User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
47 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Megane Coupe 1.6e 8v 90HP ( +HP Tavsiyeleri )

  1. #20

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara/Bursa
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8v a turbo yapmak cok kolay 16v e gore sız butcenızı arttırın yalnız bıraz 6-7 civarına o zaman cıtır bir turbo olur. cok zevklı olur...
    bu denli tecrübeyi bulmuşken ,

    konuyu biraz acsak ,
    neyi nekadara mal edip nekadar elde ederiz gibi?
    8v ' i turbolamak neden daha kolaydır?

  2. #21

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara/Bursa
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Madem satmak istemiyorsunuz üstündeki motoru daha verimli başka bir reno motoru ile değiştirin. Misal ClioRS motoru koyun.
    swap sanırım bendeki bu bilgi yetersizliği ile bana çok uzak

  3. #22
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manıfold onde oldugundan turboyu oturtup egzozu hemen alltan vermek daha kolay ve basınc hortumları icin de motor ici daha bos.
    yalnız ugrsmayı seven bir yapınız yoksa swap daha mantıklı bir secenek . eger turbolamak istıyorsanız buradan yazarıs nacızane bildiklerimizi...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  4. #23

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara/Bursa
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    manıfold onde oldugundan turboyu oturtup egzozu hemen alltan vermek daha kolay ve basınc hortumları icin de motor ici daha bos.
    yalnız ugrsmayı seven bir yapınız yoksa swap daha mantıklı bir secenek . eger turbolamak istıyorsanız buradan yazarıs nacızane bildiklerimizi...
    kendi emeğinin yaptığının zevkini tadını kıymetini iyi bilirim. O yüzden hiç erinmem , uğraşırım herşeyiyle. hiçbilgisi olmayan ( çok farkım oldugu söylenemez ) birini anlatıyormus gibi davranırsanız çok sevinirim.

  5. #24
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi cok deneme hırsı olmayacaksa işe listeyle başlamak en iyisi...parcaları toplayın 1-2 ayda 15 gunde yurutulur sonra hersey hazırsa....
    motor kac km'de sıkıstırması nasıl su an ona bakılmalı...
    8v lerın motor blogu pıstonlar ve kollar ne kadar dayanıklı bılmıyoruz, yılların da yorgunlugu olabilir onun icin motor icine girmek gerekebilir.
    Piston kolu olarak eger piston kolları inceyse springlerin koluna, eger butce zorlanırsa renault 5gt turboların forged kolları eger uyacaksa 300 sterlın cıvarına alınabilir....
    Motor durumu iyi, az basınc basacagız derseniz celik kalın contayla sıkıstırma dusurulebilir yalnız emin ellerde yapmak lazım bu islemi...
    enjektor almanız gerekecek...
    vw grubu 1.8t turboları fazla ufak gelebilir, ankara turbo cenneti gt 22 ayarında bir turbo ayarlanır burda size...
    benzin pompası ve benzin regulatoru alınacak...
    turbo manifoldu yapılacak...
    wideband, egt sensoru hayat kurtaran gostergeler...

    beyin icin 2 seceneginiz var, bnm eski arabam su an tuplu turbolu kmsi 190.000 lerde benden sonra motor acmamızlar henuz guc dusuk ama benzın fıyatları dusunulurse tuplu olarak da dusunebılırsınız ama ben pek önermem tehlikeli geliyor bana ve o tüp ayarlarına pek guvenemiyorum....

    2.secenek olarak vems veya e manage ultımate tarzı birseyler dusnmek lazım beyin artı ayar 1.500 civarı tutar
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  6. #25

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara/Bursa
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi cok deneme hırsı olmayacaksa işe listeyle başlamak en iyisi...parcaları toplayın 1-2 ayda 15 gunde yurutulur sonra hersey hazırsa....
    motor kac km'de sıkıstırması nasıl su an ona bakılmalı...
    8v lerın motor blogu pıstonlar ve kollar ne kadar dayanıklı bılmıyoruz, yılların da yorgunlugu olabilir onun icin motor icine girmek gerekebilir.
    Piston kolu olarak eger piston kolları inceyse springlerin koluna, eger butce zorlanırsa renault 5gt turboların forged kolları eger uyacaksa 300 sterlın cıvarına alınabilir....
    Motor durumu iyi, az basınc basacagız derseniz celik kalın contayla sıkıstırma dusurulebilir yalnız emin ellerde yapmak lazım bu islemi...
    enjektor almanız gerekecek...
    vw grubu 1.8t turboları fazla ufak gelebilir, ankara turbo cenneti gt 22 ayarında bir turbo ayarlanır burda size...
    benzin pompası ve benzin regulatoru alınacak...
    turbo manifoldu yapılacak...
    wideband, egt sensoru hayat kurtaran gostergeler...

    beyin icin 2 seceneginiz var, bnm eski arabam su an tuplu turbolu kmsi 190.000 lerde benden sonra motor acmamızlar henuz guc dusuk ama benzın fıyatları dusunulurse tuplu olarak da dusunebılırsınız ama ben pek önermem tehlikeli geliyor bana ve o tüp ayarlarına pek guvenemiyorum....

    2.secenek olarak vems veya e manage ultımate tarzı birseyler dusnmek lazım beyin artı ayar 1.500 civarı tutar
    öncelikle ilgin için çok çok teşekkürler ,
    ben ufaktan araştırmalara giriyorum. başını ağrıtabilirim bilgin olsun
    genel olarak bu konuştuklarımızı somut'a dökmek için ortak bir mekan yer varmıdır?
    şaşmaz ? başkent? garaj gibi , benmi yanlış hatırlıyorum

  7. #26
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8V motor alt devirleri 16V lere göre oldukça canlı olup üstleri hantal kalan bir motor. Bende supap büyütüp conta inceltme ile sıkıştırm arttırıp headers egzoz cai ile besledikten sonra 1.4 clio şanzıman oturtup hafif jantla yola devam edilebilir.1.4 şanzıman cuk diye oturur kısa oranların olur yürütürsün abi arabayı.

    edit: Yazılımı unutmamalı tabi

  8. #27
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sym78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle ilgin için çok çok teşekkürler ,
    ben ufaktan araştırmalara giriyorum. başını ağrıtabilirim bilgin olsun
    genel olarak bu konuştuklarımızı somut'a dökmek için ortak bir mekan yer varmıdır?
    şaşmaz ? başkent? garaj gibi , benmi yanlış hatırlıyorum
    bes servis sato var ivedikte 26 haziran a saxoyu hazırlıyorlar 2 yıl boyunca benim arabamın bakımları orada yapıldı ne zaman musaitseniz orda bulusabiliriz...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  9. #28

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara/Bursa
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bes servis sato var ivedikte 26 haziran a saxoyu hazırlıyorlar 2 yıl boyunca benim arabamın bakımları orada yapıldı ne zaman musaitseniz orda bulusabiliriz...
    Tekrar ilgine teşekkürler ,
    Herhangi bir sorum olursa rahatsız ederim problem olmazsa
    sato'yada en yakın zamanda ugruyorum.

  10. #29

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara/Bursa
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8V motor alt devirleri 16V lere göre oldukça canlı olup üstleri hantal kalan bir motor. Bende supap büyütüp conta inceltme ile sıkıştırm arttırıp headers egzoz cai ile besledikten sonra 1.4 clio şanzıman oturtup hafif jantla yola devam edilebilir.1.4 şanzıman cuk diye oturur kısa oranların olur yürütürsün abi arabayı.

    edit: Yazılımı unutmamalı tabi
    eren merhaba ,
    bu konuya seninde yazmanı bekliyordum , ne iyi ettin.

    Subap büyütüp
    conta inceltme yani sıkıştırma + ( bunları biraz açarmısın ne gerektirir? nedir ne değildir? neden avantaj sağlar ? )

    headers ( bizim araçlara uygun custom yapılır sanırım oda biraz tuzlu olur )
    egzoz
    cai
    + yazılım ( atmosferikte kazanç %10lara dayanıyor bildiğim )

    doğrumudur?

  11. #30
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sym78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    swap sanırım bendeki bu bilgi yetersizliği ile bana çok uzak
    Swap daha kolay. Öbür türlü yapıcağınız herşey macera olucak. Birde kobay olucaksınız insanlara. Abi şunu yap abi bunu yap diye herkez fikir vericek. Ama kimse size işe yarar ve harcadığınız paras sonrası sizi mutlu edebilecek bir reçete sunamaz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #31
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sym78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eren merhaba ,
    bu konuya seninde yazmanı bekliyordum , ne iyi ettin.

    Subap büyütüp
    conta inceltme yani sıkıştırma + ( bunları biraz açarmısın ne gerektirir? nedir ne değildir? neden avantaj sağlar ? )

    headers ( bizim araçlara uygun custom yapılır sanırım oda biraz tuzlu olur )
    egzoz
    cai
    + yazılım ( atmosferikte kazanç %10lara dayanıyor bildiğim )

    doğrumudur?
    Abi supap büyütme ile içeri aldığın hava-yakıt karışımını arttırırsın.Tabi yazılımla desteklemedikten sonra hamallıkta kalır iş.Hazır kapak sökülmüşken supap yollarını emme manifoldunu ve gaz kelebeğini port polish yaptırırız. Supapları büyüttükten sonra headers kaçınılmaz olur. egzoz cai yazılım üçlüsü ile bende %10lara dayanan bir güç alınabilecek kanaatindeyim.

    Supap büyütmenin dezavantajı yakıt tüketimindeki minik artış+ilk kalkışlarda isteksizlik.Bana sorarsan yıllardır aynı arabayı kullnamadıktan sonra hissedilmeyecek derecedeki değişimler. Sorun supap uydurulabilecek mi orda. 8V motor supapları 16Vlere göre biraz büyüktür zaten. 2.0 8V bir motorun supaplar uydurulabilirse ne ala.Mesela 2.0 115hp olan sedan Megane'larınki..

    Bu arada spoonlardan vazgeçme abi.Hafif jant.Performansa ciddi etkisi var Laf aramızda ben spoon bakınırken sendekilerden istemiştimde kısmet olmadı gittim bronz aldım

  13. #32

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara/Bursa
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Swap daha kolay. Öbür türlü yapıcağınız herşey macera olucak. Birde kobay olucaksınız insanlara. Abi şunu yap abi bunu yap diye herkez fikir vericek. Ama kimse size işe yarar ve harcadığınız paras sonrası sizi mutlu edebilecek bir reçete sunamaz.
    Renault Motor (komple) 3.150 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da


  14. #33
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Instagram: mutusgarage

  15. #34
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sym78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aşağı yukarı bir maliyet çıkarılsa , bu malzemelerin maliyeti nedir?
    ankara bir çok başarılı turbo olduğunu düşünürsek çok uzak değil sanırım?
    İstediğin güç seviyelerine çıkmak için 3000tl çok yeterli bir rakam.. Stoc motora 0,4-0,5 bastığında 130hp gibi güçler alınır ve güzel bir ayarla uzun süre kullanırsın... Senin arabanın aynısı 0,6 barda yıllarca sorunsuz kullanıldı... Ama ciddi yürüyen bir şey istiyorsan izo nun yaptığına benzer birşey yani , işler değişir...
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

  16. #35
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)

  17. #36
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Nov 2013
    Şehir
    Ankara - Ş.Urfa
    Mesaj
    503
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu hortlatıyorum. Ben de ankara'da ikamet ediyorum ve benim de aklımda ufaktan tatlı bir araba yapmak var. Motorum aynı motor. 1.6 8v. Bütçe olarak 3000'in biraz üstüne çıkabilirim. Uzun süre kullanmalık ve zevk verecek setup önerilerinizi bekliyorum

  18. #37
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ince conta kelebek port-polish filtre komple 51 düz boru son oem.gayet zevkli olur.

  19. #38

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    67
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    199
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sonradan Turbo işlemi çok paraya patlar ek olarakta işi bilen biri yapmazsa aracın haşat olur bilgine.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •