B18a2 ve Atmosferik Hakkında Bilgi

Thread: B18a2 ve Atmosferik Hakkında Bilgi

  1. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:

    B18a2 ve Atmosferik Hakkında Bilgi

    Merhaba Arkadaşlar, B18a2 ye (integra 92) Atmosferik Besleme olarak Yapılabilecek olan alternatif uygulamalar nelerdir ?
    Örn.; Dereceli bulunabiliyormu ve Chip uyumu sağlanabiliyormu şeklinde, Yardımlarınız ve bilgileriniz için Teşekkür ederim şimdiden.
     
  2. B.Aktepe's Avatar

    B.Aktepe said:
    alternatif uygulama ne demek? neye alternatif? vtec yapmanın alternatifini mi soruyorsun?
    Failure is not an option.
     
  3. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:
    Vtec Yapabilmek için neredeyse komple bir b16 gerek, o nedenle sadece atmosferik yüklemek amaçlı yapılabilir yöntemler nelerdir şeklinde sormuştum, zira integra biraz sıkıntılı parça konularında tr de, alternatif kelimesinin extrem bi özelliği yok yani cümle içinde
     
  4. KSK-VTEC's Avatar

    KSK-VTEC said:
    en basit yolunu söyliyim benim sattığım hazır b20 vtec motorunu alıp takacaksın
    satılıklarda ilanı var

    http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=4459
     
  5. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:
    Onu Gördüm Zaten
    Siteyi ilk gezerken tıkladığım konu oydu B20VTEc yazısını görünce bir tuhaf oldum zaten ama ödeme koşulları bir anda zorlar şimdi beni, izmirdeydin sen sanırsam.
    Artı İntegra için çeşitli sorunlar çıkıyor vtec yapınca, mesela hidrolik direksiyon özelliği integrada km tel ile vteclerde ise sensörle olduğundan dolayı
    Ayrıca Vuruntu Sensörü ve yüksek devirlerde karışımlardan dolayı fakirleşme gibi problemler yaşandımı senin cihazda da ?
    Bu Tarz sorunlar nedeniyle vtec yapmaktan biraz çekiniyorum açıkcası , o nedenle Atmosferik beslemeyi artırmak için integraya yapılabilen şeyleri öğrenmek istiyorum ki ayrımı yapabileyim , fiyat ve performans açısından. VTEC ve ufak sorunlarmı , yoksa atmosferikmi.
     
  6. B.Aktepe's Avatar

    B.Aktepe said:
    b18a2 için crower ın ürettiği egzantrik yay retainer takımını alırsın üst kapağı port polished yaptırırsın alt bloğu elden geçirirsin yağ pompası su pompası yatakları. piston alırsın yüksek sıkıştırmalı. enjektor alırsın safc takarsın,beyin yazılım gerekicek. 4-1 headers dc sport un b serisi için alırsın( flange da problem olabilir ama yapılır). debriyaj seti hafif volan kısa son dişli. geri kalan çoğu şeyi aynı zaten vteclerle filtre egsoz vsvs hep uzar gider liste ama vtec gibi olmaz bana kalırsa. kolay gelsin şimdiden.
    Failure is not an option.
     
  7. miniks's Avatar

    miniks said:
    Quote Originally Posted by mr.korhan View Post
    Onu Gördüm Zaten
    Siteyi ilk gezerken tıkladığım konu oydu B20VTEc yazısını görünce bir tuhaf oldum zaten ama ödeme koşulları bir anda zorlar şimdi beni, izmirdeydin sen sanırsam.
    Artı İntegra için çeşitli sorunlar çıkıyor vtec yapınca, mesela hidrolik direksiyon özelliği integrada km tel ile vteclerde ise sensörle olduğundan dolayı
    Ayrıca Vuruntu Sensörü ve yüksek devirlerde karışımlardan dolayı fakirleşme gibi problemler yaşandımı senin cihazda da ?
    Bu Tarz sorunlar nedeniyle vtec yapmaktan biraz çekiniyorum açıkcası , o nedenle Atmosferik beslemeyi artırmak için integraya yapılabilen şeyleri öğrenmek istiyorum ki ayrımı yapabileyim , fiyat ve performans açısından. VTEC ve ufak sorunlarmı , yoksa atmosferikmi.

    Vtec te atmosferik
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye
     
  8. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:
    Tabi canım kesin çözüm o aslında , ama hani atmosferik yapılabilecekleri yada yapanlarıda bi görseydik tam kararı verirdik.
     
  9. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:
    Evet ? Başka Atmosferik Önerileri olanlar yokmu yada yapanlar
    B18 e ?
    TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
    FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
    TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
    VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti
     
  10. tool's Avatar

    tool said:
    Quote Originally Posted by mr.korhan View Post
    Evet ? Başka Atmosferik Önerileri olanlar yokmu yada yapanlar
    B18 e ?
    bir üyemiz size zaten detayli cevap yazmis,
    akliniza yatmayan bölüm neresi?


    Quote Originally Posted by NIF`Vtec View Post
    b18a2 için crower ın ürettiği egzantrik yay retainer takımını alırsın üst kapağı port polished yaptırırsın alt bloğu elden geçirirsin yağ pompası su pompası yatakları. piston alırsın yüksek sıkıştırmalı. enjektor alırsın safc takarsın,beyin yazılım gerekicek. 4-1 headers dc sport un b serisi için alırsın( flange da problem olabilir ama yapılır). debriyaj seti hafif volan kısa son dişli. geri kalan çoğu şeyi aynı zaten vteclerle filtre egsoz vsvs hep uzar gider liste ama vtec gibi olmaz bana kalırsa. kolay gelsin şimdiden.
    Experience is what you get when you don't get what you want.
     
  11. speed's Avatar

    speed said:
    ls vtec yapan arkadaşlarımız var.....ama fiyat performans oranı çok başarılı değil açıkçası.....ayrıca adam akıllı bir ls vtec yapmaya kalkışılırsa motor ve şanzıman neredeyse komple değişiyor gibi....değişmeyen sadece motor kodunuz kalıyor....beyin ve harnesler da işin içine girince rakam 7/8 milyarlar arasında bir yere yaslanıyor....yani özetle eldekileri satıp birer vtec almak daha akıl karı gibi....
    gelelim diğer konuya...crower 'ın sitesinde bizim b18a lar için dereceli egzantrik milleri mevcut....garanti olmamakla birlikte +20 hp artıştan bahsediyorlar...eğer birde p28 veya p30 ecu'ya güzeeellll bir çip yazılırsa''tabii bunun için obd0/obd1 harnes ve p28 beyin lazım'' bu güçleri almak çok zor olmasa gerek...türkiyedeki integra moddelleri 130 hp....benimki 127 hp verdi dynoda....+ 20 hp gibi bir güç ve güzel bir tune ile vteclere kafa tutabilen bir integra sahibi olunabilir ''bu haliyle bile vtec açma seslerini oldukça yakından takip edebiliyorum ''....
    son olarakta değinmeden edemiycem....bizim b18a ların sıkıştırmaları çok uygun turbo uygulamaları için....eğer çok yorgun bir motora sahip değilseniz....stock motora 8 psi basarak çok ciddi ''200hp civarı'' güçler alabiliyorsunuz....çok abartmadan yapılacak uygulamada aşşağı yukarı ls vtec yapmakla aynı rakamlara çıkıyor...ama bu uygulama sonrasında type r ları üzebilecek bir integraya sahip olabiliyorsunuz...
     
  12. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:
    Yardımlarınız ve bilginiz için çok teşekkür ederim, birde şu konu hakkında bir araştırma yaptım
    bendeki integra 92 model ve gördüğüm pek çok integradan bazı farkları var,ön tampon, 4 kollu direksiyon, arka stopların eğikliği , arka bagajdaki düz çizgi (stoplar arası) v.s. gibi
    Birkaç Servis bana , aracımın diğerlerinden farklı 140 hp lik versiyonu olduğunu ibare ettiler,
    aracım 160 binde orj.
    integraya turbo beslemesi yapmış olan kişiler mevcutmu tr de ?
    TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
    FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
    TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
    VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti
     
  13. speed's Avatar

    speed said:
    benim bildiğim türkiyeye sadece 130 hp lik integraların girdiği yönünde....arabanızdaki farklılıklar 92 yılında makyajlanan kasalardan olduğunu anlatıyor bana...ama motor kodunuz b18a2 olmalı...ki öyle ise bence sizde 130 hp lik bir arabaya biniyor olabilirsiniz....integraya turbo besleme yapmış kimseyle karşılaşmadım türkiyede....ama yurtdışında çok yaygın...özellikle ls vtec üzerine turbo uygulamış çoğu....düşük sıkıştırmalı ve vtec yapılmış bir motor bu uygulama için çok müsait.....stock motora 10 psi civarında basıyorlar genelde....230/240 hp güçlere ulaşabiliyorlar horn manifoltlar ile....
     
  14. stlegal's Avatar

    stlegal said:
    Quote Originally Posted by speed View Post
    ls vtec yapan arkadaşlarımız var.....ama fiyat performans oranı çok başarılı değil açıkçası.....ayrıca adam akıllı bir ls vtec yapmaya kalkışılırsa motor ve şanzıman neredeyse komple değişiyor gibi....değişmeyen sadece motor kodunuz kalıyor....beyin ve harnesler da işin içine girince rakam 7/8 milyarlar arasında bir yere yaslanıyor....yani özetle eldekileri satıp birer vtec almak daha akıl karı gibi....
    gelelim diğer konuya...crower 'ın sitesinde bizim b18a lar için dereceli egzantrik milleri mevcut....garanti olmamakla birlikte +20 hp artıştan bahsediyorlar...eğer birde p28 veya p30 ecu'ya güzeeellll bir çip yazılırsa''tabii bunun için obd0/obd1 harnes ve p28 beyin lazım'' bu güçleri almak çok zor olmasa gerek...türkiyedeki integra moddelleri 130 hp....benimki 127 hp verdi dynoda....+ 20 hp gibi bir güç ve güzel bir tune ile vteclere kafa tutabilen bir integra sahibi olunabilir ''bu haliyle bile vtec açma seslerini oldukça yakından takip edebiliyorum ''....
    son olarakta değinmeden edemiycem....bizim b18a ların sıkıştırmaları çok uygun turbo uygulamaları için....eğer çok yorgun bir motora sahip değilseniz....stock motora 8 psi basarak çok ciddi ''200hp civarı'' güçler alabiliyorsunuz....çok abartmadan yapılacak uygulamada aşşağı yukarı ls vtec yapmakla aynı rakamlara çıkıyor...ama bu uygulama sonrasında type r ları üzebilecek bir integraya sahip olabiliyorsunuz...
    integranın üzerindeki beyinde chiplenir pr4...
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
     
  15. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:
    Kendi Beyini chiplenebiliyorsa , bu büyük bir avantaj olur sanırım.
    Butarz uygulamaları yapan kişiler var ise chip yazma gibi, paylaşabilirmisiniz ?
    TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
    FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
    TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
    VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti
     
  16. speed's Avatar

    speed said:
    selçuk bir kaç yerde obdo pr4 çiplenemiyor diye okudum....bu uygulamayı siz denedinizmi?
     
  17. speed's Avatar

    speed said:
    bu konuya oz'uda bekliyorum ))))))
    müdürüm ne olacak bizim bu integraların haliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..........
     
  18. mr.korhan's Avatar

    mr.korhan said:
    Bencede , Güzel bir konu oldu , Tam bir bilgi deposu haline geleceğe benziyor, kobay olarakta benim aracı kullanırız olduda bitti ))
    TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
    FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
    TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
    VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti
     
  19. H.bilgili's Avatar

    H.bilgili said:
    ben atmosferık seven bırı olarak vtı yaptım cok keyıf aldım integrası olanlara vtı yapmalarını tavsıye ederım
    basmayınca az yakan basıncada gıtmem demıyen vtı ı ıcad edenlere tesekkur ederım

    hayat 5500 devırden sonra baslar