User Tag List

Sayfa 18/28 İlkİlk ... 81617181920 ... SonSon
514 sonuçtan 324 ile 342 arası

Konu: BMW 6 silindir Stroker Yapımı (2.0 convert 2.5 2.8 3.0)

  1. #324
    denizosmanoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir
    Mesaj
    149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı volume81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    m20 mi m50 mi ?

    ben b23'ü çeviriyorum şuan

    tempra-tipo 2.0 16v pistonları ile 11.5cr sıkıştırma oluyor ki fazlasıyla iyi

    b20'de kullanabilmek için b25 kolları kullanman gerekiyor

    krang sana kalmış b23 krangı ile 2550cc olur

    b25 krangı ile 2500cc

    b28 ilede 2800cc çıkıyor
    2.8 den sonrası yok mu?

  2. #325
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.0 litre yada 3.1 litreye kadar çıkanlar var ama oem krang ile değil sanırım ve belki işlem gerekebilir

    hacimden ziyade atmosferik yapacaksanız devir dönmeye bakın 2.5 hacim ile 2.8 veya 3.0 arasında çok büyük bir fark yok

    ben 2550cc olarak topluyorum mesela b23 krangını satmaya uğraşıp yeni krang aramak istemedim

  3. #326
    denizosmanoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir
    Mesaj
    149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı volume81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3.0 litre yada 3.1 litreye kadar çıkanlar var ama oem krang ile değil sanırım ve belki işlem gerekebilir

    hacimden ziyade atmosferik yapacaksanız devir dönmeye bakın 2.5 hacim ile 2.8 veya 3.0 arasında çok büyük bir fark yok

    ben 2550cc olarak topluyorum mesela b23 krangını satmaya uğraşıp yeni krang aramak istemedim
    onu nası yapıcaz peki?

  4. #327
    Absinthé - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Çekmeköy-İstanbul
    Mesaj
    1.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı denizosmanoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onu nası yapıcaz peki?
    http://www.techturkey.com/forum/1718950-post58.html
    http://www.techturkey.com/forum/1719076-post60.html

    Bu parçalarla 270 hp aldım demış ama bilemiyorum doğruluğunu
    Belong to beyond of your horizon.

  5. #328
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    M50 ise bence stok motora turbo yapın gitsin

    illa benim gibi atmosferik olsun derseniz yurtdışında hazır 3.0-3.1-3.2 litre stroker kitleri var alttarafı o şekilde toplar üstüne portpolish egz. yay şapka vs girersiniz sonra İTB vs yapılır

    ama kit'lerin fiyatları vs baya bi uçuk yani fiyat performans açısından en mantıklısı 2.8'e çevirip güzel güzel binmek ilerisi için maliyet ciddi fark etmeye başlıyor

  6. #329
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    +3.0 stroker kitlerin hemen hemen hiç birini gündelik kullanamazsınız. avans tutturmak sizin için loto tutturmaktan zor hale gelecektir. ordaki kalitedeki yakıtla burdaki yakıt kalitesi çok alakasız.

    +3.0 stroker kitlerde kullanılan yakıt avgas oranı oldukça yüksek yakıtlar. o tip kitleri yapan profesyonel amcalarımız genellikle pist araçları üretir çoğu sequential şanzumanlı 11 bin devir dönen ITB'li 6 silindirliler. ancak ordan kiti almanız bile bişey ifade etmez. adamlar custom olarak aracın üzerinde çalışmadan aracınızı yürütemezler.

    hiç birşey olmasa 11.x C/R'lı 3.1 strokerlı 10k devir dönen inline 6 bir makinada sizce makul mü sadece iki tane 5. ve 6. gözdeki çük kadar yağ jetleri. adamlar 6lı sete geçiyor ve altısıda ilkine göre dev gibi. yoksa neden ince conta enjektör f/h/e remap yapan araçlar hararet yapıyor kol eğiyor..
    M52'de olsa alüminyumdur derim anlarım döküm blok M50 nasıl oluyorda kırılıyor.

    M50'de yapılacak en güzel işlemler stage 1'dir. ortası yoktur. ya hardcore setup girilir hakkı verilir aracın. yada el değilmez m50b25 manifoldu+kelebek+maf f/h/e ve güzel bir ayarla binilir şöyle okkalı bi mercedes sprinter fanı bağlanır yap pompası kuvvetlenir. Adam gibi orijinal bir takım disk ve balata frenlemenize yeterde artar.

    yok ben illede kaşınıyorum elim ayağım titriyor derseniz sıralı 6da kaçış yoktur. stroker olsada olmasada vanoslu motorda güç bandı saçmalayacak. en azından basınç pürüzsüz gelsin ki kullandığınızdan zevk alın. yoksa stroker yapacaksınız deli gibi torkta gelecek o tork devrinde vanos açınca araba zaten bi kafasını kaldıracak üstüne gt28/30 muadili turboyla 1-1.2 bar basınç gelcek. hey yavrum. soluğu hangi direkte alırsınız bilemem. velevki düz gitti, velevki keyifler yerinde çıt ses geldimi o an motorun sesini son kez duymuş olma ihtimaliniz yüksek.

    orda bmw yapmak burda doğan yapmak gibi. adamlar ustalığını yıllardır bmw'de yapıyor. karmaşık teknolojik motorlar. olsun o kadar

    vel hasılı kelam m50-52'de en ucuz ve en kolay setup yukarda yazdığım versiyondur. belki imkanlar dahilinde bir iki küçük eksik daha giderilir (egz..vs gibi)

    yardımcı olabileceğim başka bir konu olursa yardımcı olmak isterim. konuyu tecrübeli büyüklere bırakmıştım ancak onlarda ilgilenmeyince aydınlatıcı bişeyler paylaşmak istedim.

  7. #330
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +3.0 stroker kitlerin hemen hemen hiç birini gündelik kullanamazsınız. avans tutturmak sizin için loto tutturmaktan zor hale gelecektir. ordaki kalitedeki yakıtla burdaki yakıt kalitesi çok alakasız.

    +3.0 stroker kitlerde kullanılan yakıt avgas oranı oldukça yüksek yakıtlar. o tip kitleri yapan profesyonel amcalarımız genellikle pist araçları üretir çoğu sequential şanzumanlı 11 bin devir dönen ITB'li 6 silindirliler. ancak ordan kiti almanız bile bişey ifade etmez. adamlar custom olarak aracın üzerinde çalışmadan aracınızı yürütemezler.

    hiç birşey olmasa 11.x C/R'lı 3.1 strokerlı 10k devir dönen inline 6 bir makinada sizce makul mü sadece iki tane 5. ve 6. gözdeki çük kadar yağ jetleri. adamlar 6lı sete geçiyor ve altısıda ilkine göre dev gibi. yoksa neden ince conta enjektör f/h/e remap yapan araçlar hararet yapıyor kol eğiyor..
    M52'de olsa alüminyumdur derim anlarım döküm blok M50 nasıl oluyorda kırılıyor.

    M50'de yapılacak en güzel işlemler stage 1'dir. ortası yoktur. ya hardcore setup girilir hakkı verilir aracın. yada el değilmez m50b25 manifoldu+kelebek+maf f/h/e ve güzel bir ayarla binilir şöyle okkalı bi mercedes sprinter fanı bağlanır yap pompası kuvvetlenir. Adam gibi orijinal bir takım disk ve balata frenlemenize yeterde artar.

    yok ben illede kaşınıyorum elim ayağım titriyor derseniz sıralı 6da kaçış yoktur. stroker olsada olmasada vanoslu motorda güç bandı saçmalayacak. en azından basınç pürüzsüz gelsin ki kullandığınızdan zevk alın. yoksa stroker yapacaksınız deli gibi torkta gelecek o tork devrinde vanos açınca araba zaten bi kafasını kaldıracak üstüne gt28/30 muadili turboyla 1-1.2 bar basınç gelcek. hey yavrum. soluğu hangi direkte alırsınız bilemem. velevki düz gitti, velevki keyifler yerinde çıt ses geldimi o an motorun sesini son kez duymuş olma ihtimaliniz yüksek.

    orda bmw yapmak burda doğan yapmak gibi. adamlar ustalığını yıllardır bmw'de yapıyor. karmaşık teknolojik motorlar. olsun o kadar

    vel hasılı kelam m50-52'de en ucuz ve en kolay setup yukarda yazdığım versiyondur. belki imkanlar dahilinde bir iki küçük eksik daha giderilir (egz..vs gibi)

    yardımcı olabileceğim başka bir konu olursa yardımcı olmak isterim. konuyu tecrübeli büyüklere bırakmıştım ancak onlarda ilgilenmeyince aydınlatıcı bişeyler paylaşmak istedim.
    Hocam paylaşımınız için çok çok teşekkrler. bizim gibi bmw kullanıcısı olanlar içiin gerçekten faydalı bilgiler.

  8. #331
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +3.0 stroker kitlerin hemen hemen hiç birini gündelik kullanamazsınız. avans tutturmak sizin için loto tutturmaktan zor hale gelecektir. ordaki kalitedeki yakıtla burdaki yakıt kalitesi çok alakasız.

    +3.0 stroker kitlerde kullanılan yakıt avgas oranı oldukça yüksek yakıtlar. o tip kitleri yapan profesyonel amcalarımız genellikle pist araçları üretir çoğu sequential şanzumanlı 11 bin devir dönen ITB'li 6 silindirliler. ancak ordan kiti almanız bile bişey ifade etmez. adamlar custom olarak aracın üzerinde çalışmadan aracınızı yürütemezler.

    hiç birşey olmasa 11.x C/R'lı 3.1 strokerlı 10k devir dönen inline 6 bir makinada sizce makul mü sadece iki tane 5. ve 6. gözdeki çük kadar yağ jetleri. adamlar 6lı sete geçiyor ve altısıda ilkine göre dev gibi. yoksa neden ince conta enjektör f/h/e remap yapan araçlar hararet yapıyor kol eğiyor..
    M52'de olsa alüminyumdur derim anlarım döküm blok M50 nasıl oluyorda kırılıyor.

    M50'de yapılacak en güzel işlemler stage 1'dir. ortası yoktur. ya hardcore setup girilir hakkı verilir aracın. yada el değilmez m50b25 manifoldu+kelebek+maf f/h/e ve güzel bir ayarla binilir şöyle okkalı bi mercedes sprinter fanı bağlanır yap pompası kuvvetlenir. Adam gibi orijinal bir takım disk ve balata frenlemenize yeterde artar.

    yok ben illede kaşınıyorum elim ayağım titriyor derseniz sıralı 6da kaçış yoktur. stroker olsada olmasada vanoslu motorda güç bandı saçmalayacak. en azından basınç pürüzsüz gelsin ki kullandığınızdan zevk alın. yoksa stroker yapacaksınız deli gibi torkta gelecek o tork devrinde vanos açınca araba zaten bi kafasını kaldıracak üstüne gt28/30 muadili turboyla 1-1.2 bar basınç gelcek. hey yavrum. soluğu hangi direkte alırsınız bilemem. velevki düz gitti, velevki keyifler yerinde çıt ses geldimi o an motorun sesini son kez duymuş olma ihtimaliniz yüksek.

    orda bmw yapmak burda doğan yapmak gibi. adamlar ustalığını yıllardır bmw'de yapıyor. karmaşık teknolojik motorlar. olsun o kadar

    vel hasılı kelam m50-52'de en ucuz ve en kolay setup yukarda yazdığım versiyondur. belki imkanlar dahilinde bir iki küçük eksik daha giderilir (egz..vs gibi)

    yardımcı olabileceğim başka bir konu olursa yardımcı olmak isterim. konuyu tecrübeli büyüklere bırakmıştım ancak onlarda ilgilenmeyince aydınlatıcı bişeyler paylaşmak istedim.
    Ya yazmim diyorum, genç arkadasımı kırmayayım diyorum ama kusura bakma dayanamadım, özgüveninin maşallahı var. Sen bu dediklerini bizzat yaptın mı konusuyorsun, birilerinden duydun mu yazıyorsun, yoksa bir yerlerde okudunda mı yazıyorsun ? 3.0 lt stroker ile avans tutmaz( o her ne demek ise ?? ) yok turbo ile oraya cıkarsın, yok motorun sesini son kez duyarsın, bilmemne komik olma lutfen Büyuklerin gerekenleri sayfalarca yazdılar, gerek baska konularda gerek bu konuda, aynı seyi tekrar tekrar yazmaya gerek yok arayınca cıkıyor zaten.
    Sende bence biraz daha oku bu kadar kesin konuşmadan önce.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  9. #332
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    titiz bir işlem ile m50 m52 turbolamak sorunsuzdur, videoları tonlarca mevcut.

  10. #333
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.993
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu m50 b25 e yaptıgım işkenceleri yazsam ayrı konu açmamız gerek banamısın demeyen bir motoru heleki bende kırılamayan bir motoru ( 250 shot nos dahil ) boklamak yakışmaz m50 candır gerisi heyecan
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  11. #334
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya yazmim diyorum, genç arkadasımı kırmayayım diyorum ama kusura bakma dayanamadım, özgüveninin maşallahı var. Sen bu dediklerini bizzat yaptın mı konusuyorsun, birilerinden duydun mu yazıyorsun, yoksa bir yerlerde okudunda mı yazıyorsun ? 3.0 lt stroker ile avans tutmaz( o her ne demek ise ?? ) yok turbo ile oraya cıkarsın, yok motorun sesini son kez duyarsın, bilmemne komik olma lutfen Büyuklerin gerekenleri sayfalarca yazdılar, gerek baska konularda gerek bu konuda, aynı seyi tekrar tekrar yazmaya gerek yok arayınca cıkıyor zaten.
    Sende bence biraz daha oku bu kadar kesin konuşmadan önce.
    aynen...

    m50-m52 sifreleri cozuldu hem turbo hem atmosferik cok zevkli makina her yol var
    BOZBEY

  12. #335
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya yazmim diyorum, genç arkadasımı kırmayayım diyorum ama kusura bakma dayanamadım, özgüveninin maşallahı var. Sen bu dediklerini bizzat yaptın mı konusuyorsun, birilerinden duydun mu yazıyorsun, yoksa bir yerlerde okudunda mı yazıyorsun ? 3.0 lt stroker ile avans tutmaz( o her ne demek ise ?? ) yok turbo ile oraya cıkarsın, yok motorun sesini son kez duyarsın, bilmemne komik olma lutfen Büyuklerin gerekenleri sayfalarca yazdılar, gerek baska konularda gerek bu konuda, aynı seyi tekrar tekrar yazmaya gerek yok arayınca cıkıyor zaten.
    Sende bence biraz daha oku bu kadar kesin konuşmadan önce.
    Açık konuşmak gerekirse benim hevesimi zaten kırma şansınız yok. Yanlış anlamayın ukalalık yapmakta değil derdim. beni burda üzen nokta sizin önyargılı olmanız. yaş konusunda küçüğümüz kardeşimiz demiyorsunuz, yanlış bilinen gerçeklikler hakkında gerçekleri yazmıyorsunuz. farkettiyseniz önceki sayfalarda 2.8 üstü strokerlar hakkında hjiç bir bilgi ve döküman yok. bende isterdim daha derli toplu bir metin olsun. sanayi ağızı yerine mühendislik ağzıyla teknik detaylar verilsin (bu demek değilki siz vermiyorsunuz biliyosunuz bmw bir sektör oldu ve hem çok bilen hemde çok yanıltan oluyor)

    asıl konuya gelecek olursak siz yine yaş konusuna bakarak denedinmide kesin konuşuyorsun biraz araştır öyle yaz bu özgüvenine hastayım lafları irite ediyor. size saygım sonsuz emeğinizi bmw'ye bilinçli şekilde koyarak yapıyorsunuz ama ben bu yazdıklarımın hepsini denedim gördüm. M20 ile başlayıp M50 ile devam ettik hala dahada uğraşıyoruz. 3.0 üstü strokerlı araçlar neden hiç yapılmıyor? neden sağlıklı yürüyen 2.8 üstü m50 yok. kollar pistonlar hiç bir zaman extreme setup eom yada aftermarket parça ile yapılamıyor. farkettiyseniz bütün setuplarda custom bişeyler çıkıyor. ben denedim gördüm. olurunu olmazını yazdım. ve sadece ben değil sülalem bmw ile uğraştı. bunu övünç kaynağı olarakta söylemiyorum. sonuçta bu kadar çok uğraşıyor sorunsuz sıkıntısız binemiyorsak bizdede bir hata vardır. işte bu hataları gidererek sorunsuz saat gibi fabrikadan 3.0 çıkmış gibi benzin koyup gazlamaya çalışıyoruz. m20ye m30 kolu takmayı bile denedim sırf ağzımdan m30 kolu kelimesi çıktı bu konuda diye olmadığını gözümle gördüm.

    3.0 üzeri strokerlarda sıkıştırma oem parçalar kullanılarak yapıldığında torka yönelik makinalar oluyor. sıkıştırma arttırabilmek içinde kapak yüzeyi traşlanıyor (en ucuz yöntem olarak ve m50 kapağının sağlamlığına güvenerek). bu traşlama yapıldığında sente kayar. çünkü sübapların hareket mesafesi bloğun içine doğru ilerler. sente kaydığı takdirde rölantide avans tutmuyor araç. avans tutmazdan kastım bu. dilerdimki önce bana bunun sebebini sorup sonra (o nedemekseeee ?) sorusunu duymaktı.

    Dediğim gibi hiç bir şekilde söylediklerimi gergin kızgın yada iğneleyici olarak düşünmeyin. ben ki sağlıklı bir m50 turbo setubı kurmuş insanlara (yani sizede) hayranlık duyarken (ki bizde çeşitli sebeplerden kırdık m50yi buda bir özeleştiri) yukardaki tavrınız kırıyor beni. yoksa bu işin özgüvenle falan alakası yok.

    profilimi birazcık incelediyseniz zaten çok fazla mesajım olmadığını o mesajlarında genellikle teknik konularda mütevazi bir dille yazıldığını görürsünüz. hata yapmazmıyım tabiki yaparım. ama keşke bu tavır ve tutum yerine, kalabalık herkesin girip okuduğu tanıdıklarımın olduğu yerde benimle bu üslupla konuşmasaydınız. foruma küsmem kimseyle kavga etmem kurduğum dostluklar ve hayranlıklarım devam eder ancak bu şekilde olacaksa ben takipte kalmayı tercih ederim ve edindiğimiz yeni deneyimleri paylaşamayız.

    sizinle yüzyüze tanışsak konuşsak çok hoş sohbet edip bişeyler paylaşabileceğimize eminim kısmet olur inşallah.

    ancak bizzat tecrübe edindiğim bir konu olduğunu bilmenizi isterim. yazdıklarımda yanlışlık görüyorsanız mesajımı ve alıntınızı editleyin böylece hatalı bilgilerden arındıralım konuyu.

    kolay gelsin..

  13. #336
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Açık konuşmak gerekirse benim hevesimi zaten kırma şansınız yok. Yanlış anlamayın ukalalık yapmakta değil derdim. beni burda üzen nokta sizin önyargılı olmanız. yaş konusunda küçüğümüz kardeşimiz demiyorsunuz, yanlış bilinen gerçeklikler hakkında gerçekleri yazmıyorsunuz. farkettiyseniz önceki sayfalarda 2.8 üstü strokerlar hakkında hjiç bir bilgi ve döküman yok. bende isterdim daha derli toplu bir metin olsun. sanayi ağızı yerine mühendislik ağzıyla teknik detaylar verilsin (bu demek değilki siz vermiyorsunuz biliyosunuz bmw bir sektör oldu ve hem çok bilen hemde çok yanıltan oluyor)

    asıl konuya gelecek olursak siz yine yaş konusuna bakarak denedinmide kesin konuşuyorsun biraz araştır öyle yaz bu özgüvenine hastayım lafları irite ediyor. size saygım sonsuz emeğinizi bmw'ye bilinçli şekilde koyarak yapıyorsunuz ama ben bu yazdıklarımın hepsini denedim gördüm. M20 ile başlayıp M50 ile devam ettik hala dahada uğraşıyoruz. 3.0 üstü strokerlı araçlar neden hiç yapılmıyor? neden sağlıklı yürüyen 2.8 üstü m50 yok. kollar pistonlar hiç bir zaman extreme setup eom yada aftermarket parça ile yapılamıyor. farkettiyseniz bütün setuplarda custom bişeyler çıkıyor. ben denedim gördüm. olurunu olmazını yazdım. ve sadece ben değil sülalem bmw ile uğraştı. bunu övünç kaynağı olarakta söylemiyorum. sonuçta bu kadar çok uğraşıyor sorunsuz sıkıntısız binemiyorsak bizdede bir hata vardır. işte bu hataları gidererek sorunsuz saat gibi fabrikadan 3.0 çıkmış gibi benzin koyup gazlamaya çalışıyoruz. m20ye m30 kolu takmayı bile denedim sırf ağzımdan m30 kolu kelimesi çıktı bu konuda diye olmadığını gözümle gördüm.

    3.0 üzeri strokerlarda sıkıştırma oem parçalar kullanılarak yapıldığında torka yönelik makinalar oluyor. sıkıştırma arttırabilmek içinde kapak yüzeyi traşlanıyor (en ucuz yöntem olarak ve m50 kapağının sağlamlığına güvenerek). bu traşlama yapıldığında sente kayar. çünkü sübapların hareket mesafesi bloğun içine doğru ilerler. sente kaydığı takdirde rölantide avans tutmuyor araç. avans tutmazdan kastım bu. dilerdimki önce bana bunun sebebini sorup sonra (o nedemekseeee ?) sorusunu duymaktı.

    Dediğim gibi hiç bir şekilde söylediklerimi gergin kızgın yada iğneleyici olarak düşünmeyin. ben ki sağlıklı bir m50 turbo setubı kurmuş insanlara (yani sizede) hayranlık duyarken (ki bizde çeşitli sebeplerden kırdık m50yi buda bir özeleştiri) yukardaki tavrınız kırıyor beni. yoksa bu işin özgüvenle falan alakası yok.

    profilimi birazcık incelediyseniz zaten çok fazla mesajım olmadığını o mesajlarında genellikle teknik konularda mütevazi bir dille yazıldığını görürsünüz. hata yapmazmıyım tabiki yaparım. ama keşke bu tavır ve tutum yerine, kalabalık herkesin girip okuduğu tanıdıklarımın olduğu yerde benimle bu üslupla konuşmasaydınız. foruma küsmem kimseyle kavga etmem kurduğum dostluklar ve hayranlıklarım devam eder ancak bu şekilde olacaksa ben takipte kalmayı tercih ederim ve edindiğimiz yeni deneyimleri paylaşamayız.

    sizinle yüzyüze tanışsak konuşsak çok hoş sohbet edip bişeyler paylaşabileceğimize eminim kısmet olur inşallah.

    ancak bizzat tecrübe edindiğim bir konu olduğunu bilmenizi isterim. yazdıklarımda yanlışlık görüyorsanız mesajımı ve alıntınızı editleyin böylece hatalı bilgilerden arındıralım konuyu.

    kolay gelsin..
    Bak güzel kardesim gayet net yazıyorum m54 motorun m50 motor ile deck height vs.. herseyi aynı. Al kullan tum parcalarını ama kafana gore yapma bunu, bi yerleri tıraslama pistonlarla oynama kranklara mudehale etme kapagı olumune taslama vs.. git bmw nasil urettiyse oyle tak sonra saglıklı 3 litre oluyormu olmuyormu tartısalım yine kardesim
    Sen senteyi tututaramaycak derecede kapagı taslamıssın sonra saglıklı 3 litre olmuyo diye bir kanıya varmıssın.
    Bi kere o sıkıstırmaya niye ihtiyacın var ? aracında itb var mı, egzantiriklerin yuksek sıksıtırma gerektirecek kadar agresif mi ? nedir yani ? Standart egznatirik standart emis sistemi vs.. ama 13 sıkıstırma motor ? inan aradaki farkı hissetmessin gerek yok boyle bir isleme, kaldıki degeri bile hesaplayamıyorsun goz kararı tıraslama yapiyorsun cogu seferde.

    Son olarak bana sormadın etmedin beni kırdın vs..yazmıssın ama sen oyle bir ozguvenle yazıyorsun ki "boyle yaparsan boyle olur" edası ile sana soracak bisey kalmadı
    Ben biseyi yazarken 3 kere dusunuyorum, kimseyi yanlıs yonlendirmek istemem o yuzden karsıdakinden de bunu bekliyorum.

    Turbo ile yazdıklarının cogunun elle tutalacak yanı yok onları yine ayrı ayrı sorarsan bildigim kadar anlatırım.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  14. #337
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.993
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Canberk 50 kere yazdım gene yazıyorum bu konu modifye konusu değil sadece stroker ile ilgili temel bilgiler mevcut en sağlıklı en ucuz motor yapımından 2.0 parasına 2.8 nası cıkar konusu ben şimdi oturup 3.0 ıda yazarım 3.2 yide ama bence sen yaz ben sanayi ağzıyla yazıyorum sen mühendis olduğun için sen yaz kardeşim hatta bu konu içinde mühendis ağzıyla yaz ben ilk sayfaya ekliycem tmm cnm benim
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  15. #338
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak güzel kardesim gayet net yazıyorum m54 motorun m50 motor ile deck height vs.. herseyi aynı. Al kullan tum parcalarını ama kafana gore yapma bunu, bi yerleri tıraslama pistonlarla oynama kranklara mudehale etme kapagı olumune taslama vs.. git bmw nasil urettiyse oyle tak sonra saglıklı 3 litre oluyormu olmuyormu tartısalım yine kardesim
    Sen senteyi tututaramaycak derecede kapagı taslamıssın sonra saglıklı 3 litre olmuyo diye bir kanıya varmıssın.
    Bi kere o sıkıstırmaya niye ihtiyacın var ? aracında itb var mı, egzantiriklerin yuksek sıksıtırma gerektirecek kadar agresif mi ? nedir yani ? Standart egznatirik standart emis sistemi vs.. ama 13 sıkıstırma motor ? inan aradaki farkı hissetmessin gerek yok boyle bir isleme, kaldıki degeri bile hesaplayamıyorsun goz kararı tıraslama yapiyorsun cogu seferde.

    Son olarak bana sormadın etmedin beni kırdın vs..yazmıssın ama sen oyle bir ozguvenle yazıyorsun ki "boyle yaparsan boyle olur" edası ile sana soracak bisey kalmadı
    Ben biseyi yazarken 3 kere dusunuyorum, kimseyi yanlıs yonlendirmek istemem o yuzden karsıdakinden de bunu bekliyorum.

    Turbo ile yazdıklarının cogunun elle tutalacak yanı yok onları yine ayrı ayrı sorarsan bildigim kadar anlatırım.
    Anladım teşekkürler. Yukardaki mesajlarımı editleyelim insanlar yanlış yönlenmesin madem elle tutulur hiç bi yanı yok.

    Turbo hakkında elle tutulur hiç bir yanı olmayan söylediklerimi konuşmak istiyorum sizle nerde yanlış yaptık duyayım.

    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Canberk 50 kere yazdım gene yazıyorum bu konu modifye konusu değil sadece stroker ile ilgili temel bilgiler mevcut en sağlıklı en ucuz motor yapımından 2.0 parasına 2.8 nası cıkar konusu ben şimdi oturup 3.0 ıda yazarım 3.2 yide ama bence sen yaz ben sanayi ağzıyla yazıyorum sen mühendis olduğun için sen yaz kardeşim hatta bu konu içinde mühendis ağzıyla yaz ben ilk sayfaya ekliycem tmm cnm benim
    Birincisi ben mühenis değilim. Sana itaftada bulunmadım. Lafımı sözümü esirgemem sana karşı saygımı kaybettikten sonraki tavrımla önceki tavrım arasındaki farktan anlayabilirsin. Tmm cnm bnm. Şeytan tüyü var sende hala söyleyeceklerim varda sempatik adamsın sesimi çıkartmıyorum. Ama ayıp her yerde ayıptır. Günahta öyle.

  16. #339
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim seneler sonucu yaptığımız uygulamalarda edindiğim basit bir tecrübe var. Atmo olarakta, turbo olarakta bmw nin canı contasında. Üst kapak contası inanılmaz zayıf. Atmo yüklerdik çoook eskiden aslında setuplar gene aynydı, yada turbo bildğimiz gene benzer setuplardı. Hep ama hep conta patlak verirdi. Hadi aç gene gazla, biraz basınç aç cortingen.

    Cometic tarzı dişli güzel contaları kullanmaya başladıktan sonra ne na da ne turboda hiiiç sorunla karşılaşılmadı.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  17. #340
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım teşekkürler. Yukardaki mesajlarımı editleyelim insanlar yanlış yönlenmesin madem elle tutulur hiç bi yanı yok.

    Turbo hakkında elle tutulur hiç bir yanı olmayan söylediklerimi konuşmak istiyorum sizle nerde yanlış yaptık duyayım.
    laflarımı cımbızla cekip yorumlar yapma canım kardesim, neyse tamam sen haklısın bildigin yolda devam et ben daha sana tek kelime cevap vermeyi dusunmuyorum hadi hayırlı forumlar sana
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  18. #341
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu boyutta alınganlık yapmaya ne gerek var onu anlamıyorum. Lafınızı cımbızlamadım. siz ağır konuşuyorsunuz sert yorumluyosunuz elle tutulur hiç bir yanı yok ne demek. Hiç bişey bilmiyosun demek ben buna alınganlık gösterip ok kib bye modunda yazmıyorum ki. Yazdıklarımda ima yok kinayede yapmıyorum. Yanlış anlaşıldıysa kusura bakmayın.

    Şurda bmwyle uğraşan 3-5 kişi var sizlerde böyle yapacaksanız..

  19. #342
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 3.0 ve avans konusuna takıldım. bence mesaj edıtlenmelı ınsanları yanlıs yonlendırmeyelım. m52 blok a m54 kol pıston grank ıle 3000 hacim yakalanıyor, kapakta extrem bır ıslem yapılmadıysa avans sorunu olmaz
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •