User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
106 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dizelde turbo büyütme??..

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dizelde turbo büyütme??..

    Berent'le konusuyorduk msnde bi sonuca varamadık..

    dizel araçta ( corsa 1.7 dti ve astra 1.3 cdti ) turbo büyütmek için neler gereklidir?
    nelerin önceliği mevcuttur?
    uygulama sonrası verim ne kadar olur?
    maliyeti ne kadara ulaşır (internallı ve internalsız) ?

    şimdiden herkese teşekkürler...

  2. #2
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonu büyütmeden önce ne hedeflediğin önemli. Alt devirler mi üst devirler mi ? Alt devirler için büyük turboyla yapabileceğin fazla bir$ey yok. Basıncın gelmesi turbonun büyüklüğü ve yapısıyla doğru orantılı olacaktır. Yapılması gerekenler ise düzgün bir borulama , yeni manifold , downpipe , komple egzoz ve boost controller(manual olsada olur) Orj. turbon zaten yüksek basınçla çalı$ıyordur. Büyüyen turbonun emmeye ilettiği hava , küçük olandan çok daha fazla olacaktır(aynı basınç bastğını varsayarsak). Tabi yazılımında deği$mesi senin açından iyi olacaktır. Dizellerin çoğu forged gibi sağlam dayanıklı internallerle üretilirler ama bir limiti olduğunu unutmamak lazım. Üst devirlerdeki basıncı çok a$madığın sürece , EGT değerlerin sapıtmadığı sürece güzel güçlerle problemsiz binersin aracına .

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya zaten araç 4500den sonra hayvani şekilde bağırmaya baslıo 120.000kmde benim araç...hayırlısıyla annemin corsa dizel'i satıp aynı kasa az km'li bi corsa alıcaz bana...turbo buyutme aklımıza gelen projeydi berentle ama diosun ki turbo buyutmeden de gerekli parçaları tedarik ederek güzel bi ayarla alt devirler için guzel güçlerle problemsiz binersin... peki bu parçalara ek olarak şöyle std.turbomdan büyük ama normal turbolardan biraz daha ufak güzel bir turbo ile yürümesi nasıl olur? ve en önemlisi böyle bir turbo mevcut mu?? orj.turbom ne onu bile bilmiyorum...

  4. #4
    yöksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    53
    Şehir
    TÜRKİYE\İzmir
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fazla forum kirliliği yaratmadan bu başlık altında bende birşey sorayım madem dizellerin pistonları basınca dayanıklı nos uygulaması yapsak aşırıya kaçmadan 40-50 hp gibi nasıl olur yapılmışı varmı maliyet nerelerde

  5. #5
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yurtdı$ında yapılmı$ bir TDI vardı ancak dizellerde bildiğiiniz üzere gaz kelebeği yok bu yüzden nozzle ları yerle$tirme konusunda problemler çıkacaktır. Yapılmaz deneemez ama bunun birde aavans ayarları vs. olacak . Yani piggyback + nos sisteminin kurulması bence 3-4bin dolara kadar gider i$çilikleve diğer giderlerle.

  6. #6
    yöksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    53
    Şehir
    TÜRKİYE\İzmir
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en iyisi biz dizeli satıp benzinli alalım dizeller ekonomi aracı olmaya devam etsin bilgiler için teşekkürler

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yöksel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en iyisi biz dizeli satıp benzinli alalım dizeller ekonomi aracı olmaya devam etsin bilgiler için teşekkürler
    işte benim isteğim bu değil yüksel abi ...ben istiorum ki 1.7 dizel 75 hp olan arabam warsın cıksın 110 olsun ama 12 ykr yakarken 15-16 ykr yaksın...yani zaten turbo dizel olan aracımı biraz büyük turbo dizel yapmak... NOS düşünmüorum ancak daha dayanıklı piston ve bi boy büyük turbo maliyeti...

  8. #8
    Mrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumda projet01 in yaptıgı dizel bir corsa vardı gayette güzel yürüyordu videoları var bi arastırırsan belki onlarda yardımcı olabilir.

  9. #9
    yöksel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    53
    Şehir
    TÜRKİYE\İzmir
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim aracımda chip+filtre+kat iptali var bunları yapabildim ancak daha fazla bişey istedigimde ya maliyetler uçuyor yada bu araçlar için gerekli parçaları bulamıyoruz bi ara dereceli düşünmüştüm bulurmuyum onuda bilmiyorum Bu nedenle benzinli araç düşünmeye başladım hiç olmazsa aradığım parçayı standart olarak bulabileyim

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı efe-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte benim isteğim bu değil yüksel abi ...ben istiorum ki 1.7 dizel 75 hp olan arabam warsın cıksın 110 olsun ama 12 ykr yakarken 15-16 ykr yaksın...yani zaten turbo dizel olan aracımı biraz büyük turbo dizel yapmak... NOS düşünmüorum ancak daha dayanıklı piston ve bi boy büyük turbo maliyeti...
    turboyu büyütmeden çip, komple egsoz, kutu içi filtre gibi şeylerle 90-95hp civarı alınabilir tahminimce biraz da manuel olarak basıncı arttırırsan 105-110 hp lerde gezebilirsin.bülent abiyi biliyorsun onun palio 1.3 multijet (havuç) 108hp civarı tahmin ediliyordu 1.6 benzinlilerle yürüyordu rahatca ama dynoya çıkmadı sanırım coiloverlardan dolayı tam aktaramayacağını düşündüğü için çıkmadı dynoya diye hatırlıyorum ama hızlanma videosu flnda vardı hatta 200 civarına 1.6 benzinlilerden rahat çıkıyordu

  11. #11
    CanAwaR
    Misafir
    bence kasmayın arkadaşlar.amacım hewes kırmak degil, bilmişlik flnda degil yanlış anlaşılmasın ama dizeller narin aletler diye düşünüyorum artı yaptıklarınızdan sora geri dönüşü olamıycak problemlerde olabilir.en mantıklısı kaliteli tüw onaylı chip kutu içi filtre we egsoz sistemi die düşünüyorum...

  12. #12

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki chip+kutuiçi filtre'dan sonra komple egzoz yaptırırsak veya alırsak ortalama maliyet ve çıkacak olan güç ne kadar olucaktır...bi de bu 3ünün üstüne bir de manuel boost controller taksak ufaktan yukseltsek basıncı sağlıklı olur mu olmaz mı??

  13. #13
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki chip+kutuiçi filtre'dan sonra komple egzoz yaptırırsak veya alırsak ortalama maliyet ve çıkacak olan güç ne kadar olucaktır...bi de bu 3ünün üstüne bir de manuel boost controller taksak ufaktan yukseltsek basıncı sağlıklı olur mu olmaz mı??
    Maliyet ortalama 2milyarı bulur. Chip ve egzoz ile zaten boostun bir miktar daha yükselecek bu raddeden sonra bir daha müdahele etmek pek mantıklı olmaz.

  14. #14
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Efe cuma günü görüşelim kardeşim ben benim aracı göstereyim sana Ona göre karar verirsin ama tavsiyem; aracın üretilme amacı ekonomik kullanım... o yüzden satıp performanslı bir araç almak daha mantıklı ve masrafsız... Benim aracı biliyorsun, unuttuysan da üyelerimizden bak gör işlemleri sonuçları ama emin ol 1-1,5sene sonra bayıcaksın dizelden ve harcadığın paraya yazık olacak... grkm'nin de dediği gibi 1-1,5milyar tutuyor masraflar hatta bugünkü fiyatlarla 2'yi bile geçebilir ama bunu satıp üstüne 2 milyarı koysan orta halli b16a2 bile alabilirsin... Daha ufak dersen heryer zibil gibi 106GTI, VTS(ne kadar temizler bilemem araştırmak lazım tabi de var etrafta 1-2 tane ) var... O yüzden sen gel cuma günü görüşelim Efe'cim

    Saygılarımla,...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  15. #15
    aspava983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birara bende baya bir araştırma içindeydim dizeli güçlendirmek için ama baktım baya masraflı ve getirisi az olacak bir iş o yüzden hevesime zincir vurdum varsın ailem istediği gibi binsin arabaya zamanı gelince bende kendi arabamı alıp eskilere dönerim.. ama yanlış anlaşılmasın herkesin kendi bileceği bir konudur..

  16. #16

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.7 DTi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Efe cuma günü görüşelim kardeşim ben benim aracı göstereyim sana .... O yüzden sen gel cuma günü görüşelim Efe'cim
    eywallah uğur gelebilirsem görüşürüz...

  17. #17
    CanAwaR
    Misafir
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maliyet ortalama 2milyarı bulur. Chip ve egzoz ile zaten boostun bir miktar daha yükselecek bu raddeden sonra bir daha müdahele etmek pek mantıklı olmaz.
    +1

    artı TR deki mazot kalitesinide düşün... tmm eskisine göre gelişme war ama bnm arabam bazen benzin seçiyo bilmedigim yerden almıyorum... ama almak zorunda kalırsan sonuçta günlük kullanıyosun...

  18. #18
    JenGoO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Adana-Ankara-Kemer
    Mesaj
    1.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte benim isteğim bu değil yüksel abi ...ben istiorum ki 1.7 dizel 75 hp olan arabam warsın cıksın 110 olsun ama 12 ykr yakarken 15-16 ykr yaksın...yani zaten turbo dizel olan aracımı biraz büyük turbo dizel yapmak... NOS düşünmüorum ancak daha dayanıklı piston ve bi boy büyük turbo maliyeti...
    Sen Mantıklı düşünmüorsun kardeş kusura bakma.. Astarını uçkurundan daha pahalıya getireceksin..at chipini ne uğraşıcaksın turboyu buyutmeyle ıvırıyla zıvırıyla..kolay işler değil..avuc kadar turbo var fakat 1.3 bazen 1.5 barlara kadar çıkıor bu basınc..bunları göz önünde bulundur.yazık etme parana zamanına..
    US Performance

  19. #19

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olm 50 milyona 5 ay ege turu yaparsın ne kasıosun turboymuş b16ymış boş bunlar devir ekonomi devri

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •