User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo revizyonu ve kat iptali

  1. #1
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo revizyonu ve kat iptali

    arkadaşlar merhaba.aracımın turbosundan aşırı bir ıslık geliyordu.bugün agr kodlu TDİ aracımın turbosunu revize ettirdim.usta senin kat dolmuş dedi.hatta kat yüzünden turbon boşluk yapmış dedi.katın üst tarafını spiral ile keserek içini boşalttık ve tekrar kaynatıp yerine taktık.turboyu ise emme palini değiştirip tamir takımını yeniledik ve eski milinin balansını yapıp yerine koyduk.sonuç güzel ama yine bir hafif bir uğultu geliyor.bunun sebebinin kattan gelen ses olduğunu katın içinin boşalmasının bu sesi yaptığını söyledi usta.turbonun balansının düzgün yapıldığından da eminim.sizce bu kat iptalinin olumlu ve olumsuz yanları neler olabilir.kaç hp almışızdır mesela?ben çekişte çok fazla bir artış hissetmedim.teşekkürler...
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o turboların hafif ıslık sesi vermesi normal balans düzgün yapılsada vnt15 serisi turbolar sıfır kutusundan çıksa bile hafif ıslık sesi verir endişelenmeyin

  3. #3
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde kat iptal olunca o ses daha belirgin oluyor

  4. #4
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kat susturucu görevide görür boşaltildiğinda susturucu görevi gider ve ses artişi olur bu sebeplede eskiye göre biraz daha rahat eksoz gazi geçişi sağlar

  5. #5
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o turboların hafif ıslık sesi vermesi normal balans düzgün yapılsada vnt15 serisi turbolar sıfır kutusundan çıksa bile hafif ıslık sesi verir endişelenmeyin
    teşekkürler...benim turbo vnt değil yalnız.düz wastegate olan.90 bg olanından benim aracım.düz turbolarda da bu ses olur mu?
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vnt olmasada yine ıslık sesi olur evet
    RACE WERKS

  7. #7
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni konu acmiyim dedim hazir konusu varken ...
    istanbulda doru düzgün balans yapabilen tavsiye edebileceginiz bir yer var mi ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  8. #8
    A.Gökçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - Outlaw ikitelli dolapdere sanayi de YENER TURBO var. Bu işte zımba.
    O ses te kat tan yapabilir bizde sizin sistemle kesip içini boşalttık tekrar kaynattık inceden bi ses geldi arabaya yeniden. turbo ile bi ilgisinin olacağını zannetmiyorum içiniz rahat olabilir.
    AMG SİNYAL PLEKSİ PLAKALIK PLEKSİ ANAHTARLIK APP PLAKA ARAÇ İÇİ KOKU için ulaşın.. 0532 152 24 19

  9. #9
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaza bastığımda değil de gazdan ayağımı çektiğimde rölanti devrine düşerken geliyor ıslık sesi.eski bozuk turboyla seyir halindeyken de sürekli uğulduyordu o kesildi zaten.bugün arabanın altına doğru eğildim.gerçekten de egzostdan geliyor gibi ses.
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  10. #10
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    renault 1.5 dci turbolarında, corsa 1.3 cdti turbolarında ayağınızı gazdan çektiğinizde devir düşerken hafif biıslık sesi geliyor.bazı araçlarda bu ses var. fakat seyir halinde,sabit hızla giderken belli devirde ayağınız gazdayken gene ıslık sesi geliyorsa turbonun balansını iyi yapamamışlardır diye tahmin ediyorum.zaten balans bozuksa aracı sıkıştırarak kullandığınızda git gide ses artacaktır.katın içini boşalttıysanız alt devirler zayıflamış,üst devirleriniz daha canlı olmuştur diye düşünüyorum(yazılım yoksa çok farkedemezsiniz)

  11. #11
    tolga_55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    SAMSUN
    Mesaj
    464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bendede 1700-1900 devir arası ıslık çalıyor. Mitsubishi turboyu orjinal tamir takımıyla toplayacak bir yer söylerseniz çok makbule geçer
    Alıntı .*$#_06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enteresan, ha gayret vtı acıcak arayı derken adam araya tır soktu
    (Corsa C 1.7 dti hız sabitleyici ve Follow me home .)

  12. #12
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    renault 1.5 dci turbolarında, corsa 1.3 cdti turbolarında ayağınızı gazdan çektiğinizde devir düşerken hafif biıslık sesi geliyor.bazı araçlarda bu ses var. fakat seyir halinde,sabit hızla giderken belli devirde ayağınız gazdayken gene ıslık sesi geliyorsa turbonun balansını iyi yapamamışlardır diye tahmin ediyorum.zaten balans bozuksa aracı sıkıştırarak kullandığınızda git gide ses artacaktır.katın içini boşalttıysanız alt devirler zayıflamış,üst devirleriniz daha canlı olmuştur diye düşünüyorum(yazılım yoksa çok farkedemezsiniz)
    TEŞEKKÜRLER...tam da böyle oluyor hareket halindeyken ses yok.ayağımı çektiğimde geliyor.zaten balansı yaparken ustanın yanındaydım.bilgisayardan takip ediyordum.tüm grafik eğrisi normal sınırlar içine gelene kadar ayarladı verdi.
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  13. #13
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merakimdan soruyorum, balans ayari yapilirken kac bin devirde test edip ona göre işlem yapiyorlar hic dikkat ettiniz mi ? bazi balans yapan yerlerin turbonun gercek hizinin yarisi kadar test yaptiklarini , sonrasinda araca takildiktan sonra full boost gorunce ötme,ses hatta daha kötü sorunlar actigini duydum.mesela yukarda arkadasin tavsiye ettigi Yener Turbo kac bin devirde balans yapiyor ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  14. #14
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 61TS061 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TEŞEKKÜRLER...tam da böyle oluyor hareket halindeyken ses yok.ayağımı çektiğimde geliyor.zaten balansı yaparken ustanın yanındaydım.bilgisayardan takip ediyordum.tüm grafik eğrisi normal sınırlar içine gelene kadar ayarladı verdi.
    sorun yok o zaman.inşallah uzun süre sıkıntısız binersiniz.aracı zorluyorsaniz sıkıştırıp sıkıştırıp boşa atmayın.bu hareket de turbonun bozulmasina sebep olur.örnegin : 3-4-5 bastiniz.180-200lü hızlara çıktınız dip gaz.bu durumdayken boşa atmayın.

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı outlaw Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merakimdan soruyorum, balans ayari yapilirken kac bin devirde test edip ona göre işlem yapiyorlar hic dikkat ettiniz mi ? bazi balans yapan yerlerin turbonun gercek hizinin yarisi kadar test yaptiklarini , sonrasinda araca takildiktan sonra full boost gorunce ötme,ses hatta daha kötü sorunlar actigini duydum.mesela yukarda arkadasin tavsiye ettigi Yener Turbo kac bin devirde balans yapiyor ?
    Dediğiniz doğru.Turbo büyüdükçe rpm i düşüyor ama ben mitsubishi td025 yaptırdım emme pali 37 mm ,sonradan ne ölçüde pal takıldı bilmiyorum çok az daha büyük bi pal var ama arabamın turbosu 200.000 rpmlerde dönüyor ,balans yanlış hatırlamıyorsam 90000 rpm de yapıldı.
    Ama sıkıntı var mı yok ? yaklasık 10 bin km oldu sesi mesi orjinal turbodan daha sessiz.

  16. #16
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki neden orjinal devirlerde balans yapmiyorlar ? makina olmadigi icin mi yoksa baska sebepleride mi var acaba ? balans tam tutmazsa ses yapar,islik yapar onlari biliyoruz ,peki palin zarar görme parcalanma olasiligi varmidir, yada baska dezavantaj yaraticak durumlar ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

  17. #17

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı outlaw Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki neden orjinal devirlerde balans yapmiyorlar ? makina olmadigi icin mi yoksa baska sebepleride mi var acaba ? balans tam tutmazsa ses yapar,islik yapar onlari biliyoruz ,peki palin zarar görme parcalanma olasiligi varmidir, yada baska dezavantaj yaraticak durumlar ?
    makineden dolayıdır.
    diğerlerini turbocu vardır yada bilenler yanıtlarsa daha net olur

  18. #18
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar bazı ustalar kat olmadan turbonun zamanla bozulabileceğinden aracın randımanının düşebileceğinden bahsediyorlar.siz ne dersiniz bu işe?
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  19. #19
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 61TS061 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bazı ustalar kat olmadan turbonun zamanla bozulabileceğinden aracın randımanının düşebileceğinden bahsediyorlar.siz ne dersiniz bu işe?
    öyle bir durum olsaydı benim aracımın 5 defa turbo bitirmesi gerekirdi 220bin km de ve 190 bin km'dir chipli. yaklaşık 90 bin km'dir de katalitiği iptal durumda.. çok uzun vadede aşınmayı arttırabilir ama gaza basınca egsoz ne kadar kolay boşalırsa o kadar rahat olursunuz. kat iptali belki ayağı gazdan kaldırınca biraz kasar. ama turbo ömrüne %5ten fazla etkisi olacağını sanmıyorum.. tabi kullanım farkıda mevcut bu durumda..
    OTOBULL GARAGE

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •