User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: detailing için en iyi adres ?

  1. #20
    Fatih Kavak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İst.
    Mesaj
    1.459
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Baran^ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Detailing herkez yapıyor önemli olan boyayı verniği ne varsa almadan çizikleri cıkarabilmekte ustalık..Canavar gibi parlayan arabaların coğu emınımki verikten yiyor.Sürekli makine vurulmaz arabaya.
    Alıntı EMG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum, çoğu uygulama merkezi aracın boya durumu ne olursa olsun en ağır aşındırıcı ile uygulama yapar, sonuçta çizikler giderilmiş olsada vernik boşuna aşındırılmış olur
    Konuyu saptırmak istemem ama vernikte ne gibi problem çıkabilir atma vb. gibi mi?

  2. #21
    mert0640 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    899
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boya uzerınde sert parlak fılm tabaka olusturmak uzerıne bı profesyonellıklerı var yanı arac parlar cızıkler cok hafıf kapanır goruntu aldatıcı olur ama hareler hala ordadır uzun surelı korumada ıyıler ama dedıgın gıbı cızık konusunda sonax eksık demıyımde yapmamayı tercıh eden bı fırma .kotulemek ıstemem ama kısıden kısıye degısen bı stratejılerı var detaılıng hastası olan cızıge tahamulu olmayan adam gıtmesın ama bnm arabam parlasın koruması uzun surelı olsun yıkattıgımda yenı gıbı gozuksun dıyen varsa gıtsın.bn bı markaya saplanmak yerıne araca gore musterıye gore tedavı uygulanmasından yanayım bu yuzden marka fanatıklıgım hıcbızaman olmamıstır ne zıebart ne sonax ne meguıars onemlı olan musterının ne ıstedıgıdır kısacası a fırma yada b fırma deıl gerekıosa a fırmanın ıyı olanı b fırmanın ıyı olan malzemesıyle uyum ıcınde kullanılmasıdır.
    kısacası sana burda sonsuz katılıyorum.
    ikinizde ne güzel yazmışsınız
    Detaycı Adam
    0537 623 54 52
    www.detaiyciadam.com

  3. #22
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı Fatih Kavak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu saptırmak istemem ama vernikte ne gibi problem çıkabilir atma vb. gibi mi?
    Vernik boya üzerine atılan ekstra bir katmandır. Ve belirli bir mikron cinsinden kalınlığı bulunmaktadır.

    Şimdi çizik almak için her seferinde siz mesela M105 kullanırsanız (ki en aşındırıcı üründür) vernik tabakanız zamanla aşınacak, incelecek ve boya dayanım ömrü azalacaktır. Aracınızın vernik tabakı gidecek mat bir aracınız olacaktır (güneş yanığı olmuş araçlarıkini hayal edin).

    Çizikleri her seferinde aşınıdırıcı ile almak yerine çizik durumu artışta ise hafif aşındırıcılar ile azaltma yolu tercih edilmelidir. Onun dışında aylık keyfi bakımlarda yada senelik bakımlarda glaze tarzı dolgulu ürünler ile çizikleri yok etmek yerine saklamayı tercih etmek boya sağlığı açısından daha iyidir.

    Zaten çiziği almanız demek aracın genel vernik tabakasından çiziğin derinliği kadar bir mikron tabasını vernik tabasından almak demektir. Ülkemizde çoğu uygulama yapan kişi basıyor 105 i 85 i alıyor çizikleri inceltiyor vernik tabasını araba mis gibi oldu oh..

    105 gibi ürünleri arabanın kullanım ömrü boyunca belirli sayıda kullanmak gerekir. mesela 4-5 sene uygulama görmemiş araca evet yapılır 105 yada çok sayıda dairesel çizik vardır evet kullanılır ama arka arkaya her polisajda bu kadar aşındırıcı ürünler kullanılmamalıdır. Aşındırıcılık oranları polishlerde bu yüzden belirtilir.

    Ayrıca ülkemizde daha boya kalınlığı ölçme gibi bir zahmette bulunulmadığı için uygulama yapılırken çoğu kez uygulamalar özellikle ağır aşındırıcı düzeltme uygulamalı Allaha emanet yapılıyor. Bakalım furya 1-2 senedir yayıldı bundan sonraki 2-3 senede kasap işler kendini belli eder zaten.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  4. #23
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EMG veya aliergun nickli arkadaslari tavsiye ederim, yakmadan en guzel sekilde cizik giderme yapiyorlar

    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cizik hare alma konusunda sonaxa guvenmiyorum, zaten sitesine girip uygulama detaylarina baktiginiz zaman, pastadan bahsetmiyor, sadece temizlemekten bahsediyor.

    Daha once farkli farkli sonaxlara gidenleri gordum, ben de el degistirmeden once goztepe sonax a uygulama yaptirdim. Su anki bilgimle ve birikimle asla goturmem.

    Butun hareler kabak gibi duruyordu, ben de once turkiye sonra almanyaya mail atip olayi eskale ettim, onlar da birsey demedi. Saniyorum polisajla daireselleri almak gibi bir hedefleri de yok.

    Uzun lafin kisasi, meguiars yada butik uygulama yapan bir arkadasi tavsiye ederim...
    Atasehir'deki en baba Sonax dedikleri yere siyah bi araba goturmustuk ki Honda yani yapmasi o kadar da zor degil, gunese ciktigimizda ince ince hareler duruyordu, en son kat cilayi sildigimiz bezdendir, yikamada gecer diye yedirmeye calisiyorlardi
    Sonax'in urunleri cizik ve sonrasinda hare gidermede yetersiz kaliyor gibi gordum ben

  5. #24
    EMG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    İstanbul/Koşuyolu
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Fatih Kavak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu saptırmak istemem ama vernikte ne gibi problem çıkabilir atma vb. gibi mi?
    bar35 açıklamış zaten, atıyorum 85 ile giderilebilecek çiziğe 105 uygularsan vernikten boşuna almış olursun, belki kısa vadede bi zararını görmezsin ama birkaç sene sonra vernik hatrı sayılır derecede incelmiş olur

  6. #25
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araca sonradan vernik atiliyormu?

  7. #26
    bugra_0101 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.016
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emre Gecü yü öneririm bende

  8. #27
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Vernik katmanı kaç mikron , en ağır aşındırıcı ile girildiğinde kaç mikron gider bunlarıda paylaşırsanız insanların kafasında net bir şey belirir.Yoksa bu yazıları okuyunca hass 2 kere polish yaptık mı vernik kalmıcak arabada düşüncesi oluşuyor.

  9. #28
    Blackbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir uygulamayı 3-4 saatte yapacağını söyleyen bir yer varsa ordan uzak durun, 150 TL uygulama yapacağını söyleyen varsa ondanda uzak durun her işin bir ederi var sonra daha pahalıya patlar.


    Konu çok sapmış ama bende birşeyler eklim.


    m105 adı çok geçmiş ağır aşındırıcı için ama piyasada m105 kullanan bulamazsınız keşke
    onu kullansalar, piyasada iş yapanlar için m105 hem çok pahalı hemde yeteri kadar aşındırıcı değil. Genelde çabuk iş yapmak için çok daha ağır aşındırıcılar kullanılır.


    Şunu kullanırsanız az aşındırır demek çok gerçekçi olmuyo, Polisaj tek değişenli bir şey değil verniği ne kadar inceltiğiniz ; Kullanılan pad e, yapılan baskıya, ne kadar süre yaptığınıza, hangi polishi kullandığınıza, hangi boyada işlem yaptığınıza ve verniğin ne kadar çizik olduğuna göre değişir.


    Boyanın kalınlığı 120 micron olduğunu varsayarsak 50 micron da verniğin kallınlığı diyebiliriz. Boyanın durumu iyiyse Polisajla 1-2 micronla temizlenebilir çok kötüyse 2-5 micron götürebilir.

  10. #29
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vernik katmanı kaç mikron , en ağır aşındırıcı ile girildiğinde kaç mikron gider bunlarıda paylaşırsanız insanların kafasında net bir şey belirir.Yoksa bu yazıları okuyunca hass 2 kere polish yaptık mı vernik kalmıcak arabada düşüncesi oluşuyor.
    Haklısınız ancak boyaların micron değerleri markadan markaya hatta modelden modele değişeği için net bir sayısal durum vermek olmaz ancak Blackbird tahmini rakamlar vermiş o şekilde düşünelim. Bir de şu şekilde bir talo paylaşalım ki hangi kombinasyonda ne kadar aşındırıcılık yaparız hangi ürünlerle diye bir fikir sahibi olabilir okuyanlar;



    Tablodanda göreceğimiz üzere kullandığımız polisaj aletinin türü ( el, rotary makina, DA makina) önemli etken. Bunun yanında makinanın hızı, bastırarak verdiğimiz kuvvet, kullandığımız pad türü ve aşındırıcı türü vernikten yiyeceğimiz miktarı belirliyor.

    Genelde işi çabuk yapmak için yün pad kullanılıyor ve yün padde en fazla ve en kısa sürede aşındıran pad olduğundan gereğinden fazla tabaka gidebiliyor.

    http://archive.meguiarsonline.com/ga...hesinpaint.jpg

    Bu şekilde de küçük çizik ile derin çizik arasındaki farkı (burdaki derin çizik artık polisajla giderilemeyecek durumda boyaya inmiş rotuş lazım) gösteriyor.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  11. #30
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Yok net bir rakam isteyemem zaten , blackbird güzel açıklamış.

    1-2kere polish yapmakla verniğin gitmeyeceğini biliyorum ama bilmeyenler okuduğu zaman yanlış bilgilenmiş olur.

  12. #31
    -Ata- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EMG-Emreyi önerebilirim çok iyidir kendileri

  13. #32
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yaşar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gittiğiniz yere söyleyin bütün aşamaların fotoğraflarını çeksin kare kare,en azından forumda gidecek arkadaşlar olursa fikir sahibi olurlar

    Ben bu işi ciddi anlamda kusursuz yapabilecek biriilerinin olduğunu düşünüyorum,ama bir türlü bulamıyorum
    Sonax Butik olarak Techturkey uyelerine özel calısmalar yapmaktayız.Sponsorluk başlığı altında bugunden itibaren yapılan uygulamalarla ilgili bilgi ve fotograf paylaşımı yapılmaya başlanacaktır.
    BOZBEY

  14. #33
    emre yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetuygur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşime aldığımız mini cooperi temizlik ve boya korumaya vericez önceleri kızıltoprak meguiars a bırakıyorduk ama el değiştirdi bi daha hiç gitmedim sizin önerebileceğiniz yerler var mı ? araba siyah renk
    floryada ümit abi sonax dün R32 yi yaptırdım kanka ellerine sağlık teşekkür ederim birde acele ettirdiğim için sabahın 4 üne kadar uğraştı ALLAH razı olsun kesinlikle tavsiye ederim istersen veririm numarasını

  15. #34
    d.berkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.348
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up

    Alıntı Blackbird Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir uygulamayı 3-4 saatte yapacağını söyleyen bir yer varsa ordan uzak durun, 150 TL uygulama yapacağını söyleyen varsa ondanda uzak durun her işin bir ederi var sonra daha pahalıya patlar.


    Konu çok sapmış ama bende birşeyler eklim.


    m105 adı çok geçmiş ağır aşındırıcı için ama piyasada m105 kullanan bulamazsınız keşke
    onu kullansalar, piyasada iş yapanlar için m105 hem çok pahalı hemde yeteri kadar aşındırıcı değil. Genelde çabuk iş yapmak için çok daha ağır aşındırıcılar kullanılır.


    Şunu kullanırsanız az aşındırır demek çok gerçekçi olmuyo, Polisaj tek değişenli bir şey değil verniği ne kadar inceltiğiniz ; Kullanılan pad e, yapılan baskıya, ne kadar süre yaptığınıza, hangi polishi kullandığınıza, hangi boyada işlem yaptığınıza ve verniğin ne kadar çizik olduğuna göre değişir.


    Boyanın kalınlığı 120 micron olduğunu varsayarsak 50 micron da verniğin kallınlığı diyebiliriz. Boyanın durumu iyiyse Polisajla 1-2 micronla temizlenebilir çok kötüyse 2-5 micron götürebilir.


    Ağzınıza sağlık gerçekten her satırı çok güzel bir yazı olmuş.

    105 ağır aşındırıcıdır çok aşındırır diye bir mantık çok yanlış. Mesela Mercedes, VAG, BMW boyaları çoğu arabanın boyasına göre oldukça serttir. Bir honda boyasında bir geçişte düzelttiğiniz çizikleri bu boyalarda dakikalarca uğraşıp ancak düzeltebilirsiniz. Her markanın boya kalınlığı, boya (vernik) sertliği farklıdır. O yüzden 105 ile uygulama yapmak sakıncalıdır demek biraz hava da kalmış bir yorum olur bence. Sonuçta 105 polishing pad ile uyguladığınızda aşındırıcılığı korkulan kadar yüksek olmuyor.

    Örnek vermek gerekirse;
    Meguiar's Solo Bordo Yün Ped ile Meguiar's 105 gerçekten çok aşındırıcı karakterdedir. Çok dikkatli kullanılması gerekir. Aşındırıcılığı 12 üzerinden 12'dir.
    Bunun yanında Bordo sünger ped ile aynı devir ve baskıda aşındırıcılığı 12 üzerinden 9-10'a düşer.
    Ancak sarı Polishing sünger ped ile aşındırıcılığı 12 üzerinden 6-7 civarına kadar düşer.

    Yani buradan anlayacağımız sadece kullanılan pasta/aşındırıcı tek başına değerlendirilemez. Mutlaka kullanılan ped ve uygulama yapan kişiye göre değişir. Aynı malzemelerle aynı arabaya uygulama yapan 2 kişi bile boyayı farklı derecelerde aşındırır.

    M105 ve Bordo Yün Pad ile normal şartlarda ortalama 1-5 micron arası incelir boya. Ancak bordo sünger ped ile yaklaşık 1-3 micron arası incelir. Bunun yanında sarı polishing ped ile 1-2 micron civarı incelir boya. Boyanın sertliği çok önemlidir.

    Tavsiye olarak gerçekten bu işi hakkıyla bilen, kullandığı malzemeyi iyi tanıyan bir ustaya aracınızı götürün. Yani dükkan veya mekandan çok usta tercih edin derim..

  16. #35
    Detailing Bölüm Başkanı imprezaWRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Blackbird'ün yazısına ek olarak, bende daima boya kalınlığının ölçülmesinden ve çizik giderme yapılmadan önce spot test yapılmasından yanayım.

  17. #36
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı d.berkay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    105 ağır aşındırıcıdır çok aşındırır diye bir mantık çok yanlış. Mesela Mercedes, VAG, BMW boyaları çoğu arabanın boyasına göre oldukça serttir. Bir honda boyasında bir geçişte düzelttiğiniz çizikleri bu boyalarda dakikalarca uğraşıp ancak düzeltebilirsiniz. Her markanın boya kalınlığı, boya (vernik) sertliği farklıdır. O yüzden 105 ile uygulama yapmak sakıncalıdır demek biraz hava da kalmış bir yorum olur bence. Sonuçta 105 polishing pad ile uyguladığınızda aşındırıcılığı korkulan kadar yüksek olmuyor.
    Siz yazdığımı anlamamışsınız.

    105 ağır aşındırıcıdır çok aşındırır böle bir mantık yanlış değil zaten adamlar belirtiyor bunu. Zira sonra lattada tablo verdim hangi padle, hangi hızda, hangi makşna ile ne kadar aşındırma farkı oluyor diye.

    Benim ilk mesajımda yazdğım durum farklıdır. Aracın senelik bakımlarında, yada 6 aylık bakımlarında dahi 105 kullanılıyor her seferin bu doğru değildir bunu sölemeye çalışuyorum. Yani her seferin ağır aşındırıcı kullanılmaması gerektiğini ilk polisaj ardından bakımlarda daha düşük dereceli aşındırıcılar veya glaze tarzı dolgu ürünleri ile devam edilmesi gerektiğini belirttim.

    Ağır aşındırıcı işin kolay yolu. TR'de yapılan işlerde boya kalınlığı ölçülüyormu lazerli bölgesel olarak? (1-2 kişide var bildiğim kadarıyla)

    Bu işin duayenlerinin olduğu İngilterede profesyonel para ile yapılan uygulamaların nerdeyse tamamında (ilk ağır düzeltmelerde) lazerli bölgesel ölçümler uygulama boyunca yapılıyor boyanın durumu kontrol ediliyor ona göre baskı, polish, pad seçimleri yapılıyor. Özellikle Wet Sanding de ölçümsüz uygulama yapmak Allaha emanet...
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  18. #37
    onurgoyunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1.101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bursa icin önerisi olan var mi?

  19. #38
    d.berkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.348
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Siz yazdığımı anlamamışsınız.

    105 ağır aşındırıcıdır çok aşındırır böle bir mantık yanlış değil zaten adamlar belirtiyor bunu. Zira sonra lattada tablo verdim hangi padle, hangi hızda, hangi makşna ile ne kadar aşındırma farkı oluyor diye.

    Benim ilk mesajımda yazdğım durum farklıdır. Aracın senelik bakımlarında, yada 6 aylık bakımlarında dahi 105 kullanılıyor her seferin bu doğru değildir bunu sölemeye çalışuyorum. Yani her seferin ağır aşındırıcı kullanılmaması gerektiğini ilk polisaj ardından bakımlarda daha düşük dereceli aşındırıcılar veya glaze tarzı dolgu ürünleri ile devam edilmesi gerektiğini belirttim.

    Ağır aşındırıcı işin kolay yolu. TR'de yapılan işlerde boya kalınlığı ölçülüyormu lazerli bölgesel olarak? (1-2 kişide var bildiğim kadarıyla)

    Bu işin duayenlerinin olduğu İngilterede profesyonel para ile yapılan uygulamaların nerdeyse tamamında (ilk ağır düzeltmelerde) lazerli bölgesel ölçümler uygulama boyunca yapılıyor boyanın durumu kontrol ediliyor ona göre baskı, polish, pad seçimleri yapılıyor. Özellikle Wet Sanding de ölçümsüz uygulama yapmak Allaha emanet...
    Yanlış anlamışım kusura bakmayın.
    Zaten boya bir kere düzeltildikten sonra eğer yıkama ve kurulamaya özen gösterilirse sadece parlatmak için ince polishler veya glazeler yeterli olur dediğiniz gibi. Zaten her yıl aşındırıcı uygulamakta kaaplıktan başka bişey değil bence..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •