User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 20 ile 27 arası

Konu: krank filtresi

  1. #20
    ÇAĞAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu nedir lütfen...her konuda oldugu gibi bu konuda da insanların çok farklı fikirleri var.o zaman hiç konu açılmasın neredeyse her aklımıza takılanda google amca bize yol gösteriyor.o olmadı yabancı forumlarda kesin oluyor.kimse konu açmasınmı?

    aynı dilden konuştugumuzu düşünerek bu foruma konu açılıyor sabote etmeyelim.

  2. #21
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam uzatmayın, konudan devam
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  3. #22
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cevabımı aldım tşk ederim Onur'a
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  4. #23
    ÇAĞAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben buldum hala daha duruyor

    kranka takarsan bişey çıkmıyor sadece biraz buhar oluyor.
    fakat ben bloktan çıkan yağ tahliye kısmına taktım şu an içinde gözle görülür şekilde yağ mevcut.
    çok yag koyuyorsunuz arabanıza israf oluyor yağ tahliyesi diyor siz onu biriktiriyorsunuz hayırdır yani yag fln mı lazım oluyor evde espiri bi yana o biriken yağ nolucak?geri fln mı koyuyorsunuz motora?

  5. #24
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok o bloktan emmeye giden bi hortumdu. ben araya catch tank koydum. öyle ahım şahım bi fazlalık değil. yani motorun okadar yağ eksiltmesi problem değil. ama sonuçta bunu emme manifolduna vriyor bu yağda emmede zamanla birikiyor tortu haline geliyor.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  6. #25
    ÇAĞAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok o bloktan emmeye giden bi hortumdu. ben araya catch tank koydum. öyle ahım şahım bi fazlalık değil. yani motorun okadar yağ eksiltmesi problem değil. ama sonuçta bunu emme manifolduna vriyor bu yağda emmede zamanla birikiyor tortu haline geliyor.
    teş. cevap için.

    bende 2 aya yakın krank flitresi kullandım aracımda o 2 ay süresince çok sıkıştırmama ragmen çok çok az bi sararma oldu flitrede.sonra orj hava flitresini taktıgımda bu kadar buhar emmeye gitse ne olacak mantıgı ile onuda bagladım.hiç birşey farketmedim ne oldu ne bitti.

    fakat içeriden buharın tahliyesini saglamak adına mantıklı olan emmeye baglamak gibi geliyor.

  7. #26
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler yağ illaki buharla gelecek diye bir kural yok. ani ve devirli kompresyonda da üst motordaki tek çıkış olan yağ buharı deliğinden yağ atabilir araç.

    performans açısından da sakıncası şudur; biz motora soğuk ve temiz hava sokmak için çırpınırken, bu yağ buharı bağlantısı ile sıcak ve yağlı bir buhar motorun içine çekiliyor. ha bu kayda değer miktardamıdır bilinmez ama sinekten yağ çıkartanlar için kötü bir durum.dikkat edilmesi gerekn tek nokta bence buradaki vakumun en az seviyede olması.

    oluşabilecek diğer bir sorun ise yağın direk kelebeğe ulaşıyor olması. bu durum ilerleyen vadede rolanti motoru, iat vb gbi kelebek üzeri sensörlerin kirlenerek işlevini yeterince yapamamasına neden olabiliyor.

    benim kendi düşüncem ise tam anlamı ile bir yağ buharı devirdaim sisteminin faydalı olduğu konusunda.bu nasıl olur? sadece filtre yetermi? yada sadece oil tank yetermi? baka kalırsa yetmez. çok az dahi olsa buharın emilmesi için üst kapağa bir miktar vakum uygulanmalı.bu sistemin en güzel örneği sanırım 206 rc de kullanılan sistem.



    resimlerde görüldiği gbi, sistemin merkezinde hem buharın yoğunlaşması hemde kompresyon ile atılan yağın biriktirilmesi için bir kabımız var. kabın en üst noktasında emme manifoldu ile ince bir bağlantı mevcut. bu bağlantı emme tarfından, yağ kabının içinde çok az miktarda vakum oluşmasına ve buharın kabın içine çekilmesine yardım ediyor.

    kabın orta kısımlarındaki diğer 2 bağlantıdan biri üst kapaklara, diğeri ise motor bloğunun üst kısmına bağlanmış durumda. bu bağlantılar aracılığı ile blokda ve kapakda bulunan buhar kabın içerisine alınıyor.aynı zamanda kompresyondan dolayı atılan yağ da bu bağlantılar ile kabın içerisine emiliyor. (yağ kabı olmayan normal bir araçda atılan yağ drek kelebeğe ulaşıyor ve bu kısımlarda yağlanma ve kirlenme yaratıyor)

    diğer bir bağlantı ise yağ kabının en altında bulunuyor. bu bağlantı drek olarak kartere akıyor. bu şekilde içeri çekilip yoğunlaşan yağ veya kompresyondan dolayı atılan yağ kaba emildikten sonra tekrar kartere gönderilmiş oluyor...

    bu sistemle yağın kelebek ve manifold ile doğrudan bağlantısı kesilmiş oluyor.stabil bir devirdaim sistemi oluşuyor.

    aynı şekilde harici bir kab hazırlanabilir. ama vakum olmadıktan sonra sadece oil tank yada filtrenin bir işe yarayacağını düşünmüyorum.

    benim bildiklerim budur. doğru yada yanlış.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  8. #27
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu hortlattığım için kusura bakmayın ama önemli bir şey söylemek istiyorum.

    mesela araca az bi fazla yağ koyunca bende de bu yağ buhardan yağı attı ve elektronik vana açtığı anda kelebeğin önüne fazla yağ bastı.

    bende çözümü yağ buhar borusu ile kanis borusunun (yakıt buharı) birleştiği elektronik vanada n yağ buharı ayırmakta buldum.

    yani yağ buhar borusunu özellikle turbo araçlarda benim görüşüm intake hortumuna bağlamamalı emmenin girişindeki kelebeğe giden borudanda ayırmalı. ya yağ buhar tankı yada filtre kullanılmalıdır. yağın yere akması kelebeğe yada turboya kaçıp ordan intercoolera dolayısıylada tekrar kelebeğe gitmesinden çok çok daha iyidir. (kelebeğe yağ geldiğinde araç yığılma kasılma yapabiliyor)

    yani bunu yapanlar iş olsun diye yapmıyor aslında. ki yurt dışında gördüğüm tüm hard araçlarda dışarı yada oil tanka atıyorlar.

    bu yazdıklarım bir üst mesajdaki gibi sistemi olmayan araçlar içindir ki çoğu araçta öyle sistem yok en iyisi yere vermek. tabiki ki kaliteli bir filtre kullanmak lazım çünkü genel olarak orda üfleme değil emme daha cok.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •