User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Chiple yakit tasarrufu nasil oluyor?

  1. #20
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorular ve cevaplar çok güzel. ekleyecek birşey bulamadım .
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  2. #21
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sayın hocam gerçek tüketimi hesaplamak için depoyu bitirene kadar kullansam, pompa ve enjektörler zarar görür mü? yoksa 1 kereden birşey olmaz mı?
    Hava yaptırmadığınız sürece birşey olmaz. Hava yapsa bile havasını otomatik alıyorsa kendisi yine birşey olmaz. Diyelim ki hava yaptı ve havasını otomatik almıyor, havasını aldığınız sürece yine birşey olmaz Tabi depo dibindeki muhtemel tortular filtrenizi erken tıkayabilir.

    Ayrıca doğru ölçüm için depoyu tamamen bitirmenize gerek yok. Tam doldurun, hatrı sayılır bir yol yapın, tekrar tam doldurun. Sonraki dolumda aldığı litreyle gittiğiniz yolu oranlayın. Tabi burada tam dolum sırasında hep aynı miktarda dolum yaptırmaya dikkat edin. Bazı pompacılar tabanca atınca birkaç litre daha bile doldurabilme yeteneğine sahipler. Ya gırtlak doluyu baz alın, ya da tabancanın ilk atımını.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #22
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava yaptırmadığınız sürece birşey olmaz. Hava yapsa bile havasını otomatik alıyorsa kendisi yine birşey olmaz. Diyelim ki hava yaptı ve havasını otomatik almıyor, havasını aldığınız sürece yine birşey olmaz Tabi depo dibindeki muhtemel tortular filtrenizi erken tıkayabilir.

    Ayrıca doğru ölçüm için depoyu tamamen bitirmenize gerek yok. Tam doldurun, hatrı sayılır bir yol yapın, tekrar tam doldurun. Sonraki dolumda aldığı litreyle gittiğiniz yolu oranlayın. Tabi burada tam dolum sırasında hep aynı miktarda dolum yaptırmaya dikkat edin. Bazı pompacılar tabanca atınca birkaç litre daha bile doldurabilme yeteneğine sahipler. Ya gırtlak doluyu baz alın, ya da tabancanın ilk atımını.
    çok doğru...

    ama tabancanın ilk atması istasyona göre bile fark edebilir, o anki dolum sırasındaki çevresel etkenlerden vs. vs. vs.

    ben o tarz milimetrik ölçmek istediğim zaman, boğazda yakıtı görene kadar doldurturum. Yakıt kapanın altındaki ekstra kapağa kadar doldurturum. İlk atışla oraya kadar doldurma arasında 1.5 litre falan fark oluyor

    bu şekilde doldurun, sonra çeyrek depoaya kadar yol yapın, tekrar aynı yere kadar doldurun, LİTRE/KM hesabı ile yakıtı hesaplayın...

    en doğru ölçüm şeklidir... (:
    Loading...

  4. #23
    KVC S3
    Misafir
    Chiptuning şehir içi kullanımda tasarruf sağlamaz. Aksine yakıt artar..Şehirlerarası kullanımda iş yapar. Sebebi yüksek tork...

  5. #24
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KVC S3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Chiptuning şehir içi kullanımda tasarruf sağlamaz. Aksine yakıt artar..Şehirlerarası kullanımda iş yapar. Sebebi yüksek tork...
    Kullanım şekline paralel değişiklik gösterir..

    Özel bir kullanım tarzım yok kah basarım kah sakin giderim, kendi 2012 1.6 TDI polomla tükettiğim yakıt tune öncesi ile sonrası arasında %14-16 dolaylarında.. Hele Klimayı yoğun kullandığım şu dönemde %20 leri geçecek sanırım..

    devamlı denerim orjinal ve Tune halini..

    benim kendi arabamdaki tespitim Tune sonrası motorun hızlı toparlanması ve benim gaz pedalı ile işimi çabuk bitirmem.. Evin sokağını 10sn gaza basarak çıkıyorken şimdi 8sn basıyorum.. 2vites 3000 devirle çıkıyorken şimdi 3.2000 devirde çıkıyorum..

    haliyle ekonomi geliyor..

  6. #25
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Chiplenen her araçta yol bilgisayarına veri gönderien fuel consumption sabitinin tekrar düzenlendiğini hiç sanmıyorum. O yüzden chipli bir araçtaki ölçüm yol bilgisayarı ile zor biraz.

  7. #26
    KVC S3
    Misafir
    Yol bilgisayarı depodan çektiği mazot ya da benzini kaç km.de tükettiğini ölçen parametreler ile çalışıyor bildiğim kadarıyla. Bana göre chiptuning.li ya da standart motorun ölçüm kabiliyeti değişmez...

  8. #27
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı KVC S3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yol bilgisayarı depodan çektiği mazot ya da benzini kaç km.de tükettiğini ölçen parametreler ile çalışıyor bildiğim kadarıyla. Bana göre chiptuning.li ya da standart motorun ölçüm kabiliyeti değişmez...
    benzinli motorlarda enjektorlerin acik kalma suresinden ve sizeinden anliyor.
    dizelleri bilmiyorum, ama hatali gosteriyor chip yapinca ( reno ve pejo/citroenlerde oyle dendi),
    Built to fall....

  9. #28

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinli motorlarda enjektorlerin acik kalma suresinden ve sizeinden anliyor.
    dizelleri bilmiyorum, ama hatali gosteriyor chip yapinca ( reno ve pejo/citroenlerde oyle dendi),
    hele citroen c3'te 1 lt gibi bir fark vardı.. gerçekle yol bilgisayarı arasında..

  10. #29
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu yol bilgisayarının sapma oranına dönmesin..

    biz cepten çıkan para ile kaç km yol katedildiğini tartışıyoruz..

    her markanın hatta bazı modellerinde bile değişen tüketim hesaplama formülleri vardır.. kimi gaza ne kadar basıldığı ile ilgilenir kimi ECU dan çıkan comp. sinyalini disp eder v.s.

    neticede cepten çıkan para da bir düşüş var.. mevzu bu

  11. #30
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    onemli olan cepten cikan para bu da
    5-10 depoda yaptigin km ile olculuyor tam olarak.

    yani 500 litre mazot aldim 5000km yapiyordum, artik 500 litre mazot ile 5500 km yaptiysan, bu gercek karsilastirma olur
    Built to fall....

  12. #31
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ortalama oladark 100km den sonra tekrar fullendiğinde net sonuca en yakını verecektir zaten bana biraz hurafe geliyor fuel save olayı ama neyse

  13. #32
    rcbasaran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şehiriçinde nasıl tüketim düşmez, nerden çıkarıyorsunuz bunu?

    1400 kg 115hp 255nm tork arabanın kalkışı mı daha zor, 150hp 320nm tork iken mi daha zor?

    Şehiriçinde eski arabamda 1litre, yeni arabamda 1.5lt kadar tüketimim düştü.

    Yol bilgisayarını baz almıyorum, tamamen aldığım yakıt verdiğim para yaptığım km ile bağlantılı.

    Bu arada Fiat Puntom tamamen doğru gösteriyordu tüketimi, 500 kere hesaplamışımdır.

    Dragger.

  14. #33
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    yavuzum o is biraz daha karisik, o gucu almak icin yakiti aciyorsun.

    benzinli olsa, fakire cekiyorsun, ateslemeyi geri aliyorsun, guc aliyorsun. Bunda mazot isi var,atesleme yok.

    Ben de chip yapinca izlenimlerimi yaparim, her seferinde full depo kullaniyorum yakiti
    Built to fall....

  15. #34

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    50
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk başlarda bende inanmiyordum yazılım veya chip uyguluması yapıldıgında yakıtın dusmesini ama bu oluyor ozellikle uzun yolda cok fark ettiriyor. Şehiriçinde 100 km 28tl mazot ile yapıyordu tabiki ölçüm full depo şimdi chipten sonra ise 100 km 24tl mazot ile yapıyor ve hep aynı yerden ve aynı pompadan alınan yakıt ile ölçüm. Bu ölçümde ayrıca yazılımsız normal kullanım yazılımdan sonraki olçüm ise gazlamalı ölçüm.

  16. #35
    yasindamar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin & Adana
    Mesaj
    878
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    catering isi ilgileniyorum ve yakittan dolayi hayli sikayetciyim. starex 2.5 crdi 140 hp motorlu aracimizla hergun katettigimiz bir yolumuz var.sabittir asla degismez..iki gun icinde arac depoyu bitirir ve anlasmali oldugumuz yakit istasyonundan ortalama 190 tl yakit alirdi.ekonomi amacli chiptuning denedik ve depoyu doldurup 2 gun sonunda ayni yolu katettikten sonra arac istasyondan bu kez 165 TL yakit aldi.halen de kullaniyoruz.hicbir sorun yok sukur ve gayet memnunum.aracin deposunu 2 gun yerine neredeyse 3 gunde dolduruyoruz artik.

    Ayni sekilde 1.9 mjet dobloda denedim.sehirici kullanimda arac 1 depo ile 480-500 km gidiyordu. ekonomi chiptuningden sonra arac 580-600 km yol yapmaya basladi. su anda da bi peugeot boxer arac aldik. 2.5 hdi motorlu... buna da ekonomi amacli bi chiptuning yapacagiz. verileri yine burdan paylasirim.
    aracin gucunde az da olsa bir artis hissediyorsunuz ancak yakit tasarrufu net bir sekilde kendini hissettiriyor

  17. #36
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki normal bir yazılım dışında sadece ekonomi amaçlı yazılım yapan var mı?
    %15-20 güç artışı yerine 75hplik corsa yine 75 hadi 80 olsun ama ort. tüketim %15-20 civarı düşse yeterli olabilir benim için. çok mu uçuk oldu

  18. #37
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ben fabrikaların zaten en maksimumda yakıt tasarruflu araçları ürettiklerini düşünüyorum ekonomik modda daha az yakıcak olan bir yazılım olsa fabrika bence kendi koyar.. performans modda ekonomi başka bir şey performansda yakıt tasarrufu olabiliceğini düşünüyorum artık araba üretmek için çok ağır sınırlandırmalar var emisyon değerleri güvenlik ölçekleri baz donanımlar v.b belli bir değerin standartın altında olan araçların avrupa amerikada üretilmeside satılmasıda yasak.. amerikada bütün üretilen araçlarda artık esp zorunlu hale getirildiği için viperların üretimini ondan kesdiler misal..

    emisyon değerleri baz alındığı için güçde kısıntıya fabrikalar gidiyor olabilir chipde bu değerler yükseltildimi yani emisyon önemsenmeden yükseltildimi belki araç daha çok performansla daha az yakabilir eksisi ne olur emisyon değerleriniz çok yükselir.benim fikrim tamamen varsayım.
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  19. #38
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R.I.P Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki normal bir yazılım dışında sadece ekonomi amaçlı yazılım yapan var mı?
    %15-20 güç artışı yerine 75hplik corsa yine 75 hadi 80 olsun ama ort. tüketim %15-20 civarı düşse yeterli olabilir benim için. çok mu uçuk oldu
    Max gücü arttırmadan sadece alt devirlere odaklı programlar ile bahsettiğini elde edebiliyoruz..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •