Keyifli Forumlar Dostlar;
Karakaçanımızın elzem modifikasyonlarını geride bıraktıktan sonra "Bayram Öncesi" - "Bayramada Hazırlık" olsun diyerekten kalın çiziklerini giderelim, ince çiziklerini daha az görünür hale getirelim plastik aksamdakileride ortadan kaldıralım, taş atıklarını rötüşleyelim ve dahi güzelce parlatıp boyaya uzun zamandır ihtiyacı olan besleyici kimyasalları bırakalım ve koruma altına alalım dedik. bu vesileyle öncelikle aracımızı güzel bir yıkayıp kurulamamız, gölge bir yer bulmamız ve bolca zamana ihtiyacımız vardı.. uzun Ramazan Günlerinde iftar beklerken bu iş biçilmiş kaftan oldu benim ve karakaçan için..
Malzemeler:
- G3 Pasta (sadece kalın çizikleri için Zira Sanayi tipidir)
- Sonax Kalın Çizik kapatıcı
- Meqiuars Scratch X.20
- Meqiuars Ultimate Compaund
- Meqiuars Liquid Wax
- Ovalama Pedi yada %100 Pamuk Üstübü
- %100 Pamuk Microfiber Bez (2 adet olmasında yarar var)
- Rötüş Boyası (LF9R) yada (Skoda Rapid için: 1Z1Z)
- Rötüş Fırçası
- Aracın yıkanıp Kurulanması için;
- Sünger
- Orta PH değerinde herhangi bir şampuan
- Slikon uçlu Çek-çek
- Yine Kurulama için Micro Fiber Bez
- ve Elleriniz
İşlem Basamakları:
Öncelikle aracımızı Gölge bir ortamda güzelce şampuanlayıp yıkıyoruz (çamur gibi kalın kir bulunuyorsa öncesinde basınçlı suyla durulama yapmakta fayda var) yıkamadan sonra silikon uçlu (çizmez) çek-çek yardımıyla aracımızın kaba suyunu alarak mikrofiber bezle iyice kuruluyoruz..
Ardından hafif nemlendirdiğimiz bir bezle hangi parçaya (wax ve çizik giderici parça parça yapılır, ben hep kaputtan başlarım) işlem yapacaksak o parçayı iyice temizliyoruz.. eğer var ise o parçadaki derin çizikleri rötüş boyası ve fırça yardımıyla kapatıp kurumasını bekliyoruz.. Kuruyan boya kalıntısını almak için sırasıyla önce G3 ardından Sonax akabinde Meqiuarsa Pastalarla temizliyoruz (bu aşamada abartıp çiciğin içerisindeki boyayı almamak lazım, çünkü amaç zaten onu kapatmak) Daha sonra yüzeye dikkatlice bakıp varsa kalıplaşmış kir, tortu yada zift kalıntılarını Meqiuars Scratch X.20 ile temizliyoruz (her yeni uygulamada yeni bir pad yada Üstübü kullanmakta fayda var; eğer eskisiyle devam ederseniz üstübüne gelen ince toz ve tortularla ovalama yapacağınızdan, daha sonradan fark edeceğiniz hareler oluşturabilirsiniz. özellikle sihay arabada bu çok can sıkıcı olur!)
Akabinde; Meqiuars Ultimate Compaund ile yüzeyi buğulanıncaya kadar oval ve kesişecek şekilde daireler çizerek kapatıyoruz. yine bu aşamada sık sık padin yada üstübünün kirliliğini kontrol etmekte fayda var kirlenen üstübünü kaldırıp atın yenisiyle devam edin işleme! ardından temiz bir üstübüyle buğulu kurumuş kimyasalımızın kalın tortusunu atıyoruz yüzeyden, yüzeyi iyice temizlemek için microfiber bez ile güzelce silip aynı işlemi en başından tekrar ediyoruz.. sonrasında aynı işlemi sıvı Waxımız olan Meqiuars Liquid Wax ile tekrarlıyor ve parıltının tadına varıyoruz.. Siyah araç sahiplerine bir önerim olacak bu noktada eğer aracınızda hare olsun istemiyorsanız Üstübünü Poşetiyle birlikte alın ve kullanıp kullanıp atın ayrıca üstübünün temiz ve kaliteli oluşuna ve %100 pamuk olmasına dikkat edin.. Sanayide yada herhangi bir Oto kuaföründe bu söylediklerime özen gösterilmediği için (Makinaya Pad'i takıp akşama kadar aynı padle past-cila boya koruma yapıyor en iyi markalar bile) hareler uçuşuyor o boya yüzeyindeki parlak tabaka kalktığı zaman! (takriben 3-4 ay sonra)..
Sonra Sırasıyla aynı işlem basamaklarını ön çamurluklar, kapılar, arka kaput, ve tavan içinde yapıyoruz.. Buraya kolay yazılıyor ancak hayata geçirmek; 3-4 saatlik yoğun ve yorucu bir emek sarfiyatına sebep oluyor.. Sonrasındaki seyir ise paha biçilemez..
Ve Sonuç: Kim demiş Siyah Araba Parlamaz Diye?!
Maşşallah Diyen dilleriniz dert görmesin ..