Bu 1.6 araclara gecmek gecilmek kavgasi hic bitmedi bu arabalarda yazik sidik yaristirilcak diye kullanim zevki es geciliyor :) bu kadar hirs niye anlamiyorum...
Printable View
Bu 1.6 araclara gecmek gecilmek kavgasi hic bitmedi bu arabalarda yazik sidik yaristirilcak diye kullanim zevki es geciliyor :) bu kadar hirs niye anlamiyorum...
1.6 geçio geçio deyip, yolda görünce içine düşüyorlar... orada hiç düşünmüyorlar 1.8 mi 2.8 mi diye...
20 üzerinde yüksek meblalarda harcama yerine satıp daha hacimli ve buna bağlı olarak kuvvetli modeller tercih edilebilir bence...
Dostlarım kızmasın, şunuda eklemeliyim...
Aracınız yüksek donanım paketine sahip, ülkem koşullarında kusursuz denilebilecek bir araçtır... Böyle bir durumda birdaha öylesine bulmak zor olacağı için, olabilicek en orijinal ve sorunsuz modifiye yollarına başvurulabilir. Pirinç yolunda mevcut bulgurlarla vedalaşmamak çok önemli...
Haklısın Şafak abi lakin işini bilen deneyimli kişiler tarafından yapılırsa sorun olucağını zannetmiyorum.
bu konular devamlı açıldığı için ufak bir yazı yazmayı düşündüm bilgil abilerim kardeşlerim yanlış yazdıgım yerler varsa düzeltirse sevinirim.
http://www.techturkey.com/forum/atmo...ml#post2397954
Arkadaşlar olayı yıne 1.6 2.0 muhabbetıne getırmemek lazım, benım amacım arabayı atmosferık bıseyler yapmak, tabıkı yıpranmıs bır arac yılların yorgunlugu var, kımseyle de sıdık yarıstırma gıbı bı nıyetım yok sagdan yavas yavas gıtmeyıde bılıyorum veya torkunu kullanıp vıtes dusurmeden gazlamayıda, benım amacım arabayı yukleyıp her onume gelenle gazlamak degıl =) sadece cok keyıflı olan sürüşü daha da keyıflı hale getırmek ıstıyorum. 28 yapmayı cıddı cıddı dusunmeye basladım bu sıra. yada bı derecelı komple egzost ve chıple 28 e yakın bı guc elde edebılırım (yakın dedım hemen olurmu ole sey demeyın :P ). cevaplarınız ıcın tesekkur ederm.
bu derecelıde devır cok oynak olabılıryor sanırım varmı tecrube eden bu araclar ıcın?
e36 fanatıgı bırıyım hastasyım hala daha ararım duzgın bır coupe ama 1.6 palioyla 320 zorluorum ister ınanın ıster inanmayın
Doğrdur arkadaşım, ama dikkat et allah korusun bişey olursa seni araçtan çıkarmak ıcın zorlanırlar ;).
Vti ların gecebılecegıne bende ınanıyorum ayrıca, onlara lafımız yok gönlümde ayrı yerlerı var o motorların =)
Herkez 2800cc Çevir Deselerde Bu Motorun Ömrünü Kısaltması İle Birlikte Sürekli Aracın Arıza Çıkartmasına Neden Olur.Buna Şuan Bile Çok Rastlıyoruz Araçların Pistonlarını Aşırı Genişletmet Daima Sakıncalıdır 1600cc Bir Aracı 2000cc Yaparsınız Tabiki Ama 2000cc 2800cc Yapmak Sakıncalı Sonuçta Aracın Piston Yataklarının Bi Kalınlığı Var Bunu İncelttikçe Araçın Motorunun Ömrü Biter... Bunun Yerine Atmosferik Bir Uygulama Yapabilirsin. Anladığıma Göre Düşük Devirlerde Güç İsteyen Birisin Bunu Turbo İle Bu Özelliği Yitirirsin... Bunun Yerine Superchips,Dereceli Eksantrik,Headers,Komple 60mm Egsoz Sistemi,Hava Filtresi İle Tahmini 180-200 Beygirlik Bi Güç Alabilirsin Ama Bu Yetersiz Diyorsan Sana Tavsiyem Superchager Uygulamasına Başvurman Hem Düşük Devirleri Öldürmezken Yüksek Devirlerde Belirgin Güç Artışı Yaşarsın... Superchager Uygulaması Fazla Motorun Parçalarını Değişmesini Gerektirmeyen Bi Uygulamadır... Yine Seçim Senin Ama Yinede Söylediğim Gibi Piston Büyütme Düşünme...
e 36 kokpıtı surus zevkı motor sesı (6 sılındırlıler ıcın )coupe dekı tasarım durus aracın bakısı bir çoğu inşaat amelelerinde olsada bende yerı cok baska aractır 320 den 325 e 28 cevırılen yıgınla e36 var ve sorunsuz bınen arkdaslarımızda 5 6 gıbı bı rakam verılır yapılır ama ıyı dusun cok oynanmamıssa aracın satıp m3 almak cok daha mantıklı
verdıgınız bılgıler ıcın tesekkur ederım, bende en son oyle bır karar almıstım(Dereceli Eksantrik,Headers,Komple egzos) bakalım kısmet bu yaz gecsn de ya m3 alıcam bazı arkadasların dedıgı gıbı, ya bı arazı aracı alıcam yada bunları yapıcam, turbo ısıne daha once bır japonla gırdım :=) ıstemıyorum artık. şunn elıne verdım bunun ıcınden gectım muhabbetlerınıde gectım ugrasmıyorum eskısı gıbı ben kendı zevkıme bakarım :)
konunun uzerınden baya bır zaman gectı :), ben arabayı 2.8 donusturdum, baya da yol yaptım herhangı bır sıkıntı yok sımdılık, manıfoltu ve gaz kelebegını m50b25 yaptım sıkıntısız yuruyorum ama onca zamandır hıc deneyemedım kımseyle vakıt yok para yok derken ısten eve evden ıse (2 km :D ) gıdıyorm neysekı bır gobek var arada canım sıkılınca gaza hafıf dokunuyorum arkası oynayınca sevınıyorum :D:D
2000 CC ıkende olan benzın kokusundan kurtulamadım bır turlu sadece :/
hayırlı olsun abı allah utandırmasın sen keyfını alıyosan sorun yok:)
arka koltuğun altında kaplı olan kahverengi bir kumaş var o yerindemi bakın bizim 3.18de geliyordu benzin kokusu o halı koltuğun altın atoplanmış düzgünce serdik yerine geçti koku
maşallah diyelim o zaman. güle güle binmeye devam edersin inşallah. ben de iki ay kadar önce bir 320i aldım, öncesinde integra Vtec, ondan da önce vti'a biniyordum. gerçekten honda dan aldığım zevki bmw den alamadım, ayrıca bu kadar kısa zamanda hiçbir arabam için bu denli masraf etmedim, resmen beni yıldırdı :) ama ağır ağır gitmenin tadı da bir başkaymış gerçekten!!! senin de dediğin gibi (tabi ben daha yeniyim ve tam da yan olarak gidemiyorum :) ) bir iki göbekte gaza dokunup yengeç spec yapmakta ayrı bir zevk :)
Ne demek vtec2 cız bız olur?
BMW e36 320i;
Topspeed 214 km/h
Acceleration 9.9 s (0-100 km/h)
Vtec2;
TopSpeed 201 km/h
0-100 km/h (s) 9.6
Ek olarak vtec2'nin şanzuman oranları daha kısa.
vtec2 1130 kilo iken e36 1360 kilo. (vtec2: 110 hp | 320i: 150 hp kiloya bölelim)
Ve son olarak;
2005 model araç ile 1999 model (son modeli) aracın kondüsyonunu göz önünde bulundurun? Biraz mantıklı konuşalım.
vtec ıyıdır tabı :)
napıyosun coder, teknik veriye göre arabamı yarıştırıyorsun :) ?
standart lastık genıslıklerını, yolun verdıgı surtunme kuvvetını falan da hesaplamak lazım tabi :)))
vtec2 den bahsedilmiş de 45binde manuel ilk sahibinden aldıgım gül gibi vtec2mle , ilk sahibi amcam olan 98 3.20coupe denedik geçen yıl. amcamın aracında eksoz k n kutu içi ve headers vardı. 0 - 120 (140) a kadar kesinlikle tutunuyordum 3.20ye. yani şehir içinde yolda denendiğinde anlık sonuclar için şansı var vtec2nin fakat virajlı yollarda yada önü açık düzlükte e36nın güzel stoplarını izlemek düşer :)
Neden her karşılaştırmda BMW nin yok eskisi yok yıpranmışı yok yorgunu baz alınır hiç anlamadım...
arkadaş ben 2,5 sene 98 mod. 3.20 cabrioya bindim rüzgarın kuvveti daha fazla agırlık daha fazla ve arabada sadece headers ile egsoz vardı filtre dahi yoktu artı olarakda 18" jantlarla gezdim arkalar 245*35*18 di
ama Yolda da maşallahı vardı Top speed için 210 km. denmiş ben kendi aracımda dücce yolunda kadran dayadım buda yaklaşık 245 km. öyle kolay kolay ellenmemiş sağı solu yüklenmemiş bi vtec2 de gelip beni geçemedi... yada bu kıyak arabalar bize denk gelmedi diyelim kimse kırılıp darılmasın
Demek ki benim aracım hakikatten çok iyiymiş şanslı adamın vesselam
Kardeşim senin aracına gelincede kasa düzgünse donanımlı bir araçsa direk 28'e çevirmende hiç bi sıkıntı yok işçiliği malzemesi kaliteli olsun aslanlar gibi yürürsün ister amerikanları yakar low&slow yaparsın ister gaza basar yanlarsın sorun yok
Konu horttan kurtulamamış bi türlü :)
hort mort ama 320 atmo 1.6 cıların bende dahil olmak üzere geçmeyi kendime en yakın bulduğu hızlı araba :) 1.6 astra f varken 110 120 ye kadar kafa göz gidiyordum sonra böyle bi ışıııık :D :D
e36 3.20nin en büyük handikapı görece uyumsuz vites oranlarıdır performansa dair..
ve e36 kullanıcıları dikkat etsinler 2. vitesi 80 gibi bitirdiklerinde araç 3. vitese 5000 devir altı start verir
işte tam bu noktada yanındaki araç uzayıverir..
bu dezavantaja mukabil takdire şayan bir 5. vitesi vardır 1 oranlı son vites 3.45 oranlı son dişli ile yokuş yukarı dahi kesiciye girer ''beğenmediğiniz'' 3.20 :)
5. vitese kadar 1.6 lar tutunabilir lakin son viteste gti grubu hariç hiç bir 1.6 nın gözünün yaşına bakmaz.. amiyane ifade ile hacamat eder..
işkembeden sallamıyorum yıllarca bu makinalarla hemhal olmuş birisi olarak yazıyorum
sağlıcakla...
ilaveten inanması güç gelebilir fakat ; 66 mm gibi hatırı sayılır kısa strok, 3.45 gibi kısa son dişli,1 oranlı kısa son vites kombinasyonu ile 3.20 nin 5. vitesi 2.93 dif. çeviren 84 mm stroklu 3.28 ten bazı periyotlarda neredeyse daha iyi..(
e36 3.28 imde hali hazırdaki e46 3.28 imde aşırı bakımlı sağlıklı arabalar)
320 cabrio ile 245 gören olmuş da, standart halinde 225te kesiciye giriliyo zaten.. Standarttan bahsetmiyo muyuz?
E46 320ia vardı bizde bir de, çok eşşekti..
Tabiiki e36 bana göre sevmeyeninin çok nadir olduğu efsane kasalardandır , kendimde şahsına hele ki diri cabriosuna hastayım hep de gözümdedir (Daha 98 yılında sıfır iken almanyadan gelen akrabam sayesinde binmiştim orda spor araçlara hasta oldum) bende de ayrı bir yeri vardır ancak...
2002-2003 yıllarında 97 senesinde sıfır aldığımızı full servis bakımlı aşırı sağlıklı o yıllarda daha 50-60 binde olan ae101 gli corolla'm ile çok 3.20i nin şehir içinde ışıkdan ışığa aklını almışlığım uzunda da 1 boy yada kafa kafaya girmek kaydı ile hüsrana uğratmışlığım vardır. Ha araçlar nekadar sağlıklı onu bilemem ancak 3.20 3.18 3.16 o kasaya yakışmayan bir motor tüm arabayı mahvediyor.
bu tür hususlarda tarafgir üslubu ile yazmamaya itina gösterdim..
ancak hakikati beyan etmeyede engel olmamalı diye düşünüyorum bu hassasiyet..
4 tane e36 3.20mim oldu.. hepsininde krank eksantrik sensörleri, siklon valfi, bobinleri, hava akışmetresi, sente ayarı, vanos bakımı,alternatör bakımı, termiği, radyatörü, termostatı, devridaimi, o 2 sensörleri vs vs.. yeni ve bakımlı idi..
yıllar içinde e36 lar ile defalarca başta ankara trabzon ve ankara istanbul olmak üzre abartısız toplamda 100 bin km den fazla yol yapmışımdır..
tüm bu bakımlar eski bir araba ile marşına basıp spontane karsa gidebilmek içindi ve bunun doğal sonucuda aracın potansiyel değil reel performansını vermesi oldu..
siz ae101 toyota ile hangi e36 ları geçtiniz yada zorladınız bilmiyorum ama yukarda saydığım bakımlara haiz bir 3.20 toyotayı ağlatır uzunda.. :)
bırakın 1,6 atmosferik corollayı aşırı besleme 2011 model c180 leri de gördük kısada uzunda.. :)
motorların yakışmamasına gelince;
o üniteler araçlara ahenkten ötürü değil güç yelpazesi eşliğinde üretim ve satış stratejisi adına koyuluyor.. bilindik klişe para çokomel ilişkisi..
bana göre 6 silindir m50 yada m52 ise en çok yakışan motorlardır o kasaya bilhassa akustik itibari ile..
sağlıcakla..