kasaya b16a2 swap için komple parça listesi olan var mı? b16a2 motor,şanzıman,beyin biz de mevcut olduğunu düşünürsek.Motor kulaklarını hasport yerine daha uygun sanayi işi bir çözümü olabilir mi?
eg kasalara b swap , k swaptan nispeten daha kolay...
b18c5 evet çok başarılı bir makine , ama tr ye getirtmek sıkıntı + maliyet...
bence yurtiçinde bir b16 motor bulmaya çalışmak ve swaplamak sanırım en akıllıcası ve en düşük maliyetlisi olacaktır...
en verimli hangi motor derseniz zaten tüm veriler eg+k20 diyor... ama işte ülkemizin gerçekleri ortada maalesef...
tmm b16a2 eg için insanlarin ortak karari gibi.
Birde şu işin ruhsat kismini bilen arkdaslar aciklasalar daha faydali olcak gibi :)
sonunu düşünen kahraman olamaz barış :D
yurtiçi hurda (pert)belgeli motor noterde direk satış alınıp sonrasında ruhsata işletebiliyormuş,ama hurdacının al abi ben buna fatura keserim dediği faturalar sıkıntı çıkarma olasılığı yüksekmiş.Bir de yurtdışından gelen motorlar var onlarda faturalı ama o zman prosedür nasıl değişiyor tam bilinmiyoru işte.Ben de eg swap araştırmasındayım hatta şu benim saxo satılırsa direk başlıyacağım gibi.
öncelikle motor faturalı olacak. gümrük belgesinin de gerekli olacağı yerlerde olacak tabi..diyelimki motoru distribütörden aldın;ki onlar bile direk kendileri uğraşmayıp X bir firmayı görevlendiriyor;uğraşıp (eğer öle birşey varsa) onunda faturasını bulman lazım. daha sonra proje çizimi olacak. yok kardeşim aracın bloğu orjinal desen bile proje çizilecektir..tse onayına gideceksin. . bu proje dedikleri şey aracın eski motor özellikleri ve yeni motor özelliklerinin tuttuunu kanıtlayan bi döküman gibi bişi. yetkili mühendislik büroları var ve bunlar bu 2-3 sayfalık dökümanı hazırlayıp tse'den onay alıyor. 2 gün felan sürüyor maksimum.
bu da hazır olduktan sonra aracı muayeneye sokmak icap ediyor. (motor numarası çakılmadan önce) muayeneyi de geçtikten sonra tutuyoruz emniyet müdürlüğünün yolunu. orada başvuru yapıp kayıt defterinden boşta bulunan bi EGM kodu ile başlayan numara alıyorsunuz ve yetkili motor numarası çakma işlemi yapan arkadaşların mekanına gidiyorsunuz(gayrettepe emniyetin arka tarafında)
sırada emniyete tekrar gidip görevli polis memuruna gösterip onun da damga çakmasını sağlamaktaydı. bu işlem de tamamlanınca tekrar muayeneye girmek için muayene istasyonuna gitceksin ve daha sonra dökümanların onaylanacak. geriye sadece muamelecinin dökümanlarla yeni ruhsatı çıkarması kalır. ki onu da 1-2 günde muameleci arkadaş yapar.
motor numarası çaktırmak ve ruhsata işletmek böyle bişi. sadece faturalı ve hurda belgeli motorları işletebiliyorsunuz bu arada.
umarım yardımcı olumuşumdur.
Saygılar
Rıdvan.