Çizik çıkarma makine gücüne değil kullandığın compound ve pede bağlı biraz. Tabi en önemlisi senin ne az ne fazla tam olarak ayarında güç uygulamana bağlıdır.
Makineler arasındaki fark 150 liralık makine ile 700 liralık kaliteli bi makine arasında kıyaslama yapılırsa ısınma konusunda farklılık olacaktır. Yani sen yavaş yavaş uğraşarak arabamı yaparım dersen 150 liralık makine de senin işini görecektir. Ama 1 gün içinde arabanı bitirmeye çalışırsan ağır çizik vs varsa yani makineye ne kadar fazla yüklenirsen kalite farkı o kadar ortaya çıkar. 150 liralık makineye ne kadar yüklenirsen o kadar ısınır o kadar çok dinlendirme yapman gerekir. Makita ısınmaz dinlenmez demek değil tabi bu. Ama biri 1 parça yaparsa biri 3 parça yapar.
birde işin şu boyutu var..
mesela keçe + 105 i makineyle yaptıktan sonra bariz görünen dairesel çizikler gidiyor fakat, yerine çok daha ince fakat sık olan hare diye tabir edilen çizikler geliyor.
Bunuda bir sonraki aşamada 205 ve vernik sertliğine uygun bir sünger padle almak gerekiyor.
205 ve süngerle keçenin bıraktığı çizikleri alıyorsunuz, bu sefer özellikle renk koyuysa hologramlar çıkıyor vs vs.. Bu noktada işçilik yada ekipmanlara alışmakta diyebiliriz çok çok önemli.
Herşeyi yaparsınız araba sıfıra çizik kadar olmuştur daha sonra ipayla silersiniz wax atarsınuz güneşe bir çıkarsınız hologramlı görürsünüz. Sonra tekrar uğraş dur.
diğer uygulama yapan arkadaşların hologram sıkıntısına hak vericeklerini düşünüyorum. zira hologram işinde hangi malzeme, hangi pad, hangi devir olayını çözmek benim epey zamanımı almıştı![]()
Ali's Detailing Garage / Erenköy
sorunun cevabı burda.
bı yerden sonra götünüde kaportaya sürsen o çiziği cıkartırsın bu şuna benziyo boksa başlarsın. kum torbasına vurursun ama kum torbası senin canını acıtır. halbuki eldiveninde var hertürlü önlemide almıssındır. ama bir zaman geçer işin artık kaba tabirle kaşarı olmussundur. artık kum torbasına değil pamuk torbasına vuruyor gibi döversin.
alininde dedği gibi hologram olayı başlı başına bi derttir.
aslında macit senin gibi arkadaşları cesaretlendirende bi yerde yeni nesil fotograf makineleri ve ışık oyunları.
adam arabaya bi pasta bi cila sürüyor ardından sanki dersin dünyaya pasta cila nasıl yapılır onu ögretmiş gibide bi foto çekimi. sonra gören vay efendim jupiterden uzaylıları çagırdında onlarmı okuyup üflediler bu nasıl olur diyo.bide gaza gelip oda yaw abartmayın alt tarafı meguıars 377563 ile meguıars 207832 yı uyguladım üzerine bide bilmemne cilasını sürdüm olay tamamdır dedım fotoyu koydum diyor. sonra senin gibi arkadaşllar ulan bende yaparım bunu bana ne lazım açıyım bi konuda ögrenıyım sonra evde uygularım diyosunuz . biz burdan ne kadar tarıf etsekte sızın ne kadar sorunsuz pasparlak haresiz fotografları koydugunuzu gorsekte aslında aracın durumunun nasıl oldugunu az cok anlayabılıyoruz .
o yuzden el alısma surecıne kadar ne surersen sur kac saat ugrasırsan ugras ya hare ya hologram bırakıcaksın.bu yuzden aslında ılk uygulamaları daha once boyanmıs araclar uzerınde denemekte fayda var. kaporta ayarları duzgun olmayan araclarda panellerın bırlesme yerlerıne dıkkat etmek gereklı.
tampon ve plastık askamlarda makineyle cokta cızık almaya ugrasılmamasını tavsıye edıyorum.
kısacası sımdı rotaruyle baslarsan rotary yı seversın dual actıonla baslarsan onu ogrenırsın sonunda bı sekılde bırı ıle ıs yaparsın ama zamanla tecrube kazanırsın.
bi zaman sonra kullanıcagın malzemeyı hanı sen gıdersın agrın vardır vermıdon verır doktor. cocuk gıder 10 yasında ona daha lıght bı ılac ne bılım asprın verır gıbı dusun olayı . kısacası ıkısıde cızık alıcıdır ama sen araca gore buna cokta ıhtıyacım yok demeye başlarsın.
neyse uzatmıyım daha fazla şimdiden kolay gelsin.
Olayı İnce Ayrıntısına Kadar Anlattığın İçin Teşekkür Ederim. Bir Yerden Başlamak İstiyorum Bu Benim İlk Aracım ve Bir Yerden Başlayıp Tecrübe Edinmek Bana Yarar Sağlayacaktır. Kusursuza Yakın Olsun Elbette İsterim Ama Yapamayacağım Bunuda Biliyorum Fakat 300 400 TL Boya Korumaya Alıpta Arabanın Fitillerinin Beyaz Olması Yalancı Bir Parlaklık Sağlanması Beni Sinir Ediyor. Yorumlarda Bakıyorum İnsanlar Su Damlacıklarının Araç Üzerinde 3 4 Ay Gittiğini Söylüyorlar Ama Ben Ne Zaman Yaptırsam En Fazla 3 4 Hafta Gidiyor ( Aracı Meg Cilalı Şampuan ve Ellerimle Yıkıyorum Fırça veya Köpük İle Dışarda Yıkatmıyorum ) Adam Akıllı Detailing İşine Yapan Benim Aracımı Kendi Aracı Gibi Gören Birine Denk Gelmiş Olsaydım Herhalde Bu İşlere Kalkışmazdım.
Hepinize İyi Günler Dilerim.
para sıkıntısı yoksa güzel makıne almanı tavsıye ederm, uzun surelı yapacağına ınanıorm obur turlu 2 kere masraf edeceksın, makıta hem hafıf hem dayanıklı, uzun yıllar kullanırsın bozabıleceğını duşunmuorm..
Detaılıng ış'ı proje araç hazırlamak gıbı bışey, tecrube ve malzeme gerektırıyor..
F&F CAR CLEAN - Detailing Center
Vtec II ES7 | Accord 2.4 EX. | C2 HDI | GPunto MJET 3K | Dizel Otomatik ERA...
Aslında sana ışık tutacak arkadaşlar çok fazla burda. Mesela İstanbul'da Rıdvan, Ali. Hani korkularını yersiz bırakacak titizlikte uygulama yapan arkadaşlar mevcut. O fitilleri bembeyaz eden uygulama yapan yalancı parlaklık sağlayan çok yer var maalesef. Onlara zaten hiç itibar etme. 100-200-300-500 her neyse aldıkları parayı ciddi hak eden yer gerçekten çok az.
Adana'ya şehir dışından gelen bir müşterim uygulama yaptırmış. Araba gölgede öyle bir parlıyor ki uzaktan gören herkes ne uygulama yapılmış arabaya vay be diye yorumluyor. Arabaya su tutuyorsun bir damla su yok. arabanın üzerinde. Yapan kişi ağır çizik giderici bir ürünü keçe ile aracın üzerine uygulamış. Aracın durumunu şöyle gösterim.
Araç bize gelirken fotoğraflara bakarak hare giderici falan uygulayarak kurtarabilir miyiz diye düşüncelere kapılmadık değil. Ama mümkün olmadı maalesef. O kadar sert hare ve hologramlar kalmıştı ki aracın üzerinde ortalama 1,5 gün kadar uğraşmak zorunda kaldık. Bitmiş halinin fotoğrafını da ekleyim.
Aslında Rıdvan ve Ali'nin anlatmak istediği olay burada tam olarak. Yani sen çizik çıkarma uygulamasına başlarsın. 1 tur 2 tur 3 tur geçersin üzerinden o çiziği bir şekilde çıkarırsın. Ama hare olur hologram olur. Asıl uygulama asıl boyayı toparlama burada çıkar ortaya. Sen arabayı günlerce yap. Araba mükemmel olsun. Güneşe çıkarmadığın sürece hataları göremezsin.
Tavsiyem Ali gibi Rıdvan gibi bu işe gönül vererek uğraşan ve kendi araçları gibi çalışan arkadaşlara bi uygulama yaptırman. Profesyonel bi uygulama yapılarak toparlanan boya üzerinde sen küçük hataları gidermek için uğraşarak aracını hep aynı parlaklıkta koruyabilirsin.
İşin zor evet. Hani el becerisi çok önemli. İnşallah sorun sıkıntı yaşamadan halledersin.
Eyvallah Doğu Örnekleme İçin Teşekkür Ederim. Hevesim Kırıldı Gibi Bir Şey Artık Kafam Karıştı İyice. Başlarsamda Önce Başka Bir Araçla Başlıycam Dükkandaki Araçlardan Biriyle Ona Göre Kendi Aracıma Geçerim En Azından El Becerimi Görürüm.
Bu isi yaparken ilk arabada biraz kasaplik olabilir, sen de en agresif urunleri kullanma.
Arkadaslarin dedikleri tamamen dogru ama dikkatli olursan hic birsey olmaz.
Kalin cok asindiran pastalardan uzak durursan, korkacak hic bir sey yok.
Built to fall....
Öncelikle arkadaşlara tesekkur ederim bende. Oldukça güzel noktalara değinip çok güzel bilgiler vermişler.
Polisaj işi cidden zahmetli iş. Özellikle yeni nesil boyalarda daha da sıkıntı.
Ped ve ürün tavsiyesi istemişsin. Şu zamana kadar edindiğim tecrübelere bakarak senin aracın için ideal kombinasyon; Scholl Consepts S3 ve S30 olur. Ped olarak meguiars sarı polishing ped,siyah finishing ped ve AutoHDM Yün ped öneririm.. Yün ped ile S3 efsane şekilde işini rahatlatacaktır. Çok yüksek devirlere cikmadan çizikleri büyük oranda düzeltebilirsin. Daha sonra polishing ped ile S30 ve son olarakta finishing ped ile S30 yaparsan hologram vs. Sıkıntısı da minimum düzeyde olur. Yün ped kullanırken daha dikkatli olmak gerekir. Devri çok yükseltmeden ve fazla baskı uygulamadan ve en önemlisi peşi yüzeye hep paralel şekilde tutman gerekir. Peşin köşelerini boğadan mümkün olduğunca uzak tutmak gerekir. Benim tavsiyem ilk uygulama da yün ped ve S3 kullanma. S30 ve polishing ped ile makineye alismaya calis. Zamanla makineye hakimiyetin arttikca yun peşe gecersin.
Makine konusunda eğer imkan varsa iyi birşey almak her zaman çok daha iyidir. Ben Dewalt DWP849X kullanıyorum ve oldukça memnunum. Makitadan daha ucuz ve aynı güçte. Bunun yanında ergonomik avantajları da var.
Meguiars dual action makine, rotary makinelere göre çok zayıf kalır. Motoru daha güçsüz olduğundan baskı altında zorlanacaktır. Dual action makine ile çizik almak istersen benim tavsiye edebileceğim tek ürün Meguiars Microfiber Ped ve Microfiber Cut Compound. Bunun dışındaki ürünler çok uğraştırır. Makine kullanimi ile ilgili bilgi istersen de eğer zamanın varsa asagidaki linke bir bakmanı öneririm..
Polisaj Makinası Kullanımı, Çizik Giderme, Wet Sanding
Bence rotary makine alıp dediğim kombinasyonu kullanan senin yararına olur.
Polisaj işlemlerinden sonra da elindeki NXT yi uygularsın mis gibi olur. NXT temizleyici ve dolgu yapıcı maddeler ihtiva ettiğinden polisaj yağlarından vs. Etkilenmeyecek ve olası hologramları maskeleyecektir. Ay da bir kere yenilersen de sıkıntısız kullanırsın.
Katı waxlar her zaman daha uzun ömürlüdürler ama bence ilk aşamada elindeki ürünleri bitir sonra alırsın kaliteli bir wax. Wax olarak da benim tavsiyem AutoGLYM HD Wax olur.
Eğer yıkama makinen varsa foam lance almanı öneririm. Yıkama konusunda oldukça faydalı olur. Bunun dışında mikrofiber yıkama eldiveni ve güzel bir kurulana havlusu olmazsa olmazlardan.
Yıkama sonrası hemen korumanın ömrünü uzatmak hem de parlaklığı artırmak istersen de Nanolex Wash Coat öneririm. Oldukça keyifli ve kolay uygulanan bir ürün. Bunun yanında verdiği parlaklıkta oldukça başarılı..
Şimdilik aklima gelenler bunlar. Yine merak ettiğin birşeyler olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)