sorular ve cevaplar çok güzel. ekleyecek birşey bulamadım .
sorular ve cevaplar çok güzel. ekleyecek birşey bulamadım .
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
Hava yaptırmadığınız sürece birşey olmaz. Hava yapsa bile havasını otomatik alıyorsa kendisi yine birşey olmaz. Diyelim ki hava yaptı ve havasını otomatik almıyor, havasını aldığınız sürece yine birşey olmazTabi depo dibindeki muhtemel tortular filtrenizi erken tıkayabilir.
Ayrıca doğru ölçüm için depoyu tamamen bitirmenize gerek yok. Tam doldurun, hatrı sayılır bir yol yapın, tekrar tam doldurun. Sonraki dolumda aldığı litreyle gittiğiniz yolu oranlayın. Tabi burada tam dolum sırasında hep aynı miktarda dolum yaptırmaya dikkat edin. Bazı pompacılar tabanca atınca birkaç litre daha bile doldurabilme yeteneğine sahipler. Ya gırtlak doluyu baz alın, ya da tabancanın ilk atımını.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
çok doğru...
ama tabancanın ilk atması istasyona göre bile fark edebilir, o anki dolum sırasındaki çevresel etkenlerden vs. vs. vs.
ben o tarz milimetrik ölçmek istediğim zaman, boğazda yakıtı görene kadar doldurturum. Yakıt kapanın altındaki ekstra kapağa kadar doldurturum. İlk atışla oraya kadar doldurma arasında 1.5 litre falan fark oluyor
bu şekilde doldurun, sonra çeyrek depoaya kadar yol yapın, tekrar aynı yere kadar doldurun, LİTRE/KM hesabı ile yakıtı hesaplayın...
en doğru ölçüm şeklidir... (:
Loading...
Chiptuning şehir içi kullanımda tasarruf sağlamaz. Aksine yakıt artar..Şehirlerarası kullanımda iş yapar. Sebebi yüksek tork...
Kullanım şekline paralel değişiklik gösterir..
Özel bir kullanım tarzım yok kah basarım kah sakin giderim, kendi 2012 1.6 TDI polomla tükettiğim yakıt tune öncesi ile sonrası arasında %14-16 dolaylarında.. Hele Klimayı yoğun kullandığım şu dönemde %20 leri geçecek sanırım..
devamlı denerim orjinal ve Tune halini..
benim kendi arabamdaki tespitim Tune sonrası motorun hızlı toparlanması ve benim gaz pedalı ile işimi çabuk bitirmem.. Evin sokağını 10sn gaza basarak çıkıyorken şimdi 8sn basıyorum.. 2vites 3000 devirle çıkıyorken şimdi 3.2000 devirde çıkıyorum..
haliyle ekonomi geliyor..
Chiplenen her araçta yol bilgisayarına veri gönderien fuel consumption sabitinin tekrar düzenlendiğini hiç sanmıyorum. O yüzden chipli bir araçtaki ölçüm yol bilgisayarı ile zor biraz.
Yol bilgisayarı depodan çektiği mazot ya da benzini kaç km.de tükettiğini ölçen parametreler ile çalışıyor bildiğim kadarıyla. Bana göre chiptuning.li ya da standart motorun ölçüm kabiliyeti değişmez...
konu yol bilgisayarının sapma oranına dönmesin..
biz cepten çıkan para ile kaç km yol katedildiğini tartışıyoruz..
her markanın hatta bazı modellerinde bile değişen tüketim hesaplama formülleri vardır.. kimi gaza ne kadar basıldığı ile ilgilenir kimi ECU dan çıkan comp. sinyalini disp eder v.s.
neticede cepten çıkan para da bir düşüş var.. mevzu bu
onemli olan cepten cikan para bu da
5-10 depoda yaptigin km ile olculuyor tam olarak.
yani 500 litre mazot aldim 5000km yapiyordum, artik 500 litre mazot ile 5500 km yaptiysan, bu gercek karsilastirma olur
Built to fall....
ortalama oladark 100km den sonra tekrar fullendiğinde net sonuca en yakını verecektir zatenbana biraz hurafe geliyor fuel save olayı ama neyse
![]()
Şehiriçinde nasıl tüketim düşmez, nerden çıkarıyorsunuz bunu?
1400 kg 115hp 255nm tork arabanın kalkışı mı daha zor, 150hp 320nm tork iken mi daha zor?
Şehiriçinde eski arabamda 1litre, yeni arabamda 1.5lt kadar tüketimim düştü.
Yol bilgisayarını baz almıyorum, tamamen aldığım yakıt verdiğim para yaptığım km ile bağlantılı.
Bu arada Fiat Puntom tamamen doğru gösteriyordu tüketimi, 500 kere hesaplamışımdır.
Dragger.
yavuzum o is biraz daha karisik, o gucu almak icin yakiti aciyorsun.
benzinli olsa, fakire cekiyorsun, ateslemeyi geri aliyorsun, guc aliyorsun. Bunda mazot isi var,atesleme yok.
Ben de chip yapinca izlenimlerimi yaparim, her seferinde full depo kullaniyorum yakiti
Built to fall....
ilk başlarda bende inanmiyordum yazılım veya chip uyguluması yapıldıgında yakıtın dusmesini ama bu oluyor ozellikle uzun yolda cok fark ettiriyor. Şehiriçinde 100 km 28tl mazot ile yapıyordu tabiki ölçüm full depo şimdi chipten sonra ise 100 km 24tl mazot ile yapıyor ve hep aynı yerden ve aynı pompadan alınan yakıt ile ölçüm. Bu ölçümde ayrıca yazılımsız normal kullanım yazılımdan sonraki olçüm ise gazlamalı ölçüm.
catering isi ilgileniyorum ve yakittan dolayi hayli sikayetciyim. starex 2.5 crdi 140 hp motorlu aracimizla hergun katettigimiz bir yolumuz var.sabittir asla degismez..iki gun icinde arac depoyu bitirir ve anlasmali oldugumuz yakit istasyonundan ortalama 190 tl yakit alirdi.ekonomi amacli chiptuning denedik ve depoyu doldurup 2 gun sonunda ayni yolu katettikten sonra arac istasyondan bu kez 165 TL yakit aldi.halen de kullaniyoruz.hicbir sorun yok sukur ve gayet memnunum.aracin deposunu 2 gun yerine neredeyse 3 gunde dolduruyoruz artik.
Ayni sekilde 1.9 mjet dobloda denedim.sehirici kullanimda arac 1 depo ile 480-500 km gidiyordu. ekonomi chiptuningden sonra arac 580-600 km yol yapmaya basladi. su anda da bi peugeot boxer arac aldik. 2.5 hdi motorlu... buna da ekonomi amacli bi chiptuning yapacagiz. verileri yine burdan paylasirim.
aracin gucunde az da olsa bir artis hissediyorsunuz ancak yakit tasarrufu net bir sekilde kendini hissettiriyor![]()
peki normal bir yazılım dışında sadece ekonomi amaçlı yazılım yapan var mı?
%15-20 güç artışı yerine 75hplik corsa yine 75 hadi 80 olsun ama ort. tüketim %15-20 civarı düşse yeterli olabilir benim için. çok mu uçuk oldu![]()
ben fabrikaların zaten en maksimumda yakıt tasarruflu araçları ürettiklerini düşünüyorum ekonomik modda daha az yakıcak olan bir yazılım olsa fabrika bence kendi koyar.. performans modda ekonomi başka bir şey performansda yakıt tasarrufu olabiliceğini düşünüyorum artık araba üretmek için çok ağır sınırlandırmalar var emisyon değerleri güvenlik ölçekleri baz donanımlar v.b belli bir değerin standartın altında olan araçların avrupa amerikada üretilmeside satılmasıda yasak.. amerikada bütün üretilen araçlarda artık esp zorunlu hale getirildiği için viperların üretimini ondan kesdiler misal..
emisyon değerleri baz alındığı için güçde kısıntıya fabrikalar gidiyor olabilir chipde bu değerler yükseltildimi yani emisyon önemsenmeden yükseltildimi belki araç daha çok performansla daha az yakabilir eksisi ne olur emisyon değerleriniz çok yükselir.benim fikrim tamamen varsayım.
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)