Aynen bekliyorum bende pm atıyorum mesaj'ların dolu oldugu için gitmiyo burdan dinliyoruz :)
Printable View
arkadaşlar bileniniz varmı bilmiorum ama unolardaki motor bilindiği üzere yatık motor ( 8v sohc ) 1954 yılında tasarlanmış ilk olarak fiat bertoneye takılmıştır daha sonraları x1-9 denilen arabaya 1.5 turbosu takılmış daha sonra mk1 uno turbo , mk2 uno turbo ve punto gt deboy göstermiş verimli bi motordur özellikle amerika ,maceristan ,almanya,yunanistan da sürekli uğraşılan swap yapılan yarış arabalarında uygulanan bir motordur atmosferik olarak stroker kit kısa kol piston dereceli , headers , ayarlı kasnak ve İTB ile güç alınıyor turbo olarakda aklınıza gelebilcek her malzeme bulunuyor yurtdışında 300-500 hp arası uno ve puntolar youtube.com da izleyebilirsiniz yine söylüorum ciddi olarak alcak proje hazırlaak isteyen olursa pm atsın burdan cewap atamıorum karışık oluyor
sizin yüzünüzden bi anda uno lardan korkmaya başladım :D
maşallah güzel arabalarınız var
Yarın bi 96 sx bakıcam lacivert :D
bende unocuyum:D
99 model beyaz 166 binde 26 000 kmdir karbüratörlü lpgli, kapaksız sac jantlı ralli spec unom var ilk sahibiyiz:D
şehir içi 190-200 şehir dışı 150 kuruş filan yakıyor
vtsyi gündelikten çekince annemin unosuna çöktüm işte vts den çıkardığım tesisatı taktım
eskiden lpg ve tesisat yokken çok arabanın canını yakmışlığı vardır golf fsi la kafa kafaya yürümüştüm, seat toledo leon ları geçiyordum motorda çıtırdan oynama var:)
motorun bitmesini bekliyorum güzel planlarım var açtığımda
yay ,şapka , ayarlı kasnak , sibop , dereceli , stroker kit , fuel rail , thorttle body , turbo egsoz manıfoldu , ateşleme üniteleri , komple egsoz kit ve aklıma gelmeyen 10 larca parçası war uno nun araştırırsanız yurtdışında ne kadar verim alınan motor oldugunu öğrencekisiniz ...
özellikle italyada manyakbi herif var alfa nın 4 çeker yürüyeni ve turbo yapmıştı 3.2 bar filan basıyordu bulursam koyarım linkini
1.4 atmosferik olarak 115 hp ler görülüyor rahatça uno cup arabaları öyleydi en azından
uno cup arabaların direk speclerini filan biliyorum biy var gibi geliyor ama gayet basit parçalar var:D
bence sen birazcık daha araştır MK1 unonun bloguyla MK2 unon blogu farklı
mk1 uno 1300cc
mk2 uno 1400cc
piston çapları bile farklı =) :icon_tup:
techturkey 2 gün sonra unolardan korkmaya başlıcak =) uyandırmayın yolda görmesinler yanlarından geçen patır kütür bi uno :hahaha::hahaha:
unoyla ilgili izlenilmesi gereken bir video
Fiat uno turbo 1400cc vs subaru sti,focus rs,106 turbo
http://www.dailymotion.com/video/x7o...ubaru-sti_auto
http://www.youtube.com/watch?v=FZ7RbqdArqI&NR=1
8sn yede ne güzel ses çıkarıyor öle (:
tr'den benzeri komiklikler =)
206 gti vs uno 70 s
http://www.youtube.com/watch?v=yj0qFSxrejM
o kadar eminsin yani ben sana bilgi vermeye çalışmıyorum genel olarak konusuyorum ben demedimki ikisininde piston çapları aynıdır veya motorları farklıdır die ben dedimki bilgi almak isteyene bilgi veririm dedim derinlere inmedim insanlık için kimseyi küçük düşürmedim ama sen gelmiş ukelalık yapıosun bu arada sana gösteriyim yanlış bildiğin bişeyler daha war
http://i56.tinypic.com/s3muc5.jpg uno
bu mk2 uno nun silindir kapağı gördüğün gibi piston yerleri oyuk
.
.
. bak buda mk1 uno nun silindir kapağı normal düz kapak
http://i51.tinypic.com/1j3wx5.jpg slx
her iki unonunda motorları aynıdır yanlız silindir kapağı biraz değişikdir ikisinin su yağ kanalları aynı , aynı tipde sadece birininki oyuk birideğil hacimide ordan kazanıyor zaten ... haa ayrıca araştırmama gerek kalmadı türkiyede ilk 4. enjektörlü ms beyinli şahini ben yaptım neyin ne olduğunu gayet ii biliyorum
http://i55.tinypic.com/ofbyfp.jpg mtr
bak buda videom izlemek istersin belki
http://www.facebook.com/#!/video/vid...8175817&ref=mf
inşallah yanlış anlaşılmamışımdır ben sadece bilgi verdim :icon_tup:
Yapmayın beyler.
Burma burma bıyıklarım, gelir hepinizi ayıklarım. Ayık olun :hehe:
arkadaşlar atışmayalım ama emin olmadanda yazmayalım birkaç yanlış bilgi var düzelteyim
bloklar aynı en başta harun veya bütün fiat sohc blokları aynı yazabilirim sadece içleri farklı kapaklarda küçük farklar olabiliyor, piston çapları ve stroke ları farklı egzantrikleri turboları intercoolerları kısaca çoğu şeyi farklı
silindir kapağından hacim kazanılmaz sıkıştırma artıp azaları sadece combustion chamber ile oynayarak, hacim ise pistonun çapı ve krankın stroke oranıyla belirli olur mesela fiat sohc bloka 4 farklı çapta piston ve 3 farklı strokeda krank kullanılarak 12 farklı hacim elde edilmiştir bunlar 1116cc ile 1581 cc arasında değişir
megaşukufeyide tek geçerim kim bilir belki bnm unoda birgün ms ile yürür kafama eser yaparım:D
kesiciyide fuel/spark cut -13 degree reard yap bi tavsiye ederim hard cut soft cuttan daha az olsun;)
ben seni aşşalıcak küçük düşürücek bişy söyledigimi sanmıyorum :icon_wack farklı oldugunu söyledim sen onu yaptıysan bizde TR'nin ilk swaplarından birini yapmışlardanız
marea 1.6 16v motor koyduk =) 2.0 motor koyuluyorduki 4 cm ile kurtarmadı :) projenin o seneden kalan fotografları =) powered by u.özcan
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/699.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/700.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/703.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/707.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/709.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/713.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/715.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/723.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/727.jpg
http://i1009.hizliresim.com/2010/9/3/729.jpg
teşekkürler :icon_tup: yollarımız o tarafa düşerse =) görüşmek üzere
heeee + yaglama dişli sayısı farklı bide =)
daha fazla detaylı bilgi isterseniz telden yardımcı olucam :D
Dip bas Sonra panjur iptali ile başla zaten gerisi gelir
2 modelin ztn çap strok oranı farklı ikiside 16v ama silindir kapakları aynımı bilmiyorum
late model ın torku daha yüksek olması lazım b6 motor kodlu olan yani
ilgiyle izliyorum maşallah unolara
turuncu sinyalleri nasıl bulabilirim ?
Parçacılarda bulursunuz diye umuyorum.
sıfır satan parçacılarda mı ?
zor :)
10karakter
bencede zor:D folyospec en iisi bende denemeyi düşünüyorum:D