User Tag List

Sayfa 6/9 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
159 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: yazılım-chip veya power box takıpta sorun yaşayanlar buraya

  1. #96

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt(rail) basıncı açılınca, boost'un ne kadar artacağı kaba taslak neye göre hesaplanıyor? Bu konuda herhangi bir hesaplaması var mı? Yoksa önceki yapılanlara tahminen söylenen bir durum mu?

  2. #97
    DK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırım gene iş dönüp dolaşıp gerçek beygir için gerçek teknik bir müdaheleye dayanıyor yazılımla sanal malan hikaye gibi anladığım kadarı ile..
    darkmoon bendede 320d var ikinci 320d ilkinde yazılım vardı suankinde ise race chip prodan box var ustune blowoff filan ne ararsan var arac cidden cok saglam bir motor ve sanzımana sahip ne versen kaldırıyor fakat daha bugun downpipe kırdım ve suan 3. vitesden sonra aynı verımı alamıyorum onun dısında 10k km hic bir sıkıntı cekmedim.. Yakıt dersende 11.7 yakıyorum

  3. #98
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    box ne işe yarıyor bilen biri bana açıklarmı lütfen?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #99

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam siz daha iyi bilirsiniz lakin ingiltere forumlarında gezinince kendi aracımda en azından adamlar 2 chip yapmışsa 10 box yapmışlar ilginç
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  5. #100

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırım gene iş dönüp dolaşıp gerçek beygir için gerçek teknik bir müdaheleye dayanıyor yazılımla sanal malan hikaye gibi anladığım kadarı ile..
    şaka gibi olmuş

  6. #101
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Box i biri bana anlatsın lütfen mantığını söylesin
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #102
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Box i biri bana anlatsın lütfen mantığını söylesin
    OK ben kabaca CommonRail Dizellere takılanları anlatayım

    Rail Hattında Bi Fuel Pressure Sens var, beyne basınc sinyali yolluyor, powerbox bu basınc sinyalini beyne düşürerek yolluyor, beyin basıncı tutturucam diye arttırıyor ve sistemin daha yüksek basıncla çalışmasını sağlıyor, 800bar da 100us açık kalan enj. 3gr yakıt püskürtüyorsa, 1000bara çıkartıp 100us de 3.5gr püskürtmesini sağlıyor..

    sonuc da daha fazla yakıt püskürtülüyor ve daha uzun süre yanma oluşuyor..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  8. #103

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OK ben kabaca CommonRail Dizellere takılanları anlatayım

    Rail Hattında Bi Fuel Pressure Sens var, beyne basınc sinyali yolluyor, powerbox bu basınc sinyalini beyne düşürerek yolluyor, beyin basıncı tutturucam diye arttırıyor ve sistemin daha yüksek basıncla çalışmasını sağlıyor, 800bar da 100us açık kalan enj. 3gr yakıt püskürtüyorsa, 1000bara çıkartıp 100us de 3.5gr püskürtmesini sağlıyor..

    sonuc da daha fazla yakıt püskürtülüyor ve daha uzun süre yanma oluşuyor..
    dedıgınıze göre,800 barda 100 us değilde 120 us acık kalırsa misalen 3.5 gram yakıtı vermezmı sılındırlere,bıde basınc yukseldıkce mıktar aynı fakat tutusma süresı kısalır dıye bılıyorum ..

  9. #104
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OK ben kabaca CommonRail Dizellere takılanları anlatayım

    Rail Hattında Bi Fuel Pressure Sens var, beyne basınc sinyali yolluyor, powerbox bu basınc sinyalini beyne düşürerek yolluyor, beyin basıncı tutturucam diye arttırıyor ve sistemin daha yüksek basıncla çalışmasını sağlıyor, 800bar da 100us açık kalan enj. 3gr yakıt püskürtüyorsa, 1000bara çıkartıp 100us de 3.5gr püskürtmesini sağlıyor..

    sonuc da daha fazla yakıt püskürtülüyor ve daha uzun süre yanma oluşuyor..
    yanlış anlama biliyorum senin de bildiğini biliyorum bilen baskası varmı diye sormuştum


    peki bişrsey sorucağım sen bunu programdan yapabilirken Neden box a ihtiyac duyuyorsun ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #105
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dedıgınıze göre,800 barda 100 us değilde 120 us acık kalırsa misalen 3.5 gram yakıtı vermezmı sılındırlere,bıde basınc yukseldıkce mıktar aynı fakat tutusma süresı kısalır dıye bılıyorum ..
    benzin yada basınc arttıkca enjektor büyükmüş gibi olur

    Yeni basınc / eski basınc = (sonucun Karakötü) * enjektor CC


    3 barda 500 CC lik bir enjektor 5 barda olduğunda cc si su şekilde hesaplanır

    5/3= 1.6 >> √1.6 = 1.290 >>> 1.290*500 =645.5CC
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #106

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.381
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım yapıcak şahsı muhterem nadir olarak bölgene geliyorsa alırsın abt,brabus box'ları iki kablo birleştirirsin....

  12. #107

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzin yada basınc arttıkca enjektor büyükmüş gibi olur

    Yeni basınc / eski basınc = (sonucun Karakötü) * enjektor CC


    3 barda 500 CC lik bir enjektor 5 barda olduğunda cc si su şekilde hesaplanır

    5/3= 1.6 >> √1.6 = 1.290 >>> 1.290*500 =645.5CC
    basınc artması farklı, püskürtme mıktarı artması farklıdır,yenı nesıl dızellerde pompa, raıl borusunda yakıt basıncını sabıt tutar,yakıt basınc sensörünün raıl borusunun cıkısında olmasıının sebebı budur ,enjektör acıp kapatma sevıyesını enjektör govdesındekı bobın sayesınde beyinden gelen sınyaller dogrultusunda alır,bujının atesleme zamanı gıbı belırlı zaman perıyodu ıcerısınde yakıtı yanma odasına verir.eskı mekanık pompa ve enjektörlerde, enjektör yakıtı max 250 bar ıle sılındırlere gönderıyor,karekökü hesaplamasıyla yaptıgınız hesaplama gıbı olsaydı,1200 bar basan yenı nesıl dızeller eskı tıp yakıt sıstemlerıne göre 5 kat daha fazla yakıt haarcardı..

  13. #108

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece box kullanan araçlar için değil fakat arada ekstradan güç isteniyorsa yazılımın üstüne aç kapa box bencede mantıklı, yazılımla tabiki açılır ama sürekli yakıt basıncının uç değerlerde gezmesi hem rail hattına hemde enjektörlere nozzlelara çok yük bindirecek.
    Bunun yanında aşırı fazla duman ve yüksek tüketimde cabası. Box sadece sıkmadan sıkmaya açılır normalde kapatılırsa araba içinde, yakıt düketimi içinde daha sağlıklı olur.(bahsettiğim durum chip+box, yoksa chiptuning çok daha yararlı ve araca zararı daha az)

  14. #109
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basınc artması farklı, püskürtme mıktarı artması farklıdır,yenı nesıl dızellerde pompa, raıl borusunda yakıt basıncını sabıt tutar,yakıt basınc sensörünün raıl borusunun cıkısında olmasıının sebebı budur ,enjektör acıp kapatma sevıyesını enjektör govdesındekı bobın sayesınde beyinden gelen sınyaller dogrultusunda alır,bujının atesleme zamanı gıbı belırlı zaman perıyodu ıcerısınde yakıtı yanma odasına verir.eskı mekanık pompa ve enjektörlerde, enjektör yakıtı max 250 bar ıle sılındırlere gönderıyor,karekökü hesaplamasıyla yaptıgınız hesaplama gıbı olsaydı,1200 bar basan yenı nesıl dızeller eskı tıp yakıt sıstemlerıne göre 5 kat daha fazla yakıt haarcardı..

    Başında olsa o basınc değişicekmi ? neden değişicek ? Kaç bar basan kaç bar basan ? sabitmi oraydaki basınc dewamli rolantide ve heryerde sabit öylemi?


    Arkadaşım açıklıyayım sana basınc sensorleri herzaman ya geri dönüş Regulatorlerinin üstüne yada yakit hatlarının Geri dönüşü olmayan araçlarda sona takılır rayın en düşük basıncı oradadır çünkü

    egerki eski tip mazotlu araçların pompa basıncını arttıtrsan araçlar kara duman atarlar neden? çünkü sabitttir enjektor egzantiriğin istediği kadar açılır o enjektor şuanki sistemlerde püskürtme zamanını açabilirsin kısabilirsin tamamiyle sana kalmış istersek 5 katı basınc basip iseme zamanını azaltarak çok az yakmasını sağlayabiliyoruz enjektorun nasıl çalıştığını biliyorum saol zaten o şekilde çalıştığı için sen DUTY sini kontrol edebiliyorsun düz mantıktır basıcnı yükseltttiğin zaman 3 barda 1 milisaniye açık kaldığında mehmetindedediği gibi 3 gr püskürtüyorsa Basınc çünkü onun 1 ms açık kaldığında 3 bar basınc ile aradan kaçıracağı mazot miktarı bellidir 5 barda ister istemez daha çok kacırıcak

    yüksekken barken 1.2 katı daha fazla püskürtücektir amma velakin basınc yüksek olduğundan kapatırkenki harcadığı çektiği akım enjektorun içindeki bobine %0.0002 bile olsa aşınmasını yaşlanmasını sağlayacaktır eski sistemler bu şekilde değil kontrol edilemez saçma sapan şeyler olmuştur doğal olarak basıncı açtığında kara dumana boğulursun yeni tip sistemlerde BENZİNLİ MAZOtlu fark etmez enjektoru kontrol edebiliyorsan mantığı aynıdır KABACA


    Yeni sitemlerde Fuel Press stabil değil değişkendir staged seklinde çalışır...
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #110
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece box kullanan araçlar için değil fakat arada ekstradan güç isteniyorsa yazılımın üstüne aç kapa box bencede mantıklı, yazılımla tabiki açılır ama sürekli yakıt basıncının uç değerlerde gezmesi hem rail hattına hemde enjektörlere nozzlelara çok yük bindirecek.
    Bunun yanında aşırı fazla duman ve yüksek tüketimde cabası. Box sadece sıkmadan sıkmaya açılır normalde kapatılırsa araba içinde, yakıt düketimi içinde daha sağlıklı olur.(bahsettiğim durum chip+box, yoksa chiptuning çok daha yararlı ve araca zararı daha az)
    yanlış düşünme istersen belirli bir yerde basıncı yükseltirsin basmadığın zaman eskii ile aynı hatta daha az yakar basıtığın zaman sikinti bazı oranları hesaplamaları yaptıktan sonra ornek vereyim sana %40 load value varken açma o basıncı eeee nerde mazot yok %100 load da aç ozaman neoldu mazota boğuldun Eee ne gerek kaldı box a ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  16. #111
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım ile yapılabilirken box neden ihtiyaç onu merak ettim bende

  17. #112

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış düşünme istersen belirli bir yerde basıncı yükseltirsin basmadığın zaman eskii ile aynı hatta daha az yakar basıtığın zaman sikinti bazı oranları hesaplamaları yaptıktan sonra ornek vereyim sana %40 load value varken açma o basıncı eeee nerde mazot yok %100 load da aç ozaman neoldu mazota boğuldun Eee ne gerek kaldı box a ?
    Tabiki anlattığınız da çok mantıklı. Biraz farklı yaklaşıyorum nedense normalde de tam gaz kullanmamız gereken durumlar oluyor fakat o zaman 150hp bana yetiyorsa ekstradan güç ihtiyacı duymuyorsam, fazladan yakıt verip 160hp olmasını istemeyebilirim. Sadece o da değil aç kapa olduğunda boxu açıp psikolojik olararak insanı havaya sokuyor açtım boxu görürsün şimdi gibisinden

    Böyle diyorumda bende box kullanmıyorum

  18. #113
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haklisin dogru peki soyle bisiy sunucam saana
    alientech in unitesini aliosun powergate diye aracini destekliyorsa programcin bunu sana yapip veriyor sende 3 farkli sekilde harita atabiliYorsun 3 ayri harita yani istediginde direk obd den onu at nasil fikir

    Kolay yol box tabi hem yazilim hem box sacma ama ya
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #114
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış anlama biliyorum senin de bildiğini biliyorum bilen baskası varmı diye sormuştum


    peki bişrsey sorucağım sen bunu programdan yapabilirken Neden box a ihtiyac duyuyorsun ?
    Ben sadece Programlayamadığım araçlara tek başına veya Programdan yakıt basıncını arttıramadığım araçlara yazılımla beraber takarım..

    Bende Programdan arttırılabiliyorken Powerbox kullanılmasını önermedim, önermem..

    He bide şehir dışı durumları var, Adam gelemiyor ECU yü yolluyamıyor çözüm istiyor
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •