03 Aralık Cumartesi günü İrfan abim (Sensei) , ben ve Engin detailing için sabahın 09:00'unda buluştuk. Yıkama, kil ve detaylı maskeleme ardından önce boya kalınlığı ölçümü yaptık ardından da hangi pad ve hangi ürünü kullanacağımızı belirledik.
Önce Chemical guys cut 2.0 (en ince aşındırıcı) ve yeşil hexlogic polish padi ile kaputta deneme yaptık, sonuç pek bizi memnun etmeyince bu sefer cut 2.0'ın bir üstü orta dereceli aşındırıcı olan cut 1.5 ve hexlogic turuncu cut pad ile kaputta spot test yaptık. Sonuç yeterli gelince malzeme ve pad paylaşımı ardından İrfan abim bir ucundan ben bir ucundan aynı anda Quuzu'nun çiziklerini gidermeye başladık.
Boyanın çoğu yerde sınır değerler vermesi neticesinde yün pad ve ağır aşındırıcı kullanmadık böylelikle asıl hedefimiz olmayan rds yani random deep scratch (derin çizikleri ellemedik) . Sabah 09:00'da başlayıp öğlen 15:00'de bitirdiğimiz aracın jantlarına Engin abimin merakı ve isteği üzerine armorall all wheel protectant kullandık. Tüm camlara wolf's chemicals nano yağmur kaydırıcı uygulandı. Son olarak boyaya Chemical guys extreme top coat sealant uyguladık ve görevi tamamladık.
Kullanılan malzemeler
- Extech boya kalınlık ölçer
- Su ile kaydırılabilen soft kil
- 2 adet 500W ışık kaynağı
- Einhell polisaj makinası
- Flex polisaj makinası (Dikkat Flex Crown değil, Flex)
- Maskeleme bandı
- Streç film
- Armorall wheel protectant
- Wolf's chemicals nano glass guard
- Nigrin lastik parlatıcı
- Hexlogic turuncu cut pad ve siyah finish pad
- Chemical guys Cut 2.0 (sadece spot test için kullanıldı)
- Chemical guys cut 1.5
- Chemical guys extreme top coat sealant
- Menzerna PO 85 RD
- Atas jant temizleyici
Araç yıkanırken
Araç yıkandıktan sonra kil ile yüzeyi temizlerken bagajdan çıkan kirler, ööh
Kil işlemi bittikten sonra maskeleme yaptık ve polish tozundan ön camı korumak için streç film gerdik.
Aracın dairsel çizikleri ve rdsler
Sonuç
Polish yağlarını tam temizleden fotoğraf çekmişim oops
Birde doğru düzgün ışık olsaydı daha güzel fotoğraflar çıkardı, neyse artık
![]()