User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
54 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Egzantrik Seçimi?

  1. #20
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir kaç makale doğrultusunda:


    Timing: 22-62, 62-22 şeklinde bir örnek ele alındığında;
    İlk 22, emme subapının üst ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
    İlk 62, emme subapının alt ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını,
    İkinci 62, egzoz subapının alt ölü noktadan kaç derece önce açıldığını,
    İkinci 22, egzoz subapının üst ölü noktadan kaç derece sonra kapandığını belirtir.
    Duration ve Overlap bu değerler sayesinde hesaplanır.



    Duration: Subapin yatagindan çıktığı zamanki derece ölçümüdür.
    Emme ve Egzoz için ayrı ayrı belirtilir. Subapın, 360 derecelik döngü içerisinde kaç derecelik sürede açık kaldığını gösterir. Cadde tipi eksantriklerde bu değer 250-270 dereceler arasında oynayabilir, yarış tipi eksantriklerde ise 300 derecelere kadar çıkabilir. Bu değer arttıkça motorun maksimum gücü artar, ancak bu değer artışının, motor üzerinde gerektirdiği farklı tadilatlar da olduğu için cadde tipi dereceli eksantriklerde genelde göreceli olarak düşük değerler tercih edilir.

    Timing değerindeki 2 rakamin toplanarak üzerine 180 ilave edilmesiyle bulunur.

    pipercam : in 31/63 (31+63+180=274), ex 63/31 (63+31+180=274).
    catcams : in 17/53 (17+53+180=250), ex 48/13 (48+13+180=241).


    Overlap: Emme subapının açılmasından, egzoz subapının kapanmasına kadar geçen, iki subapın birlikte açık kaldığı süredir. Bu sürenin artışı, egzoz gazının daha çabuk tahliyesini, akabinde emme manifoldundan gelen temiz hava ve benzin karışımının daha çabuk bir şekilde silindirlere çekilmesini sağlar. Araçların, fabrika çıkışı eksantriklerinde bu değer oldukça düşüktür. Bu sayede düşük devirde uygun güç ve tork yakalanır. Ancak dereceli eksantriklerde, eksantriğin derecesinin artışına göre Overlap değerinin de artmasıyla yüksek devirdeki güçte çok etkili artışlar görünür. Bu yüksek güç artışıyla birlikte rölantide de küçük düzensizlikler görülebilir. Tabii ki bu düzensizlikler daha çok, yüksek dereceli yarış eksantriklerinde belirgindir. Cadde tipi dereceli eksantriklerde konfordan ödün verilmeyerek, bu değer, fazla olmayan bir miktarda arttırılarak uygun güç ve tork artışı sağlanır.

    Giriş ve çıkış subaplarinin aynı anda açık olduğu sürenin derecesidir. Giriş eksantrik milinin açılış numarası çıkış eksantrik milinin kapanış numarasına eklenerek hesaplanır.

    pipercam : in 31/63, ex 63/31 31+31=62
    catcams : in 17/53, ex 48/13 17+13=30


    Lift: Eksantrik kataloglarında genelde Full Lift olarak geçer, subabın yatağından maksimum ne kadar uzağa açıldığının milimetre olarak değeridir. Full Lift'in artışı tüm devir bandı üzerinde bir miktar güç ve tork artışı sağlar. Full Lift'ten ayrı olarak, Lift konusunda esas önemli olan nokta, bir subapın yatağından hangi hızla çıktığı ve ne kadar süre Full Lift pozisyonunda kaldığıdır. Full Lift değerleri aynı olan iki eksantrik kıyaslandığında, daha kısa sürede Full Lift pozisyonuna gelen ve o pozisyona yakın pozisyonlarda daha uzun süre kalabilen subap zamanlamasını sağlayan eksantriklerde güç artışı göreceli olarak daha da yüksektir.

    pipercam : in 10.92, ex 10.92
    catcams : in 11.00, ex 10.25
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  2. #21
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her doğrultuda pipercam daha iyi bir seçenek gbi duruyor?

    başka dikkat edilmesi gereken bişey varmı?

    Alıntı ERkut 205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    catcams 277/270 de ex lift değeri bariz piper 274/274 dekine oranla daha düşük lift değerine sahip.
    İllaki daha stabil çalışır.Piperde ise tahminen söylüyorum tekere +2/3 kw daha alınabilir belki üst devirlerde. Ama sonuçta yani hepsi std kullanılanların üstü değerler cadde için.
    Yani ikisi arasındaki rölantideki sabitlik farklılık göstersede çok fark edilirmi bu esnada bilemiyorum.
    Tabi bunda rölantiyi hangi seviyede kullanmanında değişkenlik göstericektir. Azcık yukarı çekilse rölanti bu değerlerde sapma olcağını pek sanmıyorum.
    rolantinin 1000 e kadar yolu var.Sanırım seçim piper olacak. artı yay şapka takımı.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  3. #22

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    genelde bu tıp motorlarda 11 lıft maxa yakın degerlerdır ztn oem partslarla kullanılan,
    astra gsı ecotec 2.0a 11 lıftlı egzantrık almıstık yay sapka tavsıye edılır ama kesın sart demıodu sıtesınde bı kaç bın km kullandı sorun cıkmadı,
    106gtı pt52dede ole 11 lıft var oem parts kullanan var,

    10.92 pıper gusel olur bencede, sıfır oem yaylarla... ama para varsa yay sapka cok daha ıı olur devır donersın hem saglıklı

  4. #23
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence hidrolik itecek yerine mekanik iteceğe geçin farklı bi egzantrik alıp devirde dönersiniz daha fazla daha guvenlı ve daha performanslı olur
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  5. #24
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    genelde bu tıp motorlarda 11 lıft maxa yakın degerlerdır ztn oem partslarla kullanılan,
    astra gsı ecotec 2.0a 11 lıftlı egzantrık almıstık yay sapka tavsıye edılır ama kesın sart demıodu sıtesınde bı kaç bın km kullandı sorun cıkmadı,
    106gtı pt52dede ole 11 lıft var oem parts kullanan var,

    10.92 pıper gusel olur bencede, sıfır oem yaylarla... ama para varsa yay sapka cok daha ıı olur devır donersın hem saglıklı
    piper ile yine piper yay şapka seti alıcam.devir sevdam yoktur.7500 yeter bana.zate egz devir bandı da 7500 max.

    Alıntı kickboxer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence hidrolik itecek yerine mekanik iteceğe geçin farklı bi egzantrik alıp devirde dönersiniz daha fazla daha guvenlı ve daha performanslı olur
    gönül isterki neler alim ama okadar açılamam malesef hidrolik ile maksimum olabilecek ne ise onu uygulamak çabasındayım.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  6. #25
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bende aynı seyden muzderipim fakat orjnalde yaglı olan ıteceklerın tanesı 100tl ama mekanigi 10 tl onu demek istiyorum ucuz olabılır mekanık ıteceklerı
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  7. #26
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    malesef. baktım.mekanikler 380 sterlin. hidrolik 270.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  8. #27
    kickboxer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malesef. baktım.mekanikler 380 sterlin. hidrolik 270.
    sizdede tam tersiymiş:S peugeot arabası birazcık daha yaygın ola bi araba baska modellerde kullanılan ıteceklerın olma ıhtımalı olabilir diğerlerini taktıktan sorna biraz araştırırsan iyi olur hidrolikten cok cektim halada cekiyorum aman bosver hepsi birden değişsin
    Olum nissan arabamı arabanın hası kralı subaru yıllardır biz yürüyomusuz

  9. #28

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    piper ile yine piper yay şapka seti alıcam.devir sevdam yoktur.7500 yeter bana.zate egz devir bandı da 7500 max.



    gönül isterki neler alim ama okadar açılamam malesef hidrolik ile maksimum olabilecek ne ise onu uygulamak çabasındayım.
    egz devır bandı genelde dusuk verılıyor benım gordugum, yani bendekı egztrıkler 6500 e kdr lıstede gozukuyor ama 7000ı cok temız cevırıyor guc bandı orlarda, pt52dede ole onunda 7500 max olması lazım ama 8000de hala guc var, tımıngle guc bandı kaydırılabılıo ztn, mutının rcde bıle egztrıksız 7700 cok temız ındırıo olsa 8000e kdr kesılmez o bakımdan demıstım parca tam hakkını versın dıe

  10. #29
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olabilir. dener görürüz 8000 e doğru.


    anlamadığım bişey var. Duration denen şey egzantriğin derecesi değilmi? yani atıyorum 277 derece bi egzantrik de duration 277 dir? doğrumu?

    Duration değerini bulmak içinde, timing değerindeki 2 rakamin toplanarak üzerine 180 ilave edilmesi gerekiyor? yani in 31/63, ex 63/31 olan bi egzantrikte in 31+63+180=274, ex 63+31+180=274. doğrumudur? eğer doğru ise;

    catcams da neden 277/270 denen egzantrikde bu olay tutmuyor?
    catcam 277/270 dediği egzantik timing değerleri; in 17/53, ex 48/13. üstteki hesaplamayı bu egzantriğe uygularsak in 17+53+180=250, ex 48+13+180=241 çıkıyor. bunun açıklaması nedir?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  11. #30
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    açma kapama zamanları ve verilen duration değerleri supap açıklığına göre değişir.

    supap 0.1mm açıkken ki değer ile 1mm açıkken ki değerler farklıdır.

    277/270 derece duration değerleri kaç mm supap açıklığındadır?

    catcams in sayfasında da bununla ilgili bir açıklama var zaten.

    http://www.catcams.co.uk/acatalog/Du...Explained.html
    Failure is not an option.

  12. #31
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dikkate alınan hangisidir? bizi ilgilendiren? bu tarz farklılıklara n gerek var?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  13. #32
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dikkate alınan hangisi derken her firma için farklı değerlerde verebilir. mesela .050" tapet lift diye verirler usa malı honda egzantriklerinde değerleri. supap ayarları bazılarında 0 verirler bazılarında farklı.

    japonyada üretilen egzantriklerde ölçüler daha farklıdır vs vs.

    bunu yapma sebepleri çoğu firmanın satış politikası olacağını düşünüyorum. niye dersen aynı fiyata daha yüksek dereceli egzantrik aldığını zannediyorsun ama esasında kaç mm deki derece olduğunu belirtmeleri gerekir. olay bu yani.

    genelde 1mm deki duration ları dikkate alınır.
    Failure is not an option.

  14. #33
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki timing değerleri için bu tarz bişeyler varmı?

    yoksa timing neyse odur diyebilirmiyiz?


    eğer timing neyse odur ise, catcams 277 diye bize 250 dereceli egz mi satıyor

    eğer 1mm dikkate alınırsa duration [1.0mm+cl] 250° 241° catcam de.

    catcam in timingleri hesaplarsan da 250/241 çıkıyor. demekki catcam bize 250 derece ama lift ler yüksek egz satıyor.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #34
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    timing değerleri hondalarda .050"mm egzantrik lift açık ve valve clearance sıfır iken yapılır.

    lift açıklığına göre derecelerde değişir elbette. egzantrik üretici firma nasıl vermişse değerleri onu göz önüne almalısın.
    Failure is not an option.

  16. #35
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adam 2 derece vermiş.

    duration [0.1mm+cl] 277° 270°
    duration [1.0mm+cl] 250° 241°
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  17. #36
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    1mm deki değeri göz önüne almalısın. verdiği timing değerleri hangisine denk geliyor açma kapama zamanlamaları?
    Failure is not an option.

  18. #37
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1mm deki değeri göz önüne almalısın. verdiği timing değerleri hangisine denk geliyor açma kapama zamanlamaları?
    duration [0.1mm+cl] 277° 270°
    duration [1.0mm+cl] 250° 241°
    timing [1.0mm+cl] 17/53° 48/13°


    duration [1.0mm+cl] 250° 241° e denk geliyor timing den hesaplarsan.

    timing 17/53, ex 48/13

    hesaplarsan

    17+53+180=250, ex 48+13+180=241 ediyor. yani 250/241.


    dediğim gbi o zaman. aslında 250/241 egz. sadece lift değerleri yüksek.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  19. #38
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ok sorun yok o zaman.
    Failure is not an option.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •