Chiple yakit tasarrufu nasil oluyor?

Thread: Chiple yakit tasarrufu nasil oluyor?

  1. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:

    Chiple yakit tasarrufu nasil oluyor?

    Ne kadardir aklima takiliyor, diesel araclarda chiple nasil yakit ekonomisi saglaniyor?
    Benzinli araclarin calisma ilkelerini cat pat anladigim icin, nasil ekonomi yapilabilecegini tahmin edebiliyorum.

    Fakat diesel arabalarda yakiti acip,basinci acip nasil ekonomi saglaniyor.
    Gaza daha az bastiginiz icin az yakiyor kilisesini kullanmayalim, cunku gaza az bastigin zaman zaten daha cok puskurtuyor.

    En azindan renolarda (onu gozumle gordum), chiplenmis arac az yakiyor saniyorsun 10%, fakat yol bilgisayari hatali gosteriyor. Dolu depoyu bitiyorsun,45 litre yakmissin diyor yol bilgisayari, ortalamanin 5 diyor mesela, ama yakiti dolduruyorsun 50 aliyor.

    Depo doldurmazsan aa eskiden 6 yakiyordu, simdi 5.3 diye mutlu mesut geziyorsun, 30 tl koyduk, burdan topkapiya gittim eskiden cevizlibagda bitiyordu gibi subjektif yorumlar oluyor.

    bu isin teknik aciklamasi nedir
    Built to fall....
     
  2. Chiple yakit tasarrufu nasil oluyor?

    SONE-R said:
    Quote Originally Posted by Ranthor View Post
    En azindan renolarda (onu gozumle gordum), chiplenmis arac az yakiyor saniyorsun 10%, fakat yol bilgisayari hatali gosteriyor. Dolu depoyu bitiyorsun,45 litre yakmissin diyor yol bilgisayari, ortalamanin 5 diyor mesela, ama yakiti dolduruyorsun 50 aliyor.
    bu durum hem şimdiki megane'da hem de C3 HDi'de rastladığım bir olay.. hele C3'teki hata payı daha yüksekti..
     
  3. Yiğit Ş.'s Avatar

    Yiğit Ş. said:
    chiplendikten sonra gaz pedalına eskiye göre aynı oranda basılmasına rağmen daha çok güç ürettiği için olabilir mi ?
    *
    Quote Originally Posted by 10ur_K
    *simdi yok homsitora gidelim yok midpoyint yok starbaks
    *a..... o zmnlar yoktu oyle
    *bi cay iciriodun
    *bisinema
    *finishim
     
  4. GokhanRS's Avatar

    GokhanRS said:
    3te çıkabildiğin yokuşu 4te çıkabiliyo olma avantajı sağlayabilir ancak genel olarak aşırı etkilemesede chiptuning yakıt tüketimini arttırır. ranthor un mantığı doğru.

    yani sonuç olarak enjektörü açıyorsun. aşırı olmasada artış oluyor. ekonomi için daha cok ekonomiye yönelik yazılım yapılması gerekiyor. mesela kamyon tır v.s kullanıcıları performansdan çok ekonomiye yönelik yazılım yaptırmayı tercih ediyorlar. adamın altında zaten 500 hp tır var. 450 olsun daha az yaksın indiregandi yapayım diyeni çok gördüm
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
     
  5. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:
    Quote Originally Posted by Yiğit Ş. View Post
    chiplendikten sonra gaz pedalına eskiye göre aynı oranda basılmasına rağmen daha çok güç ürettiği için olabilir mi ?
    ayni oranda basinca daha cok puskurtuyor zaten yakiti,remapden
    Built to fall....
     
  6. Schumi's Avatar

    Schumi said:
    Yakıt basıncı açılıyorda bu olay TPS'e göre değil mi. Vida ile mekanik olarak açmıyorlarki basıncı. Kullanım koşuluna göre değişken değil mi bu yakıt basıncı. Haritanın üstünde basınç orjinalden açıkken harita altında orjinale göre daha aşağıda olabilir. Dizelden anlamam sadece tahmin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
     
  7. Yiğit Ş.'s Avatar

    Yiğit Ş. said:
    Quote Originally Posted by Ranthor View Post
    ayni oranda basinca daha cok puskurtuyor zaten yakiti,remapden
    ama daha fazla gücün olduğu için aynı basmıyorsunki. dha az basıyorsun gaza ?
    *
    Quote Originally Posted by 10ur_K
    *simdi yok homsitora gidelim yok midpoyint yok starbaks
    *a..... o zmnlar yoktu oyle
    *bi cay iciriodun
    *bisinema
    *finishim
     
  8. BthnKrkt's Avatar

    BthnKrkt said:
    Yol bilgisayarı olayını bende astrada yaşadım serviste kalibre edilebiliyor ben yaptırmıstım araca kaç lıtre yakıt yaktıgını ve kaç gösterdiğini tech2 cihazı ile girerek düzeltiliyor ve hatasız gösteriyor. Onun haricinde benm ortalamam 5-5 6 lıtrelerde aracı aldıgımda 1 hafta kullandıgım için öncesi sonrası durumunu pek bilmiyorum ama genede artış yoktur diye düşünüyorum.
     
  9. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:
    Quote Originally Posted by Yiğit Ş. View Post
    ama daha fazla gücün olduğu için aynı basmıyorsunki. dha az basıyorsun gaza ?
    gucu fazla yakitla aliyorsun zaten, benzinli gibi degilki, daha az basiyorsun daha cok diesel pompalaniyor, bu yakit miktari kadar fazla guc aliyorsun zaten..
    Built to fall....
     
  10. Osman Bahadır's Avatar

    Osman Bahadır said:
    Bir araç ekonomik olarak nasıl kullanılır? Düşük devirde yüksek vitesle değil mi? İşte tuning uygulandığı zaman da ekonomik kullanım için olan düşük devir bandını güçlendirmiş, daha efektif kullanılabilir hale getirmiş oluyorsunuz. Ekonomik kullanmak isteyince daha önce verimsiz kalan, aracın gitmediği devirlerde bile aracı sürebiliyorsunuz. Vites düşmüyorsunuz, yokuşlarda boşuna devir çevirmiyorsunuz. Tüketimin artmasının temel sebebi devirdir, yani vites de denebilir buna. Devir doğrudan bir çarpan olarak gelir. Ama tuning sornasında enjektörün püskürtmesindeki değişim düşük bir miktardır.

    Tabi ki bu demek değil ki chipli araç hiçbir şekilde daha çok yakmaz. Eğer limitlerinde kullanırsanız, gücü sürekli isterseniz ne kadar güç, o kadar köfte olur durum. Ama ekonomik kullanım amaçlandığında elinizde kullanılabilir daha düşük bir devir bandı olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...
     
  11. Alican's Avatar

    Alican said:
    Araç babamın genelde bu devirlerde kullanır fotografı dün çektim doblo 1.9JTD yazılımlı
    yazılımdan önce 6,5 6,8 civarı idi şuan foto flue 4,8
     
  12. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:
    Quote Originally Posted by o.b.k View Post
    Bir araç ekonomik olarak nasıl kullanılır? Düşük devirde yüksek vitesle değil mi? İşte tuning uygulandığı zaman da ekonomik kullanım için olan düşük devir bandını güçlendirmiş, daha efektif kullanılabilir hale getirmiş oluyorsunuz. Ekonomik kullanmak isteyince daha önce verimsiz kalan, aracın gitmediği devirlerde bile aracı sürebiliyorsunuz. Vites düşmüyorsunuz, yokuşlarda boşuna devir çevirmiyorsunuz. Tüketimin artmasının temel sebebi devirdir, yani vites de denebilir buna. Devir doğrudan bir çarpan olarak gelir. Ama tuning sornasında enjektörün püskürtmesindeki değişim düşük bir miktardır.

    Tabi ki bu demek değil ki chipli araç hiçbir şekilde daha çok yakmaz. Eğer limitlerinde kullanırsanız, gücü sürekli isterseniz ne kadar güç, o kadar köfte olur durum. Ama ekonomik kullanım amaçlandığında elinizde kullanılabilir daha düşük bir devir bandı olur.
    bunun ispatlanabilir olmasi icin, 2000 devirde arttirdigi 10% yakitin aptalca bir oranla en az 11% guc vermesi lazim. eger sen yakiti 10 birim arttirip, 5 guc aliyorsan zarar edersin. Bunun tam arastirmasini yapmis biri yok sanirim. Bence fabrikasyon olarak en optimum, en ekonomik noktalar bulunmus olur.
    Built to fall....
     
  13. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:
    @alican : yol bilgisayari hatali gosteriyor genelde chiip yapinca
    Built to fall....
     
  14. Osman Bahadır's Avatar

    Osman Bahadır said:
    Quote Originally Posted by Ranthor View Post
    bunun ispatlanabilir olmasi icin, 2000 devirde arttirdigi 10% yakitin aptalca bir oranla en az 11% guc vermesi lazim. eger sen yakiti 10 birim arttirip, 5 guc aliyorsan zarar edersin. Bunun tam arastirmasini yapmis biri yok sanirim. Bence fabrikasyon olarak en optimum, en ekonomik noktalar bulunmus olur.
    Sistemi atmosferik benzinli gibi düşünürsek dediğin doğru.

    Dizelde gaz kelebeği olmadığı için, boost yakıt enjeksiyonu ile sağlanır. Örneğin verimsiz olan 1500 d/d'de yakıtı açarsan bununla birlikte olmayan boost'u da sağlamış olursun. Dolayısıyla ortaya çıkan etki çarpan (multiplier) bir etki olur. Sadece yakıt püskürtmesindeki artış değil, boost kazancın da olur. Ayrıca boost gelmese bile %10 püskürtme artışıyla %7 güç kazancı sağlamış olsan bile bu seni bir alt vitese düşmekten kurtarıyorsa, alt vitese düşünce meydana gelecek %30 fazla püskürtmeden kurtulmuşsun demektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...
     
  15. darkmoon's Avatar

    darkmoon said:
    benim arabalar zaten 8 ila 10 arası gösteriyor birde hatalı gösterse 12 falanken 9 diye falan çıldır çıldır
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
     
  16. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:
    Quote Originally Posted by o.b.k View Post
    Sistemi atmosferik benzinli gibi düşünürsek dediğin doğru.

    Dizelde gaz kelebeği olmadığı için, boost yakıt enjeksiyonu ile sağlanır. Örneğin verimsiz olan 1500 d/d'de yakıtı açarsan bununla birlikte olmayan boost'u da sağlamış olursun. Dolayısıyla ortaya çıkan etki çarpan (multiplier) bir etki olur. Sadece yakıt püskürtmesindeki artış değil, boost kazancın da olur. Ayrıca boost gelmese bile %10 püskürtme artışıyla %7 güç kazancı sağlamış olsan bile bu seni bir alt vitese düşmekten kurtarıyorsa, alt vitese düşünce meydana gelecek %30 fazla püskürtmeden kurtulmuşsun demektir.
    fabrikasyon yazilimda neden bu yok? Emisyon? Motor omru?
    Built to fall....
     
  17. Osman Bahadır's Avatar

    Osman Bahadır said:
    Quote Originally Posted by Ranthor View Post
    fabrikasyon yazilimda neden bu yok? Emisyon? Motor omru?
    Her ikisi de. Düşük devirdeki yüksek kurum üretme potansiyeli ile hem emisyon, hem motor ömrü, hem artan basınç ile motor ömrü. Bu riski chiptuning yaptıranlar gözönünde bulundurarak yaptırıyorlardır diye umuyorum zaten. Gerçi dizel motorlar benzinlilere oranlar çok yüksek toleranslarla üretiliyorlar. Ama yine de risk mi, risk.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...
     
  18. darkmoon's Avatar

    darkmoon said:
    bencede motor ömründen ziyade emisyon değerleri ila alakalı olabilir avrupa amerikada son yıllarda bu emisyon konusunda aşırı hassaslaşdı. vergilendirmeyi bile artık emisyon üstünden falan yapıyorlar.
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
     
  19. Chiple yakit tasarrufu nasil oluyor?

    SONE-R said:
    Quote Originally Posted by o.b.k View Post
    Her ikisi de. Düşük devirdeki yüksek kurum üretme potansiyeli ile hem emisyon, hem motor ömrü, hem artan basınç ile motor ömrü. Bu riski chiptuning yaptıranlar gözönünde bulundurarak yaptırıyorlardır diye umuyorum zaten. Gerçi dizel motorlar benzinlilere oranlar çok yüksek toleranslarla üretiliyorlar. Ama yine de risk mi, risk.
    sayın hocam gerçek tüketimi hesaplamak için depoyu bitirene kadar kullansam, pompa ve enjektörler zarar görür mü? yoksa 1 kereden birşey olmaz mı?